Ana Sayfa 900 bin Türkiye Fotoğrafı
Nostaljik Şehirlerarası Otobüsler
123 ... 386387388   sonraki »
Ana Sayfa -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
fatih kocaoglu
8 yıl önce - Çrş 14 Arl 2005, 17:02
Nostaljik Şehirlerarası Otobüsler



Türkiye'deki Kaptı Kaçtı'lardan(eski Tahta Otobüsler) bir tanesi eskiler bilir.


 


Kemal Çevik
8 yıl önce - Çrş 14 Arl 2005, 17:49
Bu kaptıkaçtı değil


Sevgili Fatih,

Alıntı:
Türkiyedeki Kaptı Kaçtı'lardan(eski Tahta Otobüsler) bir tanesi eskiler bilir


Evet haklısın eskiler bilir, ama resimdeki kaptıkaçtı değil. Üstelik bu tanım kanunlarımız da bile var

http://www.mevzuat.adalet.gov.tr/html/346.html

Alıntı:
6- Kaptıkaçtı: Şoföründen başka, oturmaları şartıyla en çok yedi yolcu alabilen, insan taşımak için imal edilmiş olan ve bu maksatla kullanılan, yerle temas halinde dört tekerleği bulunan, şekil ve yapılışı itibarıyla otomobilden farklı olan motorlu taşıtlardır (Carry-all, Travel-all, Jeep-station ve benzerleri bu sınıfa dahildir.).


Görüşmek üzere
Kemal ÇEVİK


fatih kocaoglu
8 yıl önce - Çrş 14 Arl 2005, 18:07

Alıntı:
Evet haklısın eskiler bilir, ama resimdeki kaptıkaçtı değil. Üstelik bu tanım kanunlarımız da bile var



Alıntı:
Kaptıkaçtı: Şoföründen başka, oturmaları şartıyla en çok yedi yolcu alabilen, insan taşımak için imal edilmiş olan ve bu maksatla kullanılan, yerle temas halinde dört tekerleği bulunan, şekil ve yapılışı itibarıyla otomobilden farklı olan motorlu taşıtlardır (Carry-all, Travel-all, Jeep-station ve benzerleri bu sınıfa dahildir.).



Kemal abi teşekkürler ama bu araçlara zamanında kaptı kaçtı derlerdi yani o zamanın şartlarında tarifesiz çalışan araçlardı ''otomobilden farklı olan motorlu taşıtlardır '' bunada katılıyorum ama bu araçlar ne otomobil ,nede kamyondu kamyondan bozularak aracın burunları (motor kısmı) haricinde tüm aksamlarının değiştirilip otobüse uygun modifiye edilerek üzerine karoser imal edilip yolcu taşıma hizmetine çıkarlardı.Hatta bu araçların belgeseli dahi var  


fatih kocaoglu
8 yıl önce - Çrş 14 Arl 2005, 18:50

Mercedes benz O 3500


Mercedes benz O 321




fatih kocaoglu
8 yıl önce - Çrş 14 Arl 2005, 19:16

60'lı ve 70'li yıllarda Türkiyeden Almanya'ya yapılan Karayolu Taşımacılık hizmetleri.

 


 


 


Mustafa Noyan

8 yıl önce - Çrş 14 Arl 2005, 21:40
30449,Mustafa Noyan




Olgay Sadak

8 yıl önce - Prş 15 Arl 2005, 01:30

Arkadaslar bu konu benim zevkle izleyecegim bir bölüm oldu  sayfayi acan kardesime tesekkür  ederim, umarim daha bir dolu ilginc nostaljik sehirler arasi otobüs (belki kamyon?) görürüz, ayrica bende de bir kac tane var ama taramam lazim ayrica bu ilk yazisim zaten yeni sayilirim sitede. Resimlerin cözünürlügü ne kadar olmali bir bilene sorayim dedim!
Gelelim sayfa basindaki kaptikacti konusuna, benim cocuklugumda ilk bindigim vasita birkaptikacti idi ve Sariyer-Taksim arasinda calisiyordu ne marka oldugunu animsamiyorum ama arka taraftan biniliyordu ve 3 veya 4 er kisi karsilikli oturuyordu, tabi önce gelen sansli söförün yanina kuruluyordu daha sonralari bu kaptikactilari bizim o zamanlar sur disi dedigimiz tarafta gördüm sene 60 larin basi olsa gerek ama markasini hatirliyorum Warsova kamyonetin arkasina kondurulmus ahsap kasa idi yine 4-5 kisi karsilikli oturuyordu. Topkapi-Güngören-Esenler hatti idi. Bunlara belki Akin  bey de ilaveler yapar (engin bilgilerini istanbul belediye otobüsleri ve vapurlari sayfalarinda ilgi ile takip ettim ve bana uykusuz gecelere mal oldu ama emegi icin tesekkür )
elimde olan bir kac resimi yüklemeye calisacagim.





Semih Yaşar

8 yıl önce - Prş 15 Arl 2005, 15:11
şehirlerarası nostaljik otobüsler


Merhabalar
Çocukluğumda  sık sık Gaziantep'e  otobüsle giderdik , o zamanlar normal seyir süresi
20 saatti  ama bizim  canavar SEÇ  yada ÇAYIRAĞASI  turizm şöförleri 18 saatte Antep
otogarına ulaşırdı çoğunlukla. 1970'li  yılların sonunda yanılmıyorsam ilk olarak SEÇ firması
1 sıra koltuk azaltılmış olarak 38 kişilik 0302 otobüslerle ( normalde 42)  sefer yapmaya
başladı ve otobüsler çok rahattı. Bugünki Setra  yada Mercedeslerde  o rahatlık yok ,
belkide ben o zamanlar çocuk olduğum için bana öyle gelmişti.
İstanbul- Antep arasında  0302, 0302S , 0302S V6 , 0302SV8 ,
0303 ( Almanya hurdası, tuzlu yollardan kaportada delikler açılmış ) , Man SR240 Turbo
0303V10 ( Bu otobüs çok enterasan 10 silindir motora sahipti, şöföre özellikle sormuştum)
otobüslere  bindim. Man SR 240 turbo ( Süperman Turbo)  da oldukça ilginç ve hızlı bir otobüstü. Aklıma geldikçe ilgiç anılarımı yazarım.


fatih kocaoglu
8 yıl önce - Prş 15 Arl 2005, 21:43

1989 Maraton Fuar 89 derler bu espiriyi bileniniz vardır belki.İlk 1987'yılında gelmişti ve  İthalat ve Üretimi Türkiyede Temsa tarafından o yıllarda Montaj ile üretilmeye başlandı.





İşte Taşlar Mercedes Benz Otomarsan O303 V8 Türkiyenin en iyi araçlarıyıdı bu araçlarda klima bagajdandır ve Roterdar üretimi ilk 1989 yılında bu arabalarda uyugulanmaya başlamıştı.

 


1987 Mercdes Benz Otomarsan O302S bu araç V6'dır Turbo S değil Kasalar aynı özelliklerdedir ancak Motorları farklıdır.

 


cenkince

8 yıl önce - Cum 16 Arl 2005, 17:42

FATİHKOCAOĞLU demiş ki:

Alıntı:

1987 Mercdes Benz Otomarsan O302S bu araç V6'dır Turbo S değil Kasalar aynı özelliklerdedir ancak Motorları farklıdır.



Turbo S ile 0302S arasındaki en büyük fark Turbo S'de 0302 otobüs 5 ileri 1 geri şanzımanı üzerine oturtulmuş takviyeli, klasik 6 silindirli düz sıra 16500 cc hacmindeki 0302 motorunun Turbo versiyonunun bulunması diğerinde ise silindirleri çabuk hızlanabilmek için V biçiminde dizildiği için V6 tabir edilen ve  6 ileri 1 geri şanzımanı olmasıdır.

V6'ların kapılarının üstünde 2 cm bombeli içe göçüklük vardır. El yazısı ile içiçe V6 yazılıdır. Turbo S'de ise bu alanlar düz ve yazısızdır.


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM