Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 518
famat
1 ay önce - Sal 02 Mar 2021, 09:25

Ki bu harita bizim Türkiye olarak nasıl bir israf yaptığımızın ispatı. Hiçbir Ekonomik ve turizm aktivitesi olmayan Ankara-Kırıkkale-Yozgat-Sivas hattına tamamı 250 in lik hat yapmak nasıl bir akıldır. Hem de bunun için milyarlarca dolar harcayıp tüneller açarak dev viyadükler yaparak.
Bu yatırım Ankara-İstanbul-Bursa-İzmir dörtlüsünü birbirine bağlayan bir hat olsa o zaman anlaşılır olurdu ve gerçekten YHT konusunda Almanya'ya yetişme yolunda ciddi bir adım olurdu. Ancak mevcut hat günde 3000 yolcuyu (60 otobüs) asla geçemeyecek bir hat

Son not. Düsseldorf-Amsterdan arası dümdüz ova. Konya ovası ile gibi. Ancak hızlı tren 120 ile gidiyor. Adamlar çok basit bir maliyet ile 375 ile giden tren yapmak varken onu bile yapmıyor

Hollanda-Almanya arası yolcu potansiyeli net bir biçimde İç Anadolu-Ankara/İstanbul arası yolcu potansiyelinin 30 katı falandır


Karakas Mehmet

1 ay önce - Sal 02 Mar 2021, 09:54

Alıntı:
Ki bu harita bizim Türkiye olarak nasıl bir israf yaptığımızın ispatı

Türkiye deniliyor burada
Alıntı:
Hiçbir Ekonomik ve turizm aktivitesi olmayan Ankara-Kırıkkale-Yozgat-Sivas

Burada da sanki Ankara'nın doğusu vatan değilmiş kıymeti yokmuş gibi; hiç bir şey yapılmasın,ne var yok Ankara ve batısına otobanlar,köprüler fabrikalar,havaalanları artık ne varsa hepsi batının hakkı çünkü biz daha kalabalığız,hem bizim yatlarımız yazlıklarımız var oralara daha hızlı gidebilmeyi ,tatil yapmayı,kumsallarda güneşlenip ne var yok yemeyi ha! bizden de kalan şeyleri artık doğuya göndeririz onlarda bunlardan mutlu olur.
Ya kardeş stres olacağına bütün nüfusu(Ankara'nın doğusundaki)Münih'e taşıyalım tek çaresi bu.


En son Karakas Mehmet tarafından Sal 02 Mar 2021, 09:55 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


noelkamil
1 ay önce - Sal 02 Mar 2021, 09:55

Bir Sivaslı olarak üsteki yoruma canı gönülden katılıyorum. Sivas hızlı tren sıralamasında Antalya , Bursa, İzmir gibi illerin önünde olmaz. Hem turiste muhtaç ekonomiye sahibiz hem de turistik yerlere ulaşımı kolaylaştırmak yerine başka ulaşım projelerine öncelik veriyoruz. Sivas a tabiki ulaşım yatırımları yapılsın ama bu hızlı tren olmak zorunda değil. Bunun yerine Sivas daha turiste hitap eden bir yer haline getirilmelidir

famat
1 ay önce - Sal 02 Mar 2021, 10:11

Mesele Doğu-Batı meselesi kesinlikle ama kesinlikle değil. Mesele Ankara-Afyon-İzmir YHT hattı da şu an için gereksiz. Günlük bu iki şehir arasında seyahat talebi belli. Öncelik yolcunun indi bindisi olan neredeyse birbirinin banliyosu olmuş yerleri birbirine bağlamak olmalıydı.
İstanbul-Bursa-Balıkesir-İzmir-Aydin-Denizli gibi meslela. Bu tarz bir hat yazın 30 dk sıklıkta bile tren işletseniz dolu çalışacak cinsten. Ki bir tren Denizli-İstanbul arası en az iki defa doldur boşalt yapar.

Aynı şekilde Ankara-Eskişehir-İzmit-İstanbul. Bu hattın da bence şu an yapıldığı gibi tamamen 250 on hedefi ile yapılması gerkemekte. Ne de olsa 30 milyona yakın nüfusu etkiliyor


Mehmet Yesilyurt
1 ay önce - Sal 02 Mar 2021, 12:09

Alıntı:
Ankara-Kırıkkale-Yozgat-Sivas hattına tamamı 250 in lik hat yapmak nasıl bir akıldır.

1. İstanbul, Ankara, İzmir ve Bursa yaşayan insanların % 80 iç Anadolu ve doğu Anadolu'dur
2. Ankara-Kırıkkale-Yozgat-Sivas hattına doğu Anadolu yatırımların cazibe haline getirilmesi demektir.
3. İstanbul- Ankara-Kırıkkale-Yozgat-Sivas hattına Ağır tonajlar hariç, geceleri taşınacak kargo hattıdır. (Sivas - İstanbul 900 KM) 160 KM hızda giden blok Kargo treni İstanbul dan Sivas a 6 saatte kat etmektedir. )
4. Bu hat Sadece Sivas İçin olmayıp Samsun, Erzincan, Erzurum , Kars, Ağrı, Trabzon, Gümüşhane, Rize, Ordu, Artvin, Malatya, Elazığ, Tunceli, Bingöl, Muş, Bitlis, Van, Diyarbakır, Batman ve Siirt ortak kulanım hattıdır. SİVAS 17 ilin bağlantı noktasıdır.
4. Kars dan Edirne ye kadar ipek yolu olup uluslar arası taşımacılık için yapılan bir yatırımdır.

Yapılan bu yatırımlar 10 senelik düşünülmemiştir. Osmanlı dönemi ve Cumhuriyet döneminde yapılan demir yollarda ancak 1940 dan sonra tam kapasite çalışmıştır. Bu yapılan yatırımlarda 2050 yılı hedefidir. Almanya da yapılan demir yolları 1800 yıllarda başlamış en uzak kasabasında sanayileşme ve demir yolu mevcuttur. Demiryolların asıl amacı kargo hizmeti olup, bundan yaralanıp bölgedeki insanların yolculunu konforlu hale getirmektir.



En son Mehmet Yesilyurt tarafından Sal 02 Mar 2021, 13:06 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


fatihseyfim
1 ay önce - Sal 02 Mar 2021, 12:18

Daha önce defalarca izah edildi ama bazı kafalar için nafile...

Onca masraf yapıldı,tüneller açıldı,raylar döşendi,direkler dikildi,yakında tren seferlerine başlayacak hala tantanacılar israf edebiyatı yapıyor.

Tamam kardeşim gönlünüz olsun,direkleri rayları sökelim sizin uygun göreceğiniz,memnun kalacağınız yere monte edelim. Oldu mu?


sahinok
1 ay önce - Sal 02 Mar 2021, 12:47

Silinsin

En son sahinok tarafından Sal 02 Mar 2021, 13:20 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


mustafa 1903
1 ay önce - Sal 02 Mar 2021, 12:53

Alıntı:
bu harita bizim Türkiye olarak nasıl bir israf yaptığımızın ispatı. Hiçbir Ekonomik ve turizm aktivitesi olmayan Ankara-Kırıkkale-Yozgat-Sivas hattına tamamı 250 in lik hat yapmak nasıl bir akıldır. Hem de bunun için milyarlarca dolar harcayıp tüneller açarak dev viyadükler yaparak.

Zaten ülkenin her tarafına ulaşım kolay olmadığı için genel olarak belli bölgeler gelişti. Sonuçta göç aldı, nüfus artınca trafik daha kötü oldu.

Anadolu'nun dört köşesine ulaşım kolaylığı sağladıktan sonra o bölgeler de eninde sonunda gelişecektir. Şimdi gereksiz dediğimiz köprüler, demiryolları 50 sene sonra kıymeti daha fazla anlaşılacak.


Koray Kamer
1 ay önce - Sal 02 Mar 2021, 17:16

Ankara Sivas projesi çok ağır ilerledi ve daha Ankara Kırıkkale kısmı halledilemedi. Ne kadar çok projeler biterse karayolundan çok insanlar hızlı treni tercih edecekler.

Mustafa Necati 97
1 ay önce - Sal 02 Mar 2021, 17:26

Ulaşımın israfı olmaz görüşündeyim. Zira Altyapı bugüne göre değil geleceğe göre yapılır. Sivas ve Ankara arası şuanda yolcu yükü az olabilir. Ancak yıllar sonra nüfus arttığında özellikle de doğuda Sivas bağlantısıyla bölgesel hızlı tenlerle pek çok ile ulaşılması planlandığı için YHT mantıksız değil. Örnek vereyim ben Ankara'da yaşıyorum. Eğer 2030 veya 40 lı yıllarda Erzurum Atatürk üniversitesinde okuyan bir öğrenci olsaydım Otobüs zahmetli ve uzun sürüyor diye kullanmaz, Uçak da pahalı diye kullanmazdım. Sivas'a Yht ile gider oradan HT ile aktarma yapardım hem zamandan kazanmış hem de param cebimde kalmış ve Konforlu bir yolculuk yapmış olurdum. Yani demem o ki halkın refah ve konfor u için yapılan ve vakit kaybını önlemeye yönelik yatırımlar israf sayılamaz.

Peki YHT nasıl israf olurdu? Seni Uçaktan da pahalı bir fiyata Otobüsle aynı hızda ve konforda hedefe ulaştırsaydı evet israf olmuş olurdu. Çünkü Hem pahalı hem de otobüsten yavaş olan bir şeye kimse binmez. Ancak bu hat vakitten kazandırıyor. Bu hattın iş yapmayacağını söylemek zaten ayrı bir mantıksızlık içerir zira Sivas'ta okuyan Yozgat'ta okuyan Ankara'da Okuyan öğrenci sayısı bile seferleri doldurur. Bunun öğretmeni, akademisyenini ve çalışanı da var. Doğu illere yapılacak olan bağlantı ve aktarmalar da cabası.

Kaldı ki hepsini geçelim Benim Sivas da oturan 70 yaşındaki Fadime ninem ile Duran Emmim torunlarını görmeye Ankara'ya uygun fiyata konforlu ve hızlı şekilde gelip gidebilecekse bu bile yeterlidir bu hizmetin yapılması için. Zira bu hizmetler halkın konforunu ve refah seviyesini arttırır.

Fransa ve Almanya'yı örnek verip israf diyenlere bende Çin ve Japonya'yı örnek veriyorum. Hadi Çin toprakları geniş bir ülke diyelim ve saf dışı bırakalım gelmiş geçmiş en hızlı trenlerden biri olan Fuxing trenini yok sayalım sizin hatırınıza. Japonya? Küçücük ada ülkesi ama adamlar maglev gibi bir devasa maliyetli yeni teknoloji kullanıyor yani bazı arkadaşlara göre JAPONLAR "İsraf" yapıyor. Dikkat buyurunuz japonlar diyorum ve vurguluyorum. Bu insanlar İsrafa o kadar karşı ki israfı tanımlamak için kalite anlayışında "MUDA" diye bir terim geliştirecek derecede israf karşıtı olan Japonlar nedense ulaşım ve demiryolu söz konusu olunca Shinkansen treni için "müsrifçe" davranabiliyorlar. Hatta o kadar müsrif ki bu Japonlar (!) Bir de Shinkansen N700S yi geliştirdikleri yetmiyormuş gibi şimdi de ALFA-X diye yeni bir Shinkansen modeli geliştiriyorlar. Bak sen şu israfa(!).






sayfa 518
ANA SAYFA -> ULAŞIM