Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 516
Murkes
1 ay önce - Pts 22 Şub 2021, 11:44

O zaman biraz daha olumlu düşünebiliriz 😇 2021 sonuna kadar umarım tamamlarlar

Koray Kamer
1 ay önce - Pts 22 Şub 2021, 12:03

14 yıldır Su Ankara Kırıkkale hattını bitiremediler gitti. Ankara istanbul arasında da bir çok tünel yapıldı bu kadar sürmedi. Ya bu ihaleyi alan şirket işi yavaştan alıyorlar ya da yeterli para verilmiyor

kemal_07
1 ay önce - Pts 22 Şub 2021, 16:43
YDA' nın 2020 Faaliyet Raporu


Alıntı:
KAYAŞ - KIRIKKALE & POLATLI AFYONKARAHİSAR GÜVENLİK TÜNELLERİ
Kayaş-Kırıkkale ve Polatlı-Afyonkarahisar Güvenlik Tünelleri
İnşaatı İşi, TCDD Demiryolu Yapım Dairesi Başkanlığı tarafından
ihale edilmiş olup, İntaş Taahhüt Yapı San. Tic. A.Ş. yükleniminde,
Altyüklenici olarak YDA İnşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş. tarafından
gerçekleştirilmektedir. Yapımına 25.09.2017 tarihinde başlanılan
söz konusu projenin öngörülen bitiş tarihi Eylül 2021 dir.
Sözleşme kapsamında 2 adet 30’ar metre uzunluğunda düşey
çıkış ile toplam 9,2 km’lik tünel işinde; Kayaş-Kırıkkale
kesiminde T2 Güvenlik Tüneli (155 m), T8 Güvenlik Tüneli (282
m), T11 Güvenlik Tüneli (425 m), T15 Güvenlik Tüneli-1 (1.655 m),
T15 Güvenlik Tüneli-2 (816 m), T15 Güvenlik Tüneli-3 (488 m),
T16 Güvenlik Tüneli (280 m).


İş bitiş tarihi Eylül 2021 diyor.


respach26
1 ay önce - Pts 22 Şub 2021, 21:59

Kemal bey çok teşekkürler bilgileriniz için eğer T15 Tüneli Eylül 2021 de bitecekse Tahminlerim şöyle Ankara Kırıkkale arası 2021 sonunda alt yapı üst yapı hepsi bitmiş olur ve Test sürüşlerine başlanıp en geç Nisan 2022 de Ankara Kırıkkale de hizmet verir diye tahmin ediyorum ya da başka tahminim şimdiden Üst yapı çalışmalarına başlanıp Eylül 2021 kadar Üst yapı T15 Tüneliyle beraber bitirilip Eylülden sonra 2021 yılı sonuna kadar testler yetişirse 2021 sonunda Ankara Kırıkkale arasına kavuşmuş olabiliriz

kemal_07
1 ay önce - Sal 23 Şub 2021, 09:28

Alıntı:
Yapımına 25.09.2017 tarihinde başlanılan
söz konusu projenin öngörülen bitiş tarihi Eylül 2021 dir.


Benim anlamadığım, böylesi sıkıntılı bi bölge için neden 2017 yılına kadar beklenildi?



yalnizyolcu
1 ay önce - Sal 23 Şub 2021, 09:54

Alıntı:
Benim anlamadığım, böylesi sıkıntılı bi bölge için neden 2017 yılına kadar beklenildi?

Yukarıda da bahsetmiştik. Burası başta yht olarak düşünülmüyordu. Büyük ihtimalle eski hattı iyileştireceklerdi. Sonradan karar değiştiği için böyle geç ihale edilmiş olabilir kaldı ki ihale süreci de uzun sürmüştü diye hatırlıyorum.


kemal_07
1 ay önce - Sal 23 Şub 2021, 10:52

Alıntı:
Yukarıda da bahsetmiştik. Burası başta yht olarak düşünülmüyordu. Büyük ihtimalle eski hattı iyileştireceklerdi. Sonradan karar değiştiği için böyle geç ihale edilmiş olabilir kaldı ki ihale süreci de uzun sürmüştü diye hatırlıyorum.


Ancak, proje ilk duyurulduğu andan itibaren her daim seyahat süresi 2 saat olarak duyuruldu. Ankara- Kırıkkale hattını eski hattan giderek Sivas'a 2 saatte nasıl ulaşmayı planladılar?


ismail özçelik
1 ay önce - Sal 23 Şub 2021, 11:09

Alıntı:
Yukarıda da bahsetmiştik. Burası başta yht olarak düşünülmüyordu. Büyük ihtimalle eski hattı iyileştireceklerdi. Sonradan karar değiştiği için böyle geç ihale edilmiş olabilir kaldı ki ihale süreci de uzun sürmüştü diye hatırlıyorum.

Ankara-Sivas arası ilk baştan olarak YHT planlandı. Hızda değişiklik oldu. İlk çıkıldığında ihaleye tüm kesimler 300km/s için uygun olacaktı. Şu an bu mümkün olmayacak. Ancak hızlı tren sertifikasyonu için 250 km/s ve üzeri yeterli.

Şu an Ankara-Kırıkkale 250km/s için uygun. Yerköy-Sivas arasıda 300km/s hızına uygun. Ancak iki kesimde de işletme hızı 250km/s olacak.


mirzan

1 ay önce - Sal 23 Şub 2021, 11:11

Sadece T15 kazısı devam ediyorsa en azından Kayaş-Elmadağ arası da yeni hat kullanılabilse zaman tasarrufu sağlanabilirdi. Konvansiyonel hat ile hızlı tren hattı birçok noktada birbirine yaklaşıyor, buralarda yeni hattan tekrar eski hatta geçilebilecek altyapı çok zor değil.

Daha net anlatmak gerekirse; Kayaş sonrasında yeni hattan devam edilebilirse Lalabel’de tünel çıkışında mevcut konvansiyonel hatta geçiş olabilir. Böylece Lalahan, Hasanoğlan civarındaki dolambaçlı yol kullanılmak zorunda kalmadan tamamlanan viyadük ve tüneller ile ulaşım süresi azaltılmış olur.


Nezih90
1 ay önce - Sal 23 Şub 2021, 11:23

Alıntı:
Ancak, proje ilk duyurulduğu andan itibaren her daim seyahat süresi 2 saat olarak duyuruldu. Ankara- Kırıkkale hattını eski hattan giderek Sivas'a 2 saatte nasıl ulaşmayı planladılar

Projenin başında aktarılan toplam süreyi bilmiyorum ama yanılmıyorsam 120km/sa olarak bu kısımı yenilemeyi planladılar. Hat daha kısa olduğu için, daha uzun ama hızlı geçişle kafa kafaya geleceğini düşünmüş olabilirler.

Viyadükler konusunda ise, civarındaki tüneller dahil miydi bilmiyorum ama onlar için ayrı bir ihale yapıldı ondan eminim. Geriden gelmesinin ana sebeplerinden biride bu, sadece arazi şartları veya tünel kazıları değil yani. Hatta viyadükler yanlışım yoksa Türkiye'de daha önce uygulanmamış bir teknik ile yapıldılar, bu da biraz zaman aldı.



sayfa 516
ANA SAYFA -> ULAŞIM