Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 383
Sultankent
1 ay önce - Çrş 27 May 2020, 00:51

Bence bahsedilen konu Yozgatın Akdağmadeni ve yakın ilçeleri içindir.

bogazliyan şefaatli olanlar Kayseriye iniyor neden yakın. Gemerekliler Kayseriye iner uçak ile.

Yozgata uçak inince Yozgat ve Corumun yakın ilçeleri iner.

Mesela ben Istanbuldan Sivasa uçak bulamazsam en yakin yere inmek isterim acil işlerde .

Şu anda en yakın Tokat gözüküyor. Veya tam tersi Tokatlı acil işi olsa uçak bulamazsa ya Samsuna inecek yada Sivasa


famat
1 ay önce - Çrş 27 May 2020, 11:09

Alıntı:
Bu arada Halkalı-Sivas kaba bir hesapla 1000 km civarı mesafe. 650 km ile 1000 km'yi karşılaştırıyorsun şu anda. umarım farkındasındır.


Tabi ki farkındayım. Ancak bu durumun benim tezimin destekçisi olduğuna inanıyorum. Düsseldorf-Münih arası için km başına uçağa göre "zaman kaybı" daha fazla. Buna rağmen talep oldukça yüksek. Yani siz Düsseldorf-Münih arası uçak ile 1 saatte tren ile 5 saatte ulaşıyorsunuz. 4/600=0.07 sa/km zaman kaybınız oluyor. Ancak İstanbul-Sivas arasında uçak 1.5 saat hızlı tren ise 6.5 saat sürmesi öngörülebilir. 5/1000=0.05 sa/km zaman kaybı bekleyebiliriz.

Tabii ki tek belirtiyici faktör bu değildir. Ancak Avrupa yakasından Metrobüs veya Marmara'ya direkt ulaşımı olan kişiler ve Anadolu yakasındaki çoğu noktadan Söğütlüçeşme-Bostancı-Pendik noktalarından biri en az İstanbul veya Sabiha Gökçen havalimanından daha kolay erişilebilir durumda olduğu gözükmekte.
Böyle de olunca İstanbul-Sivas arası ulaşımda en fazla 1-2 civarında saat bir zaman avantajı için daha koşturmalı olan uçak yerine çok daha konforlu olan YHT tercih edileceğine inanıyorum.
Buna ek olarak YHT zaten Primer olarak havayolu değil Karayolu nun rakibi olarak değerlendirmelidir. İstanbul-Doğu Anadolu aksında çalışan otobüslerin belli bir kısmı Sivas tan aktarmalı şekilde çalıştığı takdirde 8 saatte varan zaman tasarrufu sağlayacaktır.

Zaten sizin de belirttiğiniz üzere uçak aynı gün içinde gidip gelmesi gerektiği durumlar gibi " çok acil" durumlarda hemen hemen her mesafede tüm alternatiflerine avantaj sunabilir.



kadirkul
1 ay önce - Çrş 27 May 2020, 11:34

İstanbuldan sivasa gidecek seferler tamamıyle dolar.

aktarmanın, seferlere zaman ve konfor açısından mantıklı olduğunu düşünmüyorum.

İstanbuldan kalkan tren sadece ankarada durup, sivasta son bulabilir.

Haa eskişehirden, bilecikten binen mi var ? Günde 2 seferde bölgeleri toplayacak seferler koy yeter.


Sinan Bilgin
1 ay önce - Çrş 27 May 2020, 12:27

Azalan verimler kanunu diye bir gercek var. mesela bir yere trenle 4 ucakla 2 saatte ulasiyorsaniz, aradaki fark 1/2 gibi gorunse de rakam marji dusuk oldugu icin durum degisir

Yani benim konyaya farkli bakisim bundan , gebze konya 4 saatin biraz uzerinde ama saw konya yaklasik 1:15-1:20 saat arasinda .. brutu 2 saatin uzerinde , trenin brutu de 5 saati bulur evden pendik veya sogutlucesmeye varmak

Ama soz gelimi x bir noktaya ucak 2:30 saat surer de rotari ile 3 bucuk 4 saat surse dahi onun alternatifi 8-9 saatlik tren ise, oran ayni olmakla beraber harcanan ek zaman 4-5 saatlere yukselir

O yuzden yukarida verilen 200-300 km mesafe / fayda grafigi dogru olsa da guzergah bazinda da dusunmek lazim

Atladigimiz bir nokta da zaman elastikiyeti. Atiyorum konyaya gunde 10 tren ama 2 ucak olmasi ile 8 ucak 4 tren olmasi ikisi arasindaki tercihi etkiler kisisine gore


Sinan Bilgin
1 ay önce - Çrş 27 May 2020, 12:32

Trenin avantajli oldugu durumlar da kisiden kisiye fark eder, soz gelimi kadikoy iki havalimanina da hem uzak hem de trafik riski var, ankara ve konyaya kadikoyden giden biri hele seferi yeni havalimanindan ise hic ugrasmaz sogutlucesmeden biner gider

Ama kurtkoyde kartalda oturan biri icin istasyona gitmekle alana gitmek arasindaki fark duser, hele bir de bu kisi sivas yolcusu ise ...

Aktarma konusuna gelince, iki turlu yapilabilir. Trenin ismi halkali sivas olur , halkali karaman olur ama hitap ettigi kitlenin icinde ankara eskisehir konya da olur

Bir de siz bugun icin dusunuyorsunuz cunku genelde bir ucu istanbul bir ucu x yer diye kafanizda canlaniyor hakli olarak

Yarin soz gelimi sivas ile samsun, karaman ile gaziantep adana da birlesecek. Avrupada bu sebeple aktarma cok. Avrupada soz gelimi paris veya milano/roma , bizdeki ankara gibi ama atiyorum karamandan muglaya , trabzondan antalyaya da ray oldugu icin bir ana buyuk sehirler cikisli sefer zorunlulugu yok , aralarda da isletiyorlar



H6K6N
1 ay önce - Çrş 27 May 2020, 15:21
Ankara ile Sivas arasını 2 saate indirecek dev proje hız kesmiyor


Ankara ile Sivas arasını 2 saate indirecek dev proje hız kesmiyor -Ankara ile Sivas arasında ki ulaşım süresini 2 saate indirecek olan Yüksek Hızlı Tren projesinde yıl sonunda seferler başlayacak SİVAS (İHA) - Ankara ile Sivas arasında ki ulaşım süresini 2 saate indirecek olan Yüksek Hızlı Tren projesinde yıl sonunda seferler başlayacak. Sivas Valisi Salih Ayhan tüm dünyayı etkisi altıdan alan korona virüs salgınına rağmen çalışmaları hız kesmeden devam eden Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren hattı projesinde incelemelerde bulundu. Proje kapsamında çalışmaların sürdüğü bin 400 metre uzunluğundaki Eşmebaşı tünelini gezdi. Ayhan ve beraberindekiler, Ramazan bayramında dahi işlerini bırakmayarak çalışan işçilere teşekkür edip, alkış tuttu. Yıl sonunda seferler başlayacak Sivas Valisi Salih Ayhan, Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren projesinde yıl sonunda seferlerin başlamasının hedeflendiğini hatırlatıp, “Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren hattının en önemli noktalarından birisi olan Eşmebaşı tünelindeyiz. Bu tünel Sivas ve Yerköy arasında alt yapı çalışması henüz tamamlanmayan tek yer. Bu gecikme Mart ayında tünelde yaşanan bir heyelandan kaynaklandı. Hem çalışmaları yerinde incelemek hem de bayramda dahi çalışan arkadaşları alkışlamak için buradayız. Hummalı bir şekilde çalışmalarımız sürüyor. Corona virüs tedbirleri nedeniyle biraz yavaşlama olsa da heyecan ve motivasyonumuzda hiçbir eksilme olmadı. İnşallah yıl sonunda tren seferleri başlamış olacak” dedi. Eşmebaşı’nda tarih yazılıyor Vali Ayhan, Eşmebaşı tüneli inşaatında adeta tarih yazıldığını belirtip, heyelanlı bölgenin onarılıp güçlendirilmesinde ileri inşaat teknolojilerinden istifade edildiğini söyledi. Yumuşak zemine 2 bin farklı noktadan özel malzemeler basılarak güçlendirme çalışması yapıldığını ifade eden Ayhan, “Bu tünel bin 400 metre uzunluğunda bir tünel. Şubat ayında bitmişti ancak heyelan nedeniyle 100 metrelik kısımda çalışmalar yeniden başladı. Özel bir teknikle heyelanlı bölge onarılıp güçlendiriliyor. Haziran ortalarında bu çalışmanın tamamlanıp, Sivas ve Yerköy arasının tamamen tamamlanmış olması hedefleniyor” şeklinde konuştu. Ankara-Sivas arası 2 saate inecek Ankara - Sivas Yüksek Hızlı Tren hattı; Kayaş-Yerköy arası 151 kilometre ve Yerköy-Sivas arası da 242 kilometre olmak üzere toplam 393 kilometre uzunluğunda olacak. Projede; Elmadağ, Kırıkkale, Yerköy, Yozgat, Sorgun, Akdağmadeni, Yıldızeli ve Sivas olmak üzere toplam 8 istasyon yer alacak. Projede toplam uzunlukları 66,08 kilometre olan 49 adet tünel, toplam uzunlukları 27,2 kilometre olan 49 adet viyadük bulunuyor. Projenin tamamlanması ile hatta saatte 250 km hıza ulaşacak tren ile Ankara-Sivas arasında ki ulaşım sürece 2 saate inmiş olacak.

Link’de Sivas’ın Valisi yaptığı konuşması Video olarak bulunmaktadır.

Kaynak: İHA https://ihavideo.com.tr/Video/Detay/1308362-ankar ...z-kesmiyor


burak5866
1 ay önce - Çrş 27 May 2020, 16:39

sayın valimiz salih ayhan bey konuyu çok yakından takip ediyor artık işin tekniği konusunda bile bilgilendirme yapılmış valimize kendisine çok teşekkür ediyoruz sivaslılar olarak. lakin bu proje bu kadar gecikmemeliydi şimdiki yapılan çalışmalar 2015 li yıllarda yapılsaydı şu an hızlı treni kullanıyorduk. proje ile ilgili hala belirli olmayan durumlar var. birincisi ne zaman biteceği hala net değil. cumhurbaşkanımız ramazan bayramında demişti (bayram geçti) 4 eylül de sivas'a geldiği zaman.şimdi valimiz yıl sonunda diyor. şöyle de bir gerçek var ortada hala bir çok yerde eksiklikler var. kırıkkale ankara arası nasıl halledilecek istanbul ankara arası gibi eski hat mı kullanılacak. o zaman bu hat yht olmaz ve 2 saatte gitmesi de imkansız gibi olur ve istanbul ankara hattında yaşanan sıkıntılar malum, meydana gelen kazaları hatılıyoruz. inşallah aynı sıkıntıları burada da yaşamayız. artık fazlasıyla geç oldu proje bu saatten sonra aceleye getirilip açmak için açılmaması gerekiyor bence. malum inşaat sırasındaki valimizin bahsettiği tüneldeki göçükte ve diğer göçüklerde de bayağı bir ölüm gerçekleştiği ve bunun basına yansıtılmadığı gibi haberler duymuştum inşallah doğru değildir. İnşallah yakın zamanda eksiksiz olarak hayalini kurduğumuz hızlı treni bir an önce Sivas'a gelir ve kullanmak nasip olur tüm Sivaslılara ve tüm vatandaşlarımıza.

Berktuğ
site denetçisi

1 ay önce - Çrş 27 May 2020, 16:53

Alıntı:





Not: Fotoğraflar Yozgat Sorgun ilçesi Karakız köyü yakınlarından.


aslanpaşa
1 ay önce - Prş 28 May 2020, 11:50

http://www.ilerigazetesi.com.tr/m/guncel/hizli-tr ...60414.html

Yerköy Yozgat arasında yapılan eşmebaşı yht tüneli ve çalışmalar hakkındaki son durum hakkındaki açıklamalar linktedir.


SİVASLI58
1 ay önce - Prş 28 May 2020, 20:35

4 Eylülde Sivas Yozgat açılır Gerisi Allah kerim



sayfa 383
ANA SAYFA -> ULAŞIM