Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4
Murat Caner
13 yıl önce - Çrş 22 Ksm 2006, 19:48

Eskişehir Afyon'u da hızlı bağlamak gerek. Bence Afyon Ankara'dan daha önemli.

Emre Konuralp
13 yıl önce - Çrş 22 Ksm 2006, 19:57

eskişehir afyon arasında zaten bir hat var mevcut hat kullanılarak iyileştirme çalışması yapılabilir elektrifikasyon ve sinyalizasyon ve ikinci hattın yapımı gibi böylece ileride yapılması muhtemel olacak ısparta antalya hattı yoluyla istanbul antalya ve ankara antalya bağlantısı sağlanmalı ama bence ankara izmir daha öncelikli çünkü eskişehir afyon arasında yapılamsı muhtemel bir hattın işlevsel için demiryolunun başta antalya olmak üzere güney sahil şehirlerine ulaşması gerekir ama izmir için öyle bir şey sölenemez çünkü eğer söylendiği gibi 3 saat 20 dk gibi bir sürede gidebilecekse Türkiye için muhteşem bir şey olur ama bence 3 saat 20 dk çok gereksiz bir süre aslında 5 saat olsa bile harika olur çünkü şu anda 14 saat. bu hat açıldıktan sonra ise dediğiniz esk-afyon yapılır bölyce eskişehir izmir de 5-6 saate indirilebilir.



Harun_77
13 yıl önce - Prş 23 Ksm 2006, 01:01

Afyonkarahisar demiryollarinin kesistigi bir il. Hizli tren hattinin buraya cekilmesi hem Ankara-Izmir hem de ileride yapilacak Ankara-Antalya hatlarina hazirlik olur.

ist-ahmet
13 yıl önce - Prş 23 Ksm 2006, 04:33

bence stratejik acidan en onemli sey rayli sisteme turizmin dahil olmasi icin antalyaya hizli trenin ulasmasidir. eger konya uzerinden hizli tren antalyaya ulasirsa antalyaya gelen turistlere hizli trenlerle konyaya getirtip mevlana turlari yaptirtilip oradan ankaraya gecirtilip bir baskent turu yaptirilip yine hizli trenle istanbula getirtilip istanbul turu yaptirtilabilir. hatta sirf bu sekilde paket turlar turizm acenteleri tarafindan yurtdisinda pazarlanabilir. bu sekilde ayrica hizli trenin kapasitesinin bir kismi turizm vasitasiyla doldurulmus olur ve hizli tren isletmesinin kar zarar olayini daha kolay kotarabilmesine de olanak saglar.

erkan
13 yıl önce - Prş 23 Ksm 2006, 06:03

zaten hat antalyaya ulaşacak diye biliyorum. ve dahi adanaya. elimde somut bir bilgi yok, duyumlara göre söylüyorum bunu. hat kendini amorti ettikçe kar edilecek yerlere uzatacaklar. ayrıca ankara-bakü hattı gibi iddialı bir proje var.



Emre Konuralp
13 yıl önce - Prş 23 Ksm 2006, 19:09

Ankara- İstanbul'un bence 2010 dan önce tam olarak hizmete açılması çok zor görünüyor. Aynı şekilde Ankara- Konya da 2009 dan önce biraz zor açılır. bunlar bittikten sonra ise tahminimce Ankara İzmir yapılmaya başlanır bence olması gereken de budur. bunun da yapılması 3 yıl sürse ve 2010 da başlasa demekki 2013 ten önce açılması zor görünüyor bu arada onunla beraber Ankara Sivas yapılabilir.yani Antalya'ya hızlı trenin ulaşması için 12-13 yıldan daha çok beklememiz gerekiyor benim önerim ise hızlı tren yerine normal elektrikli sinyalli bir hat döşenmesi çünkü bu normal hatlar hem yapım süresi olarak çok daha kısa sürüyor hem de maliyeti daha az ancak yapılacak bu hattın geometrisinin mümkün olduğunca düzgün olması gerekirki daha sonradan yapılacak ikinci bir hatla beraber 160-180 arası hızlara rahatlıkla ulaşılabilsin.

Murat Caner
13 yıl önce - Prş 23 Ksm 2006, 20:11

Kocaeli'nden İzmir'e gitmek için Ankara'ya mı gidecez.

Emre Konuralp
13 yıl önce - Prş 23 Ksm 2006, 20:28

elektriklendirme yapılırsa Afyon eskişehir arası 1 saatten daha az sürede alır orayı ordan yaklaşık 5-5,5 saat sürer kocaeli izmir.hem ben yapılmasın demiyorum bana göre önceliği olan proje yapılsın(ank-izm) ondan sonra yapılsın. ama bir de şu var daha esk-ist arasının yapımına bile başlanmadı yani orası yapılmadan konuştuklarımızın pek bir anlamı yok bence

ist-ahmet
13 yıl önce - Prş 23 Ksm 2006, 23:34

zaten istanbul - ankara bitmeden ankara - konya ankara - sivas eskisehir - izmirin yapilmasi anlamsiz olur. cunku ankara - konya treni de ankara - sivas treni de yolcularinin onemli bir kismini istanbuldan gelenlerden olusturur. tek istisna turizm kenti olmasi nedeniyle ve iyi organize edilis turizm faaliyetleriyle antalya olusturur. onun disinda 14 milyonluk nufusuyla turkiyenin en onemli sehri olan istanbula olan seyahat ve istanbuldan bir yere olan seyahat buyuk yekun tutar. bunu istanbul otogarinin buyuklugunden de, istanbul ataturk havalimanin buyuklugunden de, haydarpasa garindan da anlayabiliriz...

eng ygl
13 yıl önce - Cmt 25 Ksm 2006, 00:02

Alıntı:
Alıntı:
Ankara-Sivas yerine, Ankara-Kayseri hizli tren projesi cok daha faydali olur dusuncesindeyim. Hatta, Kayseri'ye yaklasirken bir kol da Kapadokya'ya yonlendirilse, Istanbul'dan trene binen birisi 5-6 saat sonra Urgup'te peri bacalarinin arasinda olabilir mesela.

yahu dur önce acil ihtiyaçlar bitsin sonra turistik yörelere hat çekilir..

Aslinda benim soylemeye calistigim da bu. Ankara-Sivas hizli treninin, Ankara-Kayseri hizli treninden daha acil bir ihtiyac olmadigini dusunuyorum. Gerekcelerime gelince,
1. Kayseri, Sivas'in iki katindan daha fazla nufusa sahip bir kent (2000 sayimina gore: Kayseri 536.392, Sivas: 251.776).
2. Kayseri, Sivas'a gore cok daha sanayilesmis ve kisi basi gelir seviyesi Sivas'a gore oldukca yuksek bir kent.
3. Ilk iki madde isiginda, Kayseri-Ankara arasi yolculuk talebi, Sivas-Ankara yolculuk talebinden cok daha yuksek gibi geliyor bana.
4. Kayseri, Ankara'ya Sivas'tan daha yakin (KGM'ye gore: Ankara-Kayseri 320 km, Ankara-Sivas 442 km), yani Kayseri treni Sivas treninden buyuk olasilikla daha ucuza insa edilecek.
5. Kayseri'ye gidecek hizli tren, Kayseri'ye yaklasik 50-60 km kala ayrilacak 40 km'lik bir kolla Kapadokya gibi bir turistik bolgeye (Urgup-Avanos-Nevsehir) uzatilarak bu bolgenin ulasimi da rahatlatilir.

Bugun ASTI'den Sivas'a her saat basi otobus bulunabiliyor. Ucretini bilmiyorum, ama tahminimce 20-25 YTL civarindadir ve yolculuk da yaklasik 6,5-7 saat suruyor. Hizli trenle ise muhtemelen yaklasik 2,5 saat surecek. Peki, diyelim ki Ankara-Sivas arasi hizli tren insaati tamamlandi, bu treni en az %80 dolulukla calistirmak icin ucretin ne kadar olmasi gerekiyor? Eger bu insaat nedeniyle diyelim ki %80 dolulukta en az 40-50 YTL ucretle bu hizmet verilebiliyor, o zaman da treni %80 dolduracak kadar yolcu bulunabilecek mi? Yoksa insanlarimiz "4 saat daha uzun surede giderim, niye otobusun iki kati para odeyeyim?" derler mi? Oncelikle bu sorularin yanitini vermek ve yanitlar isiginda da hizli trenin gercekten ihtiyac olup olmadigini sorgulamak gerekir.

Bu arada, ayni sorular Ankara-Kayseri hizli treni icin de sorulup bu projenin fizibilitesi de sorgulanabilir. Zaten ben de "Ankara-Kayseri hizli tren hatti muhakkak yapilmalidir" demiyorum, "Ankara-Sivas yerine, Ankara-Kayseri hizli tren projesi cok daha faydali olur" diyorum sadece.



sayfa 4
ANA SAYFA -> ULAŞIM