Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
tufan_58
11 yıl önce - Cum 27 Ekm 2006, 20:23

hızlı tren projesi hayata geçirilerse çok süper olur sivas gibi önemli bir kenti ankaraya bağlanmış olur

OzanŞ06
11 yıl önce - Prş 02 Ksm 2006, 19:42

Hizli tren'in gelmesi ile birlikte yavaş yavaş otobüscülükde bitecek gibi Her şey iyi hoşda..Ankara-Sivas Hızlı trenin bilet fiyatı ne kadar olacak ?Hizlı trenin bilet fiyatı uçaklar gibi yüksek olacaksa hizlı tren yapılmasının fazla bir anlamı yok..
  Bu arada ben hızlı tren projesine karşı degilim ama söylemek istedigim Bilet fiyatları umarım ekonomik ve uygun olur insallah


EmrahBircan
11 yıl önce - Prş 02 Ksm 2006, 20:27

Savas 06,

Hizli tren ilk acilista pahali olsa bile zamanla fiyat makul seviyeye dusecektir (zaman icinde alim gucumuz yukselirken, hizli tren sisteminin de kendini amorti ettigini varsayiyorum.)

Otobuslerin tamamen bitecegi ne yazik ki dogru degil. Ornegin, havayollari ozellestirmesinden dolayi agliyorlardi, siz bakmayin,  adamlar kisa mesafelerde paralarini bol bol cikariyorlar zaten. (Orn. Denizli-Izmir)  

Otobusculugun bitmesi, trenin (hizli veya normal) Almanya ve Belcika daki gibi her ilce ve kasabaya (hatta koy, ama bosverin simdilik orasini...) ulastirilmasina bagli. Boyle bir politika veya kaynak simdilik yok. Yani otobusler daha 10-15 yil yollarda.

Benim daha cok takildigim nokta su:

Hadi trenle yolcu tasimayi gectim, ama neden YUK tasimiyoruz? Kamyon dunyadaki en pahali nakliyat turlerinden biri. Tren birim yuku uzun vadede 20 kat daha ucuza tasiyor.

Turkiye' de trenle sadece yolcu degil, yuk tasimaciliginin da ozendirilmesi lazim...Avrupa Birligi'nde treni ozendirici onlarca nakliyat tesviki var bildigim kadariyla. Taksileri AB standardina uyduruyoruz diye binlerce AB mali arac ithal etmeden once bu tur elzem yapisal uygulamalari yapmaya calissak keske...  





Mustafa Onur Ertürk
11 yıl önce - Prş 02 Ksm 2006, 20:50
Hızlı Tren + Uçak vs. Otobüs


Hızlı trenin bilet fiyatı uçağa yakın olsa bile, iyi bir seçenek olmayı koruyacağını düşünüyorum. Sonuçta uçağa binebilmek için havaalanına gitmeniz lazım. Bu ek bir para ve zaman maliyeti. Ayrıca bir kaç saat önceden havaalanında olmak lazım. Bu da gerçek seyahat süresini uzatan bir mesele. Tren garında böyle problemler yok. Trenin uçağa göre daha güvenli olduğunu düşünüyorum.

Otobüsçülüğün bitmesini beklemek, yolcu beklentisinin sadece zaman üzerine kurulu olduğunu varsaymaktır ki, bence eksik bir varsayımdır. Otobüs teknolojisinin yıldan yıla geliştiğini ve koltuk konforunun arttığınu unutmamalıyız. Bununla beraber, hızlı trende veya uçakta yolculukta pencereden bakmak çoğu zaman bir şey ifade etmez, ancak otobüs yolculuklarının başka yerde bulunmayan keyfidir. Bulutları seyretmek bir süre sonra sıkıyor.
Zaman içerisinde toplumsal gelişmeye paralel olarak hızlı tren ve uçağın insan taşımadaki payının artmasına olumlu bakıyorum. Otobüsçülük hiç bir zaman bitmez, hizmet kalitesini belli seviyede tutmayı başaran firmalar  eskiye nazaran, hatta, daha yüksek kar elde ederler ve kim bilir, biriken sermaye ile havayolu taşımacılığına da yatırım yaparlar. Bu da bana göre, döngüsel olarak taşımacılıkta sürekli kalitenin artması anlamına gelir.

Mercedes-Benz Türk'ün masaüstü takviminde esprili bir karikatür görmüştüm. Travego'nun iki tarafına ikişer jet motorlu kanat, arkasında da jet kuyruğu, şaşkınlıkla bakan da bir adam!  Aracın kaptanı da gayet mağrur bir vaziyette, 'Devletin havacılığı teşvik etmesine önlem olsun diye otobüsümü modifiye ettim' diyor. (Diyaloğu tam hatırlayamadım ama ana fikir bu.)


Emre Konuralp
11 yıl önce - Prş 02 Ksm 2006, 22:08

bence ank-sivas arasına hızlı tren çalıştırmak pek mantıklı değil çünkü mesafe uzak değil. hızlı tren 2 saatte alacaksa normal tren(ortalama 160km/h) 3saatte alır (tabiki çift hatlı elektrifikasyonlu ve sinyalizasyonlu bir hatta) yani kazanılacak 1 saat için fazladan hızlı tren seti almak pek mantıklı gelmiyor bana. ist-sivas için aynı şey söylenemez

Murat Caner
11 yıl önce - Prş 02 Ksm 2006, 23:58

Bittiğinde Edirne Kapıkule'den Kars Gürcistan sınırına dek gidecek. TransAsya. O zaman 10 saat sürer.



levent tmr
11 yıl önce - Cum 03 Ksm 2006, 00:33

Hızlı tren de ciddi, önemli başarılı, çalışmalar var...
Mutlaka hükümetin başarısı,fakat Ulaştırma Bakanımız
gerçekten çok başarılı,çalışmalarının devamı dileklerimle...


Harun_77
11 yıl önce - Cmt 18 Ksm 2006, 15:32

Hizli tren yatirimlarinin bitip kapasite kullanimi ve halkin kullanim aliskanliklari gorulmeden yeni hizli tren yatirimlarinin baslamasini pek dogru bulmuyorum.
Onun yerine mevcut hatlarin cift hat yapilmasi ve trenlerin yenilenmesi gibi yatirimlar yapilsa daha iyi olur.
Gonul ister ki ulkemizin her yerine hizli tren gitsin ama Turkiye'deki ortalama gelir seviyesi ile hizli trene binmek biraz zor gozukuyor.


EmrahBircan
11 yıl önce - Sal 21 Ksm 2006, 00:58

Alıntı:
Gonul ister ki ulkemizin her yerine hizli tren gitsin ama Turkiye'deki ortalama gelir seviyesi ile hizli trene binmek biraz zor gozukuyor.


Yok, yok, merak etmeyin. Bizim ulkemiz daglik taslik. Insanlar hizli ve guvenli ulasimi biraz pahali da olsa tercih edeceklerdir.

Ayrica hizli olmasa bile bu raylarin uzerinde normal hizla hareket eden yolcu trenleri de calistirilir. Yani illa saat basi hizli tren kalkacak diye birsey yok ki.


tufan_58
11 yıl önce - Sal 21 Ksm 2006, 04:28

bildiğim kadarıla hiç bir gelişme yok bu hızlı tren projesinde



sayfa 2
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM