Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
gökhan b.
15 yıl önce - Çrş 30 Ağu 2006, 17:48
[İST-C8.25] - Haydarpaşa-Gebze Banliyö Trenleri Yaklaşık 4 Sene Boyunca Sefere Çıkamayacak



Sevgili dostlarımızdan gelen ısrarlar neticesinde, önümüzdeki 1-1.5 sene zarfında nostalji olacak olan asırlık; "Haydarpaşa-Gebze" Banliyö ve Anahat trenyoluyla ilgili bir veda başlığı açmak istedik. Bu başlık altında, günümüzde halen kullanılmakta olan istasyonların çeşitli fotoğrafları, her istasyonun tarihçesi, demiryolundan ilginç kesitler, hatıralar ve dokümanlarla dolu mesajları iliştirmek amacımız... (WOWTurkey - İstanbul-ULAŞIM)


Bu açık nasıl kapanacak? Metro seferlere girerek hiç değilse Kartal'a kadar ulaşımı kolaylaştıracakmı.yoksa anadolunun bel kemiği trenler gidip millet otobüslerde perişan mı olacak? Trafik olmadan rahat ve hızlı ulaşıyorduk. Şimdi raylı sistemler, metro, tramvay vs. raylı sistemler devreye girecekmi.nasıl bir çözüm getirilecek?


gökhan b.
15 yıl önce - Çrş 30 Ağu 2006, 17:50

gebzede işi olanlar şehirlerarası otobüslerle gitmekten başka tercihi kalmayacak!istanbul gebze arasını nasıl birleştircekler

kemalcanhakkı

15 yıl önce - Çrş 30 Ağu 2006, 17:51

uygulama ne zaman baslayacak?

gökhan b.
15 yıl önce - Çrş 30 Ağu 2006, 17:53

31 aralık 2006 sefer son günü olacak 2007de ise ayrılıkçeşme yani ibrahimağa bölgesinden gebzeye kadar hummalı bir çalışma olacak

alperdemirkaya
15 yıl önce - Çrş 30 Ağu 2006, 18:58

Gebze -Haydarpaşa hattı , bu güzergah üzerinde pek çok insanın Avrupa yakasındaki işlerine gitmesine büyük rahatlık sağlıyor.

Ben Uzun süre Feneryolunda oyurdum ve Avrupa yakasında çalıştım, bu Banliyö hattı benim işime çok yarıyordu.

Gerçekten de çalışmayacak olması geçici olarak büyük boşluk yaratacak.



gökhan b.
15 yıl önce - Çrş 30 Ağu 2006, 19:31

nasıl bir çözüm gelecek istanbuldan gebzeye geçişlerde.kartal metrosu seferlere umulduğundan geç açılacağından buda çözüm olmaz.sizce!!!!!!!!!

kutlay34
15 yıl önce - Çrş 30 Ağu 2006, 19:49

Banliyö hatlarının kapanması bence Anadolu yakası için büyük bir sıkıntı doğuracak... Aktarma merkezi olarak aldığım duyumlara Pendik olarak planlanmakta... Çünkü Tren hattı Tersane'ye E-5 ile paralel gitmekte... Sonrası kısım kısım sahil, Bağdat Caddesi, Minibüs yoluna paralel gitmektge... Gebze'den; Kadıköy'e ve Pendik'e direkt otobüs seferleri konulabilir... Pendik'ten 222 ve 17'nin seferleri artırılarak(duyumlarıma göre 30 araç çalışacakmış 17 hattında) Gebze yolcuları sahil kesime ve minibüs yoluna ulaştırılabilir...

Şu da aslında bir formül olabilirdi... Kartal Metorsunu Kozyatağı'na kadar yetiştirip, Kozyatağı Aktarma merkezi haline getirilebilinirdi...


çağatay mete
15 yıl önce - Çrş 30 Ağu 2006, 20:13

Bu hattın 4 yıllık geçici süreli iptali bu hattan yararlanan özelde Gebze,Darıca ve civarında oturan binlerce kişiye pek çok yönlü zarar getirecektir.
       1.Aktarmalı seyahat zorunluluğu doğuracak çünkü mevcut tren hattına paralel bir otobüs hattı yok.Minibüs hattı bu güzergaha yönelik değil.Dolayısı ile minibüse binen inip başka bir araçla Sahilboyu-Bağdat Caddesi-Ziverbey Caddesine ulaşmak zorunda.
       2.Mali olarak aktarmanın ve minibüsün getireceği yük şu anki durumun 3 ve ya 4 katı.Zira şu an için trenle işine giden bir yolcu sefer başına jeton ücreti 1,30 YTL;tam akbil 1 YTL,indirimli akbil 80 Yeni Kuruş;aylık tam abonman 45 YTL,indirimli 30 YTL ödemekte. Bu ücret minibüsle Harem'e 2,50 YTL,Bostancı'ya 2 YTL'dir.İkinci bir araç gidilecek noktaya ve yararlanılacak vasıtaya göre 1,30 ile 2 YTL arasında değişecektir.
       3.Darıca ve Gebze İstanbul'a ait olmadığı için İETT otobüsü yoktur.
       4.Mevcut trenlerle bir yolcu Gebze-Darıca'dan trene binince 65 dakika sonra Haydarpaşa'da olur;ancak minibüsle Harem trafik açık olursa en az 90 dakikadır.
        5.Pek çok Darıca ve Gebzeli okula(üniversite) ve işe İstanbul Avrupa Yakası'na geçerken Haydarpaşa Vapuruyla Eminönü ve Karaköy'e geçmektedir.
        Çözüm:İETT VE KOCAELİ BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ ANLAŞARAK GEBZE-KADIKÖY VE DARICA-KADIKÖY HATLARINDA DEMİRYOLUNA PARALEL SAHİYOLU-BAĞDAT CADDESİ İLE MİNİBÜSYOLU-ZİVERBEY GÜZERGAHLI HATLAR İHDAS ETMELİDİR.AYRICA DARICA'DA VAROLAN VAPUR İSKELESİ KULLANILARAK DARICA(GEBZE)-BOSTANCI-KABATAŞ ARASINDA İVEDİLİKLE DENİZ OTOBÜSÜ SEFERLERİ BAŞLATILMALIDIR.BU DENİZ OTOBÜSÜ HATTI ADAPAZARI VE DİĞER ANAHAT TRENLERİ DE ÇALIŞMAYACAĞI İÇİN İZMİT-KARAMÜRSEL-DARICA(GEBZE)-BOSTANCI-KABATAŞ ŞEKLİNDE DE İHDAS OLUNURSA YARARLI OLABİLİR.
          Genel olarak zaman sıkıntılı seyahat TUZLA VE PENDİK'te oturanlar içinde geçerlidir.Zira tren seyahati Tuzla'ya 55 dakika Pendik'e 40 dakikadır.Otobüs Tuzla'ya 90 dakika Pendik'e 70 dakikadır.Yakın mesafeli semtlerde(Feneryolu,Göztepe,Kızıltoprak,Erenköy,Suadiye) trafik yoğunluklu sıkıntılar yaşayacaktır.


34BuRaK41
15 yıl önce - Çrş 30 Ağu 2006, 22:42

Alıntı:
çağatay mete


Çağatay beyin yazdıklarına katılmamak mümkün değil.İbb İle Kbb arasında kesinlikle ve kesinlikle bir anlaşma sağlanması lazım..Yoksa Harem-Gebze minübüsleri(ki şu anda bile karınları tok yani yolcuya saygıları hiç yok denilebilir)ozaman yolcuya olan saygıları dahada azalacak yani belediyelerin özellikle bu hatta çalışan bazı minübüsçülere halkı mahkum bırakmamaları gereklidir.Ayrıca bu hattı kullanan halkımızın bütçeleride düşünülmelidir diye düşünüyorum!!..


BURAK E


musti1818
15 yıl önce - Çrş 30 Ağu 2006, 23:35
4 yılmı?_


arkadaşlar o 4 yıl değil 2 yıl .............



sayfa 1
123 ... 282930   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM