Ana Sayfa 892 bin Türkiye Fotoğrafı
Kuğulu ve Amerikan Elçiliği Kavşakları - [ANK ]
« önceki   123 ... 567 ... 212223   sonraki »
Ana Sayfa -> ANKARA - Haberler ve Sohbet
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Kutlu Singil

7 yıl önce - Çrş 21 Mar 2007, 00:11

Alıntı:
Ancak Paris'te bir yol var banliyö ile şehir arasında alt-üst geçitlerle dolu onlar trafiği direk olarak şehir içine sokmuyorlar.


peki ne yapiyorlar?

Concorde meydanindan Zafer anitina kadar sizce kac adet trafik lambasi var?

trafigi bizim gibi az sayida trafik isigiyla durdurmaktansa cok sayida isik ile yavaslatiyorlar... Ama tabi orada Melih Gokcek yok...

alt gecitlere gerekte yok...


denisk
7 yıl önce - Çrş 21 Mar 2007, 00:19

Haklısınız gideceğimiz her yere otobüs var ama nasıl? Ben beytepede okuyorum eğer beytepede okumadıysanız bir sabah sizi 8.30'da (ders başlama saati) beytepeye gitmeyi denemeye davet etmek isterim, egzoz dumanının yarısını içeri veren ikaruslarla yarım saat boyunca son derece samimi bir yolculuk yaşamış olursunuz.

belediye otobüsleri hız yapmıyor demişsiniz bu konuda da malesef yanılıyorsunuz, eskişehir yolunda 80km hızla giderken  yeni man ve mercedes otobüslerden çok sellektör yedim.

ayrıca bu alt geçitlerin hiçbir anlamı kalmıyor çünkü kuğuluyu hızla geçince kızılay meydanında yığılmaya takılıyorsunuz, kızılaya değil eskişehir yönüne giderseniz o taraftada trafik kitlenmiş durumda oluyor bu seferde orda beklemeye başlıyorsunuz, meşrutiyete girerseniz ayrı bir şenlik yeri, o zaman kuğuluda kazandığınız 5 dakikanın ne faydası kalıyor?


Yiğit cas
7 yıl önce - Çrş 21 Mar 2007, 00:24

Alıntı:
Paris'in geniş bulvarları ile ünlüdür örn chapms elsysess ancak bu şehirlerde metro sistemleri var.

Türkiye'de olsa o zafer takına bir çözüm bulunurdu büyük ihtimalle iki yanından alt geçit, bir de üstten Sıhhiye'deki gibi U dönüşü şeklinde üst geçit yapılırdı. Böyle saçmasapan şekilde onlarca yolun tek yerde birleşmesine çözüm bulunurdu. Melih Gökçek belediyeciliği budur işte.




orhuncet
7 yıl önce - Çrş 21 Mar 2007, 00:32

Sitedeki yeni manlarla ilgili sayfayı okursanız bu araçların ayarları gereği 69km/h geçemeyeceklerini görürsünüz.

Ayrıca concorde meydanında metro bağlantısı vardır.Kuğulu'dan cinnah'a metro yapılabilir mi?



(+)


Zafer Meydanından, sol üst köşede görülen geçitlerden o yolun devamında en az 20 tane vardır.


Kutlu Singil

7 yıl önce - Çrş 21 Mar 2007, 00:58

guzel demek ki neymis?

adamlar trafik isigiyla trafigin hizini kontrol ediyorlar...

trafik ışıkları sık ve kısa süreli oluncada yığılmalar azalıyor...


seferoglu

7 yıl önce - Çrş 21 Mar 2007, 01:15

trafik ışıkları sık ve kısa süreli oluncada yığılmalar azalıyor...

Sizin o dediğiniz ışık olayı İzmir'de Çiğli-Naldöken arası mevcut. 100-300 metrede bir trafik durunca inanılmaz bir yığılma ve km'lerce kuyruk oluyor.Hatta bir sabah Menemen'e kadar uzadığını hatırlıyorum.

Sadece köprü ve tünel çözüm değil. Sadece Işık da çözüm değil. İkisinin dengeli olması lazım.Hatta bazı yön yasaklarıyla da desteklenmeli. Örneğin İvedik Metro (Yenimahalle 1.Durak) kavşağından geçen bir araç sonraki 2. durak ışıklarda tıkanmıyor.Kavşakta da yığılma olmuyor çünkü Belediye yönünden gelen araç sola dönemiyor (EGO otobüsleri hariç).


Tulun
7 yıl önce - Çrş 21 Mar 2007, 13:02



(+)


Arkadaşlar yukarıdaki fotoğrafa dikkatlice bakalım... 6 ay boyunca çekilen sıkıntıların, harcanan tonla paranın ardından elde edilecek kazanç nedir düşünelim...
Burası modern, yemyeşil, yayaların geniş kaldırımda rahatça yürüyebildikleri, araçların her yöne dönüş yapabildiği ve yoğun saatlerde bile kavşaklardaki  bekleme süresinin hiç de abartıldığı kadar uzun olmadığı, başkentin tarihini yansıtması nedeniyle dokusunun bozulmadan korunması gereken bir bulvarıydı.
Bugün Atatürk Bulvarındaki cadde genişliği 20 metreden 40 metreye çıkartılmış ancak kaldırımlar kimi yerlerde geçit vermez şekilde daraltılmış,  yemyeşil dokusu ve tarihsel kimliği değişerek modernleşme adı altında cok tartışılan, kuyu gibi derin, zevksiz tünellerle bir otobana dönüşmüştür. Ayrıca araçlar eskiden olduğu gibi pek çok yöne dönemeyeceklerdir.
Karayalçın'ın başkanlığı sırasında, 90'lı yılların başında her cumartesi ve pazar araç trafiğine kapatılarak gençlerin, müzisyenlerin doldurduğu, nefes alan, yaşayan Tunalı Hilmi Caddesi bugün park yasağının olduğu 3-4 şerit halinde sürekli araçların geçtiği, esnafın kepenk kapattığı,  transit bir yol haline getirilmiştir.  
Ulus ve Kızılay'dan sonra yukarıya Kuğulu ve çevresine taşınan yaşayan ve yaşanan kent merkezi olan bu bölgede bu kavşağın inşasıyla son nefesini vermektedir. Kuğulu park iki otobanın arasında kalmış bir vaha görüntüsüne bürünmüştür.  
Yukarıda Champs-Elysees örnegi güzel bir örnektir. 150 yıllık tarihe sahip olan bulvar, Parisin simgesi olarak her tanıtımda ön plana çıkmaktadır. Çünkü günümüzde çok sıkışık bir trafik yüküne sahip olsa da, yoğun saatlerde araçlar milim milim hareket etse de, Parisliler tarafından champs-elysees'nin dokusu hiç bozulmadan korunmuştur, korunmaktadır.  Bunu bozacak bir harekette bulunacak kişiye de aklını yitirmiş gözüyle bakarlar... Bunun sonucunda Champs-Elysees mağazalarıyla, geniş kaldırımlarına taşan kafeleriyle, restoranlarıyla, özenle dikdörtgen formunda tıraşlanan ağaçlarıyla yaşayan, yaşanan simge olmuş bir bulvardır...
Arkadaşlar gerçekten çok üzülüyorum, Ulu önderimiz Atatürk'ümüzün adını taşıyan Ankara'nın simgesi olan Atatürk Bulvarında kuğulu kavşakları sonrasında artık yanyana yüreyebileceğimiz bir kaldırımımız bile kalmadı...  
Bir kent merkezinde en önemli unsur yayalardır, yayaların rahatça hareket edebileceği, ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde düzenlemeler yapılmalıdır. Bu nedenle araçların kent merkezini kullanmaları kabul gören, doğru bir yaklaşım değildir. Kent merkezinde araçların ne kadar büyük hızla geçiş yapıyor olmasının hiç mi hiç önemi yoktur.
Ankara'ya yazık oluyor, metrolar bitirilemiyor, toplu taşım çok sorunlu, otobüslerde balık istifi gibi değil de, insanca seyahat edebilmek için özel araçlara mahkum ediliyoruz... Ve bu sorun, sorun doğurmaya devam ediyor... Özel araç trafiğinin yoğunlaştırdığı kent içi trafiğini çözmek için yapılan kavşaklarla yeni sorunlar ortaya çıkıyor... Ama derdimizi bir türlü anlatamıyoruz...
Herkesi objektif olarak düşünmeye ve kent kimliğinin korunması gerekliliğini, toplu taşımanın önemini, kent merkezlerinin yayalara ait olduğunu savunmaya davet ediyorum...
Saygı ve sevgilerimle...


MertAtesdaglı
7 yıl önce - Çrş 21 Mar 2007, 18:24

Ve Nihayet Kuğulu park alt geçiti 24 Mart 2007 Cumartesi Saat 18:00' da açılacakmış.
ve ve İbrahim Tatlıses konser verecek.
Ayrıca vatandaşın dikkatini başka yöne çekmek için dev ekrandan Türkiye-Yunanistan maçı naklen verilecek. Aman Şaheserimize nazar değmesin.
Hayırlı Olsun.


SerdarHakan
7 yıl önce - Cum 23 Mar 2007, 19:15

Aşağıda Ankaram Platformu tarafından hazırlanmış olan tüm detaylarıyla kuğulu kavşağının Ankara'ya neler kazandıracağını! toplu halde okuyabilirsiniz...
Kavşak inşaatının başladığı 30.Ağustos.2006 tarihinde açılan bu başlıkta yarın açılışı yapılacak olan kuğulu kavşakları hakkında yazılmış pek çok değerli bilgi, fikir ve öneriyi bulmamız mümkündür.
Bunların her biri belge niteliğindedir. Toplumsal hafızamız bu kadar zayıf iken "wowturkey" forumları bu eksiği kapatıp, arayıp bulmak, doğruları görmek isteyenlere önemli bir imkan sağlamaktadır.

İnşaatı aylardır süren sonbahar ve kış aylarında Ankaralıları çileden çıkaran bu tüneller yarın açılıyor... Artık Ugur Mumcu Caddesinden normalde 800 m. sonra ulaşabilecegimiz Atakule'ye 2800 m. yol katederek veya Karum önü-Tunalıdan Şili meydanına 200 m sonra ulaşabilecekken Kenedi ve Ayrancı üzerinden kat ve kat fazla kilometre katederek ulaşabileceğiz... Bunun sonucunda da yakıt tasarrufu yapmış olacağız! Eee başkanın bir bildiği vardır herhalde yoksa kavşağa harcanan 7 trilyonun 6 ayda kendini amorti edecegini 70 milyon önünde söyleyebilirmiydi...  Kısacık mesafeler uzun mesafeler haline dönüşürken, buralarda sıkışacak trafik yeni kavşakların bahanesi olacaktır...
Allah sonumuzu hayır etsin...

Alıntı:

KUĞULU KATLI KAVŞAĞI İLE ATATÜRK BULVARI OTOBAN HALİNE GELECEK KUĞULUPARK TRAFİK ADASI OLACAKTIR

Ankara Büyükşehir Belediyesi’nce yapılmakta olan Kuğulu kavşağı alt-üst geçidi ve bölgedeki yeni trafik düzenlemesi projesi, Ankaram Platformuna üye Odaların meslek gruplarınca incelenmiştir. Bu inceleme sonucunda yapılacak projenin ve trafik düzenlemesinin hem bölge, hem de Ankara açısından telafisi çok zor kayıplara yol açacağı, trafik açısından ise bölgeyi daha sorunlu hale getireceği tespit edilmiştir.

• Katlı kavşak düzenlemesi, Ankara ve Kavaklıdere’nin en önemli simge ve anı mekanı, 1. Derece Doğal Sit Alanı olan Kuğulupark ve yakın çevresi büyük zarar görecektir.
Projedeki alt geçişler, Park kenarına yakın durumdaki 20 metreye kadar kökleri genişleyen ağaçların köklerini biçerek bu ağaçların kaybedilmesine neden olacaktır.
Kuğulupark’ın çevresinde kesintisiz trafik akımı amaçlandığından Kuğulupark’a yaya olarak erişim zorlaşacak, Park akan trafik içinde küçük bir adaya dönüşecek, yoğun yaya sirkülasyonu nedeniyle yaya kazaları ve ölümleri gerçekleşecektir.
Kuğulupark’a dinlenmek için gelen Ankaralılar, artan trafik nedeniyle şimdikinden iki-üç kat daha fazla egzos dumanı ve gürültüyle karşılaşacaktır.

• Proje alanının yaşanacak jeolojik-jeoteknik ve hidrojeolojik etkiler için yeterli araştırmaların yapılıp yapılmadığı bilinmemektedir.
Her kentsel projede olduğu gibi bu düzenleme projesinde de geleceğini önemli oranda etkileyen temel jeolojik-hidrojeolojik-jeoteknik parametreler araştırılmamıştır.
Kuğulu Park Seğmenler ve Botanik Parkı dere yataklarının kesişim noktasında yer almakta ve 6 metre derinlikten itibaren yeraltı suyunun varlığı bilinmektedir. Bu nedenle proje kapsamında yürütülecek kazı ve inşaatlar yeraltı suyu seviyesinde değişikliklere ve vadi taban suyunun daha da derine inmesine neden olacaktır. Bu durum doğal olarak yeraltı suyundan beslenen ağaçların kurumasına neden olacaktır.

• Yapılacak kavşak düzenlemesi sonucu en fazla zararı görecek olan kesim yayalar olacaktır.
Bugün için mevcut kavşakta ışıklı hemzemin geçitler yoluyla karşıdan karşıya geçme olanağı olan yayaların, yapılacak katlı kavşağın yol açacağı kesintisiz akım nedeniyle hareketleri büyük ölçüde kısıtlanacak, karşıdan karşıya geçmeleri tehlikeli ve çok güç duruma gelecektir. Alt geçitlerin tamamlanması halinde trafiğin durmaması için hem Atatürk Bulvarı’nda hem de Cinnah Caddesindeki ışıklı yaya geçitleri kaldırılacak, yayaların karşıya geçişi çok tehlikeli duruma getirilecek, ya da yine onlarca basamaklı üst geçitlere mahkum edilecektir.

• Proje trafik açısından zincirleme sorunlar yaratacaktır
Bu kavşakta kesintisiz olarak akıtılmaya çalışılan araç trafiğinin, Atatürk Bulvarı üzerindeki takip eden diğer noktalardaki sinyalli kavşaklarda ve yaya geçitlerinde durması gerektiği dikkate alınmamaktadır. Bu kavşakta büyük maliyetle yapılan katlı geçişle kesintisiz akıtılacak trafik, sinyalli yaya geçitlerinde ya da her zaman tıkalı olan Akay Kavşağında tekrar durmak zorunda kalacaktır. Bu düzenleme, Kızılay’ın ve Tunalı’nın kilitlenmesine neden olacak, Belediye Yönetimi Kızılay’ı yaya geçişlerine kapatmak için kendi eliyle yeni bir gerekçe daha yaratacaktır.

• Taşıtların yaptığı taşıt-kilometre oranı artmıştır
Kent içindeki trafik düzenlemelerinin temel amacı “trafiği akıtmak” değil, “trafik güvenliğinin artırılması” ve yapılan “araç-kilometrenin azaltılması”dır. Cinnah Caddesi ve Atatürk Bulvarının tek yön olarak düzenlenmesi sonucunda hem trafik güvenliği azalmış, hem de araçların yaptığı araç-kilometre aşırı bir şekilde artmıştır. Örneğin, Uğur Mumcu Caddesi yönünden gelen araçların Atakule kavşağına ulaşmaları için eskiden Çankaya Caddesinden 800 metre yol kat ederek gitmeleri mümkünken, yeni düzenlemeye taşıtların önce Cumhurbaşkanlığı önünden Atatürk Bulvarından Kuğulupark kavşağına kadar inmeleri ve sonra Cinnah Caddesinden yukarı çıkarak Atakule’ye ulaşmak için 2800 metre yol yapmaları gerekmektedir. Kent içinde yapılan bu gereksiz taşıt-kilometre artışları, gereksiz akaryakıt tüketimi, yollarda geçen zaman, gürültü, hava kirliliği ve artan kazalar şeklinde ortaya çıkmaktadır.

• Yeni düzenleme ile kentin merkezi alanlarına erişim zorlaşmaktadır
Düzenleme sonucunda birçok koridordan kentin merkez alanlarına ulaşılması, ya da kentin merkezinden ve ana koridorunda kentin çeşitli kesimlerine erişilmesi zorlaşmaktadır. Örneğin Polonya Caddesinin tek yön düzenlenmesi sonucunda İran Caddesi ve arkasındaki Küçükesat, Gaziosmanpaşa gibi semtler Atatürk Bulvarına ulaşamamakta, Tunalı Hilmi Caddesinden Esat Caddesine, oradan da Mithatpaşa Caddesi ile Sıhhiye’ye yönlendirilmektedir. Kentin bu alanlarından gelenlerin koridorun batısı, Kızılay ve Eskişehir Yolu koridoruna ulaşması çok zorlaşmaktadır.

• Otobüs durakları ve toplutaşım yolcuları dikate alınmamıştır
Projeyle Kuğulupark önündeki otobüs durakları tamamen ortadan kaldırılmakta, otobüsler hiç dikkate alınmamaktadır. Fiziki sınırlamalar sebebiyle durak cepleri trafik şeritlerine dönüştürülmekte, otobüs durağı olarak da kullanılan kaldırımlar yayalara bile yetmeyecek kadar daraltılmaktadır.

• Kavşakta kazalar artacaktır
Atatürk Bulvarının yer altı geçişiyle artan eğimlerde oluşacak yüksek hızlar sebebiyle kaza ve hasar risklerinde ciddi artışlar olacaktır. Ayrıca yaya hareketinin çok yoğun olduğu bu bölgede ve Tunalıhilmi Caddesinde yaya kazaları ve ölümleri görülecektir. Bilimi ve çağdaş yaklaşımları hiçe sayan Büyükşehir Belediyesi, gerçekleşmesi muhtemel kazaların sorumlusu olacaktır.

• Proje, çağdaş yaklaşımlara aykırı olup kamu kaynakları israf edilmektedir
Çağdaş ulaşım politikalarının temel ilkesi, otomobil taşımak değil, insan taşımaktır. Bugün, gelişmiş ülkelerin büyük kentlerinde bu yaklaşım dikkate alınmakta ve toplu taşıma sistemleri geliştirilmektedir. Büyükşehir Belediye Yönetimi, 13 yıldır Ankara’nın metro hatlarını bitirmek yerine, kamu kaynaklarını, ulaşım uzmanlarının yanlış olduğunu ısrarla vurguladıkları katlı kavşaklara ve defalarca yapıp-bozarak genişlettiği yollara savurmuştur. Kaynaklarımız Belediye Yönetimi tarafından keyfi biçimde israf edilmektedir.

"Sözde hızlı trafik" için yapılacak bu kavşak için vergilerimizle yarattığımız trilyonlarca liralık kamu kaynağı çağdaş yaklaşımlara aykırı biçimde harcanacaktır. Bu kavşak yerine, otobüs sistemlerinin geliştirilmesi, toplutaşımanın ucuzlatılması ve basit trafik düzenlemeleri (sinyalizasyon, faz ayarlamaları, adalama, vb.) ile trafiği çok daha ucuz ve akılcı yöntemlerle yönetmek mümkündür.

Belediye yönetimini kavşak inşaatını derhal durdurmaya, Ankaralıların sesine kulak vermeye, kaynakları şu anda gündemde olan en önemli toplu taşım projesi olan metroya yönlendirmeye, kenti otoyol haline getirecek düzenlemelerden vazgeçmeye çağırıyoruz.
Ankaram Platformu



msabri
7 yıl önce - Cmt 24 Mar 2007, 03:57

Bu kavsaklarin biraz daha uzun yapilmasi suretiyle yaya gecisinin kolaylastirilmasi hic dusunulmus mudur? Yani, kavsak ya da altgecit, yerin altina biraz daha once inse, ve ustu de yaya alani olsa?

Tamam saga donen araclar da olacak ama o kadar yogun olmayacaktir herhalde.


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ANKARA - Haberler ve Sohbet