Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Kuğulu ve Amerikan Elçiliği Kavşakları - [ANK ]
« önceki   123 ... 567 ... 212223   sonraki »
Ana Sayfa -> ANKARA - Haberler ve Sohbet
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Kutlu Singil

9 yıl önce - Çrş 21 Mar 2007, 00:11

Alıntı:
Ancak Paris'te bir yol var banliyö ile şehir arasında alt-üst geçitlerle dolu onlar trafiği direk olarak şehir içine sokmuyorlar.


peki ne yapiyorlar?

Concorde meydanindan Zafer anitina kadar sizce kac adet trafik lambasi var?

trafigi bizim gibi az sayida trafik isigiyla durdurmaktansa cok sayida isik ile yavaslatiyorlar... Ama tabi orada Melih Gokcek yok...

alt gecitlere gerekte yok...


denisk
9 yıl önce - Çrş 21 Mar 2007, 00:19



Yiğit cas
9 yıl önce - Çrş 21 Mar 2007, 00:24

Alıntı:
Paris'in geniş bulvarları ile ünlüdür örn chapms elsysess ancak bu şehirlerde metro sistemleri var.

Türkiye'de olsa o zafer takına bir çözüm bulunurdu büyük ihtimalle iki yanından alt geçit, bir de üstten Sıhhiye'deki gibi U dönüşü şeklinde üst geçit yapılırdı. Böyle saçmasapan şekilde onlarca yolun tek yerde birleşmesine çözüm bulunurdu. Melih Gökçek belediyeciliği budur işte.






orhuncet
9 yıl önce - Çrş 21 Mar 2007, 00:32



Kutlu Singil

9 yıl önce - Çrş 21 Mar 2007, 00:58



seferoglu

9 yıl önce - Çrş 21 Mar 2007, 01:15



Tulun
9 yıl önce - Çrş 21 Mar 2007, 13:02



MertAtesdaglı
9 yıl önce - Çrş 21 Mar 2007, 18:24



SerdarHakan
9 yıl önce - Cum 23 Mar 2007, 19:15

Alıntı:

KUĞULU KATLI KAVŞAĞI İLE ATATÜRK BULVARI OTOBAN HALİNE GELECEK KUĞULUPARK TRAFİK ADASI OLACAKTIR

Ankara Büyükşehir Belediyesi’nce yapılmakta olan Kuğulu kavşağı alt-üst geçidi ve bölgedeki yeni trafik düzenlemesi projesi, Ankaram Platformuna üye Odaların meslek gruplarınca incelenmiştir. Bu inceleme sonucunda yapılacak projenin ve trafik düzenlemesinin hem bölge, hem de Ankara açısından telafisi çok zor kayıplara yol açacağı, trafik açısından ise bölgeyi daha sorunlu hale getireceği tespit edilmiştir.

• Katlı kavşak düzenlemesi, Ankara ve Kavaklıdere’nin en önemli simge ve anı mekanı, 1. Derece Doğal Sit Alanı olan Kuğulupark ve yakın çevresi büyük zarar görecektir.
Projedeki alt geçişler, Park kenarına yakın durumdaki 20 metreye kadar kökleri genişleyen ağaçların köklerini biçerek bu ağaçların kaybedilmesine neden olacaktır.
Kuğulupark’ın çevresinde kesintisiz trafik akımı amaçlandığından Kuğulupark’a yaya olarak erişim zorlaşacak, Park akan trafik içinde küçük bir adaya dönüşecek, yoğun yaya sirkülasyonu nedeniyle yaya kazaları ve ölümleri gerçekleşecektir.
Kuğulupark’a dinlenmek için gelen Ankaralılar, artan trafik nedeniyle şimdikinden iki-üç kat daha fazla egzos dumanı ve gürültüyle karşılaşacaktır.

• Proje alanının yaşanacak jeolojik-jeoteknik ve hidrojeolojik etkiler için yeterli araştırmaların yapılıp yapılmadığı bilinmemektedir.
Her kentsel projede olduğu gibi bu düzenleme projesinde de geleceğini önemli oranda etkileyen temel jeolojik-hidrojeolojik-jeoteknik parametreler araştırılmamıştır.
Kuğulu Park Seğmenler ve Botanik Parkı dere yataklarının kesişim noktasında yer almakta ve 6 metre derinlikten itibaren yeraltı suyunun varlığı bilinmektedir. Bu nedenle proje kapsamında yürütülecek kazı ve inşaatlar yeraltı suyu seviyesinde değişikliklere ve vadi taban suyunun daha da derine inmesine neden olacaktır. Bu durum doğal olarak yeraltı suyundan beslenen ağaçların kurumasına neden olacaktır.

• Yapılacak kavşak düzenlemesi sonucu en fazla zararı görecek olan kesim yayalar olacaktır.
Bugün için mevcut kavşakta ışıklı hemzemin geçitler yoluyla karşıdan karşıya geçme olanağı olan yayaların, yapılacak katlı kavşağın yol açacağı kesintisiz akım nedeniyle hareketleri büyük ölçüde kısıtlanacak, karşıdan karşıya geçmeleri tehlikeli ve çok güç duruma gelecektir. Alt geçitlerin tamamlanması halinde trafiğin durmaması için hem Atatürk Bulvarı’nda hem de Cinnah Caddesindeki ışıklı yaya geçitleri kaldırılacak, yayaların karşıya geçişi çok tehlikeli duruma getirilecek, ya da yine onlarca basamaklı üst geçitlere mahkum edilecektir.

• Proje trafik açısından zincirleme sorunlar yaratacaktır
Bu kavşakta kesintisiz olarak akıtılmaya çalışılan araç trafiğinin, Atatürk Bulvarı üzerindeki takip eden diğer noktalardaki sinyalli kavşaklarda ve yaya geçitlerinde durması gerektiği dikkate alınmamaktadır. Bu kavşakta büyük maliyetle yapılan katlı geçişle kesintisiz akıtılacak trafik, sinyalli yaya geçitlerinde ya da her zaman tıkalı olan Akay Kavşağında tekrar durmak zorunda kalacaktır. Bu düzenleme, Kızılay’ın ve Tunalı’nın kilitlenmesine neden olacak, Belediye Yönetimi Kızılay’ı yaya geçişlerine kapatmak için kendi eliyle yeni bir gerekçe daha yaratacaktır.

• Taşıtların yaptığı taşıt-kilometre oranı artmıştır
Kent içindeki trafik düzenlemelerinin temel amacı “trafiği akıtmak” değil, “trafik güvenliğinin artırılması” ve yapılan “araç-kilometrenin azaltılması”dır. Cinnah Caddesi ve Atatürk Bulvarının tek yön olarak düzenlenmesi sonucunda hem trafik güvenliği azalmış, hem de araçların yaptığı araç-kilometre aşırı bir şekilde artmıştır. Örneğin, Uğur Mumcu Caddesi yönünden gelen araçların Atakule kavşağına ulaşmaları için eskiden Çankaya Caddesinden 800 metre yol kat ederek gitmeleri mümkünken, yeni düzenlemeye taşıtların önce Cumhurbaşkanlığı önünden Atatürk Bulvarından Kuğulupark kavşağına kadar inmeleri ve sonra Cinnah Caddesinden yukarı çıkarak Atakule’ye ulaşmak için 2800 metre yol yapmaları gerekmektedir. Kent içinde yapılan bu gereksiz taşıt-kilometre artışları, gereksiz akaryakıt tüketimi, yollarda geçen zaman, gürültü, hava kirliliği ve artan kazalar şeklinde ortaya çıkmaktadır.

• Yeni düzenleme ile kentin merkezi alanlarına erişim zorlaşmaktadır
Düzenleme sonucunda birçok koridordan kentin merkez alanlarına ulaşılması, ya da kentin merkezinden ve ana koridorunda kentin çeşitli kesimlerine erişilmesi zorlaşmaktadır. Örneğin Polonya Caddesinin tek yön düzenlenmesi sonucunda İran Caddesi ve arkasındaki Küçükesat, Gaziosmanpaşa gibi semtler Atatürk Bulvarına ulaşamamakta, Tunalı Hilmi Caddesinden Esat Caddesine, oradan da Mithatpaşa Caddesi ile Sıhhiye’ye yönlendirilmektedir. Kentin bu alanlarından gelenlerin koridorun batısı, Kızılay ve Eskişehir Yolu koridoruna ulaşması çok zorlaşmaktadır.

• Otobüs durakları ve toplutaşım yolcuları dikate alınmamıştır
Projeyle Kuğulupark önündeki otobüs durakları tamamen ortadan kaldırılmakta, otobüsler hiç dikkate alınmamaktadır. Fiziki sınırlamalar sebebiyle durak cepleri trafik şeritlerine dönüştürülmekte, otobüs durağı olarak da kullanılan kaldırımlar yayalara bile yetmeyecek kadar daraltılmaktadır.

• Kavşakta kazalar artacaktır
Atatürk Bulvarının yer altı geçişiyle artan eğimlerde oluşacak yüksek hızlar sebebiyle kaza ve hasar risklerinde ciddi artışlar olacaktır. Ayrıca yaya hareketinin çok yoğun olduğu bu bölgede ve Tunalıhilmi Caddesinde yaya kazaları ve ölümleri görülecektir. Bilimi ve çağdaş yaklaşımları hiçe sayan Büyükşehir Belediyesi, gerçekleşmesi muhtemel kazaların sorumlusu olacaktır.

• Proje, çağdaş yaklaşımlara aykırı olup kamu kaynakları israf edilmektedir
Çağdaş ulaşım politikalarının temel ilkesi, otomobil taşımak değil, insan taşımaktır. Bugün, gelişmiş ülkelerin büyük kentlerinde bu yaklaşım dikkate alınmakta ve toplu taşıma sistemleri geliştirilmektedir. Büyükşehir Belediye Yönetimi, 13 yıldır Ankara’nın metro hatlarını bitirmek yerine, kamu kaynaklarını, ulaşım uzmanlarının yanlış olduğunu ısrarla vurguladıkları katlı kavşaklara ve defalarca yapıp-bozarak genişlettiği yollara savurmuştur. Kaynaklarımız Belediye Yönetimi tarafından keyfi biçimde israf edilmektedir.

"Sözde hızlı trafik" için yapılacak bu kavşak için vergilerimizle yarattığımız trilyonlarca liralık kamu kaynağı çağdaş yaklaşımlara aykırı biçimde harcanacaktır. Bu kavşak yerine, otobüs sistemlerinin geliştirilmesi, toplutaşımanın ucuzlatılması ve basit trafik düzenlemeleri (sinyalizasyon, faz ayarlamaları, adalama, vb.) ile trafiği çok daha ucuz ve akılcı yöntemlerle yönetmek mümkündür.

Belediye yönetimini kavşak inşaatını derhal durdurmaya, Ankaralıların sesine kulak vermeye, kaynakları şu anda gündemde olan en önemli toplu taşım projesi olan metroya yönlendirmeye, kenti otoyol haline getirecek düzenlemelerden vazgeçmeye çağırıyoruz.
Ankaram Platformu



msabri
9 yıl önce - Cmt 24 Mar 2007, 03:57



cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 567 ... 212223   sonraki »
Ana Sayfa -> ANKARA - Haberler ve Sohbet