Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
Mustafa Noyan

15 yıl önce - Sal 03 Ekm 2006, 08:04

Alıntı:
hatta tünelleri kazılmış olan şişhane unkapanı gibi bir eğimden metroyu geçirebiliniyorsa

Geçirilemiyor, zaten bu nedenle hala metroyu bekliyoruz, iptal edilen projede Süleymaniye ve Şişhane tepeleri bir köprüyle birleştiriliyordu...


Mahmuttan
15 yıl önce - Sal 03 Ekm 2006, 15:21

Ya arkadaşlar kaç sefer söyledik Taksim istasyonu nerede ise 40 metrede (35 miydi yoksa) Şişhane ise nerede ise yüzeyde ayrıca haliç üzerinde köprü ile geçiyor altından değil, aynı eğim olmadığını eğer oradan bir kaç sefer geçti iseniz görebilirsiniz zaten. burada Taksim istasyon derinliği aradaki eğim farkını alıyor, Unkapanı tarafında ise zaten Barbaros bulvarı ile kıyaslamak bile manasız, Kabataş - Taksime gelince 600 metrelik tünel aşağı doğru koşarak iki dakika yani o kadar yakın bir mesafe, Kemal Bey bununla ilgili detaylı bir yazı yazmıştı bu kadar uzun mesafede funiküler olamayacağını ortaya koymuştu, eh funikülerde durmadan dönen dizilerde olamadığına göre, metro burayı çıkarmı çıkmaz, internette bir sürü link çıkıyor ama bir türlü içinden gerekli hesaplamayı bulamadım buna Raylı Sistemlerde Eğim - Sehim Hesabı deniyormuş sanırım ve Yüzde 6 dan fazla eğim raylı sistem için öngörülmüyor, belki kumlama ile aracın tırmanmasını sağlarsınız ama aynı kumlama size inişte güvenliği arttırmıyor, satır arasında geçen bir iki kelime vardı, eğer İBB Beşiktaş için meydan düzenlemesi ile trafiği yer altına alırsa ve metro istasyonunu burada geniş çaplı bir istimlak ile yer üstüne (viyadük üzerine 20 m yukarı) inşaa ederse o zaman problem olmayacaktır, ya da eğimle birlikte yanal kavis alan bir yol ile de çözüm bulunabilir ama illa Beşiktaş tan Levent e metro çıkarıcam diye yolcu sayısının yerlerde sürüneceği noktalardan dolaşmak zorunda olunduğunu da sanmıyorum. Yazıyı kapatırken metrobus lü projelerden kafa kaldırırlarsa maliyeti metro kadar yüksek olsa da eğim problemini raylı sistem kadar yaşamayan, daha hızlı yolculuk imkanı veren monoray uygulamalarına göz atsınlar derim, Barbaros un ortasından Levent e kadar tırmanabilir tabii birileri forekazıkları metro tüneline çakmazsa

Murat Kandemir
15 yıl önce - Sal 03 Ekm 2006, 15:42
Kabataş - Beşiktaş


Merhaba arkadaşlar,

Beşiktaştan metroyla yukarıya çıkma ile ilgili güzel fikirler geliyor. Fakat Beşiktaş ve barbaros aksı bir şekilde Marmaraya dolayısıyla şu anki Kabataş tramvayına aktarılmazsa eksik kalıyor. Benim önerim Kabataşta (belki ilerde Kabataş tramvayıda yeraltına alınır ve metro haline gelir) başlayacak ve Beşiktaşa uğrayacak bir metro hattı.

Şu anki Zeytinburnu-Kabataş tramvayı projesinde zaten Dolmabahçe-Beşiktaşa uzanılıyordu. Fakat bir şekilde vazgeçildi herhalde bu projeden ve bence iyide oldu. Çünkü Dolmabahçede zaten tıkanan yol bir şerit bile olsa bir raylı geçişe geçit vermeyecekti. Aslında tramvayın bir vagonunun uzunluğunu düşünürseniz Dolmabahçe'nin tarihi kapısının önünden kolay kolay iki şerit kapatılmadan dönüş yapılamaz. Orada çünkü oldukça keskin bir dönüş var ve tramvay dönmeye kalktığında aynı anda otobüsler herhalde bekleyeceklerdi. Metrobüsde benzer sorunlar yaratacaktır. Dolmabahçe geçişi ancak İsviçre Oteli altından yeraltı geçişi ile mümkün görünüyor.

Fakat Kabataş entegre istasyonunda başlayacak bir metro, belki BJK İnönü stadının altına sokularak İsviçre Otelinin altından ilerleyerek çarşıiçinde beşiktaştan geçebilir. Burada Barbaros Bulvarının altına doğru kıvrılarak yoluna devam edebilir ve daha önce tartışılmış olan
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=188293#188293
iki derin istasyon (Yıldız-Darphane ve Balmumcu)'dan geçip ya şu anki Gayrettepe ya da Levent istasyonlarından birine entegre olabilir. Tabii bu entegre olacağı yerde özel bir istasyon tasarlanması gerekiyor.


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Sal 03 Ekm 2006, 21:04

Beyin jimnastiğine devam...

Kabataş-Beşiktaş-Barbaros Bulvarı-Zincirlikuyu arasını, acaba direkt olarak metro ile bağlamak mümkün olabilir mi?

Madem Cadde Tramvayı, Dolmabahçe Stadı'nın önünden itibaren yolu daraltacağı gerekçesiyle Saray'ın önünden geçerek Akaretler Meydanı'na ve de dolayısıyla Beşiktaş'a ulaşamıyor. O halde, aynı güzergâh yükseltilemez mi? Benzer örneği; Mecidiyeköy-Gayrettepe arasında uygulanan viyadük benzeri bir yükseltilmiş yol ile altında kalan trafikte şerit kaybı olmaz, metroya alternatif bir yol teşkil edilmiş olur ve herşeyden önemlisi, Barbaros Bulvarı'nın başında yere saplanacağı rakıma baştan ulaşılmış olunur (Önceki mesajımızda belirttiğimiz, Beşiktaş'ta yükseltilmiş bir platform üzerinden kalkışla, alt ve üst noktalar arasındaki mesafe farkını biraz olsun emmeyi amaçlayan platform). Beşiktaş-Yıldız arasındaki uygun bir noktadan yere saplanarak, hafif bir meyille Bulvar'ı alttan katederek Zincirlikuyu'ya ulaşabilecek bir metro hattının kabataslak görünümü aşağıdaki gibi olabilir:



Kabataş'a kadar gelen Cadde Tramvayı'nın son istasyonunun üzerinde başlayan platform katına merdivenle çıkılarak Metro'ya aktarma yapılır. Beşiktaş üzerinden, Barbaros Bulvarı'nın altından Zincirlikuyu'ya çıkılır.

Böyle bir uygulamanın götürüleri neler olabilir?

* Dolmabahçe Sarayı'nın önünden geçerken görünüme olumsuz katkı yapar.

* Yüzyıllık ağaçların kesilmesini önler ama budanmalarına sebep olur, çünkü bu noktada iki sıralı ağaçlar, caddeyi adeta bir şemsiye gibi örterler.

Bulvar'ın başlangıç noktasında yere saplanacağı noktada ciddi bir istimlâk gerektirir..

Akın KURTOĞLU


Ekin Gerger

15 yıl önce - Sal 03 Ekm 2006, 21:45

teknik olarak mantıklı bir proje...
fakat görüntüyü çok fazla bozacağını düşünüyorum; ben o ağaçlı yolda yürürken ağaçları değil de egzos isinden altı kararmış metro viyadüğünü görmeyi pek istemem...

o yolun bir anlamı ve değeri var...
ulaşım çözümlerini tarihimizi ve şehrimizin güzelliklerini koruyarak hayata geçirmeliyiz.



deniz74
15 yıl önce - Sal 03 Ekm 2006, 22:14

para varsa istek de varsa aya adam gonderildigine gore besiktas-sisli arasi metro yapilir.

ozvardar
15 yıl önce - Sal 03 Ekm 2006, 22:31

Daha once yazdigim Kadikoy - Kartal metrosundan ayrilan bir hatla, Uskudar - Besiktas (2. bogaz gecisi) - Zincirlikuyu - mevcud Taksim - 4. Levent hatti projesini planini yeniliyorum.  Metro sistemiyle ana amacimiz is - ev arasi yolculuklarda arabaya alternatif olusturmak olmali.  Bence Asya tarafindaki genellikle yasam bolgesi olan yoreyi Taksim - Maslak hattina baglamadigimiz surece yapilacak cozumler sadece yoresel olacak ve trafigi azaltmayacaktir.

Besiktas'a konacak bir metro sistemini de sadece yoresel olarak gormemek lazim.  Sonucta Besiktas Kadikoy, Uskudar, Harem bolgesinden deniz trafigiyle yolcu alan ve bunu karayoluyla Zincirlikuyu, Maslak, Gayrettepe ve Taksim bolgesine veren bir merkez.  Metro cozumu de bence ev - is arasi bu yolu katedenlere gore planmali.


Murat Kandemir
15 yıl önce - Sal 03 Ekm 2006, 23:26
Beşiktaş'tan Deniz Ulaşımı


Evet, tamda bu noktada Beşiktaş'ın deniz ulaşımındaki yükünün kaydırılması gündeme geliyor. Çünkü Marmaray devreye girdikten ve Yenikapı-Daçka hattıyla entegre olduktan sonra, Beşiktaş'ın deniz yükü eskisine göre hafifleyecektir. Hatta daha etkin kullanılmaya başlanacak deniz boğaz hattı, iyi bir şekilde planlama ile Kabataşa ve buradaki tünel (füniküler, teperay neyse) ile metroya gene etkin olarak aktarılırsa Beşiktaş iskelesi nostalji ile anılan bir mekan bile olabilir.

Konumuza geri dönersek, Akın Bey'in düşüncesi prensip olarak Kabataşa ulaşımı sağladığı için mantıklı. Yanlız saplanma noktası istimlak açısından problemli hatta çok zorlayan bir faktör olabilir. Kolaycılık yapılıp parktan giriş yapılmazsa. Yani estetik kaygıları ciddi şekilde harekete geçiriyor bu düşünce. Ben birde bu memlekette raylar yerin altından yürümediği sürece hiçbir ulaşım yatırımına kalıcı çözüm getiriyor olarak bakamıyorum. 50li yıllarda İstanbulun dörtbir tarafında tramvayların olduğunu insan şu an tasavvur bile edemiyor.


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Prş 05 Ekm 2006, 04:21

Alıntı:
saplanma noktası istimlak açısından problemli hatta çok zorlayan bir faktör olabilir. Kolaycılık yapılıp parktan giriş yapılmazsa

Ancak, Barbaros Bulvarı'nın ortasını fermuar gibi açarak, bir giriş-çıkış odağı inşa edebilirler (Kışlaönü'ndeki benzeri gibi), ya da Serencebey Parkı'nın bir kısmını feda ederler.

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cum 06 Ekm 2006, 00:25

Alternatif çözümler üzerinde düşünmeye devam edelim.  İlk öneride, Kabataş-Dolmabahçe-Beşiktaş arasını yükseltilmiş bir viyadükle geçmek üzerine kafa yormuştuk.

İkinci bir alternatif; Cadde Tramvayı'nın Beşiktaş'a kadar götürülebilmesi üzerine... Bu durumda, Dolmabahçe ayrımına kadar cadde kotunda ilerleyen Tramvay, Kadırgalar Caddesi'nin kesişim noktasının önünde bir "bat-çık" yaparak yeraltına inerek, Dolmabahçe Caddesi'ni bir miktar kuzeyinden, yumuşak bir yay çizerek yeraltından katederek, Akaretler'de yeniden bir "bat-çık"la cadde yüzeyine çıkıp, buradan devamla Beşiktaş Meydanı'na ulaşabilir mi?

Alttaki çalışmada, Dolmabahçe-Akaretler arasında yol alan ve yay çizen, iki kenarı kırmızı, ortası sarı renkli yol, olası yeraltı güzergâhıdır...



(+)


Böylelikle sistem; Dolmabahçe Caddesi trafiğine bat-çık kesişim noktaları haricinde menfi bir etki yapmayacak, trafiğe takılmayacak, seri bir şekilde bu yolu geçebilecek. Ama, adıgeçen yayın üzerinde bulunan tepeliğin yumuşak toprak olduğu üzerine, Mustafa Noyan ile bugün bir muhabbetimiz oldu. Bu konu, bu noktada uzmanlık gerektiriyor ve de tam; Osman Uygun'un alanı... Üzerindeki Swiss Otel'in temellerinin yeraltında indiği eksi kot ve olası kayma problemleri yaşanabileceği ve Akaretler noktasındaki Sıraevler'in mevcut konumlarının nazikliği de gözardı edilmemeli. Gerçi, zemin iyileştirme konusunda Türkiye çok fazla mesafeler katetti. Gevşek-sert pek farketmiyor tünel açılışları sırasında.  Ama, yine de önünde barındırğı tarihî eserin titizlikle korunabilmesi ve başına birşey gelmemesi için, çok ince hesaplardan geçirilmesi gereken bir alternatif...

NOT: Çıplak zemin haritası; İBB web sayfasından alınmıştır.

Akın KURTOĞLU



sayfa 3
« önceki   1234 ... 111213   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM