Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Ahmet Kemal Senpolat
16 yıl önce - Pts 25 Eyl 2006, 17:46

beşiktaş ile ilgili bir proje var mı ?

duyanınınız oldu mu ?

tüm gökdelenler yukarıda...tepede..millet aşağıda ...

sabahları herkes yukarı çıkmak için işkence çekiyor..akşamları da gökdelenlerden inmek için...

neden istanbul için son derece kritik bir yer olan maslak mecidiyeköy beşiktaş aksı ciddiye alınmıyor...

Neden habipler , bağcılar , edirnekapı ve özellikle Istanbul'Un Bakırköy yakası toplu ulaşımda hep öncelikli payı kapıyor...neden asya yakası ya da insanların en hücum ettiği levent beşiktaş aksı bu faydadan layıkıyla faydalanamıyor bunu bir türlü anlamış değilim....!!!

tüm köprü trafiği bu aksın açılması ile bile rahatlayacaktır..

ve neden marmaray kadıköy ve üsküdardan maslak tarafına gitmiyor..mevcut levent metrosu ile entegre olmuyor..marmarayın tarihi yarımadada olmasının ne esprisi var...oraya neden trafik yığlıyor.....

biri bana bunu açıklar mı ?


Rifat Behar
16 yıl önce - Pzr 01 Ekm 2006, 17:52

Mecidiyeköy'ün rakımı 130 m civarında. İstasyonun 30 m kadar yeraltına yapılacağı varsayılırsa 100 m kalır. Buradan Beşiktaş - Mecidiyeköy arası mesafeyi de kullanarak metronun eğimini buluruz.
Metronun olması gerekn max eğimi ne kadardır? Biraz daha bilimsel temele oturtup tartışalım. Ne zaman Mecidiyeköy'den geçsem bir 30 M otobüsü, önünde de en az 50 kişi içeri girmeye uğraşıyor !
Teknik olarak, eğim sorunu nedeniyle metro yapılamayacağına ihtimal vermiyorum.  

Eğim yüksekse o zaman metroyu biraz daha uzatıp eğimi yumuşatabiliriz. Mesela Şişli/Mecidiyeköy - Kışlaönü - Ortaköy / Dereboyu - Beşiktaş gibi bir güzergahı izleyecek bir YAY üzerinde metro yapılabilir. Daha çok noktaya da hizmet getirilmiş olur.  

Hiçbir şekilde metro yapılamıyorsa füniküler olamaz mı? Mesafe mi çok uzun. Bunun tekniğini bilen varsa biraz aydınlatabilir mi?

Olimpiyatköy, Silivri gibi yerlere metro tartışması yapmaktansa Beşiktaş'a metro getirmenin tartışmasını yapalım. Daha faydalı ve gerekli !


Mert Keski
16 yıl önce - Pzr 01 Ekm 2006, 19:49

Alıntı:
Olimpiyatköy, Silivri gibi yerlere metro tartışması yapmaktansa Beşiktaş'a metro getirmenin tartışmasını yapalım. Daha faydalı ve gerekli !


Katılıyorum. Beşiktaş gibi İstanbul'un önemli bir merkezinde hiçbir raylı sistem bulunmazken İstanbul'un kuzeybatısında adeta her caddenin altından metro geçirmek ne kadar gerekli bilemiyorum.

Daha önce krokisini de çizerek görüşümü belirtmiştim. Barbaros Bulvarı'ndan bir kol Levent'e direk çıkarak mevcut hatla birleşmeli, bir diğer kol da Balmumcu'dan ayrılıp Gayrettepe üzerinden Şişli-Mecidiyeköy'de mevcut hatta entegre olmalı.


ozvardar
16 yıl önce - Pzr 01 Ekm 2006, 22:50

Bir kac ay once su anki Kartal - Kadikoy metro hattindan ayrilan Uskudar - Besiktas ikinci bogaz gecisini kullanarak mevcud Taksim - 4. Levent hattina baglanmasini savunmustum.  Mecidiyekoy  Levent bolgesi 130 mt yukseklikte olsa da su anki metro teknolojiyle bunun bir sorun olacagini sanmiyorum.  Londra Hamstead metro istasyonu 58,5 metre derinlikte.  2000'de acilan Moskova Park Podeby istasyonu tam 97 metre derinliginde.

Besiktas - Zincirlikuyu - Levent / Mecidiyekoy arasi yapilacak bir sistemin Asya tarafina bagli olmasi bence sart.  Bostanci'da uyanan bir insanin Levent'teki isine gitmek icin ilk aklina gelen yontem metro olmadikca bu sehirin trafik sorunu daha da kotuleserek devam eder.  O nedenle Besiktas - Zincirlikuyu arasi metrobus, monoray gibi lokal cozumlere karsiyim.


gürkang
16 yıl önce - Pts 02 Ekm 2006, 00:38

Açıkçası teknik konularda pek bilgim yok ama siteyi gezerken şöyle bir öneriyle karşılaştım:

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=188293#188293

Anladığım kadarıyla Beşiktaş'a metro yapılmamasındaki başlıca nedenlerden birisi eğimin fazlalığı. Bu mesajı ve devamındaki bir iki mesajı okuduğumda bana olabilir gibi geldi. Biraz dipten konu çıkarmak gibi oldu ama faydalı olabileceğini düşündüğüm için yollayayım dedim.



Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pts 02 Ekm 2006, 03:53

Beyoğlu-Beşiktaş bölgesindeki mevcut raylı sistemlerin 3 boyutlu görüntülerini oluşturmaya çalıştım. Yaptığım acayip birtakım hesaplara göre , bu bölgede bulunan;

  • Karaköy-Tünel

  • Kabataş-Taksim

  • Taksim-Şişli-Zincirlikuyu-Levend
raylı sistemlerini eğip bükerek, aynı yüzey üzerinde 3 boyutlu şekillerde çizdim.


3 raylı sistem ile, olası "Beşiktaş-Barbaros Bulvarı-Zincirlikuyu" sistemini birarada görüyoruz...



"Karaköy-Tünel" arasındaki Tarihi Tünel'in eğim parametreleri ve profil görünüşü... Bilindiği üzere, füniküler sistemlerinde tüplerin profilleri dümdüz bir çizgi şeklinde olmayıp, parabolik bir yol izlerler.

Başlangıç noktası ve tırmandığı son nokta arasındaki yükseklik farkı ile buna bağlı olarak şekillenen hipotenüs değerlerini bildiğimiz basit teoremle çıkartmaya çalıştım. Ardından, zemindeki izdüşüm ile yüksekliği ikinci bir üçgen üzerine taşıdım. Değerleri basitleştirince, ortaya kabaca 1'e 10 birim oranı çıktı. Yani Tarihi Tünel'imiz gittiği yolun 10'da biri kadar yüksek mesafeye tırmanabiliyor.



"Kabataş-Taksim" arasındaki Tünel'in (Füniküler ) eğim parametreleri ve profil görünüşü... Bu sistemde de üstteki gibi değerleri taşıdığımda, 1'e 7.5 birim ortaya çıktı (Bu fark, yolunun daha uzun olması ama tırmanılan üst istasyonun rakımlarının aynı olmasından ileri geliyor => Tünel ile Taksim hemen hemen aynı rakımdadırlar ) Burada da yeni jenerasyon Tünel, gittiği yolun 7.5'da biri kadar bir mesafeye tırmanıyor.




"Taksim-Şişli"den devamla Zincirlikuyu-4. Levend'e giden Metro'nun; "Taksim-Şişli" arasındaki profili ve parametreleri... Burada değerlerde bir sorunla karşılaştım. Diğer sistemlerden farklı olarak Taksim-Şişli arasındaki mesafede istasyonlar, gerçek cadde düzeylerinin altında inşa edildikleri için, istasyonların aslolan rakımlarını, tersten giderek gerçek rakımlarına getirdim. Buna dayanarak üçgeni ve hipotenüsü oluşturdum. Şöyle bir sonuç çıktı: Yaklaşık 3.5 kilometre giden metro, normalde sadece 73 metre yükseklğe tırmanıyor. Üçgen üzerinde basitleştirdiğimizde, birimlerarasındaki oran 45'e kadar düşüyor. Yani, 45 metrede 1 metre yükselen bir Metro'muz var (Evet, var ).

Buradan şunu rahatlıkla anlayabiliyoruz: Füniküler sistemleri 1:7.5 ilâ 1:10 oranları arasında ideal iken, metro sisteminin üstteki parçası 1:45 oranını barındırıyor... (Kemal Çevik, kulakların çınlasın, nerelerdesin?   Aylar evvel Kemal üstad'la bu konuyu masaya yatırdığımızda, son noktayı o da kesin değerler vererek koymuştu )

Şimdi gelelim "Beşiktaş-Barbaros Bulvarı-Zincirlikuyu" arasındaki sistemin hesabına:

Burada da Beşiktaş "0" rakım kabul edildiğinde, bir raylı sistem ortalama 130 metre rakımdaki Zincirlikuyu veya hizasındaki bir başka noktaya (Şişli, Mecidiyeköy gibi) çıkmak zorunda... Taksim Metro'sunun iki avantajı var:

1.'si: Deniz yüzeyinden 29 metre yukarıdan başlıyor (10 katlı bir apartmanın çatısı gibi düşünebiliriz bu yüksekliği)

2.'si: Aslında Taksim-Osmanbey'den sonra hafif sağa meylederek (Şişli Camii ayrımından sağa doğru) Şişli'ye ulaşıyor. Yani yolunu biraz uzatıyor ama yükseklik farkını biraz daha emiyor.

Beşiktaş'tan yukarı çıkabilir mi/çıkmaz mı? denilen raylı sistemin, Taksim Metrosu gibi yolu rahatlıkla alabilmesi için;

  • İlk kalkış noktasında deniz yüzeyinden daha yukarıda başlamalı,

  • Çıkarken izlediği yol cetvel gibi dümdüz olmamalı, yılanvârî bir yol izlemeli. Böylelikle yükselme açısını mümkün mertebe eritmeye çalışmalı,

  • Zincirlikuyu veya muadili bir sonlanma noktasında, tıpkı Şişli'de olduğu gibi yerin ortalama 30-35 metre altında sonlanmalı...
Bu taktirde; Beşiktaş'tan ortalama 20 metre rakımdan başlayarak (meselâ bir viyadük üzerinden ve Bulvar'ın tam başından değil de biraz daha Yıldız'a doğru yükseldiği bir kesimden), Zincirlikuyu (Şişli) tarafından yerin 30 metre altındaki bir istasyona ulaştığında, tırmandığı gerçek yükseklik;

130 - (+20+30) = 80 metre olur. "Beşiktaş-Zincirlikuyu" arası yaklaşık; 3200-3400 metre olduğuna göre;



Tırmanma açısını da Kemal Çevik bulsun artık...      

NOT: İlk şekildeki Taksim noktasında iki sistemin rakımları pek uyuşmuyor. İnternet ortamındaki ve elimdeki verileri harmanladığımda, farklı değerlere ulaştım. Buradaki olası hesap hatasının ne olduğunu gecenin bu saatinde çıkartamadım (kayışlar kopuyor çünkü bu saatlerde ) Kabataş Tüneli'nin eksi rakımdan başlaması ve Taksim Metrosu'nun cadde yüzeyinden eksi kottan hareket etmesi yüzünden, bu kesimde bir bağlantısızlık çıktı ortaya. Neyse, bunu da sonradan hesaplarız ...     (Kemal Çevik veya Semih Yaşar hesaplar artık )

Akın KURTOĞLU


Semih Yaşar

16 yıl önce - Pts 02 Ekm 2006, 08:15
Metro için eğim hesabı


Alıntı:
Füniküler sistemleri 1:7.5 ilâ 1:10 oranları arasında ideal iken, metro sisteminin üstteki parçası 1:45 oranını barındırıyor


Akın Üstad'ı değerli çalışmaları için kutluyorum.

Yol eğim hesabında kullanılan standard bildiğim kadarıyla 100 metre yere paralel ilerlemede çıkılan yüksekliktir. Akın üstadın hesabı yol eğimini çok güzel açıklıyor, sadece kesirlerin paydalarının 100'de eşitlenmesi gerekiyor.
Buna göre Karaköy Tüneli %10 eğimlidir ve bu eğimi standard Metro çıkamaz, Kabataş tüneli ise
%13.3 eğimlidir, bu eğimi de Metronun çıkması mümkün değil.
Beşiktaş-Zincirlikuyu arası ise 130/3400 hesabından  % 3,84 eğimli olup burayı standard bir metro rahatlıkla çıkabilir. Bu hesaba göre bence Beşiktaş istasyonunu yer üstünde yapmaya da gerek yok.
Barbaros Bulvarının dik olmasının sebebi ise 130 metre yüksekliğe Beşiktaş-Darphane arasında çıkılması ve ondan sonra Zincirlikuyu'ya kadar hemen hemen aynı seviyede gidilmesi. Bu güzergahta daha önce tramvay düşünüldüğü için eğim çok yüksek deniyordu halbuki Metro yapılıp
Zincirlikuyu'ya kadar sabit eğim verilse aracın yokuşu çıkması problem olmaz.


Mehmet Kasım
16 yıl önce - Pts 02 Ekm 2006, 10:00
Beşiktaş


Akın Hocam şovu patlatmış

Bu Beşiktaşımızın bölgesinde en büyük ilçe  ve iyi bir toplama merkezi olmasına rağmen neden raylı sistemden yararlanamadığını araştırmak lazım.

SORGULAMALYIZ BUNU ?

Kadir Bey Barboros Bulvarından metro geçecek demişti ? NE ZAMAN GEÇECEĞİNE KARAR VEREBİLDİ Mİ ACABA ?

Bir de Anıtlar Kurulu tramvayın Beşiktaş'a uzamasını engelliyormuş. Kafaya bak?


Son duyumumu da söylemeden geçemeyeceğim.

Varsayım o ki Dolmabahçe Sarayının denize kaymaması için alttan çelik halatlarla yukarılarda bir yerlere bağlı olduğu söyleniyor.Bu da o bölgenin altının oyulmasını imkansız hale getiriyor ( muş )  ?


BU ENTEGRASYONDA BİR BEŞİKTAŞ EKSİK.


Mustafa Noyan

16 yıl önce - Pts 02 Ekm 2006, 12:27

Akın Bey'in hesabı hakikaten daha sistematik çalışmalar yapılmasının doğru olacağını bildiriyor, bunun dışında ben hala aylar önce düşündüğüm Beşiktaş Zincirlikuyu arasındaki raylı sistemin
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=19884& ...p;start=50
Beşiktaş Darphane arasında çok yoğun yerleşim olmayan ancak metro kazısı için kapatılırsa Boğaz Köprülerini kullananlar da dahil tüm İstanbul halkına çok zor günler yaşatılabilecek Barbaros Bulvarı yerine Beşiktaş Ihlamur güzergahını desteklemeye devam ediyorum, cadde tramvayı için bile kullanılabileceğini düşündüğüm bu güzergah eğer sistem yeraltını kullanırsa çok daha rahat bir eğimle Gayrettepe üzerinden Zincirlikuyu ve Mecidiyeköy'e kolaylıkla bağlanabilir.


ÜMiTÇİ
16 yıl önce - Sal 03 Ekm 2006, 02:21

Ekleme yapayayım bir zamanlar taksim - yenikapı hattı projesi vardı, hatta tünelleri kazılmış olan şişhane unkapanı gibi bir eğimden metroyu geçirebiliniyorsa zincirlikuyu beşiktaş hattının eğiminden hayli hayli geçirilebilir diye düşünüyorum. Beşiktaşa uzan bir metro barbaros bulvarındaki minibüslerden ve otobüslerden sonsuza kadar kurtulmamızı sağlayabilir. Acaba biraz politika da işin içine giriyor olmasın?



sayfa 2
« önceki   123 ... 111213   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM