Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
mehmetkasımtatilde
15 yıl önce - Sal 29 Ağu 2006, 19:22
İstanbul Acil Çözüm; Beşiktaş'a Metro Gerekli



İstanbul'un en büyük ilçelerinden BEŞİKTAŞ'ta neden raylı sistem yok.Beşiktaş gibi bir metropolün raylı sistemle tanışabilmesi için neden BEŞİKTAŞ-TEKSTİLKENT PROJESİ bekleniyor.

Otogar-Beşiktaş Metrosu Projesi vardı G.O.P'tan sonraki kısmını değiştirdiler.

İBB bir sonraki dönem diyor.Ama Şişli-Beşiktaş arasında çalışmalar başlamalı.Tekstilkent gibi uzak yere endeksli olmamalı.

2 Km'lik Beşiktaş-Şişli arasının uygulama projeleri bitmiş olmalı.Çünkü Otogar-Beşiktaş projesi Şişliden geçiyor.


adnanu
15 yıl önce - Sal 29 Ağu 2006, 21:34

nacizane  bir  fikir
kabataşa   gelen  hattın  neden
çok  süratli  uzatılması  düşünülmez
yoksa  diğer  projelere  benim  ömrüm
yetmez....
kolay   gelsin..................


Murat Caner
15 yıl önce - Sal 29 Ağu 2006, 22:10

Evet... Hatta Beşiktaş, Şişli, Zeytinburnu yeraltı ulaşımı olmalı.

Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Sal 29 Ağu 2006, 22:54

Alıntı:
İBB bir sonraki dönem diyor.Ama Şişli-Beşiktaş arasında çalışmalar başlamalı.Tekstilkent gibi uzak yere endeksli olmamalı.

Daha önce de tartıştığımız gibi, bu iki nokta arasındaki kot farkı fevkalâde fazla. Kısa ve kestirme bir hatla tırmanabilmesi imkânsız katarların. Sadece meyili azaltabilmek için dolanarak çıkartılan bir hat düşünülmesi lâzım. Bu da hem maliyeti artırır, hem inşaatı uzatır, hem de yılanvârî bir yol, bu topografyada ne derece uygulanabilir?

Akın KURTOĞLU


Murat Caner
15 yıl önce - Sal 29 Ağu 2006, 23:47

Evet çok tartışıldı. Ancak Şişli çok katlı derin, bol alışveriş merkezli bir beketi kaldırır. İzmir'de üç yol beketi 70 metre aşağıda diye anımsıyorum. Şişli de derin bir beket olabilir.



Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Sal 29 Ağu 2006, 23:57

Evet, tek alternatif bu... Beşiktaş'ta olabildiğince yüksekten (mümkünse bir viyadük üzerinden) kalkan yeraltı raylı sistemi, Şişli'de mümkün mertebe derinlerdeki bir istasyona ulaşmalı ki, iki nokta arasında oluşan hipotenüsün tırmanılması minimuma indirgenmiş olsun. Gerçi, Kemal Çevik bu konuda çok detaylı bire araştırma yaptıydı bizim site için geçen günlerde. Olabilir maksimum tırmanma açısını vs. hesaplayıp, füniküler/tüp/tünel'in en uygun çözüm olacağının altını çizmişti...

Akın KURTOĞLU


mehmetkasımtatilde
15 yıl önce - Prş 31 Ağu 2006, 20:12
Teşekkürler


Beşiktaş'ta raylı sistem olması konusunda hemfikiriz.

İBB'nin yayınladığı haritalarda ( son çevre şurası haritasında da )  hep Beşiktaş'tan başlayan metro biraz Taksim yönüne devam ederken bir müddet sonra kıvrılarak Şişli'ye uzanıyor.

Diklemesine gitmiyor yani.

Eğim Problemi de aşılabilir Akın'ın önerisiyle.

Kabataş Tramvayının Beşiktaş'a uzaması konusu son olarak Anıtlar Kurulu tarafından Dolmabahçe gerekçesiyle sürüncemeye bırakıldı.( Bu çağda bu kafa )

Tramvayda  kapı üzerinde istasyon adlarının yazıldığı kısımda önceden Beşiktaş ve Dolmabahçe yazılırken şimdi üzeri beyaz bir kağıtla kapatılmış ( benden kaçmaz )


Ahmet Kemal Senpolat
15 yıl önce - Pts 11 Eyl 2006, 17:15

ne olacaksa olsun şu şişli beşiktaş arasına...nüfus ve talep buna zorluyor her geçen gün..

kaç defa yazdım...aslaolan tek bir hattın olması..yani taksim levent metrosunun aynı şekilde burada da bir şekilde bağlantı kolu ile devam etmesi...ondan in buna bin sonra tekrar başka bir vasıtaya aktarma yap ile bu iyice çıkılmaz hale geliyor..


21.yyda yaşıyoruz..bir bayırı çıkamayacak kadar aciz mi bu teknoloji...

gerekiyorsa HAVARAY yapılsın artık ona da razıyım..ama sahile ulaştırsın bizi yahu..

bıktım artık münübüslerde , lastikli tekerleklerde sürünmekten..

hiç mi proje yok ? hiç mi plan yok hala bu bölgede ???


En son Ahmet Kemal Senpolat tarafından Pts 11 Eyl 2006, 17:29 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


hilal gür
15 yıl önce - Pts 11 Eyl 2006, 17:20

eğim problemi sistemi imkansızlaştıramaz.ve insanlar barbaoros bulvarı boyunca çile dolduruyor.böyle bir lokasyon bu kadar kendi haline bırakılmamalı..ve illa ki çözüm bulunmalı

Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cum 15 Eyl 2006, 23:37

Şayet lâstik tekerlekli bir çözüm bu mıntıkada raylı sisteme göre çok çok daha ucuza malolacak ve çok daha kısa sürede sonuçlanacaksa, bu bölgeye de raylı sistem yapılmayabilir. Zaten adıgeçen aks Beşiktaş-Zincirlikuyu arasındaki birkaç kilometrelik bir bölüm. Gerçi Hilal'in de belirttiği gibi, İstanbul'un candamarlarından birisi burası. Bir şekilde seri bir ulaşım çözümü getirilmek zorunda... Ama, mecbur kalınırsa, ortadan iki şerit ayrılarak, kalkış frekansları az olan körüklülerle taşıma sistemi de denenebilir. Zaten belediye de bu yol üzerinde Metrobüs düşünüyor zannedersem...

Akın KURTOĞLU



sayfa 1
123 ... 111213   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM