Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Emre Alkor
15 yıl önce - Sal 29 Ağu 2006, 11:06
Bursa'da minibüsler tarih oluyor




Dünkü Olay gazetesinde gördüğüm bir haber vardı. ayrıntılar aşağda ama sitede her türlü copy-paste olayına yasak getirmişler.Bu sebeple olay gazetesinede kızdığımı söylemek istiyorum. yaptıkları hizmet sanki telif hakkıyla korunan özel bi çalışmaymış gibi davranmalarını saçma buldum. bundan sonra oradan haber almanın yolunu bulmak çok zor değil yinede tümden yazmaya uğraşmak dışında yöntemler hep vardır

Minibüsler tarihe karışıyor

Alıntı:
"Büyükşehir Belediyesi, yıllardır kentin kanayan yarası haline gelen minibüsleri kaldırıp otobüse çevirmek için çalışmalarını yoğunlaştırdı."

      Şehir merkezi ile Büyükşehir`in mücavir alanlanları içindeki ilçe ve beldelerdeki toplam bin 200 civarındaki minibüsü kaldırıp 200 ya da 300 adet otobüse çevirmeyi planlayan Büyükşehir yönetimi, bu çalışmayı Bursaray`ın hizmete gireceği 2007 sonuna kadar hayata geçirmeyi planlıyor. Büyükşehir Belediye Başkanı Hikmet Şahin`in `Kentin hiç bir yerinde minibüs kalmayacak` talimatı üzerine harekete geçen Büyükşehir yönetimi işe, ilçe ve ilk kademe belediyeleriyle başladı.

İlk olarak Gemlik`teki 127 minibüsü 27 otobüse çeviren, Kurşunlu`daki 37 minibüsü 5 otobüse çeviren Büyükşehir, Güzelyalı`daki dönüşümü de tamamlamak üzere. Mücavir alan içindeki tüm ilçe ve beldelerdeki minibüsleri Kademe kademe otobüse çevirecek olan Büyükşehir, bölgenin yoğunluğu ve yolcu sayısını dikkate alarak bu dönüşümü gerçekleştirecek. Yetkiyi elinde bulunduran Büyükşehir, minibüsçülerle kendi şartlarına göre anlaşma zemini arayacak. Büyükşehir`in şartlarını kabul etmeyen minibüsçüler ise hattan çıkarılacak.


Ebru K.Türk
15 yıl önce - Sal 29 Ağu 2006, 13:06

Minibüslerin tamamen kaldırılması gerçekten modern bir kent olma iddası olan şehirler için vazgeçilmez bir durumdur. Bu yüzden daha fazla geciktirilmeden bu kararın alınmış ve uygulamaya başlanmış olması gayet güzel. Yoksa şimdi bu durumları yok sayıp 4-5 milyon nüfusu geçince bu sorunları çözmek hiç koaly olmuyor. Lakin minibüslerin kalkması ardından yerlerine ÖHO'larda alıştığımız o garip ufak otobüsler gelecekse konfor açısından ve taşıyabildiği yolcu kapasitesi açısından çok da büyük yenilikler sağlamaz. Sadece trafikte dolaşan minibüsler yokolup daha az sayıdaki benzer araçlara yerini bırakır.

Tabii bir de toplu ulaşım araçlarının tamamında kullanılan BuKART ile ulaşılan nokta sayısı da çok genişlemiş olur. Aslında bu dahi bir kazanç yinede.  


Cem Telgeren
15 yıl önce - Sal 29 Ağu 2006, 21:39

Alıntı:
İlk olarak Gemlik`teki 127 minibüsü 27 otobüse çeviren, Kurşunlu`daki 37 minibüsü 5 otobüse çeviren Büyükşehir, Güzelyalı`daki dönüşümü de tamamlamak üzere. Mücavir alan içindeki tüm ilçe ve beldelerdeki minibüsleri Kademe kademe otobüse çevirecek olan Büyükşehir, bölgenin yoğunluğu ve yolcu sayısını dikkate alarak bu dönüşümü gerçekleştirecek.


Günümüz çağdaş şehirlerinde artık bulunmayan minibüs taşımacılığının Bursa'da da kaldırılması çalışmalarına nihayet başlanılmış olması olumlu bir hareket bence.Fakat kaldırılacak minibüslerin yerini alacak küçük otobüsler yolcu talebini karşılayabilecek mi?Bu sorunun cevabının çok dikkatli düşünülmesi gerekiyor.Eğer küçük otobüsler yolcu talebini karşılayamazlar da yığılmalar olursa aslında çok güzel ve çağdaş olan bu girişimin hedefine ulaşamaması tehlikesi doğar.

Bana yukarıdaki araç dönüşüm oranları incelendiğinde malesef bu olumsuz sonuç doğacakmış gibi geldi.Örneğin Kurşunlu'yu ele alalım.Kurşunlu'ya sefer yapan her minibüsün bir kez sefer yaptığını düşünelim.Bu durumda bir minibüsün bir seferde ortalama 18 yolcuyu taşıdığını düşünürsek 37*18=666 yolcu taşındığı ortaya çıkıyor.Bu minibülerin kaldırılması ve yerlerini alacak 5 küçük otobüsün tek seferde taşıyabileceği yolcu sayısı ise 5*75=375 kişidir.(Küçük otobüslerin bir seferde taşıyabildikleri toplam yolcu sayısı 75 kişidir.)Bu rakkamların ışığında sefere konacak 5 küçük otobüsün yetmeyeceği ve yolcu yoğunluğu olacağı çok açıktır.Bu yüzden daha şimdiden bu oran hesaplamalarının iyi yapılması gerekmektedir.


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Sal 29 Ağu 2006, 21:53

Kurşunlu hattında çalışan 37 otobüsün her 5 dakikada bir kalktığını düşünelim: Bu şekilde 37 X 5 dakika = 185 dakikada (yani 3 saat 5 dakikada) bir aynı minibüs, ilk noktasından kalkış yapar. Kurşunlu hattı, tek yönde; 50 dakika yol ve 10 dakika dinlenme ile turu kurtarabilecek bir yapıdadır. Yani; 2 saat (120 dakika) içinde aynı araç, aynı noktadan tekrardan kalkış yapabilir. Bu durumda, hatta 5 dakikalık kalkışlarla 24 minibüs yeterli olabilmekte... Ama, araç fazlalığından ötürü tam tur müddeti 65 dakika fazlalaştırılarak, her araca kalkış hakkı tanınmış tahminimce...

Bu durumda; 120 dakikalık tur müddeti içinde 5 küçük otobüs; her 24 dakikada bir (standartlara uydurduğumuz taktirde; her 25 dakikada bir) kalkış yaparak seferleri aksatmadan devam ettirebilir. 5 X 75 = 375 yolcu tek yönde taşınır. 120 dakikalık turda 24 minibüs ise; 24 X 18 = 432 yolcu taşır. Reel hesaplama sonucunda, iki tür aracın birbirine paralel tek yönlü taşıma kapasiteleri arasındaki fark; 432 - 375 = 57 yolcu olup, minibüsler küçük otobüslere göre gerçekte 57 yolcu daha fazla taşımaktadır. Yani, %15'lik bir fark sözkonusu olmaktadır.

Bunun eritilebilmesi ve tam eşitliğin sağlanabilmesi için, adıgeçen bu hatta 1 küçük otobüsün daha ilâve edilmesi ve toplam sayının; 5 değil de 6 olarak belirlenmesi gerekmektedir.

Akın KURTOĞLU


Batur

15 yıl önce - Sal 29 Ağu 2006, 22:52

Alıntı:
Kurşunlu hattında çalışan 37 otobüsün her 5 dakikada bir kalktığını düşünelim:


Haziran ayında Kurşunlu'da çalışıyorduk, bir gün minibüse binmek zorunda kaldık ve minibüs 30 dakikada bir hareket ediyordu.



Deniz.Ylçnky
15 yıl önce - Çrş 30 Ağu 2006, 02:10

aslında bu bursanın en büyük sorunlarından birisini artırabilir. otobüslerde yığılma!  
   NEFRET EDİYORUM günde en az 2 kere bunu çekiyorum.  Siteler-Heykel arası bir çok otobüse biniyorum hemen hemen hepsi iş saatinin bitimi ve öğlenleri inanılmaz derecede büyük sorun yaratıyor.  özellikle akşam saatleri  bir dert. bu saatlerde 10 dakikada ardarda 3 otobüs geçiyor. ancak hiçbirinde bırakın oturacak yer bulmayı ayakduracak yer bulamıyorsunuz. otobüstekilere akrabalırımdan bile daha çok yakın oluyorum. burada sade öğrenciler değil evinden çıkıp heykeli dolaşmak isteyen teyzelerimiz de var. ben S2 ye 2 günde 1 binemiyorum, şöfer "tamam artık kapıları kapatıyorum diyor" işte o zaman içerideki sıkıntıya bile rağzı olduğumu düşünüyorum.  ( okul sezonu açık iken)
     Minübüslerin kaldırılması benimde çok hoşuma gider. ancak eğer bu soruna olumsuz etkisi olcaksa ben minübüsü tercih ederim. bursaray b etabınında fazla etkisi olacağını zannetmiyorum. bursa nın modern olduğunu bu sorun bitince anlarım. rahat ve sarsıntısız yolculuklar  


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Çrş 30 Ağu 2006, 06:14

Alıntı:
Alıntı:
Kurşunlu hattında çalışan 37 otobüsün her 5 dakikada bir kalktığını düşünelim:

Haziran ayında Kurşunlu'da çalışıyorduk, bir gün minibüse binmek zorunda kaldık ve minibüs 30 dakikada bir hareket ediyordu.

Desenize, günde karşılıklı 1-2 sefer ya yapıyorlar, ya da yapmıyorlarmış... Pekiyi, bu şekilde günlük harcırahı nasıl çıkartıyorlardı acaba? 18 kişilik minibüslerini ful doldursa bile, nasıl kâra geçiyorlardı? Bu durumdan yola çıkarak, hatta ayrılan araç adedinin gereğinden fazla olduğu sonucunu çıkartabilir miyiz?

Akın KURTOĞLU


Batur

15 yıl önce - Çrş 30 Ağu 2006, 17:43

Benim bahsettiğim çalışma saatleri henüz kış tarifesiydi, ayrıca bu 37 minibüsün hepsi tahminimce Bursa’ya çalışmıyor, içlerinde Gemlik ve Mudanya’ya çalışanlar da olabilir. Ayrıca yol üzerinden minibüse binmiştim ve ful doluydu, ayakta yolculuk yapmak zorunda kaldık, yol boyunca da ayaktaki yolcu sayısı da ful olmuştu     .

Emre Alkor
15 yıl önce - Cmt 02 Eyl 2006, 15:02

Erdem saker veya teoman özalp dönemlerinden birinde bir gecede sırf seçim uğruna 500 küsür minibüse çalışma ruhsatları; bi okadar sayıda servisede  çalışma izni verilince işi bilende bilmeyende minibüscü servisci oldu. İçlerinden trafik canavarıda çıktı eşkiyasıda çıktı ama insan gibi insanıda var.

bu kadar birden bire minibüs sayısını geçmişte arttıran başkanlar görmüşken şimdi bi şekilde azaltmak ve yoketmek için uğraşanların olması çok  garip yaptı beni.Oy vermediğim birinden yaptığı hatalara rağmen memnun olmak duygusu böyle bişey herhalde.


Batur

15 yıl önce - Cmt 02 Eyl 2006, 21:17

Bursa’nın minibüslerden kurtulacak olması çok güzel, ancak şu dönüşümleri 9mt yerine 12mt otobüslerle yapsalar ve mevcut 9mtleri de değiştirseler çok daha iyi olacak   , yeni otobüsler görüntü olarak güzel ancak kullanım açısından hiç rahat değil   .



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara