Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4
Serhat Küçüközler
10 yıl önce - Çrş 04 Nis 2007, 01:52

Bandırmadan geçerken Kanlıca'da bir çay içmek keyifli olur tabiki.Vapurun İstanbul'da olmasını tercih ederdim ama Bandırma'da olmasına da bir itirazım yok.Ama bir şeyler yapılsın, geçerken uğrayabileceğimiz halini alsın istiyoruz artık.Bandırmada yapılan çalışmalar birbirine bağlı olabilir.Bu yüzden belli bir sıra içinde gitmek gerekmektedir.Ama Kanlıca'da yapılacak yenileme ve dönüşüm çalışmaları başka hangi çalışmayla çakışabilir ki?Vapurun tadilatı diğer işlerin yanında küçük bir iş gibi gözükebilir ama kısa zamanda halledilebilir bir iş de değildir.Başlamakta fayda var bence.Tabi benimkiler laf!Yetkililer bir program yapmışlardır herhalde.En son ağustos ayında uğramıştım Bandırma'ya.İnşaat halindeydi sahil.Umarım bu yaz her şey biter de Kanlıca Vapuru'nda bir yorgunluk çayı içerim Bandırma'da verdiğimiz molada...

cyilmaz
10 yıl önce - Çrş 04 Nis 2007, 13:06

Vapura ne gibi tadilat yapacaklar bilmiyorum ama sanırım sahil bandında kullanmayı planlıyorlar. Bunun içinde öncelikle sahil bandındaki çalışmaların bitmesi gerekiyor. Şimdiye kadar ülkemizde herşey plansız yapıldığı için yeni planlar eski planları hep bozu. Bandırmada ilk kes böyle planlı bir çalışma gidiyor. bu yüzden ben biraz daha sabretmek gerektiğini düşünüyorum. Umarım güzel birşeyler çıkar ortaya. Bir Bandırmalı olarak konuyu takip edeceğim ve en kısa zamanda bilgi edinip tekrar yazmya çalışacağım.

Aktoprak
9 yıl önce - Çrş 24 Ekm 2007, 19:39



(+)


Fotograf alıntı olmakla beraber kanlıca vapurunun son hali denilebilir.



Çağrı Tekin

9 yıl önce - Çrş 24 Ekm 2007, 20:30

Eylül ayının ortalarına doğru tatil dönüşü geminin fotoğraflarını çektim. İlki demiryolu üzerinden çekildi. Geri kalanı ise güvenlik görevlilerinden izin alınarak limanın içinden çekildi. İçine de girebilirdim, fakat görevliler kimsenin görmemesi gerektiğini söyledilier, o sırada da şansıma bir çok insan vardı limanın içinde. Gemi çok kötü durumda, her tarafı dökülüyor, kimse de ne olacağını bilmiyor.



(+)




(+)




(+)




(+)




(+)




(+)


mordehay kohen

9 yıl önce - Çrş 24 Ekm 2007, 22:02

9 Yaşında idim bu kanlıca ve kuzkuncuk vapurları istanbul limanına girdikleri zaman
Bandırmaya getirildikten beri fotolara bakılırsa hiç bir çekiç bile vurulmadı bu talihsiz vapura
sabırla bekliyelim bakalım sonları ne olacak .
Bandırma belediyesi inşallah vapurun tadilatı yüksek olacağından demir yığını diye hurdacıya satmazlar .
güzelhisarın akibetide Hasköy sanaai müzesine yerleştirilmek için R.M.K tersanesine çekildi ama görülüyorki bu vapurda hiç bir çalışma yok .


Tarık Pehlivan
9 yıl önce - Çrş 28 Ksm 2007, 12:57

Kanlıca vapuru şu anda Bandırma liman sahası içinde bağlı. Belediye kiracı arıyor ama yüksek yatırım maliyeti yüzünden talibi yok.
Gemi kötü durumda. Su alıyor. Devamlı pompalarla suyu basılarak batmaması sağlanıyor. Tamir için tuzlaya götürülmesi gerekiyor ve eski parayla yaklaşık 1 trilyon masraf edilmesi gerekiyor.
Belediye tamir masraflarının kiracı tarafından karşılanmasını istiyor. Hatta bu yüzden gemiyi bedelsiz olarak vermeye razılar.
Bu kadar emek ve zaman harcanan bu gemiyi hurdaya vermek de belediyenin içine sinmiyor.
Alternatif bir çözüm olarak; Kanlıca'nın hem trol avcılığını engelleyecek hemde dalış turizmini destekleyecek bir mevkiiye batırılması için liman başkanlığı ve belediyeye teklifimiz oldu.
Alınacak kararı ve geminin akıbetini sizlere ileteceğim.



mordehay kohen

9 yıl önce - Çrş 28 Ksm 2007, 13:39

Alıntı:
trol avcılığını engelleyecek hemde dalış turizmini destekleyecek bir mevkiiye batırılması için liman başkanlığı ve belediyeye teklifimiz oldu

Aman ne güzel teklif bu güzelim vapuru değerlindirmek için başka alternatif yokmu
zaten bu govan fairfield sınıfı ile seyahat etmeyen ve yakından tanımayan şahızlar bu vapurlara karşı duygulu olamazlar . batır gitsin veya hurdacıya sat söksün onu güzelce parçaları satsın iyice kar etsin .
Bandırma belediyesi mademki masrafları karşı karşılayamıyor camialtıda kardeşleri ile beraber orada kalırdı.


simon

9 yıl önce - Prş 29 Ksm 2007, 00:05

Madem Bandırma Belediyesi Kanlıca vapurunu değerlendiremiyorsa, neyine güvenipte almış acaba? Birileri silah zoruyla bu vapuru Bandırma'ya vermiş olamaz herhalde. Belediyenin internet sitesinde Kanlıca vapuru artık Bandırma'da gibi haber yapıp, aradan uzunca bir zaman geçtikten sonra daha vapura dokunulmaması bir tezatlık yaratıyor. Demek ki iş sadece vapuru almakla bitmiyor. Zaten bu konuda hatanın en büyüğü başta yapılıyor. Vapurun su altı kesiminin bakımı yapılmadan hoop İstanbul'un dışına. Aradan birkaç sene geçtikten sonra vapur olduğu yerde batmaya yüz tutuyor. Koca bir geminin alımıda zordur, bakımıda. Ancak ne yazık ki böyle önemli değerler sadece almakla biter felsefesini benimseyenlerin elinde. Şimdi böyle bir değerin batırılması bile gündemde. Zaten yetkililer akıllarını ve zamanlarını böyle değerleri geri döndüreceklerine, umursamazlıkla, lafla iş yürütmeye çalışıyorlar. İnsanoğlu gibi gemilerde bir gün ölecekler. Eğer Kanlıcamın kaderinde ölüm yakınsa, keşke ait olduğu yerde, İstanbul'da ölseydi.

YAZIK ÇOK YAZIK!

Aklıma gelmişken yazmalıyım. Devekuşları kime ait olunduğuna ait başka bir tezatlık var. TDİ (ve hatta 2005 yılında yapılan bir röportaj'da İDO Genel Müdürü Ahmet Paksoy) son kalan 4 eşli devekuşlarından üçünün İDO'ya ait olduğunu söylüyorlar. Ancak bu yılın başlarında İDO'da yaptığımız toplantılarda bu vapurları gündeme getirdiğimizde kendilerine devredilmedikleri ancak bu vapurları almak içinde çok uğraştıklarını söylüyorlardı. Madem durum böyleyse işte fırsat doğdu Kanlıca vapuru eğer değerlendirilemiyorsa İDO bu vapuru geri alıp yenilesin. İstanbul'da faal olan vapurlara verdiği değeri bu gemilerede göstersin o zaman. Ancak bunun olacağını zannetmem hatta bunun en basit sebebi bile kulağıma gelir gibi oldu. Vapur bakım görmediği için çok çürdüğünü bunun imkansız olacağını duyar gibiyim. Zaten bu vapurların şansı olsa şaşmamam olanaksız. Bu memlekette ne yazık ki lafla peynir gemisini yürütmeye çalışıyorlar ama yürümüyor işte.

YAZIK ÇOK YAZIK!


Emre Güray
9 yıl önce - Prş 29 Ksm 2007, 00:43

Son günlerde hep farklı illere satılmış olan Vapurlarımızdan bahsediyoruz ve dikkatimi çeken ortak nokta satın alan hiç bir belediye aldığı vapurla ilgilenmiyor, çürüyor, paslanıyor hurda olması için sihirli değnek verseler bu kadar başarılı olamazlar dedirtiyor .

Bugün birçok turistik arşivde önemli yer sahibi olan İstanbul Şehirhatları vapurlarının bir bütün halinde tutulması, korunması gerekirken bu hallere gelmiş olmasını görmek beni kahrediyor. Bakamayacağın, kullanmayacağın vapuru neden alıyorsun anlam vermek çok zor !


Arda Alkaya
9 yıl önce - Prş 29 Ksm 2007, 04:01

Alıntı:
Aklıma gelmişken yazmalıyım. Devekuşları kime ait olunduğuna ait başka bir tezatlık var. TDİ (ve hatta 2005 yılında yapılan bir röportaj'da İDO Genel Müdürü Ahmet Paksoy) son kalan 4 eşli devekuşlarından üçünün İDO'ya ait olduğunu söylüyorlar. Ancak bu yılın başlarında İDO'da yaptığımız toplantılarda bu vapurları gündeme getirdiğimizde kendilerine devredilmedikleri ancak bu vapurları almak içinde çok uğraştıklarını söylüyorlardı.


Genel müdürler bile yalan söyleyebiliyormuş demek. İDO toplam 35 adet vapuru TDİ'den devraldı. 32 aktif vapur+3 devekuşu. Sadece İnkılap İDO'ya devredilmedi. Bu kayıtlar Deniz Ticaret Odasının web sayfasında mevcut. Ancak, daha sonra Turan Emeksiz Güzleyalı Belediyesine, Teğmen Ali İhsan Kalmaz ise Haliç Üniversitesine devredilmişti. Sayın genel müdür girip baksın Deniz Ticaret Odasının web sayfasına acaba şu an Kanlıca'nın sahibi kim. Sayın Genel Müdürün sahibi olduğu gemiden haberi yok.

Alıntı:
Kanlıca vapuru şu anda Bandırma liman sahası içinde bağlı. Belediye kiracı arıyor ama yüksek yatırım maliyeti yüzünden talibi yok.
Gemi kötü durumda. Su alıyor. Devamlı pompalarla suyu basılarak batmaması sağlanıyor. Tamir için tuzlaya götürülmesi gerekiyor ve eski parayla yaklaşık 1 trilyon masraf edilmesi gerekiyor.
Belediye tamir masraflarının kiracı tarafından karşılanmasını istiyor. Hatta bu yüzden gemiyi bedelsiz olarak vermeye razılar.


Kanlıca, Bandırma'ya gitmeden önce neredeydi? Haliç'te. Yıllar boyu bakımlarının yapıldığı yerde. Eğer vapurda bir tadilat yapılacaksa bu tersanede yapılmaz mı? Aynı şey Turan Emeksiz için de geçerli. Bir süre sonra onun da tersaneye gelmesi gerekecek. Tabii makinesi olmayan ağırlık merkezi değişmiş vapur tersaneye gelemeyeceği için büyük ihtimalle Ataköy ile aynı sonu paylaşacaklar.

Alıntı:
Bu kadar emek ve zaman harcanan bu gemiyi hurdaya vermek de belediyenin içine sinmiyor.
Alternatif bir çözüm olarak; Kanlıca'nın hem trol avcılığını engelleyecek hemde dalış turizmini destekleyecek bir mevkiiye batırılması için liman başkanlığı ve belediyeye teklifimiz oldu.
Alınacak kararı ve geminin akıbetini sizlere ileteceğim.


Vapur bir gemi değildir. Vapur vapurdur. Bacası vardır. Bacasının üstünde logosu vardır. Simidi çayı ve martısı vardır. Günbatımı vardır. Aşk, hüzün, mutluluk, yalnızlık vardır. Bir vapur, hele ki yıllarca İstanbul'a hizmet vermiş bir vapur asla batırılmayı, bakımsızlık yüzünden bu hallere düşmeyi hiç hak etmiyor.
Daha önce çeşitli başlıklarda yazıldı; bu vapurlar Dünya'nın son buharlı gemileri. Vapuru batırırsanız nasıl bir değeri yok edeceğinizin farkında mısınız? -Gerçi Turan Emeksiz makinelerini de hurdacıya verdiler.-

Bu vapurlar İstanbul'un değeridir. Bir sürü gereksiz şeye para bulan İBB, bu vapurlara para bulamıyorsa yazıklar olsun diyorum.



sayfa 4
ANA SAYFA -> ULAŞIM