Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Pzr 03 Eyl 2006, 23:26

Alıntı:
Benim Aklıma şu geliyor bu gemiler Karaköy-Kadıköy arasında çalıştı  kalan gemi adı her neyse Kadıköy rıhtımında Turyol Motor İskelesi ile Yeni Kadıköy İskelesi aarsında bir yerde rıhtıma bağlı olarak duramaz mı içinde çeşitli etkinlikler yapılabilir ne bileyim çay bahçesi bile olur.

Ali Ağabey'in üstteki mesajdaki "Kanlıca" vapuru hakkındaki önerilerinin biraz daha çoğaltılmış ve de detaylandırılmış şeklini; Yalova'ya Gidecek Olan "İnkılap" Vapurunun Verimli Şekilde Kullanılabilmesi İçin Öneriler başlığı altında bayağı bir işlemeye başladık bile...

Akın KURTOĞLU


Mete Cihangiroglu
11 yıl önce - Cum 08 Eyl 2006, 06:00
Sehir hatlari vapurlari.


Bu vapurlarin tek tek başka limanlara göç ettiğini duyunca gerçekten üzüldüm.Bu vapurlar Ingiltere'nin Glasgow tersanelerinde birer ölmezogğu olarak inşa edilmişlerdi.Dededen toruna kalan miras gibi.Az mı hatiralarim var bu vapurlarda.Bu vapurlar milyonlarca yolcunun gönüllerini fethetmişlerdi. Ya kısa ve alçak burunlu ve bacasından simsiyah duman tüttüren çingene vapurları? Büyük ağabeyleri gelince  bu ufakliklar boğaza sefer yapmaya başladilar. Glasgow rangers'lerin birinci mevki, ikinci ve üçüncü mevkileri vardı.Yanılmıyorsam vapurun burun kısmına yakın olan kısım üçüncü mevkiydi. Buraya genellikle Haydarpaşa tren garıyla işleri olanlar bilet alırdı. Araba vapurları ne oldu acaba?Yazın arka ust tarafta lüks mevkide oturup püfür püfür boğazın iyod kokulu havasını ilaç niyetine ciğerlerine çekenler ve sonra gelip bilet kesen görevli. Ayna, tarak, çakmak ve çengel iğne veya benzer Cin mallarini satan seyyar saticilar. Kanepelere bırakılmıs iyi durumdaki okunmuş gazeteleri toplayan ve yeniden satan çocuklar.Elinde sepetle küçük naylon torbalara konulmuş beyaz renkli nane şekeri satan vapur elemanı. Hatta " Cay var çayyyy. Filiz çayı geldiiii. Fiiliiiiizz. Ayy Filiz burada.Vallahi burada. Var mi Filiz isteyen? diye yarı dalgalı yarı ciddi olarak çığırtkanlık yapan beyaz ceketli vapur elemanları. Karaköy iskelesine çıktığımızda simitçiler ve Milli piyango bileti satan ana kız ve görme özürlü ileri geri sallanarak " Onlardan almayın, benden alın.Yarın çekiliyor,Milli Piyango." diye piyango bilet satmaya çalışan adam hala gözümün önündeler.Karaköy'deki Murat büfenin ayranlı ve turşulu,domatesli dönerli sandöviçini, peynirli ve kıymalı böreğini, Tatlıcıları, Hacı Bekir'in demir hindi şerbetini ve tam iskelenin karşısındaki Emmim büfeyi unutamıyorum.
Hey gidi günler hey...  Hey gidi tatlı hatiralar....


ömer şahap uzunay
10 yıl önce - Çrş 18 Ekm 2006, 11:24
KANLICA' YA KİRACI ARANIYOR...


Bandırma İlkhaber gazetisinin haberi;

  Bandırma Belediye Başkanlığı İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığından 25 bin dolara satın aldığı Kanlıca isimli gemiye müstecir( kiracı, kiralamak isteyen ) arıyor.
Bandırma Belediye Başkan Yardımcısı Recep Eraydın, sahil bandı projesi kapsamında değerlendirilecek olan Kanlıca isimli gemiye yerel yönetim olarak müstecir aradıklarını söyledi. Bandırma Belediye Başkanlığının Kanlıca isimli vapuru, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığından 25 bin dolara satın aldığını açıklayan Eraydın, "Kanlıca’yı sahil bandı projesi kapsamına balık tekne olarak kullanacağız. Kiralanması konusunda bazı müstecirlerle görüşmelerimiz devam ediyor. Bandırma Limanında bağlı bulunan Kanlıca’yı bayram sonrasında bakım ve onarımını yapmayı planlıyoruz” dedi. Eraydın, Bandırma Belediye rıhtımında konuşlandırılacak olan gemide balık restourant, kütüphane ve okuma köşelerinin bulunacağını sözlerini ekledi.

Ömer Şahap UZUNAY
      Bandırma



Akın Kurtoğlu

10 yıl önce - Prş 19 Ekm 2006, 05:45

Alıntı:
...gemide balık restourant, kütüphane ve okuma köşelerinin bulunacağını sözlerini ekledi.

İnşallah, orijinal görünümüyle pek fazla oynamazlar. Aslına ne kadar sâdık kalırlarsa, "Kanlıca"ya o derece iyilik yapmış olacaklar... Samsun'daki "Yalova" vapurunu örnek alabilirler.

Akın KURTOĞLU


Murat Koraltürk
10 yıl önce - Pts 29 Oca 2007, 01:01
Kanlıca Vapuru'nun son hali


Geçtigimiz perşembe günü Bandırma üzerinden bir seyahate çıktım. Hızlı feribottan iner inmez Kanlıca'yı görmek ve görüntülemek istedim. Liman alanına girmeme izin vermediler ben de yolun üstünden iki kare fotoğrafını çektim. Koca vapur yorgun ve kir pas içinde. Bu çok gün görmüş vapura reva görülen bu mu olmalı idi? Feribottan indikten sonra ana yola kadar olan güzergahı en azından geçen yazdan beri yapamadığı veya yaptıramadığı anlaşılan Bandırma Belediyesi'nin harcımı bu vapuru sahiplenmek?



(+)



 

(+)


Fatih Ozbatur

10 yıl önce - Pts 29 Oca 2007, 01:58

Kanlıca...
Bu gemiyle Bogaziçi'nde, Kanlica'da yaşadıgım için fazla yolculuk yapamadım.
Sadece Kadiköy'e geçerken rastlantıyla yolculuk etmişlıgim var. Ama bu rastlantı beni o denli mutlu ederdi ki tekrar Kanlıca'yla Karaköy'e döndügümü bile anımsıyorum.
Simdi o uzaklarda, gönlüm hicranla doluyor.
Aslında ayrılmayı o da istemezdi ama bu gidişle kavuşmak sanırım hayal oluyor.
Kahroldum...
25 bin dolar ne ki ya...
Bu kadar 5 yıldızlı otel var Istanbul'da, biri bu gemiye orjinal haliyle sahip çıkıp otele ait prestijli bir hale getiremez miydi.
Söylenecek, kızgınlığımdan sövgülenecek okadar çok şey geliyor ki aklıma...
Tabii ya. Istanbul'a dair ne varsa tüketmek, rant elede etmek dururken böyle bir projeye kim sıcak bakar ki?
Yine de saol Murat Koraltürk...
Dünya gözüyle bana Kanlıca'mı gösterdigin için.
Elveda Kanlıca...
Bir daha onu göremeyeceğimi biliyorum rüyalarım olmasa.

Sevgilerimle



simon

10 yıl önce - Pts 29 Oca 2007, 02:19

Alıntı:
Koca vapur yorgun ve kir pas içinde. Bu çok gün görmüş vapura reva görülen bu mu olmalı idi?


Murat Koraltürk üstadın dediklerine katılmamak elde değil. İstanbul denizinde birçok emektarlar gibi Kanlıca vapuruda bu sonu haketmiyordu. Fotoğraflara dikkatli baktığımda ufak bir detay dışında hiçbir gelişme olmamış. Evet ufak bir gelişme dedim daha doğrusu onlar için bir gelişme olsa gerek. Baş üstü açık salona bakıldığında bir adet can simidi gözüküyor. 11 Mayıs 2006 günü yaptığımız "Wow Turkey Tersaneler Gezisi"nde aynı yerde bir can simidi bile yoktu.

En basit örnek olarak İzmir'i ele alalım. Bergama, Gölcük (Hasköy) vapurları yeni baştan yapılırcasına elden geçirilerek İzmir halkına senelerce hizmet verebilecek ve de yaşlarını göstermeyecek bir biçmde yenilenmişlerdi. Eminönü araba vapurunun ise makinaları değiştirilerek daha iyi duruma getirilmeye çalışıldığıda gerçektir. Filoda ki diğer vapurların elden çıkması gündemde değil şimdilik.

Ancak O İstanbul ki İzmir'de bulunan değerlerin daha fazlasına sahipken, hepsini bozuk para gibi harcaması akıl kârı değil. Hele ki İstanbul denizinde bulunan ve de İstanbul'un silüetine kanımca en fazla uyan bu devekuşlarının peynir ekmek gibi etrafa dağıtılmaları ne kadar kadir kıymet bilindiğinin bir göstergesidir. Bu vapurlar değil Türkiye bazında, Dünya bazında önem taşımaktalar. İşte Kanlıca vapuruda bu örneklerden biri. Ne diyebilirim ki bu duruma sebep olanlar acaba ileride bir kenara atıldıklarında bu vapuru o zamanda anlayabilirler mi dersiniz. Bence hayır bu durumu ne şimdi ne de ileride kavrayabilme yetisine sahiptirler.

En azından satıldıktan sonrada Yalova vapuru gibi orjinalitesini kaybetmemiş, bakımlı ve de limanın bir köşesinde biblo gibi kenarda dursa onada razı olacağım. Son olarak bir soru ile mesajıma nokta koymak isterim. Tıpkı Ataköy, Turan Emeksiz, Kanlıca ve de bir çok örnekler olduğu gibi " Bu vapurların satılması, sökülmelerinden daha iyidir." fikrini savunanlara özellikle bu soruyu yöneltmek isterim;

ŞİMDİ DAHA MI İYİ OLDU?


hasan_baris
10 yıl önce - Pts 29 Oca 2007, 11:32

Peki bu vapurumuz hiç sefer yapmayacakmı öle umurlarında olmayan insanlar kirletipmi keyiflerine varıcaklar... Hor görünüme'mi yakışır narin görünümdeki gemilerimiz...[/b]BU GEMİLERİMİZ ÇEVRE İLLERE DAĞITILMASIN VAPURLARIN KIYMETİNİ TEK BİLEN ŞEHİR İSTANBULDUR.

Serhat Küçüközler
10 yıl önce - Pts 29 Oca 2007, 15:56

Bugüne kadar pek çok gemi kadro dışı bırakıldıktan sonra farklı amaçlarla kullanılmak üzere satın alındılar.Ve bunların içinde Yalova dışında bizi mutlu edecek şekilde muhafaza edileni olmadı.İzmir'dekileri asıl amaçlarında kullanıldıkları için saymıyorum.Şirket-i Hayriye'den bir tek gemi kalmadı elimizde orjinal haliyle.Umudumuz R.M.K. Müzesi!Dünya'daki ilk araba vapuru olmasına rağmen ve hatta tasarımı bize ait olmasına rağmen sattık Suhulet'i.Tabiki bütün eski gemileri elde tutmak mümkün değil.Ama içlerinden bazıları, farklı olanları, bir anlamı olanları bugünlere getirilemez miydi sanki?Diğer yandan elimizdeki son buharlılar olmasıyla ayrıca bir önemi olan Devekuşları bugüne geldilerde ne oldu?İşimize gelmedi yenileme maliyetleri ve işletme masrafaları elde kalan son dördünü bağladık tersaneye ve bıraktık kendi hallerine!O da yetmedi başladık satmaya.Nedenini anlamak pek mümkün değil.Vapurların yaşaması isteniyor desek Ataköy'de gördük ki yaşatılamıyorlar.Maddi anlamda bir faydaları olsun diye düşünülmüş olsa mantıksız.Milyon dolarlık yatırım planlarının yanında bu emektarlardan gelecek 25-30 bin doların lafı bile olmaz.Yer işgal ediyorlar desek tersanendeki potansiyel malum!Tek sebep kalıyor bence mesuliyetten kurtulmak.Kalsalar tersenede  birileri durmadan sorgulayacak "ne olacak bu vapurlar" diye.Muhatap olmaya ne gerek var insanlarla ve istekleriyle sat vapurları gitsin.Hem vapurlardan kurtul hem de insanlarla uğraşmaktan!

  Bu satış haberleri sonrası, en azından yaşatılacakları için mutlu oluyordum.Ve gittikleri için seviniyordum.Artık sevinemiyorum.Düşüncem de değişti.Keşke Haliç'te kalsalardı.En azından gözümüzün önünde çürüyüp giderlerdi kilometrelerce uzakta değil!


cyilmaz
10 yıl önce - Çrş 04 Nis 2007, 01:37

Bandırmada şehir 2 senedir şantiyeye dönmüş durumda. Doğalhaz hatları döşeniyori elektrikler yer altına çekiliyor vs. Bazı arkadaşlar şehirin bu halini görünce Kanlıca Vapuruna Bandırma Belediyesinin yeterince sahip çıkamayacağını düşünmüşler. Fakat Bandırma Belediye zamanın bu doğalgaz çalışmaları bitmeden şehre asfalt atılmayacağını söylemişti. Haksızda sayılmaz çünkü şehirin bu dönüşüm sürecini aşması zaman alıyor. Bu sepeble bu çalışmalardan hemen sonra atılan asfaltlar en kısa sürede tekrar kazılıyor herkes evine hat alırken yollar gene darmadağın oluyor. Şehire şuan yapılan yeni sahil bantları yapılmakta olan yenileri yeni altyapı çalışmları her yerde bir yenilenme süreci var. Deniyor ki Kanlıca Vapuru restoran kütüphane olarak kullanılacak. bunun olması için önce sevre düzenlemesinin biraz daha bitmesi gerekiyor. En kısa sürede de biteceğini umut ediyorum. Ayrıca ben kanlıca varpuruna Bandırmada daha iyi bakılacağına inanıyorum. Bandırma limanında onun tamiratını sağlayacak altyapı ve malzeme var ayrıca İstabula yıllarca hizmet etmiş bu geminin srtık bu yaşlı haliyle İstanbulun karmaşık kalakablık yapısında kaybolacağını düşünüyorum. Bandırmaya kazandırlan bu gemi o şehirdekiler için yeni bir eğlence kaynağı. Kanlıca vapuru bence Bandırmada sakin bir şekilde yaşamaya devam etmesi daha mantıklı. sonuçta İstanbulda bu ülkenin bir parçası Bandırmada. Kim bilir belki ilerde Bandırmadan geçerken ona uğrayıp bişeylerde yiyinler olur ileride...
En son 1 ay önce Bandırmadaydım ve hala limanda duruyordu yakında gidince tekrar bakar bir resmini getiririm...



sayfa 3
ANA SAYFA -> ULAŞIM