Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
BursaRAY B Etabı Gelişmeleri ve İnşaat Çalışmaları
« önceki   12345 ... 363738   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara
kilitli
sayfa 4
Batur

16 yıl önce - Çrş 22 Mar 2006, 11:36


Üstteki foto reyhan istasyonunun yapılacağı yer. Dikkat ederseniz tünel genişliyor. Mert arkadaşımızın yukarıda söylediği yer, ördekli hamamı ile Abdal cami arası.


Konuralp16
16 yıl önce - Çrş 22 Mar 2006, 12:31

Batur merhaba,

Benim daha onceki haberlerden anladigim kadari ile bu kazma isleri aslinda, topragi hafifletip, alttan kazan kostebegin uzerindeki yuku azaltmak icin. Anladigim kadari ile kazilan yer yerin altindaki kuyu (tunel) in de en azindan betonlamasi baslamis oluyor

Su an tunelin ne kadarlik kisminin betonlamasi basladi ve bunun ne kadarinin betonlamasi bitti?


SABRİ BİLGİN
16 yıl önce - Çrş 22 Mar 2006, 15:00

Ankara yolu'nun da B etap çalışmaları nedeniyle 6 ay kapatılacak olmasından dolayı Haşim İşcan ve Ankara Yolu'ndaki çalışmalar aynı anda yürütülecekmiş;aynı anda bir ekip Haşim İşcan'da bir ekip Ankara Yolu'nda.Bence oldukça mantıklı.Madem bu şekilde yapılabiliyor bunu sonraki hatlar için de denemekte yarar görüyorum.Zaman çok hızlı geçiyor,Bursa gibi dev sorunlarla uğraşan bir kentin 24 saatlik zaman dilimine 48 saatlik iş sığdırması gerekir diye düşünüyorum.


Keşke Üniversite ve Terminal etapları yukarıda bir arkadaşın açıkladığı süreden önce bitirilebilse.Daha önce bitirilmesi için ne yapılmalıdır ya da mümkün müdür bilmiyorum ama araştırılıp bir yolu bulunmalıdır.


Batur

16 yıl önce - Çrş 22 Mar 2006, 16:45

Merhaba Konuralp,

Bu kazı sistemi senin düşündüğün gibi köstebekle delme sistemi değil. Bu sistem aç-kapa tüneli. Normal toprakta kazılacak yerin yapısı uygunsa toprağı açarlar, tüneli yaparlar ve tekrar kapatırlar (Fomara tüneli öyle yapılmıştır), eğer kazılacak yerde toprak kayma riski varsa orada tünelin her iki yanından sırayla forekazık sistemiyle kazıklar atılarak aradaki toprak boşaltılır ve kazıklar arası büyük demir borularla desteklenerek ve tünel yapılır (merinos tüneli o şekilde yapılmıştır).

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=199952#199952 linkte demir destekleri görebilirsin.

Ancak bu etapta, şehreküstü ile gökdere arasındaki bölgede zeminin sert olmasından dolayı forekazık uygulanamamıştır, o nedenle resimlerde gördüğün gibi sırayla kuyular açılmaktadır ve her kuyunun betonu ayrı ayrı atılarak kuyular birleştirilir ve yine üstten demirlerle desteklendikten sonra tünel yapılır. Şu anki aşamada tünelin 3/1'lik kısmı, kuyuların ise tamamı bitmek üzeredir. İşin zor kısmı kuyular olduğu için bundan sonra tünelin yapımı fazla uzun sürmez.


En son Batur tarafından Pts 27 Mar 2006, 08:53 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Konuralp16
16 yıl önce - Cum 28 Nis 2006, 07:21

B etabi insaatindaki ilerlemeler konusunda Bursa' daki arkadaslar bize bilgiler verebilir mi?



Ebru K.Türk
16 yıl önce - Cum 28 Nis 2006, 13:51

Aslında B etabı konusunda dağınık olarak da olsa çeşitli bilgilerimiz var fakat ayrı bir başlık altında olmadığından ben bulamadım şimdi bu konudaki mesajları. Zaten bu başlıkda da yapıma ait fotoğraflar bulunuyor.

B etabında çalışmalar Ankara caddesine kaymaya başladı. Henüz Haşim İşcan Caddesi trafiğe açılabilecek durumda değil ama umuyorum ki biraz daha hızlı çalışırlarsa Ekim - Kasım gibi o caddeyi trafiğe açabilirler. Ankara Caddesi zaten çalışmalar yüzünden trafiğe kapatıldı.

Şunu da belirteyim ki Belediye'nin en yavaş ilerleyen uygulaması olmuş durumda B etabı. Eğer C etabı için yasal bir engel yoksa müteahhit firmaları değiştirip devam etmekde fayda var. Şu andaki firma hem yavaş hem de belediye ile sorunları olduğundan aksaklıklardan birbirlerini suçlayıp duruyorlar. Zaten metro konusu ve güzergahlarında da ne oluyor biz de anlamadık. Yeni yapılacak etapların güzergahları hakkında ne duysak bir ay sonra herşey değişik olarak söyleniyor. Sonra onu yazıyoruz tekrar değişiyor.  


xxsecoxx
16 yıl önce - Cum 28 Nis 2006, 17:13

Arkadaşlar, B etabı sandığınız gibi yavaş ilerlemiyor...

Haşimişcan dan gökdere meydanına kadar olan kısım kuyu sistemi ile yapıldığı için  normal olarak yavaş ilerledi, tabi buna hava şartlarınıda eklemek gerek,çünkü kuyular kazma kürekle açıldı.
Bundan sonraki aşama çok daha hızlı ilerleyecek. Şu aşamada davutdede istasyonu ve hastane istasyonu kazıları bitmiş durumda. Bu iki kazının grobetonları döküldü ve artık kalıplara geçildi. 3-5 güne duaçınarı istasyonu kazısına girilecek.
İstasyonlar haricinde gökdereden ankara asfaltına geçiş (viyadük) biraz zaman alabilir.Çalışmalar tüm hızıyla sürmekte


Cem Telgeren
16 yıl önce - Cmt 06 May 2006, 12:38

Ne olursa olsun Bursaray Bursa'nın yüz aklarından birisidir.Böyle bir ulasım sistemine sahip olduğumuz için bir Bursa'lı olarak gurur duyuyorum.Ancak Bursaray'ın en kısa zamanda   hem yolcu yoğunluğu hem de trafik yoğunluğu nedeniyle Uludağ Üniversitesi'ne ve de Terminale uzatılması gerektiğini düşünüyorum.

recai

16 yıl önce - Cum 26 May 2006, 14:24

Alıntı:
B etabi insaatindaki ilerlemeler konusunda Bursa' daki arkadaslar bize bilgiler vereb ilir mi?
                                                                                                                   

Sanırım aşağıdaki bilgiler sizin için yeterli olur.
Alıntı:
Temeli 2 Ocak 2005'te Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından atılan ve çalışmaları Şubat ayında başlayan Bursaray'ı Yıldırım'a kadar götürecek olan B etabında inşaat çalışması yüzde 20 seviyeye ulaştı. Şu anda çalışmalar Gökdere'ye kadar uzanırken, Gökdere Bulvarı ile Ankara Yolu bağlantısını sağlayacak olan viyadükle ilgili proje ve tasarım çalışmalarında sona gelindiği viyadük inşaatının da 10 güne kadar başlayacağı öğrenildi.

Bursa Hafif Raylı Sistem B etabı kapsamında; Şehreküstü-Gökdere Meydanı arasında bin100 metrelik Aç-Kapa Tüneli, Gökdere Bulvarı'nı Ankara Yolu'na bağlayacak 400 metre uzuluğunda viyadük ile Davutdede -Arabayatağı arası 3 bin 350 mt yerüstü hat olmak üzere yaklaşık 4 bin 850 metre uzunluğunda çift hatlı demiryolu ve biri yer altı beşi yerüstü olmak üzere toplam 6 adet istasyon yapılacak. B etabı kapsamında yapılacak tüm işler için toplam 30 ay süre belirlenirken, projenin tüm testler, kabuller ve deneme işletmesi de dahil olmak üzere 2007 yılı sonuna kadar tamamlanarak işletmeye açılması hedefleniyor. Buna göre; inşaatın bugüne kadar yüzde 20'si tamamlandı.

Haşim İşcan ve Kemal Bengü Caddesi Gökdere Kavşağına kadar uzanan Aç-Kapa tünelinin diyafram duvar imalatları yüzde 90 oranında tamamlandı. Tünelin inşa edildiği Şehreküstü-Gökdere Meydanı arasında; Demirtaşpaşa İstasyonu da dahil, tünel yan duvarlarını oluşturmak için her biri 3'er metre boyunda ve 8 ila15 metre arasında değişen derinliklerde toplam 598 adet kuyu yapılacak. Şimdiye kadar kadar, bu kuyulardan 578 adedinin kazı işleri, 554 adedinin de beton işleri tamamlandı.

Bugüne kadar; 120 bin metreküp kazı yapılan B etabı çalışmaları kapsamında, 2 bin 800 ton betonarme demiri kullanılırken, 38 bin 500 metreküp beton döküldü, 15 bin metreküp de geri dolgu imalatı yapıldı.

İSTASYONLARDAKİ SON DURUM...

B etabıyla ilgili eleştirilerden en çok nasibini alan bölüm ise istasyon inşaatları. İstasyonların inşaatı için yaklaşık 1.5 ay önce Ankara Yolu'nun trafiğe kapatılmasına rağmen, çalışmaların yeterli seviyede olmadığı yönünde de bir takım tepkiler geldi.    

Buna göre, tek yeraltı istasyonu olan Demirtaşpaşa İstasyonunda; diyafram duvar imalatları tamamlandığı ve şu anda iki diyafram duvar arasında kalan ana gövde kazısına devam edildiği bildirilirken, Gökdere İstasyonunda da; zemin sondaj ve proje çalışmalarının tamamlandığı, alt yapı aktarımı ve trafik düzenlemesinin ardından istasyon imalatlarına başlanacağı öğrenildi.

Davutdede ve Yüksek İhtisas istasyonlarında; kazı işleri, döşeme ve perde beton imalatlarının tamamlandığı, üst döşeme betonu için iskele kurulmasına başlandığı belirtilirken, Duaçınarı İstasyonunda da; kazı işlerinin tamamlandığı, temel demir donatı ve kalıp işlerinin devam ettiği bildirildi. Arabayatağı İstasyonunda ise; altyapı aktarım işleri devam ettiğinden istasyon imalatlarına henüz başlanmadığı öğrenildi.

B etabının inşaat hızının istenlen seviyeye ulaşmamasının Büyükşehir Belediye yönetiminde rahatsızlık uyandırdığı konuşuluyor. Büyükşehir'in bu rahatsızlığını müteahhit firmaya ilettiği ancak firmanın projeyi 2007 sonunda tamamlamaya söz verdiği öğrenildi.


Mert Doğan
16 yıl önce - Cum 26 May 2006, 14:39

Alıntı:
Temeli 2 Ocak 2005'te Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından atılan.... B etabında inşaat çalışması yüzde 20 seviyeye ulaştı.

firmanın projeyi 2007 sonunda tamamlamaya söz verdiği öğrenildi.


bundan sonraki yapılacak işler çok kolay olduğu içinmi böyle denmiş bilmem ama ufak bir oran-orantı hesabı yaparsak şimdiye kadar ancak %20'si bitmiş denen kısımlar için 15 ay geçti. Bitirilmesi söz verilen tarih 2007 sonu. Buna inşaattan sonra kullanıma başlamak ve test aşamaları da dahil.yani 17 ay sonra bitip çalışıyor olacakMIŞ..

İyide 15 ayda ancak %20si yapılabildiyse kalan %80i 17 ayda yapılacak kadar kolay kısımlarımı?bence yapan firma ısrarla yavaş çalışmadığını söylesede bu tarihe bile yetişmez. Allah korusun başka şehirlerin metro çalışmalarına döndürmesinler bunu da yeter. Hoş dönsede halen çalışan 17kmlik kısmı var hiç olmazsa Bursanın



sayfa 4
« önceki   12345 ... 363738   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara