Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
BursaRAY B Etabı Gelişmeleri ve İnşaat Çalışmaları
« önceki   1234 ... 363738   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara
kilitli
sayfa 3
Ebru K.Türk
17 yıl önce - Sal 30 Ağu 2005, 15:42

Bende yeni yapılan Yıldırım hattının kullanıma başlanması ile birlikte varolan vagonların sayısının yetersiz hale geleceğini o yüzden yeni vagon almak gerektiğini duydum. Umarım yeni vagonlar daha hızlı gidebilen türde olurlar. Ayrıca Bursaray sıksık yüzeye çıktığı için normalde sadece yeraltından giden metro hatlarında ihityaç duyulmayan klima sisteminin eksikliği daha fazla hissediliyor. Yaz aylarında güneş altında giderken içerisi oldukça rahatsız edici oluyor.

Bir de belediyede üst düzeylerde çalışan bir tanıdığım yıldırım etabı biter bitmez Uludağ Ü. etabına başlanması için şimdiden kredi arayışına girildiğini söyledi. Amaç bir sonraki belediye seçimlerine kadar yıldırım ve uludağ ü. etaplarını tamamlamakmış.

Umarım daha kaliteli vagonlar ile bursa metro hatları daha da uzatılır. Ağrılıklı olarak yer üstünden gitmesi yüzünden, zaman zaman "tramvay" deyenler de çıkıyor ancak tramvay sistemlerinden çok farklı olarak hafif metro olan bursaray bu sayede alışık olduğumuz metro yapımından çok daha hızlı bir şekilde bitirilebilir. Ah birde kurulan bu ana omurgayı daha merkezi semtlere dağıtabilseler çok daha güzel olur.


Emre_Uzan
16 yıl önce - Prş 29 Arl 2005, 16:17

Alıntı:
Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Hikmet Şahin, Haşim İşcan'dan şehrin doğu yakasında Erikli'ye kadar gidecek olan Bursaray'ın B etabındaki çalışmaları yerinde inceledi.
Başkan Hikmet Şahin, Bursaray'ı Yıldırım ile buluşturacak olan Bursaray'ın B etabı inşaatının Haşim İşcan Caddesi'ndeki kısmını gezerek yetkililerden bilgi aldı. B etabı projesinin 4 bin 850 metre uzunluğunda çift hatlı demir yolu ve biri yer altı olmak üzere 6 istasyondan oluştuğunu söyleyen Şahin, "B etabı çerçevesinde yapılacak tüm işler için belirlenen süre 30 aydır. Tüm test ve kabuller 2007 yılına kadar tamamlanarak işletmeye açılacak. B bölümünde alt yapı aktarımı, tünel ve istasyon yapımından oluşan inşaat işlerinin yüzde 10'u tamamlandı" dedi.
Sahada devam eden işlerde, 250 işçi ve 30 mühendisin çalışmakta olduğunu belirten Şahin, tünel inşaatında duvar kazı imalatlarının bitirildiğini, tünel üst döşeme betonunun atılarak yüzde 35'inin tamamlandığını bildirdi. Şahin, bugüne kadar inşaatın yavaş yürüdüğü yönünde tenkitler yapıldığını ifade ederek, "Biz burada çalışmaları yerinde inceleyerek herkese göstermek istedik. Bursaray'ı bir an önce Yıldırım ile buluşturmak için elimizden geleni yapıyoruz. Alt yapı ve zemin çalışmaları hızımızı kesmekte. Ama biz bu projeyi de diğer işler gibi bitirerek hizmete açacağız" diye konuştu.
Şahin, 2006 yılı içerisinde ulaşım projelerinin devam edeceğini ve Bursalılar'ın yüzünü güldüreceklerini sözlerine ekledi.


tolginho

16 yıl önce - Cmt 04 Şub 2006, 23:11

Bursa raylı sistem ihtiyacını çok hızlı ve ekonomik bir yoldan çözdü.

Hatta İstanbul'dan çok daha ileri bu konuda. Şehrin merkezindeki keşmekeş biraz olsun dağıldı. Hattın üniversite ve kuzeyde de otogara bağlanması durumunda bursa'nın toplu taşıma problemi büyük oranda biter.


SABRİ BİLGİN
16 yıl önce - Pts 06 Şub 2006, 17:26

Bu arada Bursaray faaliyete geçtiği 2002 yılından bu yana 141 milyon yolcu taşımış.B ve C etapları tamamlandığında İstanbul'dan sonra en geniş metro hattına sahip kent olacakmış Bursa.

Batur

16 yıl önce - Sal 21 Şub 2006, 15:59

B etabı inşaatı


 

(+)



 

(+)




Alper Bozkurt

16 yıl önce - Sal 21 Mar 2006, 13:21

Bursaray B Etabı’nda Ankara Yolu Çalışmaları Başlıyor  

--------------------------------------------------------------------------------

BursaRay B etabı çalışmalar nedeniyle Ankara Yolu 23 Mart 2006 Perşembe gününden itibaren trafiğe kapatılırken, bölgedeki trafik akışı UKOME’nin hazırladığı alternatif güzergahlardan sağlanacak.

Ankara Yolu Gökdere Kavşağı ile Yüksek İhtisas Hastanesi Köprülü Kavşağı arasındaki yolda gerçekleştirilecek çalışmalar kapsamında BursaRay’ın hat yolu ile Davutdede, Duaçınarı, Yüksek İhtisas Hastanesi ve Arabayatağı istasyonlarının inşası yapılacak.  
Trafik aktarım planına göre; Bursa kent merkezi yönünden gelerek, Ankara istikametine gidecek araçlar; Beyazıt Caddesi, Kasım Önadım Bulvarı, Eğitim Caddesi, Prof. Tezok Caddesi yönünü kullanarak Ankara Yolu’na inebilecek. Bu bölgedeki ikinci güzergahda ise sürücüler, Ankara Yolu Caddesi, Anadolu Caddesi, Karlıdağ Caddesi, Uzun Cadde, 11 Eylül Bulvarı’nı takiben yine Ankara Yolu’nu çıkabilecekler.  

Ankara yönünden gelip Bursa kent merkezine gitmek isteyen araçlar ise, ilk olarak Su Deposu Caddesi, Vişne Caddesi ve Anadolu Caddesi’ni takiben Ankara Yolu istikametini kullanabilecekler. Bu bölgedeki ikinci alternatif güzergâh da sürücüler, Ankara Yolu Caddesi, Eğitim Caddesi, Kasım Önadım Bulvarı ve Beyazıt Caddesi’ni kullanarak şehir merkezine ulaşabilecekler.  

TIR ve ağır tonajlı araçlar Çevre Yolu’nu kullanacak Bu bölgede yaşanabilecek trafik sıkışıklığı nedeniyle UKOME yetkileri, tır, ağır tonajlı araç ve otobüslerin Devlet Çevre Yolu’nu kullanmaları konusunda uyarıda bulunurken, sürücülerin trafik işaret ve işaretçilerine uymaları istendi.  

http://www.bursa-bld.gov.tr/haber/haber.asp?HaberID=1390


Musa

16 yıl önce - Sal 21 Mar 2006, 17:44

Arkadaşlar bu yapılacak olan yıldırım etabı istasyonlarının tam olarak nerelerde yapılacğını bilen varmı.. yani sinandede istasyonu deniliyor fakat tam nereye yani şükraniye lambalarının orayamı veya daha ilerimi şeklinde... sanırım anlatabildim. bilgisi olan varsa bizimle paylaşırsa sevinirim... Birtek yüksek ihtisasın yerinden eminim çünkü batçıkı yaptıklarında tam DSİ önüne biraz yer bıraktılar yani tam kavşağa gelmeden geride...

Mert Doğan
16 yıl önce - Çrş 22 Mar 2006, 02:14

Alıntı:
Arkadaşlar bu yapılacak olan yıldırım etabı istasyonlarının tam olarak nerelerde yapılacğını bilen varmı.. yani sinandede istasyonu deniliyor fakat tam nereye yani şükraniye lambalarının orayamı veya daha ilerimi şeklinde... sanırım anlatabildim. bilgisi olan varsa bizimle paylaşırsa sevinirim... Birtek yüksek ihtisasın yerinden eminim çünkü batçıkı yaptıklarında tam DSİ önüne biraz yer bıraktılar yani tam kavşağa gelmeden geride...


Reyhan durağı şimdilerde yıkılıp yeniden yapılan demirtaş köprüsünden hemen önce yani Ördekli hamamı ve Abdal camii arasına yapılacak.

Gökdere durağı zaten gökdere kavşağından aşağı döndüğü noktaya yapılacak.¹

Davutdede durağı bildiğime göre Şükraniye ışıklarına varmadan Davutdede caminin hemen önüne yapılacak. Zaten aksi halde Gökdere ve şükraniye arasında çok geniş bir alan için ulaşımı zor olur bu durak.

Duaçınarı durağını bilmiyorum.

Hastane durağı dediğin gibi Yüksek ihtisas haseninin önüne, kavşağına altına girmeden yapılacak.

Arabayatağı durağını da bilmiyorum  



¹ Ben ilerki yıllarda gökdere kavşağında da muhakkak bir köprülü kavşak yapılması gerekeceğini ve ordaki gökdere üzerinde yer alan köprünün bile son derece hatalı şekilde yapılmış olduğunu düşünüyorum. O yüzden umarım metro gökdereden geçerken ilerisini yeterince düşünüp muhtemel bir köprülü kavşağın yapımına engel olmadan bu işi planlamışlardır. yoksa çok sorun olacak gibime geliyor en faz 10 yıl sonra.  


kıvanç

16 yıl önce - Çrş 22 Mar 2006, 02:18

iş yerime mesafem 6 kilometre..normal şartlar altında 6 dakika ideal..ışık falan dersek 10 dakika..ancak bu yol eğitim caddesi+gökdere+haşim işcan olunca bu şartalar altında yarım saate gidersem iyi..
bu şehirde herkes çok sabırlı..sabrımızı gerçekten zorluyorlar..bunlar olacak tamam olacak ama nolur nolacaksa hepsi birden başlasın da bitsin artık ne zaman bitecekse..nereye nasıl gideceğimi bilemiyorum artık...
b etabı biter c başlar.c biter otogara başlar,çilenin biri biter diğeri başlar...
çağdaşlık bu kadar zor işte arkadaşlar...


Konuralp16
16 yıl önce - Çrş 22 Mar 2006, 06:34

Merhaba,

-2006 Eylul' unde Acemler kavsagi aciliyor. Bu Izmir yoluna nefes aldirmanin ikinci ve en onemli halkasi. (Birinci halka Merinos kavsagiydi)

-2007 yilinin sonuna kadar B etabi bitecekmis ki bence rahatlikla biter. Duruyormus gibi gorunen insaatin aslinda yavas gitmedigini, tunelin kostebek teknigi ile kazildigini biliyoruz. Zaten yarin oburgun Ankara yolundaki insaatlar da baslayacak ki, hemzemin olacak bu hattin yapimi uzun surmez. Su an trafigi aksatacak gelismeler (Gokdere Bulvari' ndan Ankara yoluna inen viyaduk + Hasim Iscan caddesi tuneli + Gok Dere bulvari tuneli) 1 yil icinde biter. Zaten en zor kismi tunel ve 35% si 29 Aralik 2005 itibari ile bitmistir. Kalan 65% sinin buyuk cogunlugu Gok Dere bulvari tuneli oldugundan ve ac kapa burada daha kolay olacaktir. Kaldi ki su an takvimler 22 Mart 2006 yi gosteriyor, belki de yarisi bitti bile. Kisaca 1 yil icerisinde, en azindan arac sahipleri rahatlayacaktir.

-Oyle gorunuyor ki, Bursaray C etabi kredi alimi calismalari basladi. 2007 yili icerisinde insaati baslasa 2009 yilinda bitirilebilir. Ancak ben bu insaatin Bursa' nin en azindan kalbindeki trafigi etkilemeyecegine inaniyorum.

-2009 ' dan sonra kaliyor otogar hatti. Otogar hattinin insaasi trafigi en az rahatsiz eden proje olacak gibi duruyor. Ne kadar surer bilmiyorum ama tahminen 2011 ' den sonrasina birakabiliriz. Yalniz kisa vadede telafisi mumkun bu hattin cunku bildigim kadari ile Otogar' a en azindan Ankara yonunden gelen otobusler Yuksek Ihtisas kavsagina ugruyor ve burada Otobusler yolcu indirip bindiriyor. En azindan Bursaray baglantisi 2007 den itibaren dogu yakasinda olacak. 2009 da da universiteye kadar uzanan bati hatti uzerinde de yolcu indirip bindirme yapilabilir. Kisaca gecici cozumler mumkun.

Sonuc olarak 2007 yilinda Bursa trafigi buyuk olcude rahatlayacak, ha gayret diyorum Bursalilar' a.

Petrol bitiyor, bittigi icin de pahalandikca pahalaniyor. Buyuk sehirlerin metro hatlarini arttirabildikleri kadar arttirmalari artik sart. Ayni sekilde sehirlerarasini da demir aglar ile ormeliyiz (Hizli tren konusunda baslik acildi). Bugun zorlanabiliriz ama gelecekte cok rahat edecegiz bundan emin olun. Haftada bir 60 litre depoyu omrumuz boyunca doldurmak zorunda kalmayalim.


Bir diger konu da Bursaray' in ne oldugudur.

Rayli sistemleri ortadan ikiye ayiracaksaniz, su kistasi once goze alin:

Trafikten bagimsiz mi, yoksa trafige bagimli mi?

Ornegin Sultanciftligi Edirnekapi Tramvay Projesi ' nin Hafif rayli sisteme cevrilmesini Akin Agabey ile onerdik. Trenler benzer trenler, pekiyi neden tramvay degil de HRS? Cunku HRS trafikten bagimsiz ve bu yuzden cok daha hizli olacaktir.

Bursaray da trafikten bagimsiz oldugundan asla ve asla bir tramvay degildir. Bir metrodur. Aksaray-Havalimani arasinda calisan HRS trenleri ile Aksaray-Zeytinburnu tramvay trenleri ayniydi, ama trafikten bagimsiz oldugundan Havalimani' na gidene metro dedik. Bu yuzden Bursaray trafikten bagimsiz olmasi sebebi ile metrodur.



sayfa 3
« önceki   1234 ... 363738   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara