Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
BursaRAY B Etabı Gelişmeleri ve İnşaat Çalışmaları
« önceki   123 ... 121314 ... 363738   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara
kilitli
sayfa 13
ziya güney
15 yıl önce - Cmt 17 Şub 2007, 21:17

Bugün yerel medya kuruluşlarımızdan Olay Gazetesinde Bursaray'ın B etabındaki çalışmaların müşavirlik firması Yapı merkezi ICF Kaiser tarafından durdurulduğu konusunda bir haber yer aldı..

Bu haberle ilgili olarak bu başlık altında yapılan ve yapılacak yorumlara açıklık getirmek üzere aşağıdaki açıklamayı faydalı görüyorum.

Bu türden uluslararası finans kuruluşlarından kredi temin edilerek yapılan önemli ve büyük yatırımların ihaleleri şayet kamu kuruluşlarımızca yapılmışsa bir taraftan bizim ihale mevzuatımıza diğer taraftan da Uluslararası Müşavirler Birliğinin hazırladığı FİDİK şartnamelerine göre ihaleye çıkarılır.

Mevzubahiz işlerin kontrollük ve müşavirlik hizmetlerinin görülmesinde de aynı yöntem uygulanır..

Dolayısiyle gerek ihale  gerekse kontrolluk müşavirlik şartnamelerinde yer alan hususlar bizim işveren yani idareye geniş yetki veren ihale kanunu ve  şartnamemizden çok farklı hükümler taşımaktadır. Her iki şartnamede de bu farklılıklar maalesef yüklenici ve özellikle de müşavirlik kurumuna geniş yetkiler vermektedir. Hatta bu yetkiler birçok konuda yüklenicinin uluslararası tahkime kadar gidebilmesine imkan tanımaktadır..

Bütün bu hususlar dikkate alınarak yapılacak değerlendirmede kontrolluk yani müşavirlik firmasının yüklenicinin taahhüt ettiği konularda ( teknik veya idari ) sözleşme şartlarına aykırı ciddi bir eksik veya yanlış tespit etmesi halinde idarenin onayını almadan işi durdurma yetkisine sahip olduğu görülecektir..

Tabii Olay gazetesinin haberinin ne kadar doğru olduğunu bilmiyoruz , şayet haber doğru ise  müşavirlik firmasının işin durdurulmasında çok ciddi bir gerekçesinin olması gerekir..Bu kararla esasen bugüne kadar önemli gecikmelerle devam eden Bursaray B etabının daha da gecikmesi kaçınılmaz olacaktır.


En son ziya güney tarafından Cmt 17 Şub 2007, 23:13 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Deniz.Ylçnky
15 yıl önce - Cmt 17 Şub 2007, 21:21

İNŞAATIN SON HALİ :                                                      (17.02.07 / 17:00)

Yüzeye çıkış



Gökdere istasyonu



Gökdere istasyonu



Viyadük



Viyadük







Ankara C. viyadük ayakları


SABRİ BİLGİN
15 yıl önce - Cmt 17 Şub 2007, 22:57

Alıntı:
Bugünkü Olay gazetesinde çıkan bir haber epey rahatsız ediciydi BursaRAY açısından..   Anlaşılan B etabında birileri işi yaptırmamak için devrede. Çünkü habere bakılırsa bu kez işi yapmayan TEKFEN değil. Aksine onun iş yapmasına yasal olarak izin vermeyen bazı merciler ortaya çıkmış.


Bu nedir yahu.Demiryolu yalan oldu,havaalanı sallantıda, şimdi metro da mı duruyor.Heralde Bursa'ya ekonomik ambargo falan uygulasalardı birdenbire rüzgar bu kadar tersten esmeye başlamazdı.Sorunların çözülmesini dilemekten başka elimizden ne geleceğini bilmiyorum.Üzerimizdeki kara bulutlar dağılsın artık.


Batur

15 yıl önce - Pts 19 Şub 2007, 16:38

Bursaray inşaat çalışmaları üzerindeki kara bulutları biraz dağıtalım   .

Alıntı:
BURSARAY ilerleme çalışmalarını daha derli-toplu takip edebilmek için Bursa ulaşımcılarından bir arkadaş, şu anda inşa edilen hattı temiz ve büyükçe bir haritada çizip gösterecek olursa, o harita üzerinden PHP kodlarıyla mouse duyarlı bir dallanma çalışması yaparız. Hang iistasyonun üzerine gelirse mouse, o istasyonla ilgili inşaat çalışmaları açılır yeni bir sayfada  Haritayı bulmak sizden, işaretletmesi bizden...
 

Akın abi istediğin harita böyle bir şey olabilir mi?

B Etabı:


(+)


ilker
15 yıl önce - Pts 19 Şub 2007, 19:29

şimdi çalışmalar durdumu yani kesin bir bilgiye sahip olan varsa lütfen söylesin çok üzücü bir durum bu bukadar şey yarım kalırmı yaa



sinan_ada
15 yıl önce - Prş 22 Şub 2007, 20:48

ya bi işe anlayamıyom bu viyadükler olsun istasyonlar olsun nerdeyse bütün heryer tek şeride düştü nasıl olcak bu şimdi bilne varsa bana anlatırmı trafik tek şeritle gidermi hiç

Emre Alkor
15 yıl önce - Prş 22 Şub 2007, 20:55

Alıntı:
ya bi işe anlayamıyom bu viyadükler olsun istasyonlar olsun nerdeyse bütün heryer tek şeride düştü nasıl olcak bu şimdi bilne varsa bana anlatırmı trafik tek şeritle gidermi hiç


Karayolları genel müdürlüğü ve belediye yetkililerine göre çalışmalar bitince yol 3+3 olacakmış. Bunu ısrarla söylüyorlar.Nilüfer etabı yapılırkende şimdiki gibi gözümüze yol daralır gibi gelmişti ama sorunsuz açıldı. O açıdan belki dedikleri doğru olabilir ve çalışmlar bitince yol gerçekten genişleyebilir.ama önceki sayfada M.Erdoğan'ın bu mesajındaki yazıyı okuyunca bende merak ediyom nasıl olacakda bu yol genişleyecek şimdilik aklım almıyor


osman_safa
15 yıl önce - Cum 23 Şub 2007, 20:55

bu metro kestele kadar uzanacak dimi yetiştirebileceklermi çok merak ediyorum daha nerdeler

tolgasst

15 yıl önce - Cum 02 Mar 2007, 10:42

B etabına `takoz`  


     
      "Gökdere`den Ankara Yolu`na dönüşteki viyadüke konulmayan deprem takozu çalışmaları kilitledi. Bu hızla 2008`in Nisan`ı da hayal."

      İĞNEYLE KUYU...  
Çalışmaları büyük bir iyimserlikle başlayıp, hizmete giriş tarihi 2007`nin sonu olarak açıklanan Bursaray B etabında işler iyice sarpa sarmaya başladı. Çalışmalar beklenen hızda gitmeyince hizmete girişi beş ay ertelenen B etabı, iki haftadır tamamen durdu.

RESTLEŞME...

Büyükşehir ile müteahhit firma Tekfen arasındaki gerginliğin merkezine ise Gökdere`yi Ankara Yolu`na bağlayacak viyadük oturdu. Deprem takozlarının konulmadığını gören Büyükşehir, kirişlerin kaldırılarak takozların yerleştirilmesini istedi.

BU HIZLA ZOR...

Buna itiraz eden Tekfen ise deprem takozlarının daha sonra konulabileceğini belirtti. Taraflar bir türlü anlaşamayınca da çalışmalar stop etti. Bu gelişmelerin ardından, ufukta yeni bir erteleme daha göründü.


Bursaray’ı deprem takozu kilitledi  

  Gerçi... Bursaray`ın B Etabı olarak adlandırılan ve Şehreküstü`yü Ankara Yolu`nda Arabayatağı`na bağlayacak olan hattın temeli 2 Ocak 2005 Pazar günü Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından atıldı.
Fakat...
Büyükşehir Belediyesi ile yüklenici firma arasındaki sözleşmede müteahhit Tekfen`in işe başlama tarihi 24 Haziran 2005 olarak gözüküyor.
Dahası...
Sözleşmeye göre...
Müteahhit firmanın Bursaray B Etabı inşaatını 16 Aralık 2007 tarihinde bitirip teslim etmesi ve bu tarihten itibaren de Bursaray`ın Arabayatağı`na kadar çalışması gerekiyor.
Oysa...
Bugünkü durum itibariyle, bu sürede işin bitmeyeceğini anlamak için uzman olmaya gerek yok. Haşim İşcan`dan 2.5 yıldır çıkılamadı. Ankara Yolu üzerindeki çalışmalar henüz ray döşeme aşamasına bile gelemedi.
Dahası...
Gökdere`den Ankara Yolu`na dönüşü sağlayacak viyadükteki çalışmalar da durdu.
Zaten...
Gözle görülen bu gecikmeler nedeniyle işin bitiş tarihi olarak 2008 Nisan ayı açıklaması, bizzat Büyükşehir Belediye Başkanı Hikmet Şahin tarafından yapıldı.
Peki...
Bursaray`ı kentin doğusuna ulaştıracak çalışmalar neden planlandığı gibi gitmiyor ve neden iğneyle kuyu kazılıyor izlenimi veriyor?
Aslında...
Bu sorunun ilk cevabı, Olay gazetesinde iki hafta önce Tuna Çam imzalı haberle Bursa kamuoyuna duyuruldu.
Haberde...
Bursaray`ın inşaatını yapan müteahhit firma ile denetimi yapan firma arasında sorunlar olduğu bunun da inşaatı olumsuz etkilediği anlatılıyordu.
Şu bir gerçek ki...
Belediye-Müteahhit-müşavir firma arasındaki anlaşmazlıklar daha çok denetim süreleri açısından sıkıntı oluşturuyor.
Örneğin...
Sözleşmede proje revizyonlarının inceleme süresi 30 gün olarak belirlenmiş.
Kulağımıza gelenlere göre...
Müteahhit firma olan Tekfen fiziki koşullar nedeniyle proje revizyonu yaptığında, çalışmayı Büyükşehir Belediyesi`nde kendilerini denetlemekle görevlilere teslim ediyor, onlar da müşavir firmanın görüşünü alıyorlar.
Gelin görün ki...
Bugüne kadar hiçbir proje revizyonu 30 günden önce geri gelmemiş. Yani müşavir firma süreyi sonuna kadar kullanmış. Bu da işin yavaş gitmesinin gerekçeleri arasında yer alıyor.
Ama...
Bir durum var ki, bugün Bursaray B Etabı`nı resmen kilitledi.
Söylenene göre...
Tekfen firması, Gökdere`den Ankara Yolu`na dönüşteki viyadükte ayakları diktikten sonra, bu ayakları birleştirecek olan ve üzerindey rayların geçeceği kirişleri koymaya başlıyor.
Bu aşamada...
Büyükşehir görevlileri denetimlerinde viyadük kirişlerindeki deprem takozlarının konmadığını farkediyorlar. Bunun sözleşme gereği yapılması zorunlu bir çalışma olduğunu belirtip işe müdahale ediyorlar.
Hatta...
Söylendiğine göre, ayaklara konan kirişlerin sökülüp, sözleşmede yer aldığı gibi deprem takozlarının konmasını ve kirişlerin daha sonra yeniden takılmasını istiyorlar.
Buna karşılık...
Müteahhit firma da, teknik olarak deprem takozlarının önce konmasının gerekmediğini, kirişler konduktan sonra da takozların yerleştirilebileceğini söylüyor.
Fakat...
Bursaray`ın daha önceki çalışmasında, özellikle o dönemin müteahhitiyle sorun yaşamaktan yorulan görevliler, yeni bir sorun yaşamak istemediklerinden deprem takozlarının önce konması gerektiğinde ısrar ediyorlar.
Ardından...
İnşaatın denetimini dışarıdan yapan müşavir firma da belediye görevlileriyle aynı görüş belirtiyor. O andan itibaren de Gökdere`de birkaç kirişin yerleştirildiği noktada çalışmalar duruyor.
Şimdi...
Takozların kirişlerden önce mi konması gerektiği, yoksa kirişleri koyduktan sonra da yerleştirmenin mümkün olup olmadığı tartışılıyor.
Tartışılırken de...
Daha şimdiden 5 ay sarkan Bursaray B Etabı`nın en az 5 ay daha geriye gideceği anlaşılıyor.

Bursaray Ankara Yolu`na ne zaman çalışır?

Şu soruyla sık sık karşılaşıyoruz:
`Ankara Yolu`nda yaşayanlar Bursaray`la yolculuk yapmaya ne zaman başlarlar?`
Temeli atıldığında Bursaray`ın 2007 yılında Ankara Yolu`nda yolcu taşıyacağı açıklanmıştı. Ama gecikmeler nedeniyle daha şimdiden 5 aylık bir rötar var. Bu da, en erken Nisan 2008`de yolculuk yapılabileceği anlamına geliyor.
O nedenle...
Ankara Yolu`nda, Arabayatağı`na kadar Bursaray ile ne zaman yolculuk yapabileceklerini soranlara şu cevabı veriyoruz:
`Ben Büyükşehir Belediye Başkanı olsam, 2009`un ocak ya da şubatından önce çalışmasını istemem.`
Nedenini de açıklıyoruz:
`2009`un nisan ayında belediye seçimi var. Bursaray bu yıl ya da gelecek yıl çalışmaya başlarsa, seçime kadar unutulur. Ama seçimden iki ay önce başlarsa belediyenin fiyakası olur.`
Hemen belirtelim...
Büyükşehir Belediye Başkanı için böyle düşündüğünü elbette söyleyemeyiz. Ama, siyasetçiler bu tür ince hesapları iyi yaparlar.
O bakımdan...
Dün bunu anlattığımızda, bir arkadaşımız `İyi ki belediye başkanı değilsin` dedi. İyi ki belediye başkanı olma ihtimalimiz de yok!

Ne de bitmez çalışmaymış...

Ankara Yolu`nda, Duçınar`dan kent merkezine doğru gidiş yönünde Bursaray`ın yaptığı bir çalışma var.
Cadde üzerinde, banka şubelerinin bittiği noktada Bursaray yeraltı istasyonuna bağlantı yapıldığı için araç yolu deve boynu şeklinde önce geliş yönüne doğru bir şerit sola çıkıyor, sonra tekrar sağa geçip normal yola dönüyor.
Çalışma...
Neredeyse iki aya yakın süredir devam ediyor. Bu nedenle, oraya kadar iki şeritten gelen araçlar tek şeride düşüyorlar ve önce sola sonra tekrar sağa geçiyorlar. Bu da ciddi bir trafik sıkışıklığına yol açıyor.
Hele...
Trafiğin yoğun olduğu akşam saatleri boğazlanmış görüntüsündeki yol geçit vermez oluyor.
Büyükşehir Belediyesi bu kentte iki ayda bat-çık yapıp trafiğe açtı. Ama Şükraniye`de trafiğe kapalı alanda basit bir bağlantı için iki aya yakın süredir trafik eziyeti çekilmesine seyirci kalıyor.
Kaldı ki...
Dün durup yapılanlara baktık. İnşaat aşaması bitmiş. Üstüne malzeme de serilmiş. Geriye sadece yolun açılması için küçük bir düzenleme kalmış. İşte bu yapılmıyor.
Oysa...
İnancımız o ki, Büyükşehir Fen İşleri birimlerinde sorumlu olanlar, başkan ya da parti büyüklerinden birinin arayıp sormasını beklemeden yerlerinden kalksalar ve kenti şöyle bir dolaşıp baksalar, Şükraniye`de insanların trafik eziyeti çekmelerini gerektirecek bir şey kalmadığını görürler.

OLAY GAZETESİ






Cem Telgeren
15 yıl önce - Cum 02 Mar 2007, 18:51

Olay Gazetesinin söz konusu haberi bana pek inandırıcı gelmedi.Bu gazetenin bağlı olduğu medya grubunun belediye aleyhinde başlattığı ve sitemizde de büyük tepki toplayan topyekün saldırılarının bir uzantısı olabilir diye düşündüm ben bu haber için.Ya da Bursaray inşaatının bu kadar sudan bir sebepten durmasının pek mümkün olmadığını düşündüğümden ve buna gönlüm razı olmadığından bu haberin de sözünü ettiğim saldırıların bir uzantısı olarak abartılmış ve gerçeği yansıtmayan bir haber olmasını diledim belkide kimbilir.



sayfa 13
« önceki   123 ... 121314 ... 363738   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara