Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
BursaRAY B Etabı Gelişmeleri ve İnşaat Çalışmaları
« önceki   123 ... 363738   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara
kilitli
sayfa 2
Özcan

17 yıl önce - Çrş 20 Ekm 2004, 10:37
Teleferik uğruna ağaç katliamı


Alıntı:
Uludağ'da otellere ulaşımı kısaltacak teleferik için tam 4000 ağaç kesilecek

Bursa ile Uludağ'ın oteller bölgesi arasındaki uzaklığı 15 dakikaya düşürecek ek teleferik projesinin tam bir 'yeşil katliamına' dönüşeceği açıklandı.
Uludağ'ın özellikle oteller bölgesindeki trafik sorununu çözmeyi hedefleyen belediye, ek teleferik projesi hazırladı. Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Sabri Yalın, 4000 ağacın kesilmesini kapsayan projeye başlamak için Çevre ve Orman Bakanlığı'nın onayını beklediklerini belirtti.
Yalın, 4000 ağaç kesip çevreyi nasıl 'kurtaracaklarını' da şöyle açıkladı: "Yapılacak katlı otopark sayesinde Uludağ'a az araç girmesi sağlanacak. Orman egzoz dumanından kurtarılacak."

'Yüz yıllar ister'
Projenin, bakanlığın onay vermesi halinde hemen başlatılacağı ve 2 yılda tamamlanacağı kaydedilirken, ağaç katliamına karşı çıkanlar da, köknar, kayın ve karaçamları barındıran en iyi ormanın Uludağ'da olduğunu, böyle bir kompozisyonun oluşabilmesi için yüz yıllar gerektiğini savundu.


http://www.milliyet.com.tr/2004/10/20/yasam/ayas.html

Yazık, çok yazık. Teleferik yapılsa bile otellere gelen araç sayısında azalma olmaz. Otellere gelecek turist teleferiğe olsa olsa manzara izlemek için biner. Oteline lüks cipini kullanarak gitme zevkini terk etmez. Dağa araç yasağı da koyulamayacağına göre, olan sadece yok edilen binlerce ağaca olur. Proje asla onaylanmamalı.


yıldırım
17 yıl önce - Çrş 20 Ekm 2004, 21:59

Türkiye'deki raylı sistemler arasında en büyük atılım olarak nitelendirilebilir, Bursaray. Birçok şehirdeki raylı sistemlere örnek teşkil etmeli diye düşünüyorum. Çünkü inşası şehrin ana aksı olarak niteleyebileceğimiz hat üstüne yapılmış. Ağın genişletilmesi işlevselliğini daha da arttıracaktır. Yeterki genişletme işlemi doğru planlansın ve uygulansın.

Barış

17 yıl önce - Prş 21 Ekm 2004, 10:55

Şu an Bursa - Ankara karayolu üzerindeki Yüksek İhtisas Hastanesi bölgesinde önemli bir çalışma yürütülüyor.
(Bkz. http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=9911)

Bu önemli projede yer altından yol ile birlikte raylı sistemde geçecek.
Yani "Doğu Bölgesi"ne yapılan tüm yatırımlar raylı sisteme göre yapılmakta.
Yukarıdaki linkte yer alan fotoğraflarda da Bursaray için ayrılan alanı görebilirsiniz.

Buradan anladığım kadarıyla "Bursaray Doğu Etabı"nın başlaması çok uzakta görünmüyor.


Emre_Uzan
17 yıl önce - Prş 21 Ekm 2004, 11:38

B etabını TEKFEN yapacak

BursaRay’ı bugünkü seviyesine getiren Alman Siemens firması, son anda bir değişiklik olmazsa, TEKFEN Holding ile birlikte B etabını da yapacak. Bu konuda resmi açıklama önümüzdeki hafta yapılacak.



Dünyada 82. sırada
TEKFEN Holding, dünyada 82. büyük müteahhitlik firması. Bakü-Ceyhan Petrol Boru Hattı’ndaki deniz terminalleri, İstanbul Metrosu TEKFEN’in en büyük işleri. B etabıyla birlikte gündeme gelecek olan yeni vagon alımında, mevcutların 1963 model olduğunu unutmamak gerek.

BursaRay’da dönemeç
Yapımı yılan hikayesine dönen BursaRay’ın doğu etabı için işbaşı yapılmasına, sayılı günler kaldı.
BursaRay’ın doğu etabının yapım süreci, ciddi ve Bursa için tarihi denilebilecek iki farkı beraberinde getiriyor.
İlki;
Alman Siemens, oluşturduğu konsorsiyum doğrultusunda istasyonları, hemzemin ve tünel hatları ile yönetim merkezini yapan Güriş firmasıyla yollarını ayırdı.
Doğu etabını yapma taahhüdünü Büyükşehir Belediyesi’ne deklare etme hazırlığındaki Siemens, yeni partner olarak Tek-fen Holding’i seçti.
Güriş’le ilgili karara şaşırmadık doğrusu...
Büyükşehir Belediyesi ile aralarında birden fazla “uluslararası tahkim” davası bulunan Güriş, yargı yoluna gitmekle doğal hakkını kullanıyor. Ama “yaramaz çocuk” gibi görülen Güriş, Türkiye’nin de tabi olduğu uluslararası hukuk çerçevesinde, ilk davayı kaybetmişti.

Tekfen Holding kim?
Dünyanın 82. büyük müteahhitlik grubu olan Tekfen Holding, özetle “Türkiye’nin gururu.”
Bursa ve çevresinde, şimdiye kadar “ulaşım” haricinde önemli altyapı projelerine imza attılar.
BursaRay’la halkın önüne de çıkacak olan Tekfen, aslında son yıllarda “raylı ulaşım” projelerinde de deneyime ulaştı. Sivas-İskenderun Demiryolu’nda A’dan Z’ye iyileştirme projesine imza atarken, İstanbul’da Taksim-Şişli Metrosu bitirildi.
Tekfen, dünya dengeleri açısından büyük önem taşıyan Bakü-Tiflis-Ceyhan Boru Hattı’nda önemli role sahip. Bu projedeki deniz terminallerini inşa eden Tekfen’in, ayrıca Atatürk Olimpiyat Stadı’nı yaptığını da anımsatalım.
Ancak Bursa ve Bursa’da iş yapmak farklı...
Büyükşehir Belediye Başkanı Hikmet Şahin’in, BursaRay’ın geleceğinde doğru adımları atmasını ve gözünü dört açmasını bekliyoruz.
Bir projeyi masa başından yönetmek ve talimat vermek, kente zarar veriyor. İpleri de kaptırmamak gerekiyor. BursaRay süreci, parayı verecek olan halktan gizlenmemelidir. Aksi durumların neye mal olduğu, gazete arşivlerinde yer almaktadır.

BursaRay’ın doğu etabı nasıl olacak?
Tabii, yeni vagon alımı da gündeme gelecektir. Geçmişte, “Teknoloji yerine, pahalıya vagon satmak” ile itham edilen Siemens’e karşı, Hikmet Şahin’i şimdiden uyanık olması için uyaralım. Mevcut vagonlar 1963 model, ancak “İyisini alalım, şık olsun” derken, Bursa halkına kazık atılmasın...
Çağdaş ulaşım sistemini Yıldırım ilçesine taşıyacak olan doğu hattı, Haşim İşcan Caddesi ve Gökdere üzerinden Ankara karayoluna uzanacak. Ama ilk planlandığı gibi 4 değil, en az 5 kilometre olacak.
Yüksek İhtisas Kavşağı’na yapılan köprülü kavşak nedeniyle bu noktadaki durak geriye alınırken, yeni bir istasyonla son durak yeri Arabayatağı olacak. Doğu etabı, böylece bir kilometre uzayacak.
Ancak!
Önceki satırlarda, doğu hattının uzunluğu için “en az” 5 kilometre dedik. Büyükşehir Belediye Başkanı Hikmet Şahin’in asıl hedefi, doğu etabını Erikli’ye uzatmak. Böylece SSK Şevket Yılmaz Hastanesi’ne ulaşım imkanı da sağlanacak.
Ancak 55 milyon euroluk kredi, “Ayağını yorganına göre uzat” atasözüne göre harcanmak isteniyor. BursaRay’da önemli olan, doğu etabına başlamak. Doğu etabının daha da uzağa götürülmesi, işin seyrine bağlı!

http://bursa.turkhaber.com/main/v_story.php?owner ...y_id=53844


Barış

17 yıl önce - Pts 25 Ekm 2004, 17:23

Bugün aldığım bilgiye göre 73.000.000€'luk proje için önümüzdeki günlerde ilk kazma vurulacak.
İnşaat fiilen başlıyor!



messiah_haktan

17 yıl önce - Pts 25 Ekm 2004, 18:10

Bir allahin kulu suraya mevcut bursaray haritasini ve insaa hainde olan hattin haritasini koysun.Internet de ariyom ariyom bulamiyorum!!

Emre_Uzan
17 yıl önce - Sal 26 Ekm 2004, 00:09

Haktan aşağıdaki linklere tıklayarak merakını bi nebze giderebilirsin.

http://www.urbanrail.net/as/burs/bursa-map.gif

http://www.osmangazi-bld.gov.tr/VRehberi/image/bursaray.gif


Musa

16 yıl önce - Sal 30 Ağu 2005, 14:02
Yıldırım Etabı


Yıldırım etabı diğer etablardan ayrımı olacak yani yüksek ihtisas hastenesinden bine bir kişi küçük saniyiye bir seferde gidebilecekmi yoksa şehreküstünde aktarma mı yapması gerekecek???

Turhan
16 yıl önce - Sal 30 Ağu 2005, 14:23

www.bursaray.com.tr sitesinden konuyla ilgili detayli bilgi alabilirsiniz.Istasyonlari da tanitan link

Musa

16 yıl önce - Sal 30 Ağu 2005, 15:24

yukarıdaki linklerde yeni etablarla ilgili hiçbir bilgi yok...



sayfa 2
« önceki   123 ... 363738   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara