Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Muğla - Fethiye - Göcek Tüneli
123 ... 242526   sonraki »

ANA SAYFA -> MUĞLA
cevap yaz
sayfa 1
kemal neu

13 yıl önce - Cmt 26 Ağu 2006, 17:36
Muğla - Fethiye - Göcek Tüneli


Hizmetten ziyade para kazanmaya yönelik bir çalışma. Geçiş ücreti (3.5 YTL Minibüs ve 2.5 YTL Binek) Türkiyedeki diğer paralı yollar ve köprüler ile karşılaştırılırsa biraz pahalı. Ama çoğu araç sahipleri tarafından kullanılıyor, bu da eski yolun trafiğini azaltıyor. Iyi bir şey

Behçet Uluvar

13 yıl önce - Çrş 06 Eyl 2006, 00:51
GÖCEK TÜNELİ


Fethiye'den Dalaman'a Geçiş.



(+)



 

(+)



 

(+)



 

(+)





(+)



 

(+)



 

(+)



 

(+)




eng ygl
12 yıl önce - Cmt 06 Oca 2007, 01:23

Alıntı:
Geçiş ücreti (3.5 YTL Minibüs ve 2.5 YTL Binek) Türkiyedeki diğer paralı yollar ve köprüler ile karşılaştırılırsa biraz pahalı.

Asagida soylendigi gibi yolu 15 km kisaltiyorsa, otomobiller icin alinan 2,50 YTL (1 litre benzinden ucuz) oldukca makul bir tutar.

Alıntı:
http://www.mugla.web.tr/haber603.html

2006-07-24 19:08:28)-Fethiye'yi Dalaman üzerinden Muğla ve Dalaman Havaalanı'na bağlayan karayolunu 29 keskin virajdan kurtaran Göcek tüneli trafiğe açıldı.

Fethiye'yi Dalaman üzerinden Muğla ve Dalaman Havaalanı'na bağlayan karayolunu 29 keskin virajdan kurtararak, bölge ekonomisinin gelişmesine katkıda bulunmak ve sürücüleri rahatlatmak için 2003 yılında başlatılan mücadele tünelin trafiğe açılmasıyla sona erdi.

Merhum Cumhurbaşkanı Turgut Özal'ın 1989 yılında fikir olarak ortaya atmasından sonra 13 hükümet, 8 başbakan döneminde 'düşünce' aşamasında kalan proje, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından başlatıldı, kendi döneminde de bitirildi. Erdoğan tarihe Göcek Tüneli'ni tamamlayan 14. hükümetin başbakanı olarak geçti. Açılışını da yapmak Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Temmuz ayı sonu yada Ağustos ayının ilk haftasında Muğla’ya gelmesi bekleniyor.

17 yıllık hayali 25 ayda 12 milyon YTL harcayarak gerçeğe dönüştüren Lider İnşaat'ın sahibi Metin Yazıcı," Verdiğimiz sözü yerine getirdik. Haziran ayı içerisinde tünelin zemin ve çelik köprüleri bitirdik, asfaltlama işini tamamladık. Resmi açılış için Başbakanımız Recep Tayyip Erdoğan'ı bekliyoruz, yetkililerin kontrolünden sonra biz tüneli trafiğe açtık" dedi.

Merhum Cumhurbaşkanı Turgut Özal'ın 1989 yılında ortaya attığı Göcek Tüneli Projesi, ısrarlı 17. yılında ve 9. başbakan döneminde bitirildi. 960 metrelik Göcek Tüneli araç trafiğine açıldı. Tünelden ilk geçen de Yeni Asır Muğla Büro şefi Cem Kaytan’ın 48 AS 200 plakalı aracı oldu.

Göcek Tüneli Projesi Özal'dan sonra görev yapan başbakanlar ile bakan ve milletvekillerine seçim malzemesi oldu. Ancak birkaç kez ihale aşamasına gelen projeyi hayata geçirmeye hiçbir hükümetin ömrü yetmedi. Muğla ve Fethiyelilere verilen sözler seçim vaadi olarak kaldı. 28 Mart 2004 yerel seçimlerinden önce 12 Aralık 2003'te hükümet tünelin yapılacağını açıkladı.

10 Mart 2004'te de dönemin Kültür ve Turizm Bakanı Erkan Mumcu'nun katılımı ile temel atma töreni gerçekleştirildi. Ancak bir süre sonra müteahhit firmanın iş makinelerini başka bir yere alması ile 6 ay çalışma yapılamadı. Bayındırlık Bakanı Zeki Ergezen'in müteahhit firma yetkilileri ile yaptığı görüşmeler sonucunda, firma, iş makinelerini inşaat alanına getirerek tüneli açma çalışmalarına geçti. İş makineleri tünelin giriş yerinde çalışmaya başlarken bu alanın çevresindeki tepecikler de ortadan kaldırıldı.

Tüneldeki faaliyetleri bu aşamadan sonra ara vermeden sürdürdüklerini söyleyen Lider İnşaat Firması'nın sahibi Metin Yazıcı, "Temel atılırken 960 metrelik tüneli 16 ayda tamamlayıp hizmete açma sözü vermiştim. Fakat beklenmedik zemin sorunları nedeniyle çalışmalarımız bir ay kadar gecikti. Yine de Turizm sezonuna tüneli yetiştirdiğim için çok mutluyum” dedi.

8. Cumhurbaşkanı Turgut Özal'ın başbakanlığı döneminde 1989 yılında yapımı gündeme gelen Göcek Tüneli, 14 yılda görev yapan 8 başbakan, 11 bakan, 13 hükümet tarafından bitirilememişti. 1989 yılından bu yana başbakan olarak görev yapan Turgut Özal, Yıldırım Akbulut, Süleyman Demirel, Tansu Çiller, Mesut Yılmaz, Necmettin Erbakan, Bülent Ecevit ve Abdullah Gül'ün yapım sözü verdiği, ancak hükümetlerindeki Bayındırlık ve İskan Bakanları Sefa Giray, Cengiz Altınkaya, Onur Kumbaracıbaşı, Erman Şahin, Adnan Keskin, Halil Çulhaoğlu, Yaşar Topçu, Mustafa Yılmaz, Ali Ilıksoy, Koray Aydın, Abdülkadir Akçan'a yaptıramadıkları tünelin yapımını gerçekleştirmek Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'a, temel atma düğmesine basmak da 9 Mart 2004'te dönemin Kültür ve Turizm Bakanı Erkan Mumcu'ya nasip oldu.

Göcek-Dalaman arasındaki Göcek Rampaları mevkiinde yapılan Göcek Tüneli, 830 metresi tüp, 130 metresi de aç-kapa bölümü olmak üzere, toplam 960 metre uzunluğunda inşa edildi. Yap işlet devret modeli ile tünel 2 yılda 12 trilyon liraya tamamlandı. Lider inşaat tüneli 26 yıl işlettikten sonra Karayolları Genel Müdürlüğü'ne devredecek.

Göcek Tüneli'nin yapılmasıyla 30 dakikada alınan Göcek-Dalaman arasındaki yolculuk süresi 10 dakikaya inecek. Tünelden geçiş süresi 45 saniye olacak. Göcek Ramparaları olarak bilinen yerdeki 29 viraj tarihe karışacak. Fethiye-Dalaman arasındaki 50 kilometrelik mesafe 15 kilometre kısalacağı için Dalaman Havaalanı üzerinden Fethiye ve Göcek'e gelen turist sayısında önemli artış meydana gelecek. Göcek'teki yat turizmi gelişecek.

Cem KAYTAN




En son eng ygl tarafından Cmt 06 Oca 2007, 01:25 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


onderyolbakan
12 yıl önce - Çrş 30 May 2007, 22:50

izmir'den otobana giriyorsunuz Aydın'dan çıkarken 2 Ytl veriyorsunuz, göçek tünelinde ise 2,50 Ytl veriyorsunuz çok ters bir durum ama bende geçtim çünkü bilmiyordum, fakat yolu kısaltmak istiyenler için kullanılır, bende yine bu yolu kullanırsam tünelden geçeceğim.

onurkoroglu_35
12 yıl önce - Çrş 25 Tem 2007, 18:25

Tünel varken eski yolun kullanılması pek mantıklı gibi gelmiyor. Eski yolu artık sadece biraz nostalji ve macera yaşamak isteyenler kullanıyor. Her ne kadar yolu sadece 3 km kısaltsada (Dağ yolu 4 km) bu tünel Fethiye'nin nefes borusu olmuştur. Geçiş ücreti ise bölge halkına göre pahalı. 1 ytl gibi bir ücret uygulanabilir. Devletin buranın geçiş ücretini büyükşehirlere göre belirlememesi gerekir. Ama iyi ki de yapıldı. Geç bile kalınmış bir yatırım kanaatimce.



En son onurkoroglu_35 tarafından Çrş 25 Tem 2007, 20:06 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


sayfa 1
123 ... 242526   sonraki »
ANA SAYFA -> MUĞLA