Ana Sayfa 892 bin Türkiye Fotoğrafı
İstanbul Raylı Sistem Haritası
« önceki   123 ... 262728 ... 484950   sonraki »
Ana Sayfa -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Mehmet Kasım
4 yıl önce - Sal 08 Arl 2009, 11:35

Alıntı:
Uzun, sehri boydan boya gecen, ev bolgeleri - is bolgeleri - ev bolgeleri guzergahini takip eden agir metro hatlari lazim bu sehre.


ağır metrolar yapılıyor ve yapılacakta. havaray ise dediğin gibi 2. öncelik olmalı. öncelik ağır metro


kenanmar
4 yıl önce - Çrş 17 Şub 2010, 20:54
Metro Planları Şubat 2010


Büyükşehirin "İstanbul Metrosu Darüşşafaka’ya uzanıyor" (haber tarihi : 17.02.2010) haberinde çeşitli fotolar verilmiş, bugüne kadar adı geçmemiş veya az bahsedilen metro hatlarını da içermekte.

(+)   (+)
İnşası bitmiş işler haldeki metroları çıkarırsak bu haritada forumda sürekli bahsedilen Marmaray, Kadıköy-Kartal, Hacıosman-Yenikapı dışında farklı alternatiflerde bulunuyor.

ANADOLU YAKASI
Başkan Topbaş önünü kapadığı için Sabiha Gökçen H.limanı'na dair bir şey gözükmüyor. Geriye kalan kısımdaysa özellikle dikkatimi çeken

Yeşil çizgiyle çizilmiş hatlar.
Haritanın yanındaki lejant pek anlaşılır olmadığı için pek anlayamasam da tahmin yürütürsem Havaray'a tekabül ediyor.
1- Kartal Sahil- Kadıköy Kartal Metrosu'nun birbirine bağlanması
2- Kadıköy'den başlayıp S.çeşme-Uzunçayır-Ünalan-Libadiye Cad.-TEM Otoyolu bağlantısı kavşağından itibaren devam edip Batı Ataşehir- Yeni finans merkezi-Doğu Ataşehir ve TEM'e paralel devam eden (muhtemelen Sabiha Gökçen'e uzanan hat) hat.
3- Kozyatağı-Batı Ataşehir- Ümraniye Atakent/İstiklal Mah. ve (muhtemelen) Ümraniye Carrefour arasına da çizilmiş.
4- Üsküdar-Beykoz sahil yolu boyunca da yeşil çizgi kullanılmış.

Mavi renkle çizilmiş hatlar.
1- Bu haritada Bostancı-Dudullu Bostancı'dan başlayıp doğrudan Bostancı E-5 Köprüsü'ne çıkmıyor, önce Kazasker'e yönelip ordan Kozyatağı'na çıkıyor. Bostancı-Kazasker-Kozyatağı-Hal Yolu-Kayışdağı Cad.-Bostancı Dudullu Yolu-Dudullu-Çekmeköy Şahinbey'e varıyor.
2- Kuşak Hat. Bu hat haritaya göre And. Yak. S.çeşme-Minibüs Yolu-Göztepe E5-Libadiye Cad.- Ümraniye Namazgah-Yavuztürk Mah. Bosna Bulvarı-Kavacık TEM'e varıyor pek anlaşılmıyor ama herhalde FSM Köprüsü'ne paralel bir geçiş tüneli ya da köprünün üstünden geçen bir yöntem deneyecekler.

LRT hattı
Üsküdar-Ümraniye-Tepeüstü-Çekmeköy ve devamı

AVRUPA YAKASI

Avr. Yakası'nda yeşil çizgi
1- Sarıyer-Beşiktaş
2- Gayrettepe-Etiler-R.Hisarüstü
3- Şişhane-Kasımpaşa-Okmeydanı -Çağlayan
4- Atatürk H.Limanı-Marmaray (Yeşilyurt-Bakırköy)
5- Olimpiyat Stadı-Kayabaşı-Başakşehir Metro, Kayabaşı-Arnavutköy
6- Arnavutköy-Habipler Yolu
7- Bahçeşehir-Altınşehir-Halkalı-Mahmutbey Metro İst.
8- Silivri-B.düzü E5'e paralel, Silivri çevresinde kuşak yapan

LRT hatları
1- Bakırköy İncirli-Yenikapı
2- İncirli-Kirazlı1 Metro İst.
3- İncirli-Bakırköy Sahil İDO

4- Bakırköy İncirli-B.evler-Y.Bosna-Sefaköy-Cennet-K.çekmece-Avcılar-B.düzü
5- Mahmutbey Metro İst.-TEM' e paralel-HabiplerTopkapı Tramvayı Kesişmesi-GOP-Yeşilpınar-Alibeyköy-Kağıthane-Çağlayan-Mecidiyeköy-Yıldız Posta Cad.-Barboros Bul.-Beşiktaş-Kabataş

Mavi renkle çizilmiş hatlar.
1- Marmaray Halkalı-Halkalı Toplu Konutlar-Fatih Cad.-Basın Ekspres yolu kavşağı-Mimar Sinan Cad.-Kirazlı1 Metro İst.
2- İkitelli Güney Sanayi Metro İst.-Halkalı-Basın Ekspres Yolu-Atatürk HL
3- Alibeyköy-Eyüp-Haliç Güney Sahili boyunca-Eminönü
4- Kuşak Hat. FSM Köprüsü- R.Hisarüstü-4. Levent Metro İst.-Gültepe-Kağıthane-Silahtarağa-EyüpRami-Sağmalcılar Metro İst.-MaltepeTopkapı Yolu-Topkapı-Cevizlibağ (tramvay yoluyla yanyana)- Zeytinburnu 58. Bulvar-Kazlıçeşme Marmaray

İnşası bitmeye yakın
Başakşehir ve Olimpiyat Stadı-Otogar

Unutmadan Büyük ve Küçük Çekmece Gölleri arasında kalan yerler silik göründüğü için bir tahmin yürütemedim.


Mehmet Kasım
4 yıl önce - Çrş 17 Şub 2010, 23:18

Alıntı:
2- Kuşak Hat. Bu hat haritaya göre And. Yak. S.çeşme-Minibüs Yolu-Göztepe E5-Libadiye Cad.- Ümraniye Namazgah-Yavuztürk Mah. Bosna Bulvarı-Kavacık TEM'e varıyor pek anlaşılmıyor ama herhalde FSM Köprüsü'ne paralel bir geçiş tüneli ya da köprünün üstünden geçen bir yöntem deneyecekler.


Bu 2. raylı boğaz geçişidir. biz buna boğaziçiray demiştik güzergahı senin kaldığın yerden devam edeyim; Libadiye değil Ümraniye Santral'den NATO Yolu'na gidiyor, Vaniköy civarından denizin altına girip Rumelihisarı civarından 4.Levent Metro istasyonun tam altında istasyon olacak şekilde düzenlenip Kağıthane'ye devam ediyor. Burada Beşiktaş-Alibeyköy hattı ile entegre olduktan sonra Haliç kuzeyinden Alibeyköy, GOP Merkez'i geçip Habipler-Topkapı tramvayı ile entegre oluyor (bu tramvayın 2 yeraltı tünelinin orasında yer üstüne çıkıyor ya bu yer üstü kısmın altından bir yerden) SAĞMALCILAR Metro İstasyonu ile buluşup (cezaevi yıkıldı malüm galiba burayı değerlendirecekler, M1 ile entegrasyon) Bayrampaşa Çevik Kuvvetin oradan Topkapı'da 2 tramvay ile buluşup Mithatpaşa tramvay durağının oralardan Zeytinburnu en son Kazlıçeşme yapacak. Marmaray'a alternatif güzergah sunuyor. Eğer düşünülürse Halkalı-Kazlıçeşme-Levent-Ümraniye-Söğütlüçeşme işletmesi olur.

bununla bütün yani:

Alıntı:

4- Kuşak Hat. FSM Köprüsü- R.Hisarüstü-4. Levent Metro İst.-Gültepe-Kağıthane-Silahtarağa-EyüpRami-Sağmalcılar Metro İst.-MaltepeTopkapı Yolu-Topkapı-Cevizlibağ (tramvay yoluyla yanyana)- Zeytinburnu 58. Bulvar-Kazlıçeşme Marmaray


SÖĞÜTLÜÇEŞME-KAZLIÇEŞME METROSU YANİ.

Bütün metro hatlarını en az bir kez kesen yuvarlak bir yarım çember. batıda bir çok örneği var.


 


enteresan bir güzergah olacak bu kısmı:




(+)




Alıntı:
2- Kadıköy'den başlayıp S.çeşme-Uzunçayır-Ünalan-Libadiye Cad.-TEM Otoyolu bağlantısı kavşağından itibaren devam edip Batı Ataşehir- Yeni finans merkezi-Doğu Ataşehir ve TEM'e paralel devam eden (muhtemelen Sabiha Gökçen'e uzanan hat) hat.


Bu hat bakanlığın alternatif hızlı tren kuşağı eçeneklerinden biri olmasını hayal ettiğim hattır. doğançay-söğütlüçeşme hattı demişlerdi. alternatif kuzey hat.


Alıntı:
4- Atatürk H.Limanı-Marmaray (Yeşilyurt-Bakırköy)


Marmaray Ataköy'e yeni bir istasyon kazandıracak.Havaalanı-Ataköy bağlantısı olacak.

Alıntı:

LRT hatları
1- Bakırköy İncirli-Yenikapı


bu hat asla LRT değil. Taksim-Yenikapı metrosunun devamı. Yani tam bir ağır metro.
Alıntı:

LRT hatları
1- Bakırköy İncirli-Yenikapı
2- İncirli-Kirazlı1 Metro İst.
3- İncirli-Bakırköy Sahil İDO


bunların hepsi metro. lrt değil. bakırköy ido sahilden başlayıp incirli, kirazlı ve başakşehir. başakşehir-bakırköy hattının etapları bunlar. bitince tek araçla eyahat edilecek bütün bir metro hattı. başakşehir metrosu incirliden yenikapıya bile gidebilir istenirse. standartlar aynı olursa.


kenanmar
4 yıl önce - Prş 18 Şub 2010, 00:14

Kuşak hat dediğim Boğaziçiray'ın güzergahını ayrıntılandırmışsın sağolasın. Namazgah-Santral zaten birbirine yakındı Herhalde Nato Yolu dediğin yol benim Bosna Bulvarı dediğimle aynı şey. Tüp geçitten emin olamadım onu izah etmişsin iyi olmuş. Geriye kalan güzergah senin de belirttiğin üzeredir.
K. Topbaş'ın yanındaki lejantta tırtıklı açık mavi çizgiler Uygulama Projesi Biten Raylı Sistemler başlığı altında (açık mavi:hat, siyah nokta: istasyon) Hafif Metro yerine kullanılmış. Ben de oradan hareketle LightRT dedim ama tabii İncirli-Yenikapı'yı sen daha iyi bilebilirsin.


Mehmet Kasım
4 yıl önce - Prş 18 Şub 2010, 00:20

Alıntı:
Tüp geçitten emin olamadım


teknik olarak tüp tünel değil delme tünelle yapılacak. deniz tabanınında altında. bayağı zor bir proje. uzun vadeli.


batuhan34
4 yıl önce - Prş 18 Şub 2010, 00:42

Ben şimdi 20 yaşında bir gencim,40 yaşında kavuşuruz.Sonuçta biz yeni nesiliz,biz her türlü raylı sistemlerle örülü türkiyeyi görecez,şehiriçi,şehirlerarası,uluslararası taşımacılıkta vede havaray teleferik metro tramvay metrobüs yolları gibi gelişmiş türkiyeyle(bundan 10 sene önce gelişmemiş türkiye idi,şimdi gelişmekte olan türkiye,bundan 10 sene sonra %60'ı gelişmiş türkiye 20 sene sonra %100'ü gelişmiş türkiyemiz olacak

Mehmet Kasım
4 yıl önce - Prş 18 Şub 2010, 19:16

Bu 2. raylı geçiş bence daha kapsamlı ve daha çok bölgeye hizmet etdecek şekilde planlanmalı. Mesela Bostancı-Bakırköy olarak dzenlense daha iyi olur. Söğütlüçeşme yerine Bostancı'dan marmaray hattı ile buluşsa daha güzel olur. Kazlıçeşme yerinede BAKIRKÖY'E BULUŞSA, METRO GTİMEYEN YERLERE METRO GİDECEK ŞEKİLDE YAPILSA daha yararlı olur.

Haritada gösterdiğim gibi (her yere hizmet)


  (+)


alp acar
4 yıl önce - Prş 18 Şub 2010, 19:38

Planlanan ve yapımı süren metro güzergahları gayet iyi düşünülmüş gerçeketen istanbulumuzu çağdaş ulaşım ağına kavuşturabilecek seçimler.Ama şurası bir gerçekki yapım aşaması gerçekten meşakkatli hele istanbul gibi dağı tepesi olan bir şehir için hayli zor etaplar umarım 2023 hedefi tutarda çocuklarımız rahat eder.Bunları yapacak olanlara şimdiden başarılar.

h_oz
4 yıl önce - Cum 19 Şub 2010, 00:05

boğaz kenarlarına havaray yapmak ne kadar doğru?

Mehmet Kasım
4 yıl önce - Cum 19 Şub 2010, 22:25

Alıntı:
boğaz kenarlarına havaray yapmak ne kadar doğru?


boğaziçi kenarına havaray yapılmayacak ki. eğer olursa yerin altından metro yapılacak. havarayı nereden çıkardınız.


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM