Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul Raylı Sistem Haritası
« önceki   123 ... 111213 ... 626364   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 12
ist-ahmet
12 yıl önce - Cum 24 Ksm 2006, 13:38

ben mehmet kasimin israrla bahsettigi orumcek agi sistemine kesinlikle katilmiyorum. orumcek agi sistemi belki harita uzerinde şik durur. ama orumcek agi sistemi bence duzenli sehirler icin gecerli. istanbul ise alabildigine duzensiz ve karisik bir sehir.  o sebepten utopik olarak haritada şik gorunsun diye istanbul icin kullanissiz orumcek agi mantigiyla metro sistemi kurgulamak yerine istanbulun sikişma noktalari belirlenerek o noktalari acacak sistemler yapilmali. istanbulun en fazla sikisan kesimi bogaz kopruleri olduguna gore ilk demiryolu koprusu uzerinde akil yurutulmeli diye dusunuyorum...

Mehmet Kasım
12 yıl önce - Cum 24 Ksm 2006, 14:51
Öneri


Kadıköy-Atunizade-Beşiktaş-Levent-Şişli-Taksim-Yenikapı-Kadıköy ÖRÜMCEK AĞI çok şık olur.

BÜTÜN MERKEZLER , ANA ARTERLER BİRBİRİNE BĞLANMIŞ OLUR.

Herkes her yere gider ; trafik akar gider.


Murat Caner
12 yıl önce - Cum 24 Ksm 2006, 15:08

Zaten örümcek ağının geçişleri boğaz tüp geçişi ya da köprü ile olacaktır. Geniş bir yay çizip Bakırköy Bostancı ve Beşiktaş(ya da Kabataş)  Kazlıçeşme'yi bağlamalıyız.



nedimk
12 yıl önce - Cum 24 Ksm 2006, 15:21

Mehmet Kasım bey'in belirttiği noktalarda zaten başka istasyonlar bulunmakta(veya yapılacak). Dolayısıyla istasyon için yeni bir yer istimlağı söz konusu olmayacak.

Bildiğim kadarı ile yapılan geçici şaftların sadece üst bölümü kapatılıyor, tamamen doldurulmuyor.

Mecidiyeköydeki eski geçici şaft yeri gibi.


Behnam
12 yıl önce - Cum 24 Ksm 2006, 15:59

aceba istanbulda örümcek ağı modeli yerine yatay sistemleri dik şekilde kesen hatları olan (baklava   ) biçimli sistem daha iyi olmazmı?
ist-ahmet'in de ifade ettiği üzere istanbul gibi plansız ve yapı itibarı ile daha çok yatay gelişen bir şehir olması örümcek ağı modelini zorlamaz mı?
bunun yerine iki yaka'da sahil paralel yatay hatlar (marmaray şu anda böyle bir hat ve anadolu yakasında kadıköy-kartal hattı da yapılıyor) ve bunları dik bir şekilde kesen ve deniz entegrasyonuda sağlayan hatlar yapsak ve iki yakadaki hatları'da tüp geçitlerden yada köprüler ile birbirine bağlasak?



Mehmet Kasım
12 yıl önce - Cum 24 Ksm 2006, 16:28
Projelendirme


O zaman İBB'nin yaptığı etüdleri ve projeledirmeleri yeterli buluyorsunuz demektir.Baklava dilimi gibi yapıyorlar genelde.Bir uçtan bir uca giden bir sistem tasarlıyorlar.

Behnam
12 yıl önce - Cum 24 Ksm 2006, 17:27

mutlaka her projeden daha iyisi ve verimlisi olacaktır  
benim demeye çalıştğım aceba baklava sisteminin uygulanmasının örümcek ağı modeline göre zaman ve para tasarrufu sağlayıp sağlamayacağı? çünkü sizin söylediğiniz model için bence geç kalınmıştır ve istanbul şartlarında mesela tarihi yarımada'daki bir proje için bir sürü izin gerkiyor ve örümcek ağı modelinde tarihi yarımada merkezi bir yer olduğu için uygulanmsı zordur (bu örnek çoğaltılabilir)
bu arada İBB hep yatay hatlara öncelik veriyor ve benim dediğim dikey hatlar hep ikinci planda kalıyor ve yeterli miktarda projede yapılmıyor



Mehmet Kasım
12 yıl önce - Cum 24 Ksm 2006, 17:38
2023


Yayınladığım uydu görüntülü 2023 raylı sistem ağı haritası sorunumuzu büyük ölçüde çözecektir.Biz eldeki kaynakla en mükemmel çözümü sunmaya çalışıyoruz.

Ulaştınız
12 yıl önce - Pzr 10 Arl 2006, 10:32

Bence hatlar 2023'e kadar böyle düznlenebilirse İstanbul'un daha bir 25 yıl metroya ihtiyacı olmaz.




(+)


Mehmet Kasım
12 yıl önce - Cum 15 Arl 2006, 16:57
Sorun metroyla hallolur


Haritada ufak değişiklikler olmuş.Bu haritanın % 50'si bile bir çok sorunu çözer.

Şu anda inşaa halinde olan yaklaşık 80 km'lik metroda sorunu bayağı hafifletir.


İnşaa Halinde Olan Metrolarda Son Durum :

1- Taksim-Yenikapı-Aksaray : Haliç Geçişi için son virajdayız.

2- Otogar-Bağcılar-İkitelli : Şantiyeler bir bir açılıyor.5 noktada şantiye var.İlk 5 km'sinin kazıları Ekim 2007'de bitiyor.

3- 4.Levent-Maslak-Hacıosman : 1-2 nazar dğmesi dışında hızlı ilerleyen tünel kazılar 1 sene içinde bitiyor.

4- Kadıköy-Kartal Metrosu : Şaftlar hızla açılıyor.Tüneller kazılmaya başlandı başlanacak.

5- Marmaray tam gaz devam ediyor.

6- Sultançiftliği-Edirnekapı : 1 sene daha sabır



sayfa 12
« önceki   123 ... 111213 ... 626364   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM