raylisistem icin bir turizm sitesinde bunu bulabildim.
o da bazi yanlis ve eksiklikler iceriyor.
istanbulda henüz cok gelismis bir metro/tren agi olmasa da
bugunden haritasini olusturmak lazim degilmi ama?
Üstelik, İstanbul'un metro haritası, hem Avrupa yakasında, hem de Anadolu yakasında sürekli değişiyor. Daha önce Kadıköy-Kartal hattı ve Beşiktaş-Gayrettepe-Ototgar hattı konuşulmuyordu ve akabtaş tramvayının Beşiktaşa uzanıyor olması gündemde değildi. Bunlar şu an yapılöası kesinleşen projeler. Bir de belediye başkanı, Boğaz'ın iki yakasına birden, boğaz hattı metrosundn bahsetti, ama bu henüz kesin değil, sadece bir niyet var. O yüzden Boğaz hattı metrosuna proje demek yanlış olur, ama ilerde neden olmasın?
bu haritanın kaynağı IBB ise linkini de zahmet olmazsa verebilir misin?
Bana öyle geldi ki sen kendin çiziktirmişsin,
çünkü hafif metro ile yeraltı metrosu cart diye birbirine geçivermiş.
Bunları gerçekten birleştirme planı varsa nerede yazdığını görmek isterim,
yok kendi hayalindeki plan ise, millet gerçek zannetmesin diye siteden
kaldırsak iyi olur.
Yok yok... Gerçekten de; "Maslak-Taksim-Yenikapı" metrosunun asıl projesinde, Batı'ya doğru devamı var. Yenikapı'dan itibaren, yeraltından "Kocamustafapaşa" meydanına, oradan da, "Topkapı"nın biraz güneyinden geçerek, "İncirli-Bağcılar" istikametine gideceğini önceden bir-iki yerde okudum. Hatta, bu proje ilk açıklandığında, Doğu-Batı uçları tam da bu şekilde belirtilmişti. Buralara kadar gitmesi, birkaç belediye başkanlığı dönemini kapsar, çok zor...
Ama, Hiç değilse "Topkapı"ya dahi ulaşabilse, bu da bir kâr olacaktır. Çünkü Bağcılar'a yeraltı metrosu biraz enteresan ve aşırı maliyetli bir proje. Bağcılar'a yapana kadar, Fatih ya da Beşiktaş ilçelerinde ulaşım yeraltına alınabilir. Bağcılar'a zaten Cadde tramvayı ve LRT gidecek. Banliyölere metro yerine, yerüstü sistemleriyle de ulaşabilmerk mümkün!...
Üye arkadaşın bahsettiği; "Yenikapı-Bakırköy-Küçükçekmece-Avcılar" hattını ise bilmiyorum. Bu tür bir proje son günlerde piyasada dolaşıyor ama, bu bağlantının LRT ile yapılacağını zannediyorum.
inşallah gerçektir ama linkini gözlerimizle görmeden kimsenin ciddiye almasını tavsiye
etmem. En son IBB bülteninde (ve başka her yerde) belirtildiği üzere,
Beylikdüzü'ne metro değil, "hafif metro" projelendirilmekte.
Nitekim Incirli Bakırköy'de yapılmış olan şimdiki hat da zaten hafif metro.
Simdi bu hafif metro'nun yarıyolda metroya dönüşmesi imkansız.
Birisi üstten elektrikli, diğeri ise raydan elektrikle çalışıyor.