Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4
Esat San
16 yıl önce - Pts 27 Şub 2006, 09:36

Akın Bey, görünen o ki 4 ayda imkansız bir gelişme, malum Yenikapı ortak istasyonu için yerüstü yapıların yıkımına yeni başlandı, yani çalışmalar tam hız devam etse bile herhalde 4 ayda ancak temel kazıkları ve istidnatlar yapılır ki, istasyon deniz seviyesinin altında olacağı için oldukça gayretli ve dikkatli bir de izolasyon çalışması gerektirir, yani 20. yıla Yenikapı yetişmez, bugün Şubat sonu bu ay başlayacağı söylenen S.Çiftliği - Metris  ve Zeytinburnu - Bağcılar deneme seferlerinden de bir haber yok henüz, bir ihtimal bu deneme seferleri neticesinde bir açılış yapılabilir ama Aksaray - Havalimanı metrosunun yirminci yılı ile bunları bağlantılamak doğru olurmu onu da bilemiyorum, her şey bir kenara kimsenin 20. nci yıldan haberi olduğunu da sanmıyorum, (ben bile yaşımı küçültmek için olsa gerek 15 yıl diye hatırlıyordum ) benim aklıma gelen bir ihtimal ise yirminci yıla temel atma törenleri ile girilmesi, örn. Bakırköy - Beylikdüzü (1.Etabı Bakırköy - K.Çekmece), Yenikapı - Bağcılar gibi hatların temel atma törenlerini yapabilirler.

fatih kocaoglu
16 yıl önce - Pts 22 May 2006, 19:27



(+)


Arda Öztürk
16 yıl önce - Prş 22 Hzr 2006, 15:40

hafif metro ile normal metronun farkı ne yani neden böyle farklı gruba alınıyor detaylarıyla anlatırsanız sevinirim şimdiden teşekkürler

Sedat_85g

16 yıl önce - Prş 22 Hzr 2006, 17:40

Sanırım ilk farklılık araçların maksimum hızlarında ortaya çıkıyor. Metro daha hızlı araçlara sahip. İkinci farklılık vagon sayılarında metro daha fazla vagona sahip böylece tek aracın taşıma kapasitesi daha fazla hafif metrodan. Üçüncü farklılık sanırım enerji besleme sistemleri metro yerdeki 3. bir ray hattı benzeri enerji hattından beslenirken LRT havai hatla beslenmekte..(en azından istanbul'daki durum bu)...

Ancak aradaki farkları benden çok daha iyi açıklayabilecek üyeler mevcut umarım beni düzeltecek zamanı bulurlar...


Mehmet Kasım
16 yıl önce - Prş 22 Hzr 2006, 18:42
HAFİF METRO


DARÜŞŞAFAKA-LEVENT  Metrosu Şantiye Müdürünün verdiği bilgiye göre saatte 35.000 ve üzeri yolcu taşıma kapasitesine sahip  olan ve yeraltından giden  raylı sistemlere METRO yada AĞIR METRO deniyor.

Eğer saatte 30.000'nn altına düşüyorsa kapasitesi Hafif Metro oluyor.Aksaray-Havaalanı hattı hafif metro örneğin.

Taksim-Levent Metrosu ise saatte kapasitesi 70.000 olduğundan METRO sayılıyor.

Kadıköy-Kartal'da metro hattı olacak mesela.



Ekin Gerger

16 yıl önce - Prş 22 Hzr 2006, 18:53

tamamen kapasiteyle alakalı...

ankaray hafif metro hattı 3. raydan besleniyor. çok yüksek kapasiteli bir metro olacak olan marmaray ise havadan... yani metro 3. raydan, hafif metro havadan beslenir diye bir kural olmadığı gibi tam tersinin örnekleri var...

öte yandan metro hatları olan marmaray'ın büyük bölümü ve Ankara metrosunun bir kısmı yer üstünden giderken, yine hafif metro hatlarından bursaray, aksaray-havaalanı ve ankaray hatlarının bir kısmı yer altından gidiyor... demek ki metro yeraltından, hafif metro yerüstünden gider diye bir kural da yok...

o zaman geriye sadece kapasite kriteri kalıyor, ki zaten "hafif" ve "ağır" ulaşım hatlarının kapasitesini ifade etmek için kullanılan genel tabirler...


alabay

16 yıl önce - Cum 23 Hzr 2006, 15:57

Kapasitenin rolü yok, hayır, çünki istendiği kadar vagon bağlanabilir. Ray peronlarını gerektiği kadar uzun yapmak lâzım. Arada sırada istasyon uzatmaları da olur pekâlâ, Berlin'de iki vagonlu metro hatları var(dı), şimdi altı ile sekiz vagonlu (şehir bölüktü, birleşti ya ...).
Tam olarak sadece o elektrik şeridiyle ilgili, alttan alan "ağır", üstten "hafif" metro oluyor. Yani genelde bu böyle, isim salatası olursa, o başka şey.
Zaten o yüzden benim İstanbul'da böyle garip garip ha LeReTe, ha Ötebe, ha MeTeFe denmesine karşıyım, önemli olan sisteme bir isim vermek. Berlin "U-Bahn"ı (metro) da iki üç sistemden oluşan bir tüm, ama kim bilir? Metro ya, metro işte.

B. Alabay


Mehmet Kasım
16 yıl önce - Cum 23 Hzr 2006, 16:39
BEKETLERİ UZATMAK


Tabi ki beket uzunluğunu ve vagonları artırırsak kapasite artar.O zaman da ağır metro olur.Şu andaki mevcut durumuna bakılarak metronun ağır mı hafif mi olduğunu tespit edebiliriz.

Kapasiteyle ilgili olduğunu düşünüyorum.

Ama alabay arkadaşımıza da katılıyorum.

METRO İŞTE YAA  


.dilek.

16 yıl önce - Cum 23 Hzr 2006, 16:57

Allah tan tren eklemediniz yanlışlıkla  

Ekin Gerger

16 yıl önce - Cum 23 Hzr 2006, 18:02

Alıntı:
Tam olarak sadece o elektrik şeridiyle ilgili, alttan alan "ağır", üstten "hafif" metro oluyor

arkadaşlar mesajları okumadan cevap yazıyorsunuz sanırım... bakın örnek vererek açıklamışım:
Alıntı:
ankaray hafif metro hattı 3. raydan besleniyor. çok yüksek kapasiteli bir metro olacak olan marmaray ise havadan

Almanya'da ne dendiğini bilmiyorum, zaten umurumda da değil... fakat görülüyor ki biz Türkiye'de bu hatları kapasitelerine göre adlandırmışız bir şekilde... yoksa örneklerde de görüldüğü gibi nasıl beslendiklerine göre değil...

İstanbul'daki metronun kurp yarıçapları, istasyon aralıkları ve istasyon uzunlukları hafif-metrodan daha yüksek, hatta yer yer iki katı... bütün bunlar metronun hafif-metroya göre daha fazla kapasiteye ulaşmasını sağlıyor. eğer hafif metroya kapasite artırıcı müdahelelerde bulunursa (peron boyunu artırmak, araç sayısını artırmak gibi) ve kapasite belli bir sınırın üzerine (sanırım 35000 civarı) çıkarılırsa zaten o artık bir ağır metro olur...

bizim mühendislerimiz, şehir planlamacılarımız bütün haberlerde, projelerde, basın açıklamalarında, konferanslarda metro ve hafif-metro deyimlerini kullanıyorlar, ve kısa bir araştırma bu ayrımın kapasiteye göre yapıldığını ortaya koyacaktır. gerçi verdiğim örnekler de bariz bir şekilde bunu ortaya koyuyor ama işte mesajlar okunmuyor ne yazıkki... bu kavramlar artık yerleşmiş... biz dilimizi Almanlara göre ayarlamak zorunda değiliz...

Alıntı:
Berlin "U-Bahn"ı (metro) da iki üç sistemden oluşan bir tüm, ama kim bilir?

yine söylüyorum, Almanlarla aynı adlandırma sistemini uygulamakla yükümlü değiliz, fakat madem konu oraya çekildi, İstanbul Ulaşım AŞ zaten bütün metro, hafif-metro ve tramvay hatlarını Metro adı altında topluyor... hani şu "M" logosu olan... yani Almanların u-bahn dediği şeye biz zaten Metro diyoruz... fakat hatlarla ilgili teknik bilgiler konuşulduğu zaman tümüne metro dediğimiz sistemleri daha tanımlayıcı isimleriyle çağırıyoruz...

son olarak: İstanbul'un bütün raylı sistem hatlarından oluşan raylı ulaşım sistemi için "Metro", hatları teknik özelliklerine göre ayırırken de "cadde tramvayı", "metro" ve "hafif metro" isimlerini kullanabiliriz...



sayfa 4
ANA SAYFA -> ULAŞIM