Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 257
Mustafaa ahmet
3 ay önce - Çrş 04 May 2022, 12:26

Alıntı:
bu hat zamanında vizyonsuz belediye başkanlarının elinde oyuncak olmuştur.


Bu hat yapımından önce Osmanlı zamanında yapılmış tünel dışında bir yeraltı hattı var mıdır.
Benim bildiğim yok.
Gelen belediye başkanlarıı çok vizyonlu olsaydı bile ona eşlik edecek hukuki, finans, mali ve teknik konularda yetişmiş insan gücü belediyede var mıydı. Bence yoktu ve iyi kötü de olsa gelenler bir şeyler yapmışlar.
Bu işte en büyük problem işe geç başlamamız olmuştur.
Esas onlardan önce hiçbir şey yapmanlara bir çift söz söylemek gerekiyordu.
Ancak görüldüğü gibi ne adlarını ve ne de sanlarını bilmediğimiz için onlara hiçbir şey söyleyemiyoruz bile...
Elhasıl bu işlere 1950'de hadi bilemediniz 60'da ya da 70'lerde başlamış olsaydık sonraki dönem için bir vizyondan bahsedebilirdik.
Maalesef o yıllarda kaybettiğimiz avantajları sonra çok pahalıya gerçekleştirdik veya gerçekleştirmeye çalışıyoruz.


BCanKılıç
3 ay önce - Çrş 04 May 2022, 12:33

Tabi ki kullanılıyorlar ve çöpe gitmelerini istemiyoruz. Ama bu hattaki en önemli problem kapasitesinin üzerinde yolcu taşıması. Araçların koltuk düzeni ve vagonlar arasında geçiş imkanı olmaması sıkışıklığa yol açıyor maalesef Başka bir başlıkta bu metro vagonlarını daha da düşük yolcu sayısı olan şehire hibe edebilirler demiştim. O şehrsin insanları linç edecekti neredeyse En azından hattaki araçlar yenilendiğinde bu vagonlarda bakıma girip T4 hattına verilebilir diye düşünüyorum.

emrenmert

3 ay önce - Çrş 04 May 2022, 12:41

Bedrettin Dalan döneminde Avrupa Yakası için 4 ayrı metro hattı düşünülüyordu:

M1: Yenikapı-Ataköy
* Yenikapı
* Aksaray
* Emniyet
* Ulubatlı
* Bayrampaşa
* Sağmalcılar
* Kartaltepe
* Otogar
* Esenler
* Atışalanı
* Bağcılar
* Yeşilbağ
* Kirazlı
* Yenibosna
* Park
* Çobançeşme
* Atatürk Havalimanı
* Dünya Ticaret Merkezi
* Ataköy Sahil

M2: Şişli-Atışalanı
* Şişli
* Abide
* SSK Hastanesi
* Darülaceze
* Okmeydanı
* Havagazı
* Sadabad
* Silahtar
* Gaziosmanpaşa
* Taşocağı
* Küçükköy
* Devlet Yolu
* Beşyüzevler
* Metris
* Atışalanı

M3: Atışalanı-Halkalı
* Atışalanı
* Mahmutbey
* Sanayi
* İkitelli
* Toplu Konutlar
* Nükleer Tıp
* Halkalı

M4: Yenikapı-Şişli
* Yenikapı
* Şehzadebaşı
* Unkapanı
* Galatasaray
* Taksim
* Osmanbey
* Şişli

Bir de Aksaray-Sirkeci ve Taksim-Tünel nostaljik tramvay hattı projeleri vardı.

Anadolu Yakası içinse Harem-Tuzla çağdaş tramvay hattı projesi vardı.


emrenmert

3 ay önce - Çrş 04 May 2022, 12:48

Nurettin Sözen, M1'i Aksaray-Avcılar olarak revize etti, Kocatepe'den sonra güneye indirip D100 karayolunu takiben Atatürk Havalimanı'na ve oradan Avcılar'a gidecek şekilde inşaatına başlattı.

Aksaray-Sirkeci nostaljik tramvay projesini iptal edip. Sirkeci-Topkapı-Çırpıcı çağdaş tramvay hattını inşa ettirdi.

Yenikapı-Şişli metro projesini iptal edip Taksim-Maslak metro hattını projelendirdi, Taksim-Şişli kısmının inşaatını başlattı.

Harem-Tuzla tramvay projesini iptal etti. Üsküdar-Ümraniye ve Kadıköy-Kartal hafif metro hatlarını projelendirdi.

Minibüs yolu üzerinden Söğütlüçeşme-Bostancı tramvay projesini hazırlattı.


Mustafaa ahmet
3 ay önce - Çrş 04 May 2022, 18:05

Bu başlıkların müdavimi Akın Kurtoğlu tarafından paylaşılan aşağıdaki 1986 tarihli gazete haberinden da anlaşılacağı üzere bu hat en başından Yenikapı, Otogar, Ataköy ve Havalimanı olarak planlanmış ve yapılan plana sadık kalınarak zaman içinde hattın tamamı yapılmıştır.
Depo sahasının Esenler'e yakın kurulması neticesinde de oraya bir durak konulduğu kanaatindeyim.
Sonradan gelenler projesi hazır olan hattın eksik kısımlarını yaptılar. Uzatma sözcüğü doğru bir sözcük değil bu hat için.

http://wowturkey.com/t.php?p=/tr75/Akin_Kurtoglu_ ...ilisi.jpg]
(+)



Krp2815
2 ay önce - Prş 26 May 2022, 16:41
Otogar


Otogardaki çalışmalar nedeniyle kapatılan merdivenler tekrardan açılmış.

Krp2815
2 ay önce - Cum 27 May 2022, 16:28
Arıza


30 dk öncesinde Bahçelievler istasyonu için ''enerji arızası'' şeklinde anons yapıldı Havalimanı yönüne giden araçlar Davutpaşa makasından karşı perona geçerek Mertere kadar gidiyor.

BilalCerit
2 ay önce - Cum 27 May 2022, 16:56

Bahçelievler den sonrasında sıkıntı var metro çalışmıyor Eko yapılmış hattı bile mundar ettin

En son BilalCerit tarafından Cum 27 May 2022, 19:19 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


05yusuf09

2 ay önce - Cum 27 May 2022, 17:14

Atatürk Havalimanı artık uçuşlara kapatıldığı için ve millet bahçesine dönüştürüleceği için, M1 hattının bu sefer Yeşilköy'e ya da Küçükçekmece'ye ve ilerisine artık uzatılabilme imkanı var mı yoksa DHMİ yine izin vermez mi?

aydın bahadır
2 ay önce - Cum 27 May 2022, 21:09

Alıntı:
Depo sahasının Esenler'e yakın kurulması neticesinde de oraya bir durak konulduğu kanaatindeyim

Aynen,
Maksat metro ve otogar yapmak değil vatandaşın arazisine çökmekti.İyi ki mahkeme iptal etti.Ancak arazi sahipleride yaptıkları ora avm ile arsayı rezil ettiler.Belediyenin eline geçse belki daha iyi bir imar planı çıkardı
Sözenin yaptığı da hata.
Siyasi rekabet ile proje değiştirmek hiç bir şey kazandırmadı.



sayfa 257
ANA SAYFA -> ULAŞIM