Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 211
ridvantolga
1 ay önce - Prş 20 Şub 2020, 20:02

Yenileme planları yapılmış zaten, panik yapmaya gerek yok bence.
Ama haftada 2 gün gece seferlerinin başlamasının projelerde gecikmelere yol açması durumu olabilir.
Ve Halkalı'da depo sahası inşaatı başlamadı daha, ihaleye göre yeni araçların Mayıs-Haziran gibi gelmesi lazım ama gelecek araçlar nerede depolanacak?

Alıntı:
Kirazlı Halkalı Raylı Toplu Taşıma Sistemi 272 Adet Metro Aracı Temini Ve İşletmeye Alma İşi
İhale Kayıt No : 2018/144625
Alıntı:
a) Tarihi : 31.10.2018
b) Bedeli : 2.448.000.000,00 TRY
c) Süresi : 14.11.2018 - 12.11.2022
d) Yüklenicisi : Crrc Zhuzhou Locomotive Co.Ltd


Yenikapı - Atatürk Havalimanı Hafif Metro Hattı ve Esenler Yerleşkesi Kapasite Artırımı, İnşaat ve Elektro-Mekanik Sistemleri Temin, Montaj ve İşletmeye Alma İşleri yapım işi
İhale Kayıt No : 2018/150447
Alıntı:
a) Tarihi : 13.06.2018
b) Bedeli : 85.449.607,80 TRY
c) Süresi : 25.06.2018 - 10.12.2020
d) Yüklenicisi : METRO İSTANBUL SANAYİ VE TİCARET A.Ş.


Yenikapı-Otogar-Havalimanı-Kirazlı-Halkalı Metrosu Sinyalizasyon Ve Platform Ayırıcı Kapı Sistemleri Temin ve İşletmeye Alma İşleri alımı
İhale Kayıt No : 2018/210292
Alıntı:
a) Tarihi : 11.07.2018
b) Bedeli : 453.190.000,00 TRY
c) Süresi : 11.07.2018 - 22.01.2023
d) Yüklenicisi : İSBAK İSTANBUL BİLİŞİM VE AKILLI KENT TEKNOLOJİLERİ A.Ş., METRO İSTANBUL SANAYİ VE TİCARET A.Ş. İş Ortaklığı


Kaynak: İBB ve EKAP

Alıntı:
Yenikapı - Atatürk Havalimanı Hafif Metro Hattı Kapasite Artırımı, Elektrik ve Elektronik Sistemleri Temin, Montaj Ve Devreye Alma İşleri Hizmet Alımı

Diye bir ihale ilanı daha gördüm ama 3 Martta ihale.


Cihan3422
1 ay önce - Prş 20 Şub 2020, 22:10

Ahmet B44 araçların ne sorunu var ki...Ayrıca ABB Avusturya/İsveç patentli köklü firmadır.Ilk set İsveçte imal edilmiştir.Geri kalanları ise Avusturya Viyanaya yapılmıştır.Bu araçlar bakımını yaparsanız bir ömür size hizmet verir.Araçlar 1988 ve 1989 modeldir.Viyanada 1970 modelleri metroda halen kullanımdadır.Viyanadaki çoğu set yeni olmasına karlın bu setler de arada kullanılır.Bizim Türkiyedekiler araçlara bakmasını bilmiyor.Sonucu ise ortada.Ayrıca oturma planı güzel.Bu araçlar hat yenilenip,yeni setler geldikten sonra Habipler-Topkapı arası çalıştırılır ya da ring seferler için aynı hatta çalışabilir.



ridvantolga
1 ay önce - Prş 20 Şub 2020, 22:36

Viyana'da kullanılan setler buradakiler kadar ağır koşullar da kullanılıyor mu?
Yolcu yoğunluğundan dolayı koltuk sökülüp daha çok yolcu taşıması sağlandı, eğim oranı yüksek olan bir hat (Zeytinburnu - Merter, Yenikapı - Aksaray arası gibi). Bu sebepler mekanik aksamlara daha çok yük binmesine sebep oluyordur. Araçlar her an çalışıyor neredeyse, set sayısı yetersiz üstüne bazen T4'den araç geliyor. Ne kadar bakımları yapılırsa yapılsın setlerin bu kadar yıpranması normal bence.

Setler dışında sinyalizasyon da sıkıntılı bence. 2 yıl önce bu hatta başıma gelen bir olay;
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=5773194#5773194


Tarıkburnu
1 ay önce - Prş 20 Şub 2020, 22:40

Aksama sinyal den dolayı.
Ayrıca Bu araçlar 35/70 yani 3 lü çalışacak şekilde alındı.Fakat hattın uzatılması ve kapasite yetersiz kalması nedeniyle 4lü ye geçildi ve set sayısı yetersiz kaldı


AhmetB_44
1 ay önce - Cum 21 Şub 2020, 08:04

Alıntı:
Ahmet B44 araçların ne sorunu var ki...Ayrıca ABB Avusturya/İsveç patentli köklü firmadır.Ilk set İsveçte imal edilmiştir.Geri kalanları ise Avusturya Viyanaya yapılmıştır.Bu araçlar bakımını yaparsanız bir ömür size hizmet verir.Araçlar 1988 ve 1989 modeldir.Viyanada 1970 modelleri metroda halen kullanımdadır.Viyanadaki çoğu set yeni olmasına karlın bu setler de arada kullanılır.Bizim Türkiyedekiler araçlara bakmasını bilmiyor.Sonucu ise ortada.Ayrıca oturma planı güzel.Bu araçlar hat yenilenip,yeni setler geldikten sonra Habipler-Topkapı arası çalıştırılır ya da ring seferler için aynı hatta çalışabilir.

Cinan3422, ne sorunu olduğunu ve oturma ( oturma yok neredeyse) planını görmek için her gün kullanmak gerek bu araçları. Ve aradaki farkı görebilmek için bu araçlardan inip M2 hattına aktarma yapmak gerekir. Biri Halep metrosu biri Paris metrosu



recep30
1 ay önce - Sal 25 Şub 2020, 16:11
İstanbul metrosu: M1A Havalimanı-Yenikapı hattı


Yenileme şu anda hangi aşamada

mslazer
1 ay önce - Prş 27 Şub 2020, 20:31

Terazidere kompozit çalışmaları devam etmekte.
Bakırköy peron uzatma işlemi için kazı yapıldı.
Sağmalcılarda giriş kapısı kompozit çalışmaları başlayacak.


ridvantolga
1 ay önce - Prş 27 Şub 2020, 20:50

Alıntı:
İBB Avrupa Yakası Raylı Sistem Müdürlüğü ile yapılan görüşme neticesinde alınan bilgi şu şekildedir:"Metro 272 adet araç İşinin finansmanı ile ilgili çalışmalar henüz sonuçlanmadığından araç üretim safhasına geçilememiştir. Ayrıca araç tasarımı devam ettiğinden görsel paylaşımı yapılamamaktadır."


Yeni setler yalan oldu gibi.


recep30
1 ay önce - Pzr 01 Mar 2020, 20:08
İstanbul metrosu: M1A Havalimanı-Yenikapı hattı


Evet yalan oldu setler

Cihan3422
1 ay önce - Pts 02 Mar 2020, 12:05

Alıntı:
Cinan3422, ne sorunu olduğunu ve oturma ( oturma yok neredeyse) planını görmek için her gün kullanmak gerek bu araçları. Ve aradaki farkı görebilmek için bu araçlardan inip M2 hattına aktarma yapmak gerekir. Biri Halep metrosu biri Paris metrosu


AhmetB_44 bu hat tamamıyla zamanın LRT sistemine göre tasarlanmıştır.Bu hat metro değil,hafif metrodur.Araçlar sorunsuzdur.Sadece bakım ihmalkârlığı yapılmaktadır.Koltuk düzeni ise LRT Hafif metro sistemine göre tasarlanmıştır.M2 Metrodur.Hafif metro ile normal metro arasındaki farkı biliyorsundur diye düşünüyorum.Bu yüzden açıklama yapmıyacağım.Malesef nüfusun plansız artışından dolayı LRT hattı kapasite üstü çalışmaktadır.Birtakım iyileştirmeler yapılacak hayırlısıyla.Sabırlı olmanızı temenni ederim.Hat sinyal sistemi güncellendiği zaman eski araçlar tahminimce T4 Habipler Topkapı arası hafif metro hattına verilir.

Dipnot: Ben bu hattı 2014 ile 2017 arası 3 sene boyunca sürekli kullandım.Insanlarda medeniyet bilinci denen bir olgu yok.Eğitimsiz,cehaletli bir toplum.Metroda nasıl hareket edeceklerini dahi bilemiyorlar.Metro İstanbul daha ne yapsın hayırlısı artık...



sayfa 211
ANA SAYFA -> ULAŞIM