Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
irfan x
14 yıl önce - Cmt 14 Oca 2006, 03:59

Bu arada Faruk'un bu fotoğaflarını görmemiştim. Harika fotoğraflar.    Devamı varsa bekliyoruz...

alabay

14 yıl önce - Cmt 14 Oca 2006, 13:54

Bence istasyonlarda şu çift isimleri ille de kaldırmalı! Çok şaşırtıcı oluyorlar, ve tabelâlar da tek tip isimlendirme sistemi değil.
İşin komik tarafı, evvelden de bir yerde yazmıştım, son durak Havaalanı mı, Hava Limanı mı belli değil, yazan ve söylenen ayrı :-|

B. Alabay



Mahmuttan
14 yıl önce - Sal 17 Oca 2006, 17:08
Hafif Metro


Alabay' ın çift isimlendirme konusundaki uyarısı ve geçen gün yine başka bir forumda sözünü ettiğimiz İETT' nin başka, Ulaşım A.Ş.' nin başka halkın başka isimlendirmelerine bir çözüm bulunmalı, basit bir örnek Ataköy - Şirinevler deniliyor ama ben bu istasyona ısrarla Şirinevler istasyonu diyorum iddiaya girerim ki bu üst geçide Şirinevler yönünden çıkanların yüzde 50' si LRT ye geçiyor ise Ataköy tarafından bu rakam %20 bile değildir, her ne ise.

Kartaltepe ile ilgili teknik olarak bu kadar geniş bir kurp ihtiyacı olduğunu zannetmiyorum ama biliyorsunuz Otogar otobüs girişleri de bu noktadan yapılıyor dolayısı ile otogarın projesinden dolayı bu kavis çizilmiş olabilir, yoksa illa ki Kartaltepe de çok insan oturur, Esenler ve Zeytinburnu yönünden gelen bir sürü insan buradan minibüs ve otobüs ile G.O.P a geçer diye düşünecek kadar ileri görüşlü şehir yöneticilerine maalesef sahip değiliz

Bir diğer hususta örneğin İstanbul Ulaşım da LRT olarak görünen Kadıköy - Kartal İBB tarafından metro olarak yapılacak deniliyor yine Bakırköy - Beylikdüzü de aynı şekilde, bu projeler sanırım ilk yapıldığında LRT idi ama inşaa süresi geciktikçe yapılaşmalar nedeni ile imkansız hale geldi ve şu anda yapılan gerçek etütlerde metro ya çevirildi, açıkçası İBB den de bu konuda net bir bilgi edinmek mümkün gibi görünmüyor  

Son olarak sanırım bizde daha önce alabay' ın bazı yazılarda bahsettiği Almanya' daki gibi bir raylı sistem kavram kargaşasına doğru ilerliyoruz hemde daha 100 km bile rayımız olmadan lrt diye başlanan işler metro, tramvay diye başlananların yarısı metro yarısı lrt, her ne kadar vatandaşı hızlı ve konforlu ulaşım ilgilendirse de, ben isimlerini doğru bilmek istiyorum Ya Hu!


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Çrş 18 Oca 2006, 03:43

Arkadaşlar.. Kemal ÇEVİK, güzel bir başlık açtı bugün... Bu konuyla ilgili tartışmayı, O'nun başlığı altındaki platforma taşımayı teklif ediyorum:

Metro, Hafif Metro, LRT, Tramvay:
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=189281#189281

Kavram karmaşasına karşı alınabilecek önlemler ve çözümler neler olmalı? Bu konulardaki tüm soru işaretlerini, artık adıgeçen başlık altında devam ettirebiliriz.  

Akın KURTOĞLU


Esat San
14 yıl önce - Cum 27 Oca 2006, 15:57
Resimler


Karlı LRT Resimleri : resimler www.istanbululasim.com dan alınmıştır.








Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cmt 28 Oca 2006, 02:51

LRT araçları, Dalan zamanında numaralandırılarak hizmete girdiler. Bunlar; 70 Motris ve 35 Vagon şeklindeydi. Vagonlar; "101-135", Motrisler ise; "501-570" arasında numaralandırıldılar. Bunlara; filo numaraları haricinde bir numara daha verildi. Filo numaraları daha büyük puntolarla, beyaz ve kenarları siyah gölgeli olarak yazılırken, hemen üstlerine daha küçük puntolarla ve siyah renkte; "MD-HM Yıl - Sıra No" (günümüzde İETT'nin kullandığı filo numaralandırma sisteminin benzeri) yazılıydı (501 numaralı ilk motrisin tam numarası şöyleydi: MD-HM 03.88).



Yanlış hatırlamıyorsam, iki yıla yayılan bir zaman dilimi içinde numaralandırılmışlardı (88 ve 89 şeklinde). Bu numaralar, her aracın ön ve arkasında, ayrıca da araç körüklerinin dışındaki metalik aksamın üzerinde yazılıdırlar. Buradan hareketle, LRT araçlarının hangi yıllarda ve kaç adet yapıldıkları hakkında bir liste oluşturulabilir.

LRT hizmete girdikten bir süre sonra, cadde tramvay hattı da açılınca, araçların bir kısmı üste çıkarıldı ama, filo numaraları yine aynı kaldı. Yalnızca, bu sefer araç yetersizliğinden dolayı, bazı vagonlar atölyelerde motrise çevrildiler.

İlk hizmete girdiğinde, her bir set; "Motris+Vagon+Motris" olarak düşünüldüğü için, 35/70 oranına göre satın alınmışlardı. Ancak, hattaki yolcu yoğunluğundan dolayı; "M+V+V+M" setlerine geçildi. Hatta, kimi zaman (bilhassa zirve saatlerde), geçici olarak; "M+V+V+V+M" setleri bile oluşturuldu. Caddede hizmette olanları ise, mecburen; "M+M" olarak çalışmak zorundaydılar. Bunlara vagon eklenemezdi, çünkü istasyon platform uzunlukları sabitti ve kapıları da yüksekteydi. Platform harici yolcu indirip-bindirme imkânları yoktu. Neticede Motris eksikliği doğmuştu. İşte bu yüzden (takip ettiğim kadarıyla); 5-6 kadar vagon motrise çevrildiyse de, filo numaraları değiştirilmedi ve ilk alındıkları haldeki numaralarıyla hizmete devam ettiler. Türk yapımı RTE ise, diğerlerinden farklı renkte olup, buna filo numarası verilmemişti. Caddede çalışırdı.

Yapım yıllarını gösteren ek listeye sahip olanlar, eldeki verilerini buraya iliştirirlerse, veri tabanı için iyi bir destek olacaktır.

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Çrş 22 Şub 2006, 03:47



(+)


Zaman ne kadar da çabuk geçiyor... 22 Haziran 1986 daha dün gibi aklımda... Aksaray-Otogar Hızlı Tramvayı'nın açılış hazırlıkları son aşamaya gelmiş. 4 gün öncesinden gazetelere yarımşar sayfalık ilânlar veriliyor. "Emniyet" istasyonunda yapılacak olan açılış için hummalı çalışmalar devam ediyor. Gerçi gazetelere verilen ilânlardaki tramvay seti resmi gerçeğiyle hiç bağdaşmasa da, ilk gün şerefine bedava dağıtılacak olan biletlerden kapabilmek hevesinin de iteklemesiyle binlerce kişi Vatan Caddesi'ni dolduruyor. Zamanın Başbakanı rahmetli Turgut Özal ve Belediye Başkabnı Bedrettin Dalan açılışa geliyorlar. İlk seferler sadece Kartaltepe'ye kadar yapılıyor. Birkaç ay sonra Esenler'e uzatılıyor ama, Otogar'ı pas geçerek... Hakikaten o gün dağıtılan ilkgün biletini halen saklamaktayım... Açılıştan bir hafta öncesinden başlayan, değişik gazetelerdeki davetiyeleri de, ilânları da...   4 ay sonra İlk Metromuz kısmetse 20 yaşına basacak...  

Akın KURTOĞLU



Esat San
14 yıl önce - Çrş 22 Şub 2006, 09:27

Hey gidi günler Heyyyy, )))) 11 yaşında bir ilkokul öğrencisi idim, ve o yaşta bile İstanbul' un altını üstüne getirmekte olduğum için tabii ki o açılışta bende vardım   ama ne yazık ki bedava bileti saklamadım, yanlız o korkunç kalabalıkta binebilmek için nasıl çarpıştığımı çok iyi hatırlıyorum, (bıkmıştım K.M.Paşa dan raylardan Banliyö ye binmeye)   ama bayağı da hüsran olmuştu benim için, hiçbir yerden girip te beleş yolculuk imkanı yoktu     tabii bunlara çocukluk hataları diyelim ve kimseye kötü örnek olmayalım, çocuklarımıza, gençlerimize bilet kullanmayı öğretmeli ve bedavacılığı önlemeliyiz, izniniz ile konu ile çok alakası olmasa bir anı paylaşmak istiyorum,

2 yıl kadar önce evlilik hazırlıkları yaptığım dönemde yurtdışından gelen Kayınpederim ve aile efradı eşim ile beraber Şirinevlerden metroya binmek istiyorlar, biletlerini almadan önce eşim güvenlik görevlisine 6 yaşındaki kardeşinin bilet atıp atmaması gerektiğini soruyor, güvenlik görevlisi arkadaşımız şaşkınlık ile bu tarz bir soru ile ilk kez karşılaştığını, burada vatandaşların genellikle hiç sormaya gerek görmeden çocuklarını turnike altından bedava geçirmeye çalıştığını söylüyor, sonrasında 7 yaşından itibaren jeton alma gerekliliği olduğunu belirterek ufaklığın geçişine izin veriliyor, bir önceki paragrafta anlattığım gibi bizlerde özellikle banliyö hattının kolaylıklarından faydalanarak tren yolculuklarını bedava yapardık, (bakın borcumu raylı sistemleri çok severek ödüyorum anlaşalım) ama görülüyor ki bunu çocuklara öğretmeyen de bizleriz, bu eğitimi okullarda doğru düzgün vermeyen, küçüklerine bu tarz davranışların ayıp olduğunu değil marifet olduğunu gösterircesine bizler, bakın Akın Bey 20 yıl diyor, banliyöleri saymıyorum bile, 20 yıldır metro var, ama gelin görün ki hala insanlara inenlere öncelik vermeyi bırakın sağlamlara özürlülerin bile geçmesine izin vermeyi öğretemedik, kapının yan tarafında durup inenleri beklerken arkadakilerin itmeleri ve söylenmelerini işittik ve hala da işitiyor ve görüyoruz, bunun neden ve niçinleri çok fazladır eminim ki, Avrupa' nın gereksiz bir sürü şeylerine özeneceğimize şehir içi ulaşım sistemlerine ve insanların bu araçları kullanımındaki vatandaşlık bilincine kavuşabilsek ne mutlu bize.

Umarım anılarım ile başınızı ağrıtmamışımdır.

Saygılarımla


Mustafa Noyan

14 yıl önce - Çrş 22 Şub 2006, 12:18

Alıntı:
Açılıştan bir hafta öncesinden başlayan, değişik gazetelerdeki davetiyeleri de, ilânları da...   4 ay sonra İlk Metromuz kısmetse 20 yaşına basacak...  

Evet 20 sene olacak, ama ilana bir bakın 20 sene içinde neler hala gerçekleşmemiş; Yenikapı aşamasını hala bekliyoruz, Havalimanı bağlantısı 15 yıl bekletti, hat uzunluğu 23.3 km. olamadı 20 km. de kaldı, 21 istasyon yerine 18 istasyon yapabildik...


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Pzr 26 Şub 2006, 03:16

Herhalde açılışının 20. yılı şerefine; "Aksaray-Yenikapı" bağlantı tünelini hizmete sokarlar diyeceğim ama, 4 ay içinde bu bağlantı da, imkânı yok devreye giremez...

Akın KURTOĞLU



sayfa 3
ANA SAYFA -> ULAŞIM