Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 181
mustafa sayar
7 ay önce - Pts 15 Tem 2019, 00:37

peron uzatmalarıyla beraber bildiğim kadarıyla sinyalizasyon da yapılacak. akıllı metro araçları kullanılacak. ama o akıllı metro araçları satın alındı mı bu hatta kullanılacak olan?. sefer süresi 3 dakikaya düşerse müthiş olur 5 vagonlularla. Ama 15 yıl sonra yeticek mi acaba oda var.

Ustura Faysal
7 ay önce - Pts 15 Tem 2019, 00:43

Sefer süresi zaten 3 dakika şu anda.

Asıl mesele kapasite. Hattın kapasitesi iyice şişmiş durumda. Peronları uzatırken araçları da değiştirecekleri için sinyalizasyon da dahil komple hattı revize etme yoluna gittiler.
Her ne kadar bazen sıkıntılı olsa da hattın şu anda süre bakımından sıkıntısı yok.



cenk ışın
7 ay önce - Pts 15 Tem 2019, 01:05

Sürücüsüz tren olacağı için,son durağa varınca bekleme yapmadan hemen kalkabilecek.O yüzden 2 dakikada bir sefer olacak.Yani sadece havalimanı yönü olarak 4 dakikada bir.Sinyalizasyon sistemide ona göre yenileniyor.Şuan yenikapı istasyonunda her gelen tren 3 dakika bekliyor.

yakupfurkan24
7 ay önce - Pts 15 Tem 2019, 02:25
272 Sürücüsüz metro aracı alımı hakkında


Alıntı:
peron uzatmalarıyla beraber bildiğim kadarıyla sinyalizasyon da yapılacak. akıllı metro araçları kullanılacak. ama o akıllı metro araçları satın alındı mı bu hatta kullanılacak olan?. sefer süresi 3 dakikaya düşerse müthiş olur 5 vagonlularla. Ama 15 yıl sonra yeticek mi acaba oda var.


Alıntı:
İhale:
İhale Kayıt No: 2018/144625
İhale Adı: Kirazlı Halkalı Raylı Toplu Taşıma Sistemi 68 Adet (4 araçlı) metro dizisi, Toplam 272 Adet Metro Aracı Temini Ve İşletmeye Alma İşi
İhale Türü - Usulü: Mal - Açık
Kısmi Teklif: Verilemez
İhale Branş Kodları (OKAS): 34610000
İhale Onay Tarihi: 06.07.2018
İlanın Şekli: İhale İlanı
İşin Yapılacağı Yer: İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı
İhale Yeri - Tarihi - Saati: İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ek Hizmet Binası İhale İşleri Müdürlüğü İhale Salonu Osmaniye Mah. Çobançeşme Koşuyolu Bulvarı No:5 Kat:4 Bakırköy/İstanbul - 16.07.2018 11:30
İhale Durumu: Sonuç İlanı Yayımlanmış

İşin Süresi:
Dizilerin teslim programı; 272 adet aracın tamamının teslimatı 45 (kırkbeş) ayda tamamlanacaktır. Dizilerin teslimatı işe başlama tarihinden itibaren 18. ayda başlayacak ve 45. ay sonunda tamamlanacaktır. Son dizinin teslimi sonrasında saha testleri için 30 (otuz) gün, deneme işletmesi için ise 60 (altmış) gün olmak üzere toplamda 90 (doksan) günlük süre kullanılacaktır. Bu teslimat programı; - 18,19,20,21,22,23,24,25 ve 26. ayların her birinde 2 şer dizilik (8 araç) paketler halinde, - 27,28,29,30,31,32,33,34,35,36,37 ve 38. ayların her birinde 3 er dizilik (12 araç) paketler halinde - 39,40,41,42,43,44 ve 45 ayların her birinde 2 şer dizilik (8 araç) paketler halinde teslim edilecek şekilde Yüklenici tarafından belirlenecektir. Bu şartların yüklenici tarafından yerine getirilmesi zorunludur. Deneme işletmesi, bu iş kapsamındaki araçların çalışacağı hatlar için yapılacaktır. Araç teslimatı devam ederken, bu iş kapsamındaki araçların çalışacağı herhangi bir hattın hazır hale gelmesi ve o hatta kullanılacak araçların teslimatında deneme işletmesinin yapılabilmesi için yeterli sayıya ulaşılması ve İdarenin talep etmesi durumunda; söz konusu hattın deneme işletmesine başlanılacaktır. Bu durumda, söz konusu hatta ait deneme işletmesinin süresi, araç teslimat süreci içerisinde olacak ancak yukarıda belirtilen ve son dizinin teslimatı akabinde saha testlerinin tamamlanması sonrası kullanılacak olan 60 (altmış) günlük deneme işletmesinin süresinde bir değişikliğe sebebiyet vermeyecektir. Yüklenici araç test (fabrika ve saha testleri) ve deneme işletmesi ile ilgili detaylı iş programını sözleşmenin yürürlüğe girmesine müteakip 60 (altmış) takvim günü içinde İdare onayına sunacaktır. Yüklenici; sözleşmenin imzalanmasını müteakip sözleşme kapsamında gerçekleştireceği, tasarım, tedarik planlama, üretim hazırlığı, üretim-montaj ve ilgili tüm testler (ekipman-araç-tamamlanmış araç-saha tip/rutin testleri) ile ilgili süreçleri, faaliyetleri açık ve anlaşılır şekilde gösteren proje planlarını İdare onayına sunacaktır.

Sonuç İlanı:
CRRC Zhuzhou Locomotive Co.Ltd

Sözleşme Bilgileri: 2.448.000.000,00 TRY

Yaklaşık Maliyet: 3.265.785.831,36 TRY

Sözleşme Tarihi: 31.10.2018

En Yüksek Teklif: 2.448.000.000,00 TRY

En Düşük Teklif: 2.448.000.000,00 TRY

Devir Bilgisi: Yok


Yukarıdaki bilgiler aşağıdaki iki linkten alıntı yapılarak ve birleştirilerek oluşturulmuştur.

İhale linki: https://www.ibb.istanbul/Tender/RefIdIndex?refId=16283
Sonuç linki: https://ekap.kik.gov.tr/EKAP/Ortak/IhaleArama/index.html (Eğer çıkmazsa "İhale içinde geçen ifade(ler)..." kısmına 272 metro yazarak bulabilirsiniz.)

Yalnız ihalede her bir set 4 vagonlu olarak ihale edilmiş 5 vagon olarak değil. Herhalde araçlar 4 vagon olacak ama şimdiki araçlardan uzun olacak.
İhaleden daha önce Kirazlı - Halkalı arası inşaat başlığında bahsedilmiş: http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=6634159#6634159
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=6879434#6879434

yakupfurkan24


Semih28
7 ay önce - Pts 15 Tem 2019, 21:54

Bu trenler yenileriyle degistirilirken eski trenleri de kucuk bir sehire verseler orda da metro yapilsa ve kullanilsa iyi olur. Trenler hala kullanilabilir ama Istanbul'a kapasitesi yetmiyor. En yakin komsu sehir Tekirdag'a olabilir mesela.



Enes Meraklı
7 ay önce - Pts 15 Tem 2019, 23:07
M1B sayılır ama


Sorum M1B hattını ilgilendiriyor sanırım ama video çekilirken M1B yoktu.
Aşağıda koyduğum videoda neden esenler durağının köprüsü yıkılıyor? Şuan bu köprü aynı yerde yine.
[url=]
[/url][/b]


Ceemmm
7 ay önce - Sal 16 Tem 2019, 02:15

Merter de uzatmanın yapılacağı viyadugun yeri burasi büyük ihtimalle


(+)




Hasan Mihrican
7 ay önce - Sal 16 Tem 2019, 17:47

Alıntı:
Bu trenler yenileriyle degistirilirken eski trenleri de kucuk bir sehire verseler orda da metro yapilsa ve kullanilsa iyi olur. Trenler hala kullanilabilir ama Istanbul'a kapasitesi yetmiyor.


Yeniden açılması planlanan Sirkeci-Yedikule arasında kullanılabilir sanırım..


Ustura Faysal
7 ay önce - Sal 16 Tem 2019, 17:52

Alıntı:
Bu trenler yenileriyle degistirilirken eski trenleri de kucuk bir sehire verseler orda da metro yapilsa ve kullanilsa iyi olur. Trenler hala kullanilabilir ama Istanbul'a kapasitesi yetmiyor. En yakin komsu sehir Tekirdag'a olabilir mesela.


Başka şehire vermeye gerek yok, T4 hattında kullanılıyordu bu araçlar. Yine oraya verilip sabah ve akşam saatlerinde kapasite arttırılabilir, özellikle sabah saatlerinde binilemeyecek düzeyde oluyor bu hat. Ya da hat uzatması yapılırsa yeni araç yerine bunlar kullanılır.

Zaten M1 hattının yenilenmesi ve yeni araçların çalışmaya başlaması 5 seneyi bulur

O zamana kadar da T4 hattı için en azından Habiplere kadar bile olsa uzatma işleri falan olursa orada kullanılır.


kami suyutmaz
7 ay önce - Sal 16 Tem 2019, 20:02

Hatırlatma;
T1 hattı günlük yolcu sayısı 320.000 (birçok duraktan üst üste gelen diziye normal saatlerde bile 2,3 ten sonra anca biniliyor)
T-4 hattı günlük yolcu sayısı 170.000 bin..(normal saatlerde boş bile geçiyor birçok istasyondan)
Pik saat denilen süreç sefer sıklığını teknik olarak ne kadar çoğaltırsanız çoğaltın değil ülkemizde dünyanın her bölgesinde sıkıntılıdır,taksi bile arasanız bulamazsınız



sayfa 181
ANA SAYFA -> ULAŞIM