Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Burç

15 yıl önce - Sal 25 May 2004, 20:13

Havaalanı bağlantısı :

Faruk'un bu fotoğrafındaki istasyonda inip, bu merdivenlerden çıkınca :


(+)



şu devasa koridora geliyorsun :


(+)





(+)


Bu koridor aslında Havaalanı park yerinin altı oluyor.
(Avrupadaki en büyük kapalı park yeri diye duymuştum)
Buradan ayrıca dış hatlar terminaline direk giriş var ama bu girişi kapalı tutuyorlar.
(muhtemelen oraya da bir güvenlik kamerası koymamak içindir)


Faruk

15 yıl önce - Cmt 09 Ekm 2004, 00:43



(+)





(+)





(+)





(+)





(+)





(+)





(+)




Faruk

15 yıl önce - Pts 08 Ksm 2004, 12:13



(+)





(+)





(+)





(+)





(+)





(+)


Faruk

14 yıl önce - Sal 04 Ekm 2005, 01:34



(+)



(+)



(+)



(+)



(+)


Faruk

14 yıl önce - Prş 10 Ksm 2005, 00:24



(+)



(+)



(+)



(+)



(+)




Mahmuttan
14 yıl önce - Prş 12 Oca 2006, 19:17
Oy ve Rant


Arkadaşlar bunu daha önce de yazdım aramızda İBB den olanlar varsa (eskilerden) iyi bilirler, metro otogardan sonra zaten Bağcılar ve İkitelli ye gidecek idi, yaklaşım köprüleri ve yolları dahi yapılmıştı (Esenler Metro ile Otoban arasında) ve LRT şeklinde süratle yapılacaktı ama zamanın belediye başkanı kendi oy potansiyeli olan ve metroyu en az kullananların yaşadığı Bakırköy ve Ataköy' e uzatmayı tercih etti Allahtan Şirinevler de oturan işçi kesimi varda metro burada yolcu buluyor, daha sonra İstanbul' u devralan Tayyip Erdoğan burada bir LRT yapmanın istimlak bedelleri nedeni ile imkansız olduğunu ve arkalarına ordu gücü olmadan burada evleri yıkamayacaklarını bile söyledi, çünkü rantçı milletimiz metro geçecek diye tarla olan bu alanları hızla evlerle doldurdu, 1994 yılında Esenler Sondurak gerçekten sonduraktı arkadaşlar doğru düzgün sıvalı ev yoktu, neyse bu konu artık bence kapanmalı kim ne yaptı ise yaptı biz şimdikilerin kulağını çekelim de aynı yanlışları yapmasınlar.

Ahmet Tan
14 yıl önce - Cum 13 Oca 2006, 18:59

Mahmuttan demişki:

Alıntı:
...metro otogardan sonra zaten Bağcılar ve İkitelli ye gidecek idi, yaklaşım köprüleri ve yolları dahi yapılmıştı (Esenler Metro ile Otoban arasında) ve LRT şeklinde süratle yapılacaktı ama zamanın belediye başkanı kendi oy potansiyeli olan ve metroyu en az kullananların yaşadığı Bakırköy ve Ataköy' e uzatmayı tercih etti...


Mahmut arkadaşım, o zamanki belediye başkanının oy kaygısı ile LRT hattını Bakırköy- Ataköye uzatmasını fikrine katılamayacağım. Zira o dönemler bahsi geçen yerler ANAP ın kalesi idi.. Oy potansiyeli var idi diyecek isen o potansiyel her yerde var .. Aksaray-otogar hattının bu kesime doğru uzatılmasının esas nedeni bence Havaalanı -(Otogar) Aksaray  bağlantısının yapılabilmesi idi.. Ve bence doğru  bir düşüncedir. Bugün ayranımız yok içmeye ama   -pek çok çağdaş kentte olduğu gibi- Havaalanımızda otogar bağlantılı metro hattımız var. İlerde daha çok işlev kazanacak..


Mehmet Kasım
14 yıl önce - Cmt 14 Oca 2006, 01:34
HAVAALANI-AKSARAY HATTI


Sitemizin bir çok yerinde bu hat eleştiriliyor.Gereksizdi yanlıştı çok dolaşıyordu diye eleştiriler geliyor.Bazı konularda haklı olabilirler ama ben bu hatla ilgili tecrübelerimi paylaşacağım:

Bu hatla ilk kez 1989 yılında Esenler-Aksaray LRT nin açılmasıyla ilkokul 4.sınıftayken tanıştım
( Bu yaşta Türkiyede metroyla tanışan kaç kişi vardır diye kibir yapmıcam) )
O zama 12 dakikada Aksaraya gitmek İstanbulun merkezi yerlerini gezip tekrar evimize on dakikada dönmek süper bir keyifti ailece.O GÜN BU HAT HİÇ BOŞ KALMAZDI HALA KALABALIK.

Sonra Yenibosna,İncirli,Merter vs. istasyonları eklenince metonun insan taşıma kapasitesi arttı.
Bu metroyu 17 senedir çeşitli sıklıklarla kullanıyorum hiç bir zaman boş görmedim.HEP  KALABALIK HEP KALABALIK.

YANİ BU METRO İŞ YAPIYOR.Eleştirilere gelince,metronun gerekli olup olmadığını yada güzergahının nasıl olması gerektiğini yolcu sayısına göre değilde neye göre vericez.


irfan x
14 yıl önce - Cmt 14 Oca 2006, 03:15

Şehrin yapısına göre...İstanbul'da nereye bir hat koysan boş kalmaz zaten. 20 milyonluk şehiriz...

Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cmt 14 Oca 2006, 03:35

Beyler... LRT'nin Sağmalcılar üzerinden Kartaltepe'ye doğru, önce sağa doğru meylettikten sonra, geniş bir kavis çizerek ulaşması ve bu istasyonu geçtikten sonra Otogar'a girmesinin sebebi, Otogar'ın altından geçmesi gereken raylı sistem yoluna uygun bir şekilde girmek zorunda kalmasından kaynaklanmakta... Yani, durum teknik bir mecburiyetten doğuyor. Otogarın plânına göre, altıgenin (kabaca) kuzeydoğu-güneybatı noktalarından geçecek olan LRT'nin, bu plâna göre girmesi gerektiği açıyı tutturabilmesi için, önce geniş bir kavis yapması gerekiyor. Böylece, gereksiz yere yolu bir istasyon uzatıyor. Yoksa, plân uygun yapılsaydı, Sağmalcılar'dan sonra direkt olarak Otogar'a yönlenmesi geometrik olarak mümkündü. Ama, o yıllarda satıh çalışmalarında ortaya çıkan sonuç ne idi? Boş araziden geçme durumları, zeminin sağlamlığı vs. gibi kriterler nasıldı? Tüm bunlar gözönüne alınarak da bu şekilde bir yay çizme mecburiyeti doğmuş olabilir (günahlarını almayayım yine de   ) Ama, imkân olduğu halde yolu dairesel bir şekle soktularsa, diyecek hiç birşey bulamam!...  

Akın KURTOĞLU



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM