Ana Sayfa  



i.osmanoğlu



Cmt 02 Eyl 2006, 17:17  

Alıntı:
Ulaşımda hastaları ve öğrencileri de düşünün
Üniversite hastanesini sık kullanan bir hasta olarak üniversiteye çalışan E/12 ve E/13 nolu hatların yetersiz olduğunu gözlüyorum. 3 saatte bir çalışan hat hangi çağdaş şehirde görülmüş? Birçok hasta ve öğrencinin kullandığı bu hatlarda en azından saatte bir otobüs geçse ve hatların saatleri çakışmayacak şekilde ayarlanırsa yarım saatte bir otobüs bulma imkanımız olur. Yani örneği E/12 her saat başı kalksa, E/13 de her saat otuz geçe kalksa bizim ulaşım sorunumuza büyük bir iyileşme sağlanır. Bildiğiniz gibi 47 ve 48 lerde küçük otobüsler çalıştığı için çok dolu oluyorlar. Eskiden olduğu gibi bu hatlara da körüklü otobüslerin çalışması çağdaş ulaşım için şarttır. Yetkililere sesleniyorum: Lütfen biz hastaları ve öğrencileri de düşünün. Üniversiteye belediye otobüslerini sıklaştırarak çalıştırın. İlker Koç

Büyükşehir Belediyesi`nin ulaşımdan sorumlu yetkililerine; alın size bir ulaşım şikayeti daha. Okurumuzun önerileri makul ve mantıklı. Üstelik işin içinde hastalar var, binbir sıkıntıyla okuyan öğrenciler var. Göreyim sizi, üzmeyin artık vatandaşı ve bizi.


Bu şikayet bursanın iki büyük gazetesinde de yayınlandı. Ulaşım sorunlarını çözmek ve konserveleri körüklülere dönüştürmek için yetkililer daha ne kadar şikayet istiyorlar gerçekten merak ediyorum. Batı bölgesinde ulaşım konusunda artık birşeylerin değişme zamanı geldi..


İ.Osmanoğlu


 mesajı beğendiniz mi?
Akın Kurtoğlu




Pts 04 Eyl 2006, 23:49  

Zamanında, ÖHO'ların midibüse çevrilmelerine bahane olarak; Bursa'nın cadde ve sokak dokusunun oldukça dar oluşu ve araçların bu yollarda ilerlemelerine ve verimli bir hizmet verilmesine engel teşkil edecek bir görünüm arzetmesi gösterilmişti. Oysa, aynı cadde ve sokaklarda BO'nin 12 metrelik solo otobüsleri (ve yerine göre de 18 metrelik körüklüleri) yıllarca seri bir şekilde hizmet verdiler.  

Akın KURTOĞLU


 mesajı beğendiniz mi?
Cem Telgeren



Sal 05 Eyl 2006, 00:09  

Alıntı:
Zamanında, ÖHO'ların midibüse çevrilmelerine bahane olarak; Bursa'nın cadde ve sokak dokusunun oldukça dar oluşu ve araçların bu yollarda ilerlemelerine ve verimli bir hizmet verilmesine engel teşkil edecek bir görünüm arzetmesi gösterilmişti. Oysa, aynı cadde ve sokaklarda BO'nin 12 metrelik solo otobüsleri (ve yerine göre de 18 metrelik körüklüleri) yıllarca seri bir şekilde hizmet verdiler.


Ve hala daha da veriyorlar.Zaten bu mantığın geçersiz olması şuradan belli.Bu küçük otobüslerin şu anda çalıştıkları caddeler genellikle geniş caddelerdir.Mesela Muradiye gibi ya da Demirkapı gibi Bursa'nın en dar caddelerinin olduğu semtlerde çalışabiliyorsa bu 12 ya da 18 metrelik otobüsler küçük otobüslerin yoğun olarak çalıştığı caddelerde haydi haydi çalışabilirler.


 mesajı beğendiniz mi?
Akın Kurtoğlu




Sal 05 Eyl 2006, 00:13  

Çok doğru... Toplu taşımacılıkta bir altın kural vardır: "Gidebileceğin yere kadar git!..." Ama burada işin abartılarak, hizmetin sokak aralarına kadar indirgenmesi gibi mantıksız bir durum sözkonusu. Bilhassa Batı yönündeki yerleşmeler yeni kurulan yerler ve planlama aşamasında belirli genişlikte ve bant adedinde caddeler/akslar düşünülmüş vaziyette (Ataevler, Beşevler vs...) Yani, Bursa'nın klâsik eski dokusunu yansıtan yerleşmeler burada mevcut değil. Dolayısıyla ilerlemesi çok zor olan birkaç mahalle dışında, tüm yollar rahatlıkla (en azından) solo otobüslere müsait.

Akın KURTOĞLU


 mesajı beğendiniz mi?
Cem Telgeren



Sal 05 Eyl 2006, 22:54  

Alıntı:
Dolayısıyla ilerlemesi çok zor olan birkaç mahalle dışında, tüm yollar rahatlıkla (en azından) solo otobüslere müsait.


Bu caddeler sadece solo otobüslerin değil körüklü otobüslerin de çok rahatlıkla sefer yapabileceği genişliktedirler.Hatta ve hatta bu caddelerin arasında iki körüklü otobüslerin bile rahatlıkla sefer yapabileceği akslar mevcuttur diyebiliriz.


 mesajı beğendiniz mi?
Kamil Büke



Prş 28 Eyl 2006, 23:37  

http://www.bursahakimiyet.com.tr/in.php?is=haber&sec=haber&im=9485

Alıntı:
BursaRay'ın Görükle'ye uzatılması için Büyükşehir Belediyesi'nin çalışma içinde olduğunu bildiklerinden söz eden Prof. Dr. Yurtkuran, "Belediye, BursaRay'ın C etabı ile ilgili gerekli plan ve programları yapıyor. İlk fırsatta da üniversiteye ulaşması sağlayacaktır. Ancak bugüne kadar gelmemiş olması içimizde kanayan bir yaradır. Günde 60 bin kişinin girip çıktığı Uludağ Üniversitesi Görükle Yerleşkesi, çok rantabıl görünmesine karşın şimdiye kadar hafif raylı sistemden faydalanamamıştır. Bu ızdırap verici bir durum. Benim Görükle'de oturan öğrencim, üniversite yerleşkesine gelmek için minibüslerde adeta sürünüyor" dedi. Dünyanın büyük kentlerinde, ulaşım sisteminin üniversiteye göre programlanıp, projelendirildiğinin altını çizen Prof. Dr. Yurtkuran, BursaRay'ın üniversiteye 5 kilometre kala bekletilmesini anlamsız olarak değerlendirdi.


Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Sn.Hikmet Şahin'ın , bu işi onur meselesi yapması gerekir diye düşünüyorum.  


 mesajı beğendiniz mi?
Akın Kurtoğlu




Cum 29 Eyl 2006, 03:49  

Alıntı:
Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Sn.Hikmet Şahin'ın , bu işi onur meselesi yapması gerekir diye düşünüyorum.  

Ehehehee..     Ne kadar gaz versek de, Türkiye'de bazı işler çok zor ilerler...

Akın KURTOĞLU


 mesajı beğendiniz mi?
Asil Canoglu



Cum 29 Eyl 2006, 08:25  

Sorunun çözümü çok basittir.
-Bursaray en az 50 Milyon yatırımla Görükleye uzayacak ve aynı ücretle üniversiteye ögrenci taşıyacaktır.
-Bu etap gerçekleşinceye kadar yapılaması gereken metro tarifesi ile eş zamanlı (metro k.sanay istasyonuna ulaştıktan  hemen sonra iki dakika içinde yolcuları alarak kalkacak )ve sadece metro duragı olarak planlanan yerlerde (özlüce kavşagı-fakülteler -tıp fakültesi )duracak körüklü otobüs- gerekirse aynı anda 2-3 adet çalıştırılmasıdır.
-Bu otobusler ücretsiz olmalıdır.Çünkü Metro olsada elde edilecek gelir aynıdır.
-Otobusler Btı garjından değil Metro marketin önündeki duraktan kalkarak zaman kazanmalıdır.
-Üniden dönüş seferleri aynı sekilde Metro hareketinden 3 dakika önce Küçük sanayiye varacak şekide ve ücretsiz olmalıdır.
Bu uygulamadan sonra diğer bütün seferler iptal edilmelidir.
Burada Bursaray ve belediyenin kaybedeceği bir şey yoktur.Tek engel minibüsçülerin rant kavgası
Buraya çalışan 100-200 minibüscü ,eğitim yuvası üniversite ve  üniversiye eğitim ,sağlık ve çalışma amacı ile giden 30000 kişden daha önmeli ise mevcut sistem devam etsin.
Bu kadar basit bir çözümün uygulanamamsı hayretler vericidir.


 mesajı beğendiniz mi?: +2
İ.Osmanoğlu



Pts 23 Ekm 2006, 00:23  

Siteye yazmama kararımı önemli gelişmeler olması nedeniyle bugünlük askıya alıyorum. Ulaşım zamları için kampüste ve belediye önünde öğrenciler tarafından yapılan protesto yürüyüşleri sonucunda ufakta olsa bazı olumlu kararlar alınmıştır. Bu kararlarda göstermiştir ki zamları kabullenip koyun misali oturmak yerine haklarımızı savunarak bazı kazanımlar elde edebiliriz.

Bu kararlar:
1) Görükle ile Uludağ Üniversitesi arası 2 dklık yere biçilen astronomik olan 90 ykr fiyatı 60 ykrye çekilecek.
2) Kampüs heykel arasında çalışan konserve 48 lerin sayısı artırılacak.
3) E/12 E/13 ve 51 nolu üniversite merkez bağlantılı boi hatlarındaki 2’şer adet olan otobüs sayısı 3’e çıkartılmıştır. Ayrıca 43/H nolu otobüsünde sefer sıklığı artırılmıştır.
Yani 1 saat 40 dk’da bir sefer yapan E-12 artık 1 saat 10 dk da bir,
1 saat 30 dk’da bir sefer yapan E-13 artık saatte bir,
1 saat 30 dk’da bir sefer yapan 43/H yine saatte bir,
1 saat 15 dk’da bir sefer yapan 51 artık 50 dk’da bir sefer yapacaktır.
Böylelikle biz öğrencilerin konservelerde yolculuk etme yüzdemiz düşmüş olacak.Demek ki isteyince oluyormuş...

Alıntı:
Azmin zaferi
Ulaşım zammını ısrarla protesto eden üniversite öğrencileri, Görükle-UÜ Kampusu güzergahında indirim yapılacağı sözünü aldı.

Ulaşım zammını protesto eden üniversite öğrencilerinin ısrarlı tepkisi, Büyükşehir Belediyesi'ne geri adım attırdı. Görükle ile Uludağ Üniversitesi arasında 90 YKr'ye yolcu taşıyan minibüsler, fiyatlarını 60 YKr'ye çekecek.Büyükşehir Belediyesi'nin ulaşıma yaptığı yüzde 25 oranındaki zamma yaklaşık bir aydır tepki gösteren Uludağ Üniversitesi (UÜ) öğrencileri, Görükle-UÜ Kampusu güzergahında önerdiği fiyat indirimi teklifi olumlu sonuçlandı.
Zammı protesto için dün bir kez daha Büyükşehir Belediyesi binası önünde toplanan üniversiteli gençler, daha önce yetkililerle yaptıkları görüşmelerde vaat edilenlerin yerine getirilmemesine tepki gösterdi. Öğrenciler adına basın açıklaması yapan Mehmet Berki Kanalp, Büyükşehir Belediyesi'nin geçen yıl ulaşımdan 8 milyon YTL kâr elde ettiğini ancak, belediyelerin ticarethane olmadığının unutulmaması gerektiğini söyledi. Yüksek zamlarla ulaşım haklarının gasp edildiğinin savunan Kanalp, "Otobüslere binecek parayı zor bulan öğrenciler, yeni zamların ardından son çare olarak 'tabanvay'ı tercih ediyor ancak, bu bizim kaderimiz değil. Zamlar mutlaka geri çekilmeli, abonman tarifesine geçilmeli, vize ücretleri kaldırılmalı ve otobüs sefer sayıları artırılmalı" dedi.
GÖRÜŞME VE UZLAŞMA
Eyleme katılan öğrencilerden 5 kişi, Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Sabri Yalın ile zammın geri çekilmesi için masaya otururken, diğer öğrenciler de dışarıda sloganlar atarak tepkilerini sürdürdü.
Toplantıda alınan kararları öğrencilere açıklayan Yalın, öğrenciler zamma tepki göstermeden önce Büyükşehir Belediyesi'nin Görükle-UÜ Kampusu güzergahında fiyat indirimine gitmeyi zaten planladıklarını söyledi. İmza aşamasına gelen yeni tarifeye göre 90 YKr olan fiyatların önümüzdeki bir hafta içinde 60 YKr'ye çekileceğini müjdeleyen Yalın, "Öğrencilerimizin yapacağımız bu indirimden haberi yoktu ve onlara bayram hediyesi olsun dedik. Ayrıca üniversiteye giden 48 numaralı otobüslerin de sefer sayısını artırdık. Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanlığı sayesinde 4'ü körüklü 11 yeni araç da hizmete girdi" şeklinde konuştu.


Kaynak: Bursa hakimiyet gazetesi..


 mesajı beğendiniz mi?: +1
Emre Alkor



Pts 23 Ekm 2006, 11:15  

ben şu üniversitede öğrencilerin olduğunu ve bursada yaşadıklarını ilkkez hissettim bu ulaşım protestolarıyla. valla tebrik ederim emek veren tüm insanları.Darısı tüm bursa halkının başına, bir gün tüm halk haksız uygulamalara karşı o öğrenciler gibi hakkını ararsa ne dünyanın en pahalı benzinini kullanırız ne yöneticiler canı istedikçe işin kolayına kaçıp vergileri arttıramaz. Protestolarını yaparken taşkınlıklar yapmadan sadece demokratik yollarla ama ısrarla hak aramaları herkese örnek olur inşallah.


 mesajı beğendiniz mi?
Mesajları seç: