Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
i.osmanoğlu
15 yıl önce - Sal 15 Ağu 2006, 22:12
Bursa Görükle ve Uludağ Üniversitesine Ulaşım Sorunları, Çözüm Önerileri


Ben ve birçok arkadaşım uludağ üniversitesi öğrencileri olarak ulaşım konusunda çok dertliyiz. Büyük bir nüfusun yaşadığı görükle beldesinde tek bir belediye otobüsü çalışmıyor. Küçücük minibüslerle yolculuk yapmak zorunda kalıyoruz. Biz görükle’ye belediye otobüsü istiyoruz. Ne diye o kadar insanın yaşadığı bir yere otobüs konmaz ki? Ayrıca özelleştirilen 47 ve 48 nolu hatlarda küçücük otobüsler çalıştığı için çok rahatsızız. Bu iki hatta eskisi gibi belediye otobüsü çalışmalı.Yeni otobüslerde olmasa da razıyız, ikaruslar bile konserve kutularından 1000 kat daha iyidir. Belediye otobüslerini artık üniversitede görmek istiyoruz. Ayrıca bursaray küçük sanayiye kadar gittikten sonra orada kalıyor ve yine o çağdışı minibüslere binmek ve bir sürü para ödemek zorunda kalıyoruz. Düşünsenize bursaray’la k.sanayiye 55 kuruşa geliyoruz ve görükle’ye gitmek için 1 ytl de minibüslere veriyoruz. K.sanayiden sonra 35/C gibi bir aktarma hattı konularak biz öğrencilerin paralarının cebinde kalması sağlanabilir. Bu çok zor birşey değil. Zaten çok zor şartlarda okuyan biz öğrenciler görükle esnafı tarafından sömürüldüğümüz yetmiyormuş gibi birde yollara para dökmek zorunda kalıyoruz.Belediye özelleştirmelerden vazgeçmeli, belediye veya burulaş otobüslerini üniversite ve görükle tarafındada hizmete vermelidir.

Benim gibi üniversiteli arkadaşların sorunlarını ve çözüm önerilerini bekliyorum. Belki bi yetkili bu yazılanları okur da görükle de birşeyler değişir...


En son i.osmanoğlu tarafından Çrş 16 Ağu 2006, 15:07 tarihinde değiştirildi, toplamda 7 kere değiştirildi


Cem Telgeren
15 yıl önce - Sal 15 Ağu 2006, 22:32

Şimdi Küçük Halk Otobüsü işletmecileri hemen Görükle Kampüsüne giden hatların işletme hakkı bize ait o yüzden buraya BOİ otobüs işletemez diye açıklama yazıp hemen otobüslerinin sefer sıklıklarından filan dem vurmaya başlarlar.Fakat bu şehirin sahibi Bursa halkı olduğuna göre ve Bursa Halkı da ne isterse onun olması gerektiği için eğer bizler bu küçük otobüsleri istemediğimizi defalarca belirtirsek bu elbet bir yetkilinin gözüne çarpacaktır.En azından ben bu küçük otobüsler kaldırılıncaya kadar her fırsatta bu dileğimi site sayfalarında yazıyorum.Ya bu otobüsler kaldırılıp yerlerine tekrar BOİ otobüsleri konacak ya da Küçük otobüs işletmecileri artık o konserve kutularının Bursalılar tarafından beğenilmediğini ve istenmediğini anlayıp küçük otobüslerini en azından Heykel ve Üniversite bağlantılı hatlarda değiştirip 12 metrelik gerçek otobüslerle değiştirmeye razı olacaklar.

Ebru K.Türk
15 yıl önce - Sal 15 Ağu 2006, 22:48

Valla ben de ilk kez geçtiğimiz günlerde Görükle'ye gittim arkadaşımın yanına. Aman yarabbim o ne? Bana hep köy köy derlerdi de aklımda ciddi anlamda tam bir köy imajı vardı. Meğer çoktan aşmış köy olmayı. Gerçekten köy olan eski merkezi dışında siteler, cafeler, güzellik salonları vs.. almış başını gitmiş. Tabi aklınızda Etiler, Bebek gibi semtler de canlanmasın hepten ama gerçekten umduğumdan çok daha iyiydi.

Neyse sadete gelelim.  

Ben de oraya ulaşmak için çok büyük zorluk çekildiği, gereksiz ulaşım masrafları yapıldığı konusunda aynı görüşteyim.

Bunun aslında kökten çözümü belli. Öncelikle Üniversite'ye bağlanacak olan BursaRAY etabı görükleye uzatılabilir. Fakat işletme ve yapım maliyetleri gibi ekonomik sebeplerden bu pek mümkün görünmüyor.

İkinci olarak en uygulanabilir, en kabul edilebilir çözüm ise gerçekten kent merkezine ulaşım için kullanılan araçların körüklü ve geniş otobüslerin olmasıdır. Ayrıca BursaRAY üniversite etabı bittiğinde de belki şehir merkezine doğrudan otobüs bağlantısı kaldırılıp bunun yerine Görükle - BursaRAY arasında ücretsiz veya çok çok düşük ücretli bir aktarma besleme hattı kurulmasıdır.

Aslında şu anda bile belki 48 ve türevi olan kent merkezi hatları tamamen kaldırılıp bunun yerine ücretsiz olmak şartıyla Görükle - BursaRAY arasında otobüs seferleri olabilir. Sadece kent merkezine uğramadan Siteler veya daha doğu semtlere giden hatlar tutulabilir ancak bunların da kalkış noktası üniversite içinden değil Görükle'den olması gerekli.

Daha doğrusu bana kalırsa şu anda Üniversite içinden kalkan tüm hatlar Görükle'den hareket etmeliydi. Daha sonra bunlar artık BursaRAY ile besleme yapan hale mi döner yoksa yine devam eder de şartları mı iyileştirilir ona bakılır. Yoksa orada oturan herkese yazık yani 2 kez gidiş dönüş ücretine ödenen para ile neredeyse komşu illere şehirlerarası yolculuk yapılır durumda şu anda olay


i.osmanoğlu
15 yıl önce - Sal 15 Ağu 2006, 22:58

47 ve 48 zaten bursaray'a paralel hatlar. Boşu boşuna aynı güzergahta gidiyorlar. Nedenini anlamadığım bir şekilde bu hatlar hala çalıştırılıyor. Bursaray ilk açıldığında bursaraya paralel bütün boi hatları kaldırıldı, ama nedendir bilinmez bu hatlar özelleştirilerek tekrar açıldı. Madem çalıştırılacaktı niye belediye çalıştırmıyor,niye küçük otobüs? Hani raylı sistemle taşımacılık,nerde? Ben heykele 47 veya 48 ile gitmek istemiyorum bursarayla gitmek istiyorum bu seferde aktarma hattı yok,minibüs var oda pahalı. Benim önerim 47 48'ler kaldırılsın (kaldırılmayacaksada boi konsun) bursaraya gerekirse 2 vagon daha eklensin ve sanayiden üniversiteye 35/C benzeri bir hat konulsun.(Hatta araştırmalarım da gördüm ki benim dediğim bu öneri bursaray ilk açıldığında yapılmış. b/23 hat numaralı bir boi otobüsü k.sanayi üniversite arası çalışıyormuş. Daha sonra minibüsçü esnafının sıkıştırmasıyla bu hatta tarih olmuş.)

Ayrıca bilindiği gibi belediye günde 5 seferde olsa göçmen konutlarına 3/G hat nolu boi otobüsü çalıştırmaya başladı. Aslında bu otobüs göçmen konutlarından çok görükleye lazım. En azında yarım saatte bir boi otobüsü görükleye şarttır.(man sl 200 leri ulaşımdan çekmesinler bize versinler. )Artık bize yapılan üvey evlet muamelesinden vazgeçilmelidir. Evet bizim bursaya oy getirimiz yok ama herşey oy değilki...

(Kusura bakmayın bu konuda çok sinirliyim ve en azından 20000 öğrencinin fikirlerini dile getiriyorum...)


Ebru K.Türk
15 yıl önce - Sal 15 Ağu 2006, 23:05

Alıntı:
(Kusura bakmayın bu konuda çok sinirliyim ve en azından 20000 öğrencinin fikirlerini dile getiriyorum...)


Haklısın zaten sonuna kadar bence.  

BOİ için 20000 öğrenci ve oradaki diğer insanlar az gelirse benim önerim Göçmen konutlarından kalkıp Görükleden Üniversite içine uğrayarak BursaRAY ile bağlanacak inidirimli bir hat kurulsun. Tabi sefer sıklığı olan ve otobüs gibi otobüsler kullanılsın. Diğer tüm direk hatlar kaldırılsın. Hem kent merkezinden bir kaç araç daha eksilir hem de insanlara bu kadar aktarma ücreti ödetilmez ve daha insan gibi yolculuk hakkı sağlanır



i.osmanoğlu
15 yıl önce - Sal 15 Ağu 2006, 23:16

Bu çok zor birşey değilki. Aslında bizim bu düşündüklerimizi belediye düşünse çoktan olurdu. Gerçi dedeğim gibi belediye zamanında düşünüp hat koymuş ama... Önce minibüsçü ve öho'cu esnafın insafa gelip öğrenciyi yolma fikrinden vazgeçmesi gerekiyor.

Ayrıca söylemek istediğim bir konuda bu hat ücret tarifesi numaralarıdır.(Hani 1 2 3 4 5 gibi küçük levhalar.) 43/D hat nolu öho ile ve 51 hat nolu boi ve 48 hat nolu öho ile E/12 ve E/13 hat nolu boi aynı yere gitmesine rağmen öho'lar 5 numaralı tarifeyi boi'ler ise 3 numaralı tarifeyi uyguluyor. Yani biri 85 kuruş biri 60 kuruş. Bu nerde görülmüş birşeydir. Bu nasıl bir haksızlıktır. Aynı yere gidiyorsunuz. Sonuçta o 48 leri belediye işletse büyük ihtimalle 3 numara olacak biz daha az para vermiş olacaktık.(bu arada belediyenin 3 ten yüksek numarası yok) Örneğin 10 dakkada bir olan S1 ve S2 hattını kullananlardan biz öğrencilerin ne farkı var. Yani üniversiteye neden boi çalışmıyor?


cemaliakangn
15 yıl önce - Sal 15 Ağu 2006, 23:21

Bu ay başlanıp  15 eylülde teslimi tamamlanacak olan Hasanağa Konutları da bu güzergaha dahil edilirse nüfus bereketi yaşanır. (Hasanağa Konutları, Göçmen Konutları, Kampüs ve Görükle) O bölgeye büyük belediye otobüslerinin kalkması söz konusu olabilir. Hasanağa da oturacak kişilerin otobüs konusunda bi istekleri var belediyeden. Eğer otobüs seferleri başlatırlarsa bundan öğrencilerde yararlanabilir diye düşünüyorum.

Cem Telgeren
15 yıl önce - Sal 15 Ağu 2006, 23:31

Yakında 70 yeni otobüsün teslimatı bitince BOİ otobüs filosunda sayısal olarak büyük bir rahatlama olacaktır.Böylece Görükle Kampüsü ve yakın yerleşim birimlerine otobüs koyabilme şansı da artacaktır.

i.osmanoğlu
15 yıl önce - Sal 15 Ağu 2006, 23:57

Alıntı:
Yakında 70 yeni otobüsün teslimatı bitince BOİ otobüs filosunda sayısal olarak büyük bir rahatlama olacaktır.Böylece Görükle Kampüsü ve yakın yerleşim birimlerine otobüs koyabilme şansı da artacaktır.

Ben otobüs sayısı ile ilgili olduğunu sanmıyorum. Zaten birçok otobüs çalışır durumda olmasına rağmen acemler garajında yatıyordu.İstense görükleye kampüsten geçen körüklü otobüsler konulabilirdi. Bursa'da bazı şeyler yapılamıyor. Yaptırmıyorlar..

 

(+)


Görükle'nin ziraat fakültesinden görünümü..


SABRİ BİLGİN
15 yıl önce - Çrş 16 Ağu 2006, 13:06

Alıntı:
Bu ay başlanıp  15 eylülde teslimi tamamlanacak olan Hasanağa Konutları da bu güzergaha dahil edilirse nüfus bereketi yaşanır.


Bursaray C Etabı başlığına yazacaktım ama buraya yazayım.

Dün akşam haberlerde Bursaray C etabı için Büyükşehir Belediyesi'nin Avrupa Yatırım Bankasından aldığı 111 milyon avroluk kredinin Ankara'da onaylanması için Büyükşehir Belediyesi'nin işleri hızlandırdığından bahsedildi.Bürokratik işlemlerin ardından yılbaşında C etabının ihale edilip temelinin atılması planlanıyormuş.Haberin konuyla ilgili kısmı ise yanlış duymadıysam bu hat Hasanağa konutlarına ve Ertuğrulkent'e de uğrayacakmış.



sayfa 1
123 ... 91011   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara