Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
yunus erdem
15 yıl önce - Prş 10 Ağu 2006, 09:18
[İST-C6.18] - Büyük Hata: İzinsiz Sondaj Metroda Faciaya Yol Açacaktı



Haberin Bağlantısı
Haberin İçeriği:

Alıntı:
Türkiye’ye özgü bir metro kazası

Hasan AY/İSTANBUL

Örneği çok zor görülebilecek ve yetkililerin bile "Allah korudu. Dünyanın en önemli facialarından biri haline gelebilirdi" dediği türden bir faciya kıl payı ile atlatıldı. İzinsiz yapılan sondaj taksim-4. Levent Metro Hattı’nı, deldi. Bir metro trenini boruların ucuna çarparak hafif hasar aldı.

TAKSİM-4. Levent Metro hattında dün büyük bir faciadan dönüldü. Saatte 80 kilometre hızla giden metro treni, adı açıklanmayan bir firmanın izinsiz sondaj yaparak 25 metre derinliğe inen çelik delici borularına çarptı. İçinde 750 yolcunun bulunduğu metronun ön siperliği ile 2 vagon hasar gördü.

İZİNSİZ SONDAJ




Olay Volga Dış Ticaret’te ait arazide izinsiz yapılan sondaj sonucu yaşandı. Saat 08.00 sıralarında zemin etüdü için sondaja başlayan işçiler, Taksim-4 Levent Metro hattının üzerinde bulunan arazide 25 metreye kadar indiler. Gayrettepe ile Şişli istasyonları arasındaki tünelin 60 cm. kalınlığındaki tavanının da delindiği sondajda facianın eşiğine gelindi. Sondajda kullanılan 10 santimetre çapında ve 3-4 metre uzunluğundaki delici çelik borular Metro tünelinin içine girdi. Bu sırada 750 yolcusuyla 80 kilometre hızla Taksim yönüne giden Ahmet Tektek’in kullandığı metro, sondaj borularına çarptı. Çarpma sonucu aşağıya düşen borular, çekici vagonun siperilği ile 2 vagonda hasara yol açtı. Durum derhal telsizle metro yönetimine bildirilirken metro yoluna devam ederek yolcularını Şişli İstasyonu’nda indirdi. Yolculara bir arıza meydana geldiği ve araçların sefer yapamayacakları söylendi. İstanbul Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Ahmet Selamet ile Genel Sekreter Mesut Pektaş, dün saat 17.30’da kazanın olduğu tünelde açıklamalarda bulundu. Sondaj için Büyükşehir’den ve Şişli Belediyesi’nden izin alınmadığını söyleyen Selamet, "Facianın eşiğinden döndük" açıklaması yaptı./_newsimages/1985043.jpg

Korkunç ihmal

İstanbul Büyükşehir Genel BEkreteri Mesut Pektaş olayın vehametini şu sözlerle dile getirdi: "Sondajın çelik boruları 2 dakika önce düşse tren yırtarak geçecek. Allah korusun, elektrik kontağı çıkabilir. Dünyanın en önemli facialarından biri haline gelebilirdi." Pektaş, zemin etüdü için 10 metrelik sondajın yeterli olduğunu söyledi.


Burç

15 yıl önce - Prş 10 Ağu 2006, 09:31

Bence burada arazi sahibi mağdur durumda.
Adam arazisine gökdelen yapacaktı belki.
25 metre bile kazamayacaksa Levent'te arazi ne işe yarar?
Araziyi alınca altı da senin olmuyor mu?
Metronun kullanım hakkı ödemesi gerekir belki de.


Mehmet Kasım
15 yıl önce - Prş 10 Ağu 2006, 09:40
Embesillik


Böyle embesillik olmaz.YUH BE.Bu ne vurdumduymazlık.

kkerem
15 yıl önce - Prş 10 Ağu 2006, 09:42

Nedense, konuyla ilgili açıklamalar farklı kaynaklarda farklı "yorumlanmış"
Alıntı:
... Sondaj için Büyükşehir’den ve Şişli Belediyesi’nden izin alınmadığını söyleyen Selamet, "Facianın eşiğinden döndük" açıklaması yaptı...


Alıntı:
Ahmet Selamet, metro tünelinin yeryüzünden 25 metre aşağıda bulunduğuna dikkati çekerek, şunları kaydetti:

“Demek ki 25 metre aşağıya kadar sondaj yapmış arkadaşlar. Tabii bunu hangi yetkiyle yaptılar, yasal bir zeminde mi yaptılar yoksa kendi kendilerine mi yaptılar? Bu konuda henüz bilgimiz yok. İlgililerle alakalı olarak gerekli tutanaklar tutuldu. Olay biraz daha incelenip netleştikten sonra ilgili makamlara suç duyurularında, gerekli hukuksal başvurularda bulunacağız. İstanbul için ‘geçmiş olsun’ diyorum. Çok daha vahim sonuçlar ortaya çıkabilirdi.”
*** Kaynak: NTVmsnbc

Zaten konu yargıya intikal ederse, kimin haklı kimin haksız olduğu ortaya çıkacaktır.


kocatorun

15 yıl önce - Prş 10 Ağu 2006, 10:24

25m sondaj yaptığına bakılırsa adam hakikaten gökdelen dikmeye niyetli anlaşılan. Araziyi alınca altı da senin oluyor ama belirli bir mesafeden daha derine tulumba çakmak veya dalgıç pompa vb. ile su çıkarmak için sondaj yapmak ancak DSİ den sondaj ruhsatı alınarak mümükün olabiliyor. Yanlış biliyor olabilirim ama bildiğim kadarıyla zemin etüdü için de belediyeden izin alınması gerekiyor. Şayet bu sondaj için belediyeden izin alınsaydı, arazinin altından metro geçtiği kayıtlarda ortaya çıkacaktı. Bu olayın hukuksal yönünü ben hiç bilmiyorum ama insani yönü açısından Burç' a katılıyorum. Ben arazime gökdelen dikmek için devletten izin alacağım tamam da devlet de benim arazimin altından metro falan geçirmesin di mi    yoksa Levent deki arazine en fazla iki katlı ev yapabilirsin derlerse bu haksızlık değil mi?



kkerem
15 yıl önce - Prş 10 Ağu 2006, 11:03

Alıntı:
....Sondaj yapan firmalar için hazırlanmış haritalar olduğunu belirten Pektaş şöyle devam etti: "Metroya gelmeden önce Telekom, elektrik, doğalgaz var, içme suyu, atık su var. Bunun ilgili kurumlarda işlenmiş haritaları var. Bu haritaları almaları, koordinatlarımızı dikkate almaları gerekiyor 'Bunları bilmiyoruz, farkında değildik, pardon yanlış oldu' denecek bir olay değil...."

kaynak: radikal gazetesi.


Alihanb
15 yıl önce - Prş 10 Ağu 2006, 11:15

Bir Türkiye Klasiği...
A Turkish Classic...
Un classique Turc...
Ein Türkischer Klassiker...
Un classico Turco...

Arkadaşlar fazla tepkiye gerek yok. Burası Türkiye...
     


mustafa esenduran
15 yıl önce - Prş 10 Ağu 2006, 11:44

Yaşanan bu olay gerçekten çok ekstrem ve her zaman olması mümkün olmayan bir olay.. Fakat bunu bile Türkiye klasiklerinin arasında sokuyoruz. Daha önce Türkiye'de yaşanmış böyle bir durumdan bahseder misiniz bana..Kusura bakmayın ama olumsuz durumlarda hemen "Burası Türkiye, İşte Türkiye klasiği, Burda her zaman böyle şeyler olur vs" gibi sözcüklerin yazılmasına şahsen çok kızıyorum. Sonuçta bu ülke bizim.. Burası Türkiye doğru..fakat burasının Türkiye olduğunu neden dışarıya karşı kötü reklamımıza sebep olan olaylardan sonra hatırlıyoruz ?

salihh
15 yıl önce - Prş 10 Ağu 2006, 12:15

Böylesi ancak Türkiye'de olur dedirten bir haber.

Rifat Behar
15 yıl önce - Prş 10 Ağu 2006, 12:39

Tam olarak nerede olmuş? Hangi arsa? hangi inşaat? anlayan var mı? en önemli bilgi eksik bu haberde. Metro tünelleri - neden bilmiyorum- güzergahın bir kısmında binaların altından geçiyor. Yani tam olarak Cumhuriyet - Halasgargazi - Büyükdere Caddelerinin altında tekabül etmeyen kısımları var. Bu yüzden burada böyle kazılar yaparken dikkat etmek lazım.



En son Rifat Behar tarafından Prş 10 Ağu 2006, 12:41 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM