Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Erkal
13 yıl önce - Prş 23 Şub 2006, 23:14
İETT Bağlarbaşı Kültür Sitesi ve Ulaşım Müzesi


Tünelde ilk kullanılan vagonlar uzun süre müze olarak da kullanılan kadıköy itfaiyesinin depolarında durmuştu, fakat sonradan bu vagonlar kapanan hasanpaşa gazhanesine taşındılar ve bir depoda çürümeye terkedildiler. acaba bu vagonları inşa edenler bu hallerini görseler ne düşünürlerdi veya onu bırakın da elimizde kalan 3 - 5 tarihi materyalde yok olup gidiyor, sahiplenmeye çalışanda engelleniyor... bu fotoğraflar mayıs 2005 çekildi.

 

(+)


 

(+)


 

(+)


 

(+)


onur orhon
13 yıl önce - Cmt 25 Şub 2006, 17:00
tünel vagonları


23 Şubat tarihinde Tünel vagonlarının Mayıs 2005 tarihindeki durumunu gösteren fotograflar Erkal bey tarafından yayınlanmış. Başarılı bir çalışma. Söz konusu vagonlar bu tarihten önce Kuşdili'nde  yer alan İETT Taşıt Müzesi'nde korunuyordu. 12 Eylül sonrası bu müzenin kapatılması ve İtfaiye'ye terk edilmesi sonucunda vagonlar bu duruma geldi.

Günümüzde ise acı ama gerçek bu vagonlar Rahmi Koç Sanayi Müzesi'nde yeniden onarılarak ziyaretçilerini bekliyor. Gönül bu düzenlemeyi İETT'nin yapmasını isterdi. Ancak böylede olsa korunması büyük başarı. Aynı müzede Üsküdar ve Havalisi Halk Tramvayları Anonim Şirketi'nin kullandığı 35 filo numaralı ortadan kapılı Siemens tramvay motrisi de sergileniyor. Sanıyorum hem Tünel hem de Tramvay geçici olarak bu müzeye verilmiş olup, ileride Bağlarbaşı'nda inşaası düşünülen müzeye aktarılması ümidimdir.


Erkal
13 yıl önce - Pzr 26 Şub 2006, 01:30

Alıntı:
Günümüzde ise acı ama gerçek bu vagonlar Rahmi Koç Sanayi Müzesi'nde yeniden onarılarak ziyaretçilerini bekliyor


Müzede bahsi geçen vagonlar ya bu vagonların eşi yada farklı bir benzerleri çünkü resimlerini çektiğim vagonlar hala o depoda duruyor hemde benim bildiğim kadarı ile 2000 yılı başından beri aynı yerde sabitler...



Kemal Çevik
13 yıl önce - Pzr 26 Şub 2006, 11:58
Ama Gerçek


Sevgili Erkal,

Alıntı:
Müzede bahsi geçen vagonlar ya bu vagonların eşi yada farklı bir benzerleri


Haklısın, yanlış hatırlamıyorsam bunlar 4 vagonlu iki diziydiler. RKM'de yalnızca bir kısmı var.

Sevgili Onur,


Alıntı:
Günümüzde ise acı ama gerçek bu vagonlar Rahmi Koç Sanayi Müzesi'nde yeniden onarılarak ziyaretçilerini bekliyor


Bunun niye "acı ama gerçek" olduğunu pek anlayamadım, bence çok "tatlı" bir gerçek, söyle ya da böyle vagonlardan bir kaçı saklanabilmiş..

Görüşmek üzere
Kemal ÇEVİK


onur orhon
13 yıl önce - Pzr 26 Şub 2006, 19:32
Tünel vagonları


Tünel vagonları uzun yıllar İETT Taşıt Müzesi'nde korundu. Daha sonra müzenin kapatılmasını acı olarak değerlendiriyorum. Dünyanın her şehrinde bu tür ulaşım ya da transport müzeleri o kentlerin otobüs işletmelerinin bünyesindedir. London Transport Museum bunlarından biridir. Yıllar önce İETT Taşıt Müzesi'de bu amaçla kurulmuştu. Dönemin İETT Genel Müdürü Saffet GÜRTAV'ın katkıları ile eski tramvaylar ve tünel vagonları burada sergileniyordu.

Halen İstiklal caddesinde çalışan 3 motris ve 2 romörk de bu müzede ayakta kalan son tramvaylardan hayata geçirilmiş ve günümüze uzamıştır. Bu korumanın İETT bünyesinde olmasını arzulardım ve halen de arzuluyorum.

Böyle bir müze bugün ayakta olsaydışimdi ülkemizde sadece fotograflarda kalan troleybüslerin de bir örneği korunarak gelecek kuşaklara kalabilirdi. Bu yöndeki teklifi Rahmi Koç Sanayi yaptım. Ancak sonuç alamadım. Onun yerine belkide benim teklifimden sonra Londra'nın Routemaster olarak anılan ve geçtiğimiz aylarda servisten çekilen bir çift katlısı sergilenmeye başlandı.



Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Pzr 26 Şub 2006, 19:41

Alıntı:
Halen İstiklal caddesinde çalışan 3 motris ve 2 romörk de bu müzede ayakta kalan son tramvaylardan hayata geçirilmiş ve günümüze uzamıştır. Bu korumanın İETT bünyesinde olmasını arzulardım ve halen de arzuluyorum.

Hakikaten Onur Bey'in de dediği gibi, İETT kendi eskisine sahip çıkmalı... "Kuşdili Müzesi" için dökük ve yolu sapa diye kızıyorduk zamanında, lâkin şimdi elimizde artık o da yok... Keşke olsaydı da, İETT'nin elindekiler zaman içinde peyderpey oraya gidip sergilenmeye devam etseydi...

Bu araçları sergilemek, İETT'nin hakkı!...

Akın KURTOĞLU


Mustafa Noyan

13 yıl önce - Pzr 26 Şub 2006, 20:03

Alıntı:
Bu korumanın İETT bünyesinde olmasını arzulardım ve halen de arzuluyorum.

Alıntı:
Hakikaten Onur Bey'in de dediği gibi, İETT kendi eskisine sahip çıkmalı... Keşke olsaydı da, İETT'nin elindekiler zaman içinde peyderpey oraya gidip sergilenmeye devam etseydi...

Aşağıdaki linkte içinden fotoğraflar görebileceğiniz küçücük Lüksemburg'un bile bir tramvay ve otobüs müzesi var. Bakar mısınız ne kadar derli toplu bir müzeleri ve bakımlı araçları var! Bunu yıllardır milyonlarca yolcuya hizmet vermiş İETT nin yapamaması mümkün mü?

http://www.rail.lu/tramsmusee.html



Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Pzr 26 Şub 2006, 20:15

Mustafa... Aslında senin de geçen günlerde dediğin gibi; Anadolu'da tek tük kalan Büssing-U47D'lerden, 79-80 model İkarus'lardan, halen İstanbul'da farklı hizmetlerde çalışan Mercedes-0302-12RST'lerden, Anadolu-I'de yatan bozuk Berkhof'tan, Iveco-M24'lerden, MAN-SL200'lerden, MAN-SG-220'lerden birer numune alınabilir. Vakit çok geç olmadan... Hatta İstanbul'da bir adet kaldığı söylenen Leyland ve Murat_34'ün birinden duyduğuna göre (artık nereden duyduysa ve doğruluk payı ne dereceyse!) Kasımpaşa-Hasköy taraflarında bir arazide hurda olarak yatan Ansaldo troleybüs bile araştırılıp (şayet varsa) ortaya çıkarılabilir. İzmir'de eski troleybüsler Körfez'e atılmışlardı balıklara yuva olmaları için. Bunların içinden bir adet Ansaldo çekilip çıkartılabilir... Çözümler zor da olsa var... Elimizde olmayan daha eski modellerin ise (Skoda-RO ve RTO-Max, Büssing-Magirus-Saturn-II, Scania-Vabis, Renault-Scemia, Latille Floiart, Gazoille White... vs...) birebir kopyaları Bursa Atölyeleri'nde yeniden inşa olunabilir. Yeter ki isteyelim... Daha doğrusu İETT istesin!...  

Akın KURTOĞLU


A.ŞAFAK TOMRUK
13 yıl önce - Pzr 26 Şub 2006, 20:49

Sevgili akın;
Zannedersem Almanya'daki Büssing fabrikasından veya fabrika kapandıysa aşağıya resmini koyacağım müzeden yardım alınabilir. Çünkü büssing resimleri, sergilenen ve büyük ihtimalle Ankara'ya 150 adet alınacağı söylenen sonradan 139 adet gelen Preafekt solo otobüslerden Ankara'ya gelmeyen 11 adet otobüsten bir tanesidir. Demekki İstanbul ve Ankara' ya gelen Büssing'lerle ilgili yardım Almanya'dan alınabilir. Bu konu içinde Almanya' da bulunan site üyesi gurbetçi arkadaşlarımızın yardımıda olabilir sanıyorum.
                                                                                      ŞAFAK




 


 


 


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Pzr 26 Şub 2006, 20:57

Üstad... İnanır mısınız?! Araçlarından orijinalinden dahi vazgeçtim.. Hiç değilse 1:25 (ya da daha uygun bir ölçekte, ne bileyim) ölçekte; başlangıcından günümüze bütün İETT otobüslerinin birer maketini yapıp da sergileseler. Hesaplarıma göre, 1931'den bugüne kadar 50-55 kadar farklı marka ve modelde otobüs gelip geçmiş garajlardan...

Renault-Scemia'dan başlayıp, Citaro'lara kadar uzanan süreçteki 5000 kadar İETT otobüsünün birer maketini sergilemek, hem zamandan, hem yerden, hem de maliyetten kurtarır onları... Yoksa bu gidişle bizler WOW'cular olarak böyle bir işe kalkışacağız. Ama bir yerden sonra boyumuzu aşacak ve yarı yolda kalacağız. Yoksa sitedeki üyelerden makete eli yatkın en az 10-12 arkadaş mevcut!...

Elimizde İETT'nin hemen hemen bütün otobüslerinin teknik detayları ve gerçek ebatları da var...  İş sadece zaman ve sabra kalıyor...  

İlk iş olarak, sitedeki Ulaşım meraklısı 2-3 arkadaşlar önümüzdeki ay (kısmet olursa) İETT'nin bugüne kadarki gelişimini ve otobüs teknik detayları, adetleri, özellikleri, alınış tarihleri, resimleri vs... ile ilgili gruplandırmalı bir ekip çalışması yapacağız. Bunun ikinci aşaması; neden maketleri olmasın!?!      

Akın KURTOĞLU



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM