Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pts 07 Ağu 2006, 18:41
Metro İstanbul (eski İstanbul Ulaşım A.Ş.)den Haberler


ULAŞIM A.Ş.'DEN HABERLER

                                         Hafif Metro Artık Daha Serin
                                                                                                                        03.08.2006
Alıntı:
Aksaray-Havalimanı Hafif Metro Hattı’nda hizmet veren 74 araçtan klima sistemi bulunmayan 53 aracın klimalandırma çalışması tamamlanarak araçlar hizmete verildi.

Klimalandırma çalışmasına geçtiğimiz Şubat ayında başlanan hatta, klima sistemi bulunmayan 53 adet araca ikişer adet klima takıldı.

Temmuz ayı itibari tamamlanan çalışma ile birlikte hafif metro araçlarıyla seyahat etmenin artık çok daha keyifli olduğunu belirten İstanbul Ulaşım A.Ş. Genel Müdürü Süleyman Pektaş, yeni klimaların soğutma kapasitelerinin yüksek olduğunu, 35 KW soğutma ve 18 KW gücünde ısıtma kapasiteli olduklarını belirtti.

Son Teknoloji Klimalar Tercih Edildi

Otomatik kumandaları vasıtasıyla, kışın ısıtma, bahar ve sonbahar aylarında taze hava ve yaz aylarında ise soğutma modunda çalışan klimalarda dış sıcaklık 19 0C’ye kadar olan durumlarda ısıtma, 19- 25 0C arası taze hava ve 25 0C üstünde ise soğutma sistemi devreye girmekte.

Çalışırken fazla gürültü çıkartmayarak yolculara rahatsızlık vermeyen klimaların ılık havalarda soğutma yapmadan, dış havayı % 100 olarak, 3600 dev/ da. taze havayı yolcu kabinine sağlaması, enerji tasarrufu yönünden de büyük avantaj sağlamakta.

Günde 230.000 yolcunun taşındığı Aksaray-Havalimanı hattındaki 53 araca takılan klimaların maliyeti ise 2.305.500 EUR+ KDV olarak gerçekleşti.

(Kaynak: İBB Web)

Akın KURTOĞLU


Mehmet Kasım
15 yıl önce - Çrş 09 Ağu 2006, 11:40
Çok sıcak


Şu sıcaklarda iyi bir icraat.Tebrikler.

Murat Caner
15 yıl önce - Çrş 09 Ağu 2006, 14:29

Çok pahalı. Belediyecilik böyle birşey. Bana göre gereksiz. Mehmet Bey'e göre iyi bir şey. Belediyecilik zor iş.

Arda Alkaya
15 yıl önce - Çrş 09 Ağu 2006, 14:42

Olayın birinci derece içinde olan birisi olarak bu yazıyorum. Yaklaşık son iki ay boyunca proje hazırladığımız fabrikaya giderken hafta 3-4 kez LRT'yi kullandım.

Haziran ayı başlarında ilk fabrikaya gitmeye başladığımızda klimalar yeni yeni takılmaya başlanmıştı ya da sadece eskiden tramvay olarak kullanılanlar klimalıydı. Klimasız vagonlarda yolculuk gerçekten çok bunaltıcıydı. Metro tamamen yer altından gitse belki klimasız kullanılabilirdi. (İstanbul metrosunda vagonlar klimasızdır.) Bu kadar zaman bu vagonlar nasıl klimasız kullanıldı merak ediyorum. Üstelik açılabilen pencereler çok azlar küçükler ve camlar da renkli ya da atermik değil.

Klima bu araçlar için kesinlikle bir ihtiyaçtı. Artık gerçekten serin oluyorlar. Öyle ki; fabrikaya giderken 'acaba bir kaç istasyon gidip oradan mı geri dönsek hazır serinlik bulmuşuz depolasak mı?' diye şakalaştığımız bile oldu. Bu hizmetinden dolayı Ulaşım A.Ş.'ye teşekkür ediyorum.


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Çrş 09 Ağu 2006, 20:55

ULAŞIM A.Ş.'DEN HABERLER

                      Zeytinburnu-Bağcılar Tramvay Hattının Araçları Sefere Hazır
                                                                                                                09.08.2006    
Alıntı:
Ağustos ayı içinde hizmete girmesi planlanan Zeytinburnu-Bağcılar tramvay hattında hizmet verecek araçların rehabilitasyon çalışmaları tamamlandı.
 
Rehabilitasyon çalışmalarına ilk olarak 2005 yılı sonunda başlanan 18 araç 8 aylık süre içerisinde sefere hazır hale geldi.  Daha önce Aksaray- Havalimanı güzergâhında kullanılan araçlar bu süre içerisinde İstanbul Ulaşım A.Ş. atölyelerinde ağır bakımdan geçirildi, araçların boya ve kaportaları yenilendi.



Araçların rehabilitasyonu ile birlikte yeni açılacak hattı kullanacak yolculara; konforlu, ferah, modern bir yolculuk imkanı sunacaklarını belirten İstanbul Ulaşım A.Ş. Genel Müdürü Süleyman Pektaş, tamamı klimalı olarak hizmet verecek araçlarda yapılan rehabilitasyon çalışmasının yaklaşık 1 milyon YTL’ye mal olduğunu belirtti.



Güzergah uzunluğu 5.2 kilometre olan ve üzerinde 9 istasyon bulunan Zeytinburnu-Bağcılar tramvay hattı, Bağcılar yönünde Fildamı Caddesi’ne doğru ilerleyerek Çırpıcı Deresi ve D-100 Karayolu’nu viyadük ile üstten geçiyor ve Mehmet Akif Caddesi’nin orta refüjüne oturuyor. Zeytinburnu-Bağcılar Hattı, halen işletmede olan Kabataş-Zeytinburnu Tramvay Sistemi’nin son istasyonu olan Zeytinburnu İstasyonu’na entegre olarak hizmet verecek.

Bu kapsamda Aksaray-Havalimanı hafif metro hattının da geçtiği Zeytinburnu İstasyonunda da İstanbul Ulaşım A.Ş. tarafından yenileme çalışmaları yapıldı. Yolcuların rahat hareketlerini sağlamak için istasyona yeni yürüyen merdiven yapılırken, tramvay  istasyonu ile hafif raylı sistem istasyonu arasında  peron seviyesinde geçiş kapısı oluşturuldu.

(Kaynak: İBB Web)

Akın KURTOĞLU



fatihhayri

15 yıl önce - Pzr 20 Ağu 2006, 13:48

bu sıcaklarda klima gereksiz olamaz

Esat San
15 yıl önce - Prş 24 Ağu 2006, 17:30
İstanbul Ulaşım Memnuniyet Anketi


ULAŞIM A.Ş.'DEN HABERLER

2006 Yılı İlkbahar-Yaz Dönemi Yolcu Memnuniyeti Araştırması

Alıntı:
İstanbul Ulaşım A.Ş. 2006 yılı ilkbahar-yaz dönemi yolcu memnuniyeti araştırması sonuçlandı. 21 Mayıs - 5 Haziran 2006 tarihleri arasında Zeytinburnu-Kabataş Tramvay, Taksim–4.Levent Metro ve Aksaray-Havalimanı Hafif Metro hatlarında toplam 2660 yolcu ile yüz yüze görüşme yöntemiyle gerçekleştirilen anket çalışması sonuçlarına göre yolcuların İstanbul Ulaşım A.Ş.’nin sunduğu hizmetlerden genel memnuniyet düzeyleri % 74 olarak belirlendi.
 
 Avrupa Birliği EN 13816 Toplu Taşımacılıkta Hizmet Kalitesi standardı uyarınca düzenli olarak yolcu memnuniyeti ve gizli müşteri araştırmaları gerçekleştirdiklerini belirten İstanbul Ulaşım A.Ş. Genel Müdürü Süleyman Pektaş, çıkan sonuçların çabuk bir şekilde uygulanabilir ve somut projelere dönüştürüldüğünü belirtti. Yolcu Memnuniyeti araştırması ile sundukları hizmetin kalitesi ile ilgili yolcuların algı düzeylerini ölçtüklerinin altını çizen Pektaş, hedeflerinin koşulsuz yolculuk rahatlığını sağlamak olduğunu söyledi.
 
 Araştırma sonrasında çıkan bazı sonuçlar şu şekildedir:
 
 · İstanbul Ulaşım A.Ş. yolcularının genel memnuniyet düzeyi %74 olarak belirlenmiştir.
 
 · Yolcuların %60’ı Tramvay ve Metroyu diğer araçlara tercih etme sebebi olarak hızlı olmasını belirtmiş, ikinci tercih sebebi olarak ise konforlu olmasını belirtmişlerdir.
 
 · Yolculuk amaçlarında %34 oranla iş amaçlı yolculuklar ilk sırayı alırken, ikinci sırayı %31 ile evden işe-işten eve, üçüncü sırayı %15 ile evden okula-okuldan eve yolculuklar almaktadır. Eğlence ve sosyal faaliyetler amacıyla gerçekleştirilen yolculukların oranı ise tüm yolculukların %13 ü kadardır.
 
 · En fazla memnuniyet duyulan beş hizmet kriteri ise yolculuk süresi, istasyonların temizliği, araçların temizliği, aktarma kolaylığı ve araçların sefer tarifelerine uyumu olarak dikkat çekmektedir.
 
 · En az memnuniyet duyulan beş hizmet kriteri ise araçlardaki kalabalıklık seviyesi, havalandırma sistemi, istasyonlardaki güvenlik düzeyi, araç içinde bavul, alışveriş paketi vb. için boş yer bulma ve diğer yolcuların tutum ve davranışlarıdır.



Haberin Tamamı İçin Tıklayınız

Ulaşım A.Ş. Yolcu Memnuniyeti Anketi sonuçlarını yayınlamış, içinizde ankete katılan oldumu? ya da buradaki sonuçlara sizlerde katılıyormusunuz?



Sedat_85g

15 yıl önce - Prş 24 Ağu 2006, 19:24

Bu anketin yapıldıgı saatler önemli.
En az yoğunluk olan saatlerde yapılırsa bu çalışma insanların rahat rahat oturdugu serin serin klimanın vurdugu bir vagondan çıkan adam tabiki memnunum der.

Bir de iş çıkışı ya da sabah işe gidiş saatlerinde yapsınlar bu memnuniyet anketini..

Konserve kutusundaki sarmalar gibi dizilip sırtımızdan terler aka aka leş gibi kokan vagonlarda yolculuk yaptıktan sonra gelsinler sorsunlar bakalım kaş kişi memnun olacak verilen hizmetten...

Zaten Otobüsler için böyle bir anket yapma geregini bile duymamışlar cevabı biliyorlar nasıl olsa...


suat_osman
15 yıl önce - Prş 24 Ağu 2006, 19:48
istanbul ulaşım'ın yolcu memnuniyet araştırması


baktığımız zaman web sayfasında detaylı araştırma raporlarını da koymuşlar. burada günün saati vs. konularında baya bir kotalama yapıldığı göze çarpıyor. bence bu araştırmayı nasıl iyileştirebilirler onlar konusunda tavsiye de bulunmalıyız.

Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cmt 02 Eyl 2006, 15:16

ULAŞIM A.Ş.'DEN HABERLER

                                         ULAŞIM AŞ VE YOLCU MEMNUNİYETİ

Alıntı:
Ulaşım A.Ş.’de yolcu memnuniyeti düzeyi: %74

21 Mayıs - 5 Haziran 2006 tarihleri arasında toplam 2660 yolcu ile yüz yüze görüşme yöntemiyle gerçekleştirilen anket çalışması sonuçlarına göre yolcuların İstanbul Ulaşım A.Ş.’nin sunduğu hizmetlerden genel memnuniyet düzeyleri % 74 olarak belirlendi. İstanbul Ulaşım A.Ş. Zeytinburnu-Kabataş Tramvay, Taksim–4.Levent Metro ve Aksaray-Havalimanı Hafif Metro hatlarında gerçekleştirilen 2006 yılı ilkbahar-yaz dönemi yolcu memnuniyeti araştırması sonuçlandı.

Avrupa Birliği EN 13816 Toplu Taşımacılıkta Hizmet Kalitesi standardı uyarınca düzenli olarak yolcu memnuniyeti ve gizli müşteri araştırmaları gerçekleştirdiklerini belirten İstanbul Ulaşım A.Ş. Genel Müdürü Süleyman Pektaş , çıkan sonuçların çabuk bir şekilde uygulanabilir ve somut projelere dönüştürüldüğünü belirtti. Yolcu Memnuniyeti araştırması ile sundukları hizmetin kalitesi ile ilgili yolcuların algı düzeylerini ölçtüklerinin altını çizen Pektaş, hedeflerinin koşulsuz yolculuk rahatlığını sağlamak olduğunu söyledi.

Araştırma sonrasında çıkan bazı sonuçlar şu şekilde:
- İstanbul Ulaşım A.Ş. yolcularının genel memnuniyet düzeyi %74 olarak belirlendi.

- Yolcuların %60’ı Tramvay ve Metroyu diğer araçlara tercih etme sebebi olarak hızlı olmasını belirtmiş, ikinci tercih sebebi olarak ise konforlu olmasını belirtmiş.

- Yolculuk amaçlarında %34 oranla iş amaçlı yolculuklar ilk sırayı  alırken, ikinci sırayı %31 ile evden işe-işten eve, üçüncü sırayı %15 ile evden okula-okuldan eve yolculuklar almakta.

Eğlence ve sosyal faaliyetler amacıyla gerçekleştirilen yolculukların oranı ise tüm yolculukların %13 ü kadar.

- En fazla memnuniyet duyulan beş hizmet kriteri ise yolculuk süresi, istasyonların temizliği, araçların temizliği, aktarma kolaylığı ve araçların sefer tarifelerine uyumu olarak dikkat çekmekte.
- En az memnuniyet duyulan beş hizmet kriteri ise araçlardaki kalabalıklık seviyesi, havalandırma sistemi, istasyonlardaki güvenlik düzeyi, araç içinde bavul, alışveriş paketi vb. için boş yer bulma ve diğer yolcuların tutum ve davranışları.

Avrupa Birliği’nin EN 13816 Toplu Taşımacılıkta Hizmet Kalitesi standardında belirtilen hizmet kalitesi kriterleri ve araştırma metodolojisi esas alınarak yapılan İstanbul Ulaşım A.Ş. 2006 İlkbahar-Yaz dönemi yolcu memnuniyeti araştırmasının içeriği, yolcuların demogafik yapısı, yolculuk karakteristikleri, sunulan hizmetlerden duyulan memnuniyet düzeyleri, yolcuların beklentileri ve yolcuların iyileştirilmesini istedikleri hizmetlerden oluştu.

İstanbul Ulaşım A.Ş. 2006 İlkbahar-Yaz dönemi yolcu memnuniyeti araştırması detaylı analiz ve değerlendirme raporlarına http://www.istanbul-ulasim.com.tr/default.asp?ml_ ..._id=guncel web adresinden erişilebilir.

(Kaynak: İBB Web)

Akın KURTOĞLU



sayfa 1
123 ... 192021   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM