Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul . Ekspres Otobüs Kaosu
12   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 1
Burç

11 yıl önce - Pts 07 Ağu 2006, 18:16
[İST-A1.123] - Ekspres Otobüs Kaosu



Bugün yaşadığım bir sorunu, ilgililerin birgün okuyup çözmesi amacı ile aktarıyorum :

Istanbul'da en çok yolcusu olan hat nedir bilmiyorum, ama tahminimce ilk 5 içindeki
hatlardan birisi 85M'dir, yani Yenibosna-Mecidiyeköy.

Bu hat, trafik olmazsa 25 dakika kadar sürüyor ve tümüyle Istanbul'un omurgası olan
E-5  üstünden yol alıyor. Tabi E-5, ekspres yol niteliğini uzun süre önce kaybetmiş
olduğundan, bu yolculuk 45 dakika veya hatta 1 saat bile sürebiliyor. Bu yüzden heyecanla
beklediğimiz Metrobüs projesi de maalesef fos çıktı, Mecidiyeköy'e gitmesi yakın zamanda
söz konusu bile değil.

IETT'nin ayrıca bir "ekspres otobüs" denemesi vardı, bunlar da maalesef çift biletli otobüs
hatları olmaktan başka bir sonuca ulaşamadı.

85M hattında ise değişik bir ekspres sefer mevcut : Bu hattaki yolcuların büyük çoğunluğu,
(tahminen %90) ilk durakta binip, son durakta indiği için, belli saatlerde ekspres 85M
konuluyor ve Cevizlibağ hariç ara duraklarda hiç durmuyor. Bu ekspres otobüsün fiyatı da
tek bilet. Sonuçta harika bir uygulama, çok kişinin işine hızlı gitmesini sağlıyor, bütün
Istanbul'da böyle direkt seferler konulması gereken bir dolu hat var.

Sorun ise şu : 85M ekspres otobüsü mevcut ama bu otobüsün bekleme durağı yok.
Böyle olunca, 85M kuyruğunda beklemek gerekiyor. Ekspres otobüs gelince,
kuyrukta tam bir kaos oluyor, kimi yolcu kuyrukta beklerken kimi kuyruktan çıkıyor ve
eksprese binmeye çalışıyor, arada daima anlaşmazlık oluyor. Ekspres olduğunu bilmeden
kuyruktan çıkanlar tekrar geri dönüyor, arkada bekleyenler öndekini geçiyor,
"binmeyeceksin zannettim" diyor, tam bir kaos. Zaten şimdiki durakların yapısı genel
olarak kuyrukta beklemeye müsait değil. Ilk duraklar için başka bir çeşit durak
gerekiyor. Ne yağmura ne güneşe ne de sıraya geçmeye uygun olmayan bu durakların
ilk duraklarda kullanılmaması lazım.

çözüm : 85M ekspres hattı için ayrı bir kuyruk oluşturulsun.
Eskprese binecekler orada beklesin, binmeyecekler gene eski durakta beklesin.






Uygun görülürse bu başlık ekspres otobüs başlığına
veya IETT sorunları başlığına veya duraklar ile ilgili bir başlık varsa oraya da taşınabilir..


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Pts 07 Ağu 2006, 20:56

Burç'un da söylediği gibi İETT'nin şehir genelinde kesinlikle ilk ve son durakları dışında durmaması gereken 10 kadar hat mevcut. Bunlar, MİA-MİA (Merkezî İş Alanı) ya da MİA-Aktarma Noktaları arasında hizmet veren otobüs hatlarıdır. Burç'un sözünü ettiği 85M, ikinci gruba girmektedir. Bunlar, Yerleşim Alanları-MİA (Aktarma Noktaları) dışında tutulması gereken özel hatlardır. Hiç değilse, içlerinden belli birkaç servisleri bu tarz direkt seyahatlere ayrılacak olursa, hem kalabalık emilir, hem de insanların bir kısmı olsun, rahat bir ulaşım olanağına kavuşurlar (82, 85M, türevlendirilebilecek 129'lar, 30A, 83MT, 110, 120...).

Akın KURTOĞLU


Arda Alkaya
11 yıl önce - Pts 07 Ağu 2006, 21:30

Ben E otobüslerin temelinin mantıklı ama uygulamasının yanlış olduğunu düşünüyorum. Diyelim otobüse ilk duraktan bineceksiniz ve son durakta ineceksiniz. Ama otobüs her durakta duruyor ve siz vakit kaybediyorsunuz. Bu yüzden bir çok kişi kendi otomobiliyle yolculuk ediyordu. İşte bu noktada E otobüs fikri doğdu. Aracıyla yolculuk edenleri duraklarda durmayan klimalı otobüslere çekmekti asıl çıkış noktası.

Başta ölü doğdu. İkarusları yenileseniz de onlara klima da taksanız da ben 2 tam bilet verip onlara binmem.

Ekspres yollardan gidecek dendi ama E-8, 123 ile aynı yoldan gitti.



mustafa esenduran
11 yıl önce - Pts 07 Ağu 2006, 21:47

Alıntı:
kuyrukta tam bir kaos oluyor, kimi yolcu kuyrukta beklerken kimi kuyruktan çıkıyor ve  eksprese binmeye çalışıyor, arada daima anlaşmazlık oluyor. Ekspres olduğunu bilmeden  kuyruktan çıkanlar tekrar geri dönüyor, arkada bekleyenler öndekini geçiyor,
"binmeyeceksin zannettim" diyor, tam bir kaos.


Bence bu biraz da insanlarımızın ekspres otobüslere alışık olmadığından kaynaklanıyor.


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Pts 07 Ağu 2006, 21:55

Alıntı:
Bence bu biraz da insanlarımızın ekspres otobüslere alışık olmadığından kaynaklanıyor.

İstanbul'da hiçbir şey sürekli olamıyor ki!... Ne hatlar, ne numaraları, ne güzergâhları, ne kalkış yerleri... İnsanlar da haklı olarak ne yapacaklarını şaşırıyorlar. Ben o kadar İETT'yi iyi bildiğim yönünde ahkâm keserim ama, gelin görün, bugün itibarıyla Mecidiyeköy'deki hatların başduraklarının kalkış yerlerini sorun, kesinlikle yarısında şaşırırım... Zaten bilsem de pek birşey değişmeyecek, çünkü kısa bir süre sonra yine yerleri değiştirilecek... Bu yüzden, artık nokta vuruşlu bilgiler yerine genel düşünmeye alıştırıyorum kendimi. İstanbul'da detaylar, artık içinden çıkılamayacak kadar karıştı birbirine...

Akın KURTOĞLU


hakanaydın
9 yıl önce - Sal 29 Tem 2008, 14:37

E-3 Sabiha gökçen havaalanı - 4.Levent metro hattında iki farklı güzergah mevcut. Anlayabilmiş değilim. İkiside E-3 ama bir tanesinin 25 kadar durağı var e hat filan deyil. Diğeri ise ekspres hat evet.
İkisinin de E-3 olması saçma bir durum deyilmi



Enes Zengin
9 yıl önce - Sal 29 Tem 2008, 15:28

Ekspres otobüsler ayakta yolcu almaya mı başladı?

E-7'de orta sıra doluncaya kadar yolcu alınıyor.


Gökçe Aydın
9 yıl önce - Sal 29 Tem 2008, 16:17

Ben de E - 53 (Bakırköy - Mecidiyeköy) hattını kullandım ve ayakta yolcu alınıyordu. Yine, binmesem de E - 10 (Sabiha Gökçen - Kadıköy) hattında ayakta yolcu alındığına rastladım. Yani e otobüslerde ayakta yolcu alınmaması yalan olmuş durumda.

Ercan Dikme
9 yıl önce - Sal 29 Tem 2008, 18:39

E otobüsleri ile ekspres sefer yeni adı ile bazı araçlarda ve yeni tabelada hızlı sefer denilmektedir.

E otobüsleri de amaç ayakta yolcu almamak o yüzden man sl200lere 45 koltuk ve klima takıldı. Ayrıyeten citaro solo olduğu gibi o e otobüsleri hem klimalı hem ayakta yokcu hem de çift bilet alınıyor bu araçlar ara sıra solo diğer hatlarda çalışıyor oradan tek bilet alıyor araçtan dolayı e otobüsü değil çift bilet diye milletin binmemesi parasal durumu iyi olanların öncelik verdiği otobüs demektir

Ekspres(Hızlı) sefer ise 2 nokta arası kestirme kısa yoldan gidip az durarak yolcu almaktır.85m ve ekspresi fark etmiyor yol olarak sadece 3 durak duruyor.ilk duraktaki için gerek yok ekspres sefere bence çünki hep ilk duraktakiler oturur diğerleri hep sıkışık gider.ilk duraktakini değil o güzergahtaki vatandaşlar kullanmalı bence
Örneğin Hızlı sefer 92 hattı 92 hattından daha önce ve kestirmeden gitmesi ve de hızlı gitmesi geçtiği duraklardan yolcu da alır bütün kullananları memnundur bu hattan diğer ekspres seferler de kestirmeden giderler 85m hariç


C. H. Engin Er

9 yıl önce - Sal 29 Tem 2008, 19:36

Alıntı:
E - 10 (Sabiha Gökçen - Kadıköy) hattında ayakta yolcu alındığına rastladım


Ben de hiç binmedim ama her sabah Pendik köprüsünde Kadıköy istikametine gidenle karşılaşıyorum insanlar camlara yapışmış halde balık istifi dolduruyor arabayı hemde 2 bilet parası vererek.Yazıklar olsun diyorum her gördüğümde İETT'ye...



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM