Gerçekten de, gerek dışlarından gerekse iç planlarından çok hoş araçlar... Kesinlikle İstanbul halkına lâyık otobüsler... Sadece ilk körük kısmındaki yanyana çiftli oturma grupları burada biraz darboğaza neden oluyor gibi gözükse de, muhtemelen tekerlek üstünden kaynaklanan ve çözümü olmayan bir nokta burası... Onun dışında herşeyiyle çok güzel...
Herhalde, Uzak Batı bölgesine çalışan Belde Belediye otobüslerinin uzun süre yolcu indirmeyeceği gözönüne alınarak bu kadar yoğun bir oturma planı uygulamışlar. Metrobüslerde ise, indi-bindilerin çok sık yaşanacağı ve de ayakta duracak yolcu sayısının oturanlara göre oran olarak daha fazla olacağı düşünülerek, oturma gruplarını az tutmuşlar. Veyahut da, yolcuları; "O kaddder seri ve de hızlı ulaşacaksınız ki, oturmaya bile vaktiniz kalmayacak köftehorlar siziiiii!..." psikolojisine sokmak için bu şekilde az oturma yeri monte etmiş de olabilirler... (Hehhehhehee)
Buda Lion's City GL Man ın üretimi.18.750 mm boyunda.Motor MAN 310 PS, 350 PS. 58 kişi oturma yeri var
Buda MAN Lion's City G.17.980 mm boyunda48 kişi oturma yeri var.Motor MAN 310 PS, 350 PS
Bu otobüsler öyle çok farklı taşıtlar değil ki. Bizim körüklüler de 18 metre. Oturma düzenleri de Citaro ve O345lerden pek farklı değil. Bunlarda en arkada 4. kapı yok yerine koltuk var.
Bu otobüsler öyle çok farklı taşıtlar değil ki. Bizim körüklüler de 18 metre.
Muhtemelen, yolcu yoğunluğunun pek öyle fazla olmadığı hatlarda çalıştırılıyorlar. Gelir seviyesinin yüksek olduğu ve hemen herkesin özel otosunu bulunduğu ülkelerde, daha çok işçi-memur-yaşlı ve öğrenci kesimine hitap eden lokal taşıma araçlarından bunlar... Yoksa bizim İstanbul'da iki vagonlu otobüsler, taşarcasına hareket ediyorlar.
(+)
Bunlar ne pekiyi? 4 bant grafik ekolayzır falan mı?
(+)
Arka kısımdan faidelenmek uğruna öyle bir mekân oluşturmaya çalışmışlar ki, Tarihî Fatih Belediye Binası 'nın girişinde bile bu kadar çok merdiven yok. İrtifada maksimumları yakalamışlar adeta... Çok değil, 2 basamak daha ilâve edilecek olursa, Bayazıd Kulesi'nin rakımına ulaşılması işten bile değil!... Atmosfer basıncı, yukarıya çıkıldığında kesin 1 atm-birim azalmaktadır. Otur koltuğa, bütün Galata ve Boğaziçi'ni tepeden seyret!...
(+)
Yere 1'er metre aralıklarla işaretledikleri mesafe cetveli de pek enteresan olmuş. Bizde herhalde şoförün geriye yapacağı uyarılarda bayağı bir kolaylık sağlayacaktır: "13. metrenin üzerinde duran gözlüklü beyamca... Arkaya doğru ilerle, 10. metreden itibaren yolu tıkadın!..." şeklinde... Ya da; "Lütfen, 7 metre 30 santimde bulunan hamile bayana bir yer verelim!..." tarzında...
Ayrıca, en arkayı "L" şeklinde "Şark Köşesi" tarzında yaptıkları da iyi olmuş. Bizim Türkler kesin en köşeye bağdaş kurup oturduktan sonra, burada nargile de içebilirler (meselâ ben, bayılırım böyle bir mekânda nargile fokurdatmaya ) Yere de desenli bir kilim, koltuklara birer şilte ve de arka cama rahmetli dededen kalma Balkan Harbi hâtırası kılıcı da astık mı, Çemberlitaş'taki Bedesten haltetsin yanında!...
NOT: Nedense, bu otobüsle biraz dalga geçmek isteği hâsıl oldu birdenbire bu mesajı gördüğümde ... Bizim şartlara göre çok mu ters geldiyse nedendir artık, kendime hâkim olamadım... Affola!...