Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
teomann
15 yıl önce - Cum 28 Tem 2006, 17:17
BUR » B1.08. Metronun Mudanya'ya Etkisi Ne Olur?




Bursa Büyükşehir Belediye'sinin projeleri arasında raylı sistemin Mudanya'ya kadar uzatılmasının planlandığını biliyoruz.Sizce bu güzel ilçeye raylı sistem geldiği zaman Mudanya'nın avantajları ve dezavantajları neler olur?Siz ne düşünüyorsunuz?


oral ünlü
15 yıl önce - Cum 28 Tem 2006, 22:36

Her şeyden önce Mudanya tam anlamıyla Bursanın bir parçası olabilecek.Şehrin merkezinin denize kıyısı olması gibi bir şey somut olarak söz konusu olabilecek,Mudanya yolu üzerinde tam anlamıyla gelişmiş denemeyecek bölgelerde yeni yaşam ve sosyal donatı alanları oluşacak..

Mert Doğan
15 yıl önce - Pzr 30 Tem 2006, 22:04

En önemli avantajı gerçekten bursanın merkeziyle mudanya gerçekten mükemmel şekilde entegre olacak.Bursa gerçekten bir deniz kenti olduğunu yaşamaya başlar böylece.hele raylı sistem görükle, terminal, kestel etaplarınıda tamamladığında bu dahada güzel bi hal alır.Sadece bursanın denizle birleşmesini değil aynı zamanda istanbulunda bursayla entegrasyonunu sağlar.

Çnükü daha şimdiden İstanbulluları çekmek için deniz yolu ulaşımı sayesinde daimi oturabilecekleri bir kapı komşusu olarak kendi projelerini tanıtmaya başlayan siteler yapılmaya başladı.Bana görede biraz mantıklı. Sonuçta istanbul çok büyük ve sırf sakin bir yerde oturmak için şehir merkezinden uzakta oturan istanbullular bunun karşılığını şehiriçi trafikte harcadıkları uzun saatler şeklinde harcıyor. yine deniz kıyısında ve bazı açılardan tıpkı istanbulda yaşamakla aynı sürelerde ulaşabilecekleri süreyi mudanya sahillerinde oturarak harcamak çekici gelebilir bazı insanlara. Yeterki söyledikleri gibi her zaman 75dk zamanda gidip gelsin denizjeti projesi başladığında. Şimdiden benim tanıdığım 4-5 istanbullu varlıklı aile mudanyadan ev aldı. Sırf istanbulun kargaşasından sıkıldıkları için zaten çok uzakta oturuyorlardı. Yine sakin ve aynı mesafede olan ama ulaşımı ve havası bakımından artıları olan Mudanyaya gelen böyle kimseler eminimki olacaktır. KorpuPARK projesininde amacı birazda bu durumdu.

Dezavantajları ise en çok mudanyayı vuracak. Bikere mudanyanın genişleyebileceği tek alan arka tarafındaki zeytinliklerle dolu tepeler. Oralar hızla yerleşime açılacak. Burada zeytinliklerin yokolması garanti ama bu yokoluş Yıldırımdaki şeftali bahçeleri gibi yerini çarpık binalaramı yoksa nilüferdeki gibi modern ve planlı alanlaramı bırakacak asıl dikkat edilmesi gereken nokta bu bence. Mudanya gittikçe kalabalıklaşacak. SIEMENS farikası sahil şeridini kestiğinden Güzelyalı ile arasında şimdiki gibi çıban görünümünü sürdürüp belediyenin başına kaldırılmak üzere ciddi bela açacak. Ama kaldırıldığı gün de yerine muhteşem şeyler yapılabilir

Yani ekonomik ve şehircilik açısından bir kazanç olurken doğal görüntünün kaçınılmaz olarak bozulması ve kentleşmenin artması açısından dezavantak olacak. demekki

Hikmet şahinin dediği gibi 'omlet yapmak için bile yumurtayı kırmak gereklidir', ya yumurtayı değerlendirip karnını doyuracaksın yada yumurtayı bozulanakadar buzdolabında bekleteceksin


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Prş 10 Ağu 2006, 02:33

Mudanya'nın çekirdek Bursa ile kesintisiz birleşmesine neden olacak. Ama bu zaten bir şekilde ileride gerçekleşmesi mecburî (daha doğrusu önüne geçilemez) bir durum.  Alternatifi yok... Şehir organik şekilde 3 yöne doğru açılıyor. Bundan nasibini Mudanya da alacak elbette. Hiç değilse, birleşme tamamlanmadan evvel, bu iki nokta çağdaş bir ulaşım aracıyla birbirine bağlanmış olacak. Belki de Türkiye'de ilk defa bir bölgenin gelişimi ve dolumu neticelenmeden ulaşım altyapısı, daha baştan oturtulmuş olacak...  

Akın KURTOĞLU


Salih Kuş

15 yıl önce - Prş 10 Ağu 2006, 09:55

Bursaya ilk defa gelenler genelde Bursanın neresi büyük ? iki üç tane caddesi var gezmeye bir heykel altıparmak diyorlardı.Aslında Bursanın tum ılcelerı kendı ıcındede buyuk.Mudanya'ya kadar BursaRay ulaşırsa orasıda artık şehir merkezi gibi olacak.Ulaşım herşeyi kolaylaştırır.Şuan bursada yaşayanlara bile mudanya uzak geliyor.Ama bursaray devreye girerse uzak yakın olacak ..Ama ben birazda kotumser düşünüyorum mudanyadan once bursaray için daha oncelikli projeler var.örneğin üniversite.örneğin terminal. Bana kalırsa termınale bir adım daha oncelık verilmesi gerekir.sonrasında üniversite ve mudanya sırasıyla gelir ama biz gorur muyuz ?  



Kamil Büke
15 yıl önce - Prş 10 Ağu 2006, 10:30

Akın Üstadımız yazmış,

Alıntı:
Mudanya'nın çekirdek Bursa ile kesintisiz birleşmesine neden olacak. Ama bu zaten bir şekilde ileride gerçekleşmesi mecburî (daha doğrusu önüne geçilemez) bir durum.  Alternatifi yok...


Almanya'da Düsseldorf ile Duisburg iki ayrı şehir. Arasında Tramvay - Hafif Metro bağlantısı var.
Bugün olmasa da birgün gelecek "Bursa - Mudanya" , "Bursa - Gemlik" arası ; Tramvay - Hafif Metro bağlantısı ile mutlaka bağlanacak. Bu kaçınılmaz.

Haklısın Akın Üstadımız.


Alihanb
15 yıl önce - Prş 10 Ağu 2006, 11:29

İnanılmaz mantıklı bir karar, projeyi yapanlara teşekkir etmek gerekir. Bu proje İstanbul'la Bursayı birbirine bağlayan bir projedir. İki hızlı toplu taşıma aracı ile İstanbul Bursa arası otobüs trafiği rahatlayacak. İstanbul'dan Bursa'ya gitmek isteyen biri Yenikapıdan deniz otobüsüne binecek Mudanya'da inip ordan metroyla Bursa'nın kalbine inebilecek. Projenin bir an evvel gerçekleştirilmesi dileklerimle..  

recai

15 yıl önce - Prş 10 Ağu 2006, 11:34

Metronun  mudanyaya ergeç uzatılması kaçılmaz bir sorun elbetteki ama ilk önce yapılması gereken o bölgenin imar planı çevre düzeni ve yapılaşma şekli planlanıp bunların dışına çıkılmasına müsade edilmemesidir aksi takdirde yeni gecekondu mahalleleri ile karşı karşıya kalmamız işten bile değil bunlar çok sıkı takip edilip denetlenirse bursa ve mudanya hatta istanbul için bulunmaz bir fırsat olur kanaatindeyim.

Gözde

15 yıl önce - Sal 15 Ağu 2006, 18:56

Dezavantaj olarak aklıma iki şey geliyor.
Birincisi Bursa-mudanya seferi yapan dolmuş sürücüleri işsiz kalacaktır.
İkincisi de ağaç kesimi.Mudanyaya gidenler bilir.Mudanyaya varmadan tepeden mudanya görünür.O yol bence Hafif-ray için çok dar.Yolun yaninda da hafızam beni yanıtmıyorsa,hafif ray için düzgün,yeterli bir yol yok.Bence Hafif rayin Bursa-Mudanya kısmını metro yolu yapsalar iyi olacak.
Ama tabiki yolu alttan geçirmek masraflı olacaktır.Ama böyle birşey yapılması mümkünse umarim bu durum ciddiye alınır.Yoksa ağaçlar gidici görünüyor


Ebru K.Türk
15 yıl önce - Sal 15 Ağu 2006, 19:02

Alıntı:
Yoksa ağaçlar gidici görünüyor


Benzer bir durum da İstanbul yolunda yaşanacak BursaRAY çalışmaları başlayınca. Orada da orta refüjde çok güzel yerişmiş ağaçlar var. Hem hepsi yok olacak hem de o yol da yeşiilliğini kaybedip betona teslim olacak. Yolun daralması da yanına bonus

Gerçekten Mudanya için 2 büyük dezavantaj var.

Bir tanesi yeşilliği yok olacak, tepelerdeki zeytinlikler uzun vadede kesin yokolacak. İkinci kötü yanı ise malumunuz şu anda bile Mudanya tıpkı Bursa merkez gibi yol sorunu yaşıyor. Yollar hiç yetmiyor. Bir de zamanla büyüyen, artan nüfusuna o tek şeritli ve yaya kaldırımı bile yok denecek kadar dar olan kaldırımları nasıl yetecek bilmem. Daha işin başındayken bence Büyükşehir Belediyesi, Mudanya içinde ciddi genişlikte bir bulvar açmalı. Bunu 10 yıl sonra hiç yapamayacağını akıl etmesi ümidiyle.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara