Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 10
Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Prş 27 Arl 2007, 18:34

Levend-Zincirlikuyu kavşağından itibaren Büyükdere Caddesi'nin altından metro çalıştığı ve bu metro yakın bir zamanda Hacıosman'a kadar uzayacağı için, Metrobüs'ün Barbaros Bulvarı'ndan devamla Sarıyer'e kadar gitmesi gereksiz olur. Çünkü bu durumda; yüksek kapasiteli iki toplu taşıma sistemi üstüste ilerlemiş olur. Bunun yerine, Kabataş-Beşiktaş'tan kalkarak Bulvar'ı tırmanan ve Levend kavşağında sonlanan bir Metrobüs sistemi son derece dinamik olur. Hacıosman'dan itibaren de Sarıyer'e indirimli mekik seferleri düzenlenebilir.

Akın KURTOĞLU


Semih Yaşar

14 yıl önce - Prş 27 Arl 2007, 19:16
Kabataş-Sarıyer


Alıntı:
Levend-Zincirlikuyu kavşağından itibaren Büyükdere Caddesi'nin altından metro çalıştığı ve bu metro yakın bir zamanda Hacıosman'a kadar uzayacağı için, Metrobüs'ün Barbaros Bulvarı'ndan devamla Sarıyer'e kadar gitmesi gereksiz olur


Akın Üstad'ın görüşü de doğru ama bence Minibüsleri anacaddelerden kaldırmak için Metrobüsün
Sarıyer'e gitmesi gerekir.Bugün Beşiktaş-Sarıyer Minibüslerinin Barbaros Bulvarı üzerinde trafiğe
olumsuz etkileri olduğu konusunda hemfikiriz herhalde. Esasında Minibüsler biraz günah keçisi
oldu, personel servisleri ve okul servisleri de en az Minibüsler kadar trafik canavarlığı yapmaktadır.
Konuyu fazla dağıtmadan toparlamaya çalışayım;

- Metro hacıosman'a kadar uzatılsa bile yerüstü ulaşım sistemleri devam edecek, İ.E.T.T , ÖHO,
Minibüs, aynen bugün Taksim-Mecidiyeköy arası yüzlerce otobüsün çalışmaya devam ettiği gibi.
- Beşiktaş-Maslak-Sarıyer aksı İstanbul'un en yoğun trafik akslarından birisi ve araç yoğunluğunun
yanında Maslak plaza'larına giden servis araçları yol üzerinde bekleyip trafiği mahvediyorlar.
- Yolun en sağ şeridinin verimli kullanılabilmesi için bu şeritte ilerleyecek uzun Metrobüs araçları,
doğal olarak sağ şeridin açık olarak tutulmasını gerektirecektir, bu şeritte araç parkına kesinlikle
izin verilmeyecektir, Örneğin: Park orman civarındaki araç parkları.
- Metrobüsün sık seferler yaparak Sarıyer'e gitmesi belki gereğinden fazla otobüs tahsisine neden
olacak ama aynı zamanda Minibüslerin bu akstan kaldırılması için de çok kuvvetli bir neden
olabilecektir.

Özetle, Beşiktaş-Maslak-Sarıyer aksında yolun sağından giden uzun otobüsler, trafik kargaşasını
azaltacak yönde fayda sağlayabileceklerdir, prensip basit, mümkün olduğunca yüksek kapasiteli
ve az sayıda araç, her elimizi salladığımızda duran Minibüslere binmek yerine, iki adım yürümeyi
ve duraktan otobüse binmeyi öğrenmemiz lazım.


Semih Yaşar

14 yıl önce - Pts 31 Arl 2007, 17:02
Yolun sağından giden Metrobüs hattı


Aşağıdaki fotoğrafta Lyon'da yeni açılan C1 troleybüs hattının yolun sağındaki tercihli şeridini
görebilirsiniz. Caddenin tasarımı bence çok güzel, yolun sağında park cepleri yapılmış.
Şehir içinde kurulması düşünülen Metrobüs hatları için güzel bir örnek.




Murat Caner
14 yıl önce - Pts 31 Arl 2007, 18:44

Bu yol tek yön.

Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Pts 01 Eyl 2008, 02:02

Bu hattın inşa edilmesi gerçekleşirse, Esentepe köprülü kavşakta, 8 Eylül'de açılacak olan Topkapı-Mecidiyeköy hattında tam entegrasyon sağlanabilecek. Hatta, Avcılar istikametinden gelen hat, burada uygun bir dalla, Barbaros Bulvarı'na giriş dahi yapabilir.


(+)

Bu sayede Avcılar hattı; hem Kozyatağı, hem de Beşiktaş yönüne iki alternatifli hale getirilmiş olunur.

Akın KURTOĞLU



İSMAİL ÇELİK

13 yıl önce - Pts 01 Eyl 2008, 09:37

Açıkcası bu projeye karşıyım.Şimdilik Kabataş-4.levent arasında körüklü otobüsler çalıştırıp raylı sistem projeleri devreye girene kadar idare edilebilir.

OzanEmre

13 yıl önce - Sal 09 Eyl 2008, 13:52
Kabataş-Beşiktaş-Zincirlikuyu-Levend-Kavacık-Ümraniye(Tepeüstü)-Ataşehir-Kozyatağı Metrobüs


Arkdaşlar acaba Kabataş - Beşiktaş - Levend olarak planlanan metrobüs hattı daha da uzatılarak ikinci köprüden karşıya geçirilerek Kabataş - Beşiktaş - Zincirlikuyu - Levend - Kavacık - Ümraniye(Tepeüstü) - Ataşehir - Kozyatağı Metrobüs Hattı olarak yapılabilir mi?


Kabataş - Beşiktaş - Zincirlikuyu - Levend - Kavacık - Ümraniye(Tepeüstü) - Ataşehir - Kozyatağı Metrobüs Hattı (+)




Mert Keski
13 yıl önce - Sal 09 Eyl 2008, 14:27

Bu güzergahta metro yapılması daha doğru olur bence. Paraya kıyılmalı, ne kadar zaman alırsa alsın bu güzergaha metro inşa edilmeli. Özellikle Anadolu yakasında Tepeüstü ve Ataşehir gibi bölgelerde otobanda değil semt içlerinde istasyon olmalı. Bu da metrobüsle mümkün olmaz. Öte yandan 2.çevreyolu ve TEM üzerine metrobüs yapımının yasal olarak mümkün olup olmadığından da emin değilim.

Özellikle Beşiktaş-Levent arasında her zaman metroyu savundum, metrobüse dalıp asıl hedef olan metrolar ikinci plana atılmamalı. Eğim vb. sorunlar bir şekilde aşılır, yeter ki yapılmak istensin. Bu konuyla ilgili geçmişte çeşitli başlıklarda konuşulmuştu.

Bu hat metro olarak yapıldığında Levent'te mevcut İstanbul Metrosu hattına entegre olacak, Tepeüstü'nde Üsküdar-Ümraniye metrosuna, Kozyatağı'nda ise Kadıköy-Kartal metrosuna aktarma yapmaya imkan verecektir. Hatta Kavacık'ta da Kadir Topbaş'ın ağzından düşürmediği Üsküdar-Beykoz metrosuna aktarma sağlaması mümkün olabilir.

Sonuç: OzanEmre'nin önerdiği güzergah mükemmel, fakat sistem değil.



Not: Boğaz geçişi nasıl halledilir onu hiç bilmiyorum.


İSMAİL ÇELİK

13 yıl önce - Sal 09 Eyl 2008, 14:46

Burada metro projesi var zaten,bu acil çözüm için.Metro yalnız meyil dolayısı ile dolaşarak çıktığı için bazı yerleri es geçiyor.Buradaki metrobüs ayrı yoldan değilde ayrı şeritten gidebilir.EDS ile sıkı teftiş getirilebilir ama bazı noktalarda gene karışık trafikte gideceksiniz.Buna metrobüs değilde seferi hızlandırılmış daha düzenli işleyen otobüs seferi demek daha doğru aslında.Şimdilik yapılabilecek budur,yoksa yalıtılmış yol imkansı burada ve çevre ile trafik düzeninide çok bozar.Bu arada bende Beşiktaşlıyım.

abdullah37

13 yıl önce - Sal 09 Eyl 2008, 16:25

Kabataş-Beşiktaş-Levent arası bana göre Monorail(Havaray) için en uygun güzergah...Metrobüste olabilir ama bu hattaki yoğunluğu Metrobüsün kaldırabileceğini sanmıyorum...İleriye dönük bir proje düşünülüyorsa bu ya Metro yada Monorail(Havaray) olmalıdır...

İBB Okmeydanı-Kasımpaşa-Şişhane gibi alakasız bir bölgeye bu projeyi düşünceğine Kabataş-Levent gibi İstanbul'un en yoğun aksı olan bu bölgeye böyle bir proje düşünmelidir



sayfa 10
« önceki   123 ... 9101112   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM