Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
Semih Yaşar

16 yıl önce - Cum 28 Tem 2006, 08:14
Metrobüs


Alıntı:
Bir de bu metrobüs Kabataş'tan hareket edip Beşiktaş'a geldiğinde Barbaros Bulvarı'na doğru nasıl dönüş yapacak? Otobüsler zar zor dönüyor, 26metrelik bu meret nasıl dönüş yapacak?


Dönüş hiç problem olmaz, aracın en arka tekerlekleri ister ön tekerleklerin dönüş yönünün ters yönüne, istenirsede duraklara daha kolay yaklaşmak için ön tekerleklere tamamen paralel olarak döndürülebiliyor, dönüş yarıçapı ise 12 metre, eminim normal otobüs gibi rahatça dönerler.

Bu projedeki sorun Kabataş-Beşiktaş-4.Levend güzergahında ayrı bir otobüs şeridinin yapılamamasıdır. Bu nedenle bu güzegahta Metrobüs düşünmek yerine normal otobüs seferlerini daha sık hale getirmek, durakların fiziki yapısını iyileştirmek ve otobüslerin duraklara yanaşabilmesini sağlamak, taksilerin otobüs durak girişlerinde beklemelerini engellemek gibi basit önlemlerin alınması gerekir. Ama tabi gazetede
" taksilerin hatalı parkını engelledik" gibi bir başlık ve haber çok ilgi çekmeyeceği ve büyük bir proje olarak görülemeyeceği için hep fantastik projeler üzerinde duruluyor.


Esat San
16 yıl önce - Cum 28 Tem 2006, 09:49

Bu yolun fiziki yapısı üzerine Kabataş - Beşiktaş tramvayı başlığında çokça tartışmıştık zaten, eğer burada gerçek anlamda bir metrobus çalışacak ise yeni Beşiktaş Meydan projesi kapsamında Beşiktaş - Levent gibi bir güzergah olmalıdır, böyle yine uzun süre üzerinde konuştuğumuz bölgedeki eğim sorunları nedeni ile işletmesinin yapılamayacağını düşündüğümüz metro ve tram (yerden dişli yardımı ile çekilen sistemler dışındaki standart sistemler) kurulum maliyeti yüksekliği nedeni ile tercih edilmeyen havaray gibi seçenekler yerine metrobus tabii ki daha mantıklıdır, burada mantıklı olmayan Swiss Otel alt çıkışı Dolmabahçe Sarayının yol tarafındaki kapısı arasında kalan S virajda (şigan mı deniyor buna?) normal otobüslerin iki şeridi işgal ederek döndüğü bir noktada, her ne kadar iki körüklü ve arka tekerlekleri hareket kabiliyetli olsa da metrobus un nasıl ilerleyeceğidir?

Bence buradaki Kabataş - Beşiktaş tramvay güzergahı iptal edilmemelidir, mevcut tramvay güzergahı ve sistemi revize edilerek Kontrol ve Kumada merkezine kavuşturulmalı bu sayede bu aralıkta tek ray işletmeciliği yapılarak bu sorun aşılmalıdır, topu topu tek ray geçilecek alan 300 - 400 metre bu konu ile ilgili Semih Yaşar Avrupa örneklerinin (Hollanda idi sanırım) resimlerini yayınlamıştı. Metrobus ise Beşiktaş - Levent arası çalışmalıdır.

Diğer taraftan bu başlık ile ilgisi olmadığını biliyorum ama bu araçlar için 1,5 mio euro rakam telaffuz ediliyor ve Topkapı - Beylikdüzü arasında çalıştırılması planlanıyor, eğer bu hat içinde bu araçlardan alacaklarsa ileri tarihlerde bu yola ray döşenerek bir LRT kazanılması mantıksızdır, 50 araç alında 75 mio euro, bu parayı sokağa atmak bu kadar kolaymı? madem ayrılmış alan oluşturabiliyorsunuz döşeyin üzerinden rayı metro maliyetinin yarısına Topkapı - Beylikdüzü raylı sistemine sahip olun, hem daha verimli hem de daha uzun ömürlü.


Bora
16 yıl önce - Cum 28 Tem 2006, 10:40

En güzeli tabiki ray döşemek ama bu metrobusler sokağa atılacak araçlar değil,
rayı döşediğin yerden alırsın başka bir noktada servise koyarsın. Yabana gitmezler yani.


Beşiktaş kabataş arasına gelince bencede burda bu araçlar o cüsseyle ne yaparsan yap artı değil eksi getirir. Madem yerin var o kadar döşe rayı bitir. Yoksada zaten neyi tartışıyoruz.


Semih Yaşar

16 yıl önce - Cum 28 Tem 2006, 11:23
Kabataş-Beşiktaş


Kabataş-Beşiktaş arasında yolun en dar kısmı kaç metre bu konuda bilgisi olan varmı?
Tramvay genişliği 2,5 metre kabul edersek, yolun ortasından tramvay için 3 metrelik bir şerit ayrılması gerekir. Normal trafik içinse bence standardın altında sadece bu bölgeye mahsus olarak 2,5 metrelik 4 şerit ayrılması ve otomobiller için 2 gidiş ve 2 geliş imkanının devam ettirilmesi mantıklı geliyor. Otobüsler ise 2 şeridi kaplayacak şekilde gidebilirler yani 5 metre genişliğinde 2 şeritte rahatlıkla giderler. Otobüslerin 2 şeridi kaplayarak gitmeleri durmadıkları sürece yolun debisini fazla etkilemez sadece saatte geçen otobüs sayısı kadar daha az araba geçer. Tramvay yapıldıktan sonra bu aradan geçecek otobüsler doğal olarak azaltılacaktır. Kamyon geçişi ise tamamen yasaklanabilir.


ozvardar
16 yıl önce - Cum 28 Tem 2006, 12:44

Ben kisa guzergahlarda seyreden, bolum bolum cozumlere karsiyim.  Son 16 yildir New York ve Londra'da yasiyorum ve bu iki sehrin metro ve banliyo treni sistemlerinin basarisindan anladigim trafigi azaltma amacli rayli cozumlerin sehir icindeki merkezleri birbirine birlestirmesinden cok (mesela Taksim - 4. Levent metrosu yogun kullanimina ragmen trafik akisinda sadece lokal bir cozum getirebilmistir) insanlarin yasadigi yerlerle calistigi yerleri birlestirerek basarili olabilmesidir.  O nedenle hem New York hem de Londra'daki metro hatlarinin baslangic noktalari (Londra'daki Circle Line disinda) daha cok evlerin bulundugu yerlerden baslar, sehir merkezi ve is yerlerinden gecer ve yine sehrin obur tarafindaki evlerin yogun oldugu bolgeye kadar uzanir.

Demek istedigim sey, Kabatas / Besiktas ve 4. Levent arasi yapilacak bir metrobus sistemi olsa olsa gene lokal bir cozum olur, yoresel trafigi biraz azaltir.  Oysa bence amacimiz yapilacak hem km rayli sistemin butun trafik sistemini azaltmasi olmalidir.  Yani Besiktas Levent arasi yapilacak bir yatirimin Bostanci'daki evinde uyanip her gun Levent'e ise giden insanin arabasiyla E5 ve kopruyu kullanmasina alternatif olmasi lazimdir.  Su anda pek cok yatirim ayni anda yapiliyor, bir kismi mevcud olan yoresel cozumleri daha kapsamli cozumlerle enterge etme amacli -- ornegin Taksim - Yenikapi uzantisi, Aksaray - Yenikapi uzantisi ve Marmaray ile olan entegrasyon.  IBB baskaninin da yanilmiyorsam dusuncesi ayni -- cunku basin bultenlerinde cok sik duyulan Dogu - Bati aksi, Guney - Kuzey aksi laflarinin bence bu dusunceyi gosteriyor.

Cok uctun diyeceksiniz ama bence Marmaray (ve yukarida belirttigim 2 entegrasyon projesi -- Aksaray - Yenikapi; Yenikapi - Taksim) ile birlikte bu sehrin trafigini gercekten azaltacak proje Kadikoy - Kartal metrosunun 4. Levent - Taksim / Yenikapi metrosuyla yeni bir bogaz gecisini kullanarak entegrasyonudur.

Ayni bogaz gecisini kullanarak 4 hat yapilabilir:

(1)  Kartal - Ibrahimaga (mevcut yapimda olan metro hatti kullanilarak) - Harem - Uskudar (Marmaray istasyonuyla entegre)- Bogaz gecisi - Besiktas Meydan - Yildiz - Dubai Towers - Levent istasyonunda Levent - 4. Levent - Darusafaka hattiyla birlesme

(2)  Kartal - Ibrahimaga (mevcut yapimda olan metro hattindan) - Harem - Uskudar (Marmaray istasyonuyla entegre) - Bogaz gecisi - Besiktas Meydan - Yildiz - Gayrettepe istasyonunda Gayrettepe - Yenikapi hattiyla birlesme

(3)  Kadikoy (mevcud yapimda olan metro hattinin istasyonundan baslayarak) - Harem - Uskudar (Marmaray istasyonuyla entegre) - Bogaz gecisi - Besiktas Meydan  - Yildiz - Dubai Towers - Levent istasyonunda Levent - 4. Levent - Darusafaka hattiyla birlesme

(4)  Kadikoy (mevcud yapimda olan metro hattinin istasyonundan baslayarak) - Harem - Uskudar (Marmaray istasyonuyla entegre) - Bogaz gecisi - Besiktas Meydan - Yildiz - Gayrettepe istasyonunda Gayrettepe - Yenikapi hattiyla birlesme

Ibrahimaga - Uskudar arasi Marmaray tunellerinin metro trenlerine uygunlugunu bilemiyorum -- o nedenle yeni bir tunel ongurdum bu iki istasyon arasinda (Harem'den de gecen).

Boylece Kadikoy - Darusafaka, Kadikoy - Yenikapi, Kartal - Yenikapi ve Kartal - Darusafaka olarak 4 hat calisir.  Bogaz gecisi demek neresinden bakarsaniz USD 1 milyarlik bir maaliyet artimi anlamina geliyor (yanilmiyorsam Marmaray projesinin bogaz gecisi ihalesinin rakami da buna benzerdi) ama bence bu hat Marmarayla birlikte gercekten Istanbul'da arabaya alternatif olabilecek ikinci proje olur.

Daha onceki forumlarda Besiktas Yildiz yokusunda egime gore hangi araclarin kullanilabilecegi uzun uzun tartisilmisti.  Cikarilan sonuc, Yildizda derin bir istasyonla metronun buradan gecirilebilecegiydi (Londra Hamsptead istasyonu 59 metro derinlikte).  Bence Besiktas / Kabatas - Levent arasi yapilan lokal bir proje, havaray, metrobus, vs ne olursa olsun sadece o bolgeyi biraz minibus ve otobus trafiginden arindirir ama araba trafiginde hic bir cozum saglamaz.

Cok mu ucuyorum sizce arkadaslar?



Mert Keski
16 yıl önce - Cum 28 Tem 2006, 13:58

ozvardar, çok güzel fikirler. Aynen katılıyorum. Ve temelde yatan fikir olan Üsküdar-Beşiktaş metro bağlantısını sonuna kadar destekliyorum.

Ekin Gerger

16 yıl önce - Cum 28 Tem 2006, 14:23

tramvay metroya göre daha dik eğimlerde çalışabilir. kabataş'tan dolmabahçe'ye kadar da tramvayın yer altına inmesine yetecek bir mesafe var. tramvay tek hat üzerinden yapılsa bile dolmabahçe'deki ışıklarda sıkışıklığa sebep olabilir, veya oradaki sıkışıklıklardan olumsuz etkilenebilirdi. tabii beşiktaş'a kadar katedilmesi gereken 2şer şeritlik yola değinmiyorum bile...

bu durumda tramvay veya metrobüsün bu caddeyi trafikle ortak kullanması işi çıkmaza sokacaktır...

ben tek çözümü kabataş'tan sonra yeraltına girmeye başlayan ve dolmabahçe'den beşiktaş'a kadar tamamen yer altından gidecek bir hatta görüyorum...

açıkçası bu yeni metrobüs hattı projesi hem yaratacağı sıkıntılar, hem de alternatifi olarak düşünüldüğü ve iptal edilmesine yol açabileceği raylı sistem projeleri yüzünden beni düşündürüyor...


Avadis Hacınlıyan
16 yıl önce - Cum 28 Tem 2006, 20:51
Metrodenizi Unutmayalım


Eminönü Kabataş Beşiktaş arasında vaporetto yahut deniz motoru servisleri daha ucuz bir çözüm olmaz mı?  Üstelik altyapı tümüyle mevcut. Vaporettolar çürüyor veya Istanbul dışına sürülüyor. Elimizde sıfır trafik tıkanıklığı veren deniz dururken çözümlerimizde onu da unutmayalım.

Biraz daha yaratıcı olalım. Bu servisler Yenikapı veya Bakırköy'den başlatılarak Sarıyer'e kadar uzatılamaz mı? Beşiktaş'dan Eyüp yahut Alibeyköy'e deniz yolu ile seferler konularak yeni yapılan Edirnekapı tramvay hattına bağlantı sağlanamaz mı?

E5 ve Karaköy Kabataş arasındaki trafik sıkışıklığı böyle devam ederse deniz yolunun çok daha hızlı bir "metro" olabileceği görüşündeyim. Üstelik burundan yanaşan motorlarla zaman kaybı da önlenir.

Sevgiler


Semih Yaşar

16 yıl önce - Pts 31 Tem 2006, 09:59
Kabataş-Beşiktaş


Günaydın

Forumdaki çoğu kişi sanırım tramvayın Beşiktaş'a uzatılması konusunda hemfikir.

Dolmabahçe-Beşiktaş arasında  tramvay 2 şerit olarak trafikle birlikte gidemezmi?
Dolmabahçe'deki trafik ışıklarına kadar tramvay kendi rezerve yolunda trafiğe hiç takılmadan gelir bu noktadan sonra trafik ışığında sinyalizasyon ayarlaması yapıldığını varsayalım ve tramvaya geçiş önceliği verelim. Barbaros Bulvarı başlangıcındaki trafik ışığınıda buna göre ayarlasak  tramvayın fazla vakit kaybetmeden Beşiktaş'a gelmesini sağlayamaz mıyız?

Tramvayı Kabataş'ta sonlandırıp, Kabataş-Levend arasını Metrobüs yada normal otobüslerle katetmenin yolcu açısından hiçbir avantajı yok ki? Fındıklı-Beşiktaş arasında yine normal trafiğin içinde gidecek otobüsler, ve tramvayından daha fazla zaman kaybedecekler, ama tramvayın Kabataş'tan Dolmabahçe'ye kadar trafikten ayrı olarak kısa sürede gelme şansı var , otobüslerin ise yok. Bu yolu sık kullananlar bilir , Dolmabahçe'deki trafik ışıkları geçildikten sonra Beşiktaş'a gelmek çok zaman almıyor, otobüsler esas
Fındıklı-Dolmabahçe arasında çok zaman kaybediyor.


ozvardar
16 yıl önce - Pts 31 Tem 2006, 11:26
Tramvay


Semih -- kesin katiliyorum.  Uc mesaj oncede yazdigim gibi bence Besiktas - Levent cozumu daha buyuk bir projenin (benim kanim ikinci bir bogaz gecisi projesi kapsaminda) bir parcasi olarak cozulurse faydali olur.

Tramvayin nasil Besiktas'tan Dolmabahce'ye gidecegi konusunda ise bence iki yonlu trafikle birlikte ne iki ne de bir seritlik bir tramvay yolu yapilabilir oraya.  (1)  Yol Besiktas ve Dolmabahce girislerinde 5 serit (3 bati dogu, 2 dogu bati) ama butun arada cok dar 4 serit; (2)  Agaclar kaldirimin hemen bitiminden basliyor.  Yani kaldirimdan yer kazanmanin imkani yok.  Ayrica zaten ozellikle kuzeydeki agaclar yola dogru egiliyor -- o nedenle yolu genisletmek imkansiz; (3)  Bir cok kisinin daha once belirttigi gibi Swissotel'in guney cikisinda cok keskin bir S viraji var ve buyuk araclarin onleri bu viraji alirken hep yandaki seride geciyor (arabayla giderken en cok korktugum bolge hep burasidir).  Bu bolgeden karsilikli 2 tramvayin guvenli bir sekilde gecebilmesi icin seritler arasi genisligin arttirilmasi gerekir gibime geliyor.  Bence en saglikli cozum Akaretlerde (eskiden benzincinin oldugu, simdi otobus duragi olan yerde) son durak, bahsettigim viraja kadar cift hat, bahsettigim S virajda tek hat (yani kucuk capli bir sinyalizasyon gerekecek), sonra gene cift hatla Kabatas.  Dogu - Bati araba trafiginin de Akaratler, Swissotel, Inonu'nun arkasi, Dolmabahce yokusundan Kabatas'a baglanmasi.  Yolu biraz da olsa uzatiyor ama diger alternatiflere gore (mesela yeraltindan tramvay) bence en mantiklisi.



sayfa 3
« önceki   1234 ... 101112   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM