Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Semih Yaşar

16 yıl önce - Prş 27 Tem 2006, 14:07
Kabataş-4.Levent


Şöyle bir çözüm olabilirmi?

Metrobüs hattı Kabataş-4.Levend-Sarıyer olarak revize edilir.
Tramvay Beşiktaşa kadar uzatılır, Beşiktaş'a giden insanların Kabataş'ta gereksiz bir aktarma yapmaları engellenir.
Metrobüs haricinde Kabataş'tan dönen bütün otobüsler Beşiktaş'tan döndürülür.
Beşiktaş-Sarıyer güzergahındaki minibüsler kaldırılır yada azaltılır.

Herşeye rağmen bu saydıklarım ancak araçözüm olabilir, esas problem Beşiktaş-Sarıyer hattında Metrobüs için ayrı şerit yapılmasının hemen hemen imkansız olması.


MehmetK
16 yıl önce - Prş 27 Tem 2006, 14:22

bu Metrobüs Levent- 4.levent arasında havalanır heralde!! (teknolojiside müsait)
şaka bi tarafa...

Keza ben Zincirlikuyu'dan 4.levent'e kadar caddede arabaların gideceği bile yer yokken her gün trafik felç oluyorken bir de Metrobüse nasıl yer bulacaklar merak ediyorum

Bunun yerine Kabataş tramvayı Sarayın önünden süzülerek tek hat olarak Beşiktaş meydanına gelsin... burada bir yer altı tramvay istasyonu onun hemen üstüne metrobüs terminali yapılır ... tabi Barbaros bulvarında metrobüslere gidecek bir yol açılması lazım ki bu sorun çünkü onlarca yıllık ağaçlar var bulvar boyunca.... ama genede bence buradan çıkıp gelecekte planlanan Metro hattınında bağlı olacağı Gayrettepe Metro İstasyonuna gitsinler 4.levent'e değil...


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Prş 27 Tem 2006, 15:03

Alıntı:
esas problem Beşiktaş-Sarıyer hattında Metrobüs için ayrı şerit yapılmasının hemen hemen imkansız olması.

Benzer sorun; Dolmabahçe Stadı-Kadırgalar Caddesi kesişiminden itibaren Dolmabahçe Caddesi-Akaretler çıkışına kadar da tekrarlayacak... Burası 3-4 şeritli daracık bir yol. 2 şeridi metrobüse ayrıldığında, ulaşım tamamen bitecek... Tramvayın tek ray üzerinden çalışma alternatifi olabilecekti. Hatta, asırlık ağaçların her iki yanındaki geniş yaya kaldırımlarından biri (-ki, pek yayaların yürüyüşte tercih etmedikleri kaldırımlardır bunlar), tramvay rayı için rezerve edilebilirdi. Yayalara da, diğer serbest olan kaldırım bol bol yeterdi.

Çözümlerden biri: Kabataş Cadde Tramvayı; Beşiktaş'a kadar kesinlikle gitmeli. Buradan hareket eden Metrobüsler, Barbaros Bulvarı'nı tırmanmalı. Küçükçekmece-Cevizlibağ-Mecidiyeköy Metrobüs hattı, Mecidiyeköy'de sonlanmayıp, Köprülü Kavşak'ın altına kadar devam etmeli. Burada, Barbaros Bulvarı'nı tırmanan ve üzerinden diklemesine devam eden adıgeçen; Beşiktaş Metrobüs hattıyla entegre olmalı. Bu şekilde, Anadolu yakasından gelen İETT otobüsleriyle köprüyü atlayan ve Londra Asfaltı-E5 istikametine devam edecek yolcuların, gereksiz yere Mecidiyeköy Meydanı'na (Gayrettepe-Likör yoluyla) girmelerine de gerek kalmaz. Arzu eden Kadıköy normal İETT otobüs yolcuları; Köprülü Kavşak'ta inerek Metrobüsler'e aktarma yapabilmeliler (Hem Topkapı, hem de Beşiktaş ve 4. Levend istikametlerinde). Beşiktaş Metrobüs hattı da Köprülü Kasvşak'tan kuzeye doğru devam ederek Zincirlikuyu-Levend bağlantısını sağlamalı. İleriye devam etmesine gerek yok, çünkü bu noktadan itibaren zaten devreye Metro hattının Levend istasyonu giriyor. İleride bir de bu hattın, Maslak-Darüşşafaka'ya kadar uzatılacağı düşünülürse, en uygun sonlanma noktası Levend olacaktır (Yani; Beşiktaş-Levend metrobüsü).

Akın KURTOĞLU


Uğur Taşkın
16 yıl önce - Prş 27 Tem 2006, 15:56

Doğrumu anladım, kabataştan 4. levent e otobus hattı koyulacak. İyi ama buna ne gerek var, kabatastan 4. levent e gitmek isteyen biri, taksime ordanda 4.levente gidebilir. Cok sacma.  Aksaray - Taksim hattı var bunlara göre daha mantıklı bir proje. Kim kaç kere bindi sorarım..

Mehmet Kasım
16 yıl önce - Prş 27 Tem 2006, 16:28
Napolyon ne demiş


money money money paramız yok  raylı sistem yapmaya demiyorlarda ( dün kçtopbaş itiraf etti şaka yollu ama )

YAMA ÇÖZÜM BULAR.

Cevizlibağ-Merter arası 6*6 : 12 şerite çıktı n'oldu ? Evet şimdi oradan geliyorum.Akşamları yaşanan kilit duruma hiç bir çözüm olmadı.Birde ortadan metrobüs efendi geçerse ( ki hiç sanmam ) daracık E-5 olur.


Bir tahmin :

Metrobüs'ler kısa zamanda İETT Büslere dönüşecektir.



Semih Yaşar

16 yıl önce - Prş 27 Tem 2006, 18:05
Kabataş-4.levend Metrobüs


Alıntı:
Burası 3-4 şeritli daracık bir yol. 2 şeridi metrobüse ayrıldığında, ulaşım tamamen bitecek...


Akın Üstad

Dolmabahçe-Beşiktaş arasında 2 şeridi Metrobüs için rezerve edemezler, ancak normal trafiğin içinde gidebilirler. Bu durumda Metrobüs sadece uzun bir otobüs olarak kullanılabiliyor, manyetik pick-up'lu yönlendirme sisteminin de bu durumda bir anlamı kalmıyor. Phileas denen bu Metrobüs araçlarının en önemli özelliği neredeyse otomatik sürüşe imkan veren gelişmiş kontrol ve sürüş sistemleri.Tamamen ayrı bir otobüs yolu yapılmadığı müddetçe bu pahalı araçları kullanmanın bir anlamı yok bana göre.


Rifat Behar
16 yıl önce - Prş 27 Tem 2006, 18:21

Bu son derece pahalı araçlar bu güzergahta zaten sıkışık olan trafiği iyice içinden çıkılmaz hale getirir. Yani hiçbir işe yaramaz. Yeni bir şey söylemiş olmadım ama olsun içimi dökmüş oldum.  

Tek çare: Kabataş'a gelen mevcut tramvayı yeraltından Beşiktaş'a uzatmak. Beşiktaş'ı da metro ile Mecidiyeköy, Taksim veya Levent'e bağlamak.


ozvardar
16 yıl önce - Prş 27 Tem 2006, 21:47
Besiktas Kabatas


Ben bu kadar parca parca sistem yapilmasindan yana degilim.  Bence de tramvay uzatilmali Besiktas'a Dolmabahce'deki agacli yolun kuzey tarafindaki iki seridi kullanarak.  Dogu - Bati trafigi de Akaretler, Swissotel, Inonu statinin kuzeyindeki yoldan verilerek Kabatas'la birlestirilmeli.  Boylece Dolmabahce'deki agacli yol tek yon olarak (Bati - Dogu trafigi icin) kullanilacak.

İhsan Can İçiuyan

16 yıl önce - Prş 27 Tem 2006, 22:06

Metrobüsün bu hattaki avantajını ben anlayamadım. Hadi Topkapı-Avcılar arasında metrobüs için ayrı bir şerit yaparlarsa bir faydası olur, ama Kabataş-Levent arasında ayrı bir yol yapılamayacağı aşikar, mecburen araç yolunu kullanacak. Bu araçların hantal olduğu düşünülürse bence trafiği daha da güçleştirir. Zaten Kabataş'tan kalkıp (daha doğrusu ring yapıp) Barbaros'tan devam eden bir sürü otobüs var, bir de metrobüs'e ne gerek var ki?

İhsan Can İçiuyan

16 yıl önce - Prş 27 Tem 2006, 22:12

Bir de bu metrobüs Kabataş'tan hareket edip Beşiktaş'a geldiğinde Barbaros Bulvarı'na doğru nasıl dönüş yapacak? Otobüsler zar zor dönüyor, 26metrelik bu meret nasıl dönüş yapacak? Metrobüs kesinleşirse burada mecburen bir inşaat başlar, o zaman görün Barbaros trafiğini...



sayfa 2
« önceki   123 ... 101112   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM