Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
yunus erdem
12 yıl önce - Prş 27 Tem 2006, 09:23
[İST-A7.08] - Kabataş-Beşiktaş-Levend Arasında da Metrobüs Çalışacak



27 Temmuz 06 Zaman Gazetesi Haberi
Haberin Bağlantısı

       
Alıntı:
Topkapı-Avcılar hattından sonra Kabataş ve Levent arasına da metrobüsler geliyor

   
       
İstanbul’un toplu ulaşımına devrim niteliğinde yenilik getirmesi planlanan metro gibi otobüs (metrobüs) projesine bir halka daha ekleniyor.

İstanbul Elektrik Tünel Tramvay (İETT) Genel Müdürü Mehmet Öztürk, Topkapı-Avcılar hattının ardından Kabataş-Levent arasında da metrobüslerin işleyeceğini açıkladı.

Kabataş-Levent hattının güzergâhında yer alan Beşiktaş’ın tarihi ve kültürel zenginliklerine dikkat çeken Öztürk, “Metrobüsler, tramvay gibi hem görünümü bozmuyor, hem de Barbaros Bulvarı’nın eğimine uygun.” dedi. İETT Genel Müdürü Öztürk, bu amaçla Hollanda’nın metrobüs üretici firması VDL ile görüşmelere başladıklarını söyledi. “Alacağımız metrobüs modeli 300 yolcu kapasiteli. Her bir metrobüsün maliyeti de 1 milyon Euro civarında.” diyen Öztürk, metrobüslerin hibrit (elektrik+benzin) motorlu olduğunu kaydetti. Öztürk, yola döşenecek manyetik çivilerle otomatik hareket edebilen aracın tüm tekerleklerinin direksiyon kumandalı özelliklere sahip olacağını kaydetti.

İETT Genel Müdürü Mehmet Öztürk ile İstanbul Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Mesut Pektaş, geçen hafta metrobüs üreticisi VDL firmasının tesislerini gezmek üzere Hollanda’ya gitti. Mehmet Öztürk, gezi esnasında firmanın ürettiği 18 ve 24 metrelik metrobüsleri incelediklerini ve deneme sürüşleri yaptıklarını söyledi. Henüz üretilmemiş olan 26 metrelik 300 yolcu kapasiteli modelde karar kıldıklarını aktaran Öztürk, Topkapı-Avcılar ve Kabataş-Levent hatlarında bu metrobüsleri işletmeye alacaklarını anlattı. Metrobüslerin avantajlı yönlerinin olduğunu söyleyen Öztürk şunları kaydetti: “Tramvaylarda olduğu gibi hava kirliliği emisyon değerleri düşük. Yatırım maliyetleri çok daha ucuz. Tarihi dokuya ve şehrin ana estetiğine uygun. Her türlü hatta her türlü biçimde çalışabiliyor. Çok fazla yolcu taşıyabiliyor. Tüm tekerlekleri direksiyondan kumandalı olduğu için duraklara yanaşabiliyor. Bu sayede büyük zaman avantajı sağlıyor.”

Öztürk, Kabataş-Levent hattında tramvay ve metro gibi farklı alternatiflerin uzun zamandır değerlendirildiğini anlattı. Bu hattın güzergahında Dolmabahçe ve Çırağan sarayları, camiler, kasırlar ve tarihî birçok yapının olduğuna dikkat çeken Öztürk, “Anıtlar Kurulu’nu da yakından ilgilendiren, hassas olmamız gereken bir hat burası. Tramvay için hantal demir rayların döşenecek olması ve kataner (havadan elektrik) hattı, görünümü bozar.” dedi. İETT Genel Müdürü, Beşiktaş’tan Levent istikametinde Barbaros Bulvarı’nın eğimli olmasının da metrobüs tercihinde etkili olduğunu söyledi. Tramvayların 50 milyon dolarlık depolama yeri maliyetinin olduğunu belirten Öztürk, Kabataş - Levent hattında istifleme sorununun yaşanmayacağını söyledi. “Mecidiyeköy, Zincirlikuyu ve Boğaz Hattı 376 otobüsümüz var.” şeklinde konuşan Öztürk, “200 bin yolcu bu hat’ta İETT ile seyahat ediyor. Halk otobüsleri, taksi ve minibüsler de çalışıyor. İstanbul’un en hareketli bölgelerinden birisi orası.” dedi.


‘Metrobüsler uçak teknolojisiyle üretiliyor’

İETT Genel Müdürü Öztürk, metrobüslerin uçak teknolojisi kullanılarak üretildiğini anlattı. “Hiçbir çivi yok, tamamen yapıştırılma olarak üretiliyor.” diyen Öztürk şöyle konuştu: “Emniyet yönünden de test işlemlerini yaptık. Saatte 75 kilometre hızla giden bu araca aynı hızla başka bir kamyon vurduğunda, metrobüste meydana gelen hasar esneme kabiliyeti fazla olduğu için küçük oluyor.” Plakalar halinde yapıştırma biçiminde yapıldığı için de hasar gören yerin plakasının alınıp eklenebildiğini ve normal araçlara göre 1 ton civarında daha hafif olduklarını anlatan Öztürk, Hollandalı VDL firmasının 85 adet yüksek teknolojili ürün üreten bir şirketler grubu olduğunu kaydetti.            

27.07.2006   Ali Kuş   İstanbul          



Ademv
12 yıl önce - Prş 27 Tem 2006, 09:57

Bence güzel düşünülmüş bir proje. Ancak metrobüs yolunu araçlardan arındırmazlarsa hiç bir anlamı olmaz.

hakki
12 yıl önce - Prş 27 Tem 2006, 10:34

guzel olmus besiktas-levent arasinda en azindan birseyin planlanmis olamasi.fakat ertugrul sitesiyle kislaonu arasinda bulunan bolumu nasil bir sekile genisletecekler merak ediyorum..bu arada barbaros bulvarindaki orta refujdaki agaclarinda yok olmasini bekleyebiliriz...



Murat Caner
12 yıl önce - Prş 27 Tem 2006, 10:59

Hirojenle çalışmayacaklar anlaşılan. Ben boşuna sutegi diye kazınıyorum.

Semih Yaşar

12 yıl önce - Prş 27 Tem 2006, 11:13
metrobüs


Alıntı:
guzel olmus besiktas-levent arasinda en azindan birseyin planlanmis olamasi.fakat ertugrul sitesiyle kislaonu arasinda bulunan bolumu nasil bir sekile genisletecekler merak ediyorum..bu arada barbaros bulvarindaki orta refujdaki agaclarinda yok olmasini bekleyebiliriz...


Selamlar

Barbaros Bulvarının orta bölümündeki ağaçlar çok güzel,bu ağaçları kesmeyi kimsenin düşünmemesi lazım. Bir ihtimal otobüslerin kapılarının solda olması ve orta refüjün belli noktalarında duraklar yapılması ve bu durakları iki yöne ortak kullanmak olabilir.
Diğer seçenek de Beşiktaş-Sarıyer güzergahındaki otobüs ve minibüslerin azaltılması ve Metrobüs araçlarının normal trafikle beraber hareket etmesi olabilir,tabi bu durumda yine trafiğe takılacakları muhakkak. Esasında sağ şeriti otobüs yolu olarak kullanmak bazı Avrupa şehirlerinde mümkün olsada İstanbul'da imkansız gibi görünüyor, bırakın otobüs şeridini sağ şeritler otopark olarak kullanılıyor.



Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Prş 27 Tem 2006, 12:37

Ayrıca, bu haberden; "Kabataş-Beşiktaş" arasında inşa edilmesi plânlanan Cadde Tramvayı uzatma hattının da rafa kaldırıldığı sonucunu çıkarabilir miyiz?

Akın KURTOĞLU


Mert Keski
12 yıl önce - Prş 27 Tem 2006, 12:58

Hatta, Beşiktaş-Levent metro bağlantısı ile Beşiktaş'ta yapılması planlanan büyük meydan projeleri de rafa kalkmış oluyor sanırım.



Semih Yaşar

12 yıl önce - Prş 27 Tem 2006, 13:32
Kabataş-Levend metrobüs


Bu haberden tramvayın Beşiktaş'a uzatılmayacağı sonucu çıkıyor. Bence imkanları ve projeyi zorlayıp tramvayın Beşiktaşa tek hat olarak uzatılması ve  Deniz müzesi paralelinde son durak yapması güzel olurdu.

Küçük bir ayrıntı belki ama, 26 metrelik otobüslerin 300 kişi taşıyabileceğine ben inanmıyorum , en fazla 200-220 kişi taşınabilir.


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Prş 27 Tem 2006, 13:40

Alıntı:
Bu haberden tramvayın Beşiktaş'a uzatılmayacağı sonucu çıkıyor. Bence imkanları ve projeyi zorlayıp tramvayın Beşiktaşa tek hat olarak uzatılması ve  Deniz müzesi paralelinde son durak yapması güzel olurdu.

Şayet, Cadde Tramvayı Beşiktaş'a kadar gitseydi, bu sefer Kabataş'ın yeni oturtulmaya çalışılan aktarma özelliği kaybedilecekti. Dolayısıyla Füniküler'in de hiçbir esprisi kalmayacaktı. Herkes Beşiktaş'ta sonlanan ulaşım araçlarından aktarmalarını yapacak ve bundan, Beşiktaş-Gümüşsuyu-Taksim istikametli İETT hatları da nasibini alacaktı. Beşiktaş'tan Taksim'e çıkacak olanlar, direkt 40, 40T ve 559C'ye hücum edecekler ve böylece kimse Füniküler'i kullanmayacaktı. Metrobüs Kabataş'a kadar gelirse, herkes Füniküler'i kullanmak zorunda kalacak...  

Yani, gereksiz bir şekilde yol ortasına yapılmış bir Füniküler uğruna, bu bölgenin bütün ulaşım alışkanlıklarını allak-bullak ettiler ya...

Akın KURTOĞLU


messiah_haktan

12 yıl önce - Prş 27 Tem 2006, 13:51

Kabataş- levent arasında zaten raylı sistem var, böyle yeni bir hatta gerek var mı?



sayfa 1
123 ... 101112   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM