Ana Sayfa 878 bin Türkiye Fotoğrafı
  
İstanbul Seyrantepe-G.O.P.-Kazlıçeşme Metro Projesi
Sayfa: 1, 2  Sonraki
Ana Sayfa -> ULAŞIM
cevap yaz (üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Mehmet Kasım
8 yıl önce - Sal 25 Tem 2006, 18:33
İstanbul Seyrantepe-G.O.P.-Kazlıçeşme Metro Projesi


Güzergahı Seyrantepe,Kağıthane,Sadabat,Alibeyköy,Rami,Bayrampaşa,Topkapı,Surboyu,Kazlıçeşme olarak planlanan bu proje kuzey-güney aksında ilerlerken 7 farklı raylı sistemle kesişiyor.

Kesiştiği Sistemler ;

1* Darüşşafaka-Yenikapı

2* Beşiktaş-Tekstilkent

3* Eminönü-Alibeyköy Tramvayı

4* Cebeci-Edirnekapı Tramvayı

5* Havaalanı-Aksaray LRT

6* Bağcılar-Kabataş Tramvayı

7* Gebze-Halkalı Metrosu


MAVİ ÇİZGİLİ HAT.


 


Akın Kurtoğlu

8 yıl önce - Sal 25 Tem 2006, 18:34

Bu hattı, doğu-batı yönünde açılan yatay raylı sistemleri birbirine bağlamak amacıyla düşünmüş olmalılar. Yay şeklinde bir hat gerekliydi buraya.   Kazlıçeşme'den başlatılmasının sebebi de, herhalde Marmaray ile entegrasyonun sağlanması için...

Akın KURTOĞLU


Murat Caner
8 yıl önce - Sal 25 Tem 2006, 21:01

Benim hoşuma gitmedi. Kenedi Hisaraltı caddelerinin kesiştiği yerden başlayıp, Eyüp-Fatih arasından Altın Boynuz köprü geçişi ile Kağıthane, Şişli, Beşiktaş'a bağlanan bir yol olmalıydı. Böylece Kasımpaşa civarından uzun bir sistem daha yapmak gerekmezdi. Toplam uzunluğu 15 km'yi geçmeyeceğinden yapımı uzun sürmezdi. Bütün kuşakları kestiği için tümleşimi de sağlardı.

Sağlık olsun. Yolu tasarlayanların bir bildiği vardır.


En son Murat Caner tarafından Sal 25 Tem 2006, 21:07 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Akın Kurtoğlu

8 yıl önce - Sal 25 Tem 2006, 21:06

Alıntı:
Eyüp-Fatih arasından Altın boynuz köprü geçişi ile kağıthane, Şişli, Beşiktaş'a bağlanan bir yol olmalıydı.

Surtiçi'nde herhangi bir şekilde raylı sistm projesine cevaz vermiyorlar artık Vezneciler-Edirnekapı arasında yerüstünden gidecek olan cadde tramvayına bile (haddinden fazla saçma bir şekilde) red cevabı verildi. Suriçi'nden geçen bir yayı hayata geçiremezler. Surların dış cephesini takip eden bir yeraltı sistemi de olamaz. Çünkü surların temelleri yolboyunca tarihi eserlerle dolu...

Akın KURTOĞLU


Murat Caner
8 yıl önce - Sal 25 Tem 2006, 21:10

Suriçine demiryolu sokmazlarsa şehri merkeze çekemezler. Sulukule'deki yıkımlar da bir işe yaramaz. Kentsel dönüşümü başarıya götürmeleri sur içine demiryolunu sokmaları ile doğru orantılı. Taşıtlar dışarı tramvay içeri.


Esat San
8 yıl önce - Sal 25 Tem 2006, 22:13

Murat kesinlikle haklı, eğer raylı sistemleri Sur içine sokamaz isek hiçbir anlamı yokki bu projelerin, bencede kesinlikle daha kesin ve kısa bir şekilde Şişli ye bağlanmalı idi, sanırım bu hat Otogar - Kağıthane - Şişli hattınında iptali anlamına geliyor harita üzerinde göremedim, Kazlıçeşmeye bağlanma sebebi ise buradaki arazi ile ilgili olarak yapılan planların işlerlik kazanması ile ilgilidir sanırım işmerkezleri oteller kongre merkezleri falan yapılacaktı, eh hiç yoktan iyidir diyelim ama yinede en azından Çapa ya yakın bir noktada ve Fatih merkezde birer istasyon olmalıydı

Mehmet Kasım
8 yıl önce - Çrş 26 Tem 2006, 10:00
Otogar


Otogar-Beşiktaş projesi iptal oldu Beşiktaş-Tekstilkent'te dönüştürüldü.Kazlıçeşme Metrosu Bayrampaşa İstasyonu ile Havaalanı LRT'ye entegre olacak.

Bu projeyi planlayanlar TOPKAPI'yı pas geçmezler herhalde.

Suriçinden taşıtların çıkması raylı sistemin girmesi çok süper olur.Ama tarihi duyarlılığı olduğu söylenen  Anıtlar Kurulu neden böyle düşünmüyor?


İSMAİL ÇELİK

6 yıl önce - Cum 18 Nis 2008, 15:58

Bu proje her ne kadar Seyrantepe diyorsada Sanayi Mah. başlar muhtemelen nasılsa hat yapılıyor.
Seyrantepe yalnız yüksekte yer aldığı için dolaşarak ve açığa çıktığı kesimlerde viyadükler ile meyili ayarlayacaklardır ve bu durumda Yahya Kemal Dereiçi mevkine kadar bu iniş tamamlanmalı ama(İski'nin orası) zira buradan Şirintepe-Çeliktepe ve Gültepe'nin aşağı tarafları yürüme mesafesindedir,buradan Kağıthane-Sadabad(Kağıthane Belediyesi ile Sütlüce Tem bağlantı arası)-Sünnet Köprüsü(Tem bağlantı-MiniaTürk arası)-Silahtar ağa-Alibeyköy-Eyüp arasına çalışmalı buradan mesafe avantajınıda kullanarak Uluyol'a yani Bereç'e çıkmalıdır.Burası GOP yürüme mesafesindedir ve buradan Yıldırım Mah.(istasyon yeri karakolun orası)-Sağmalcılar-Bayrampaşa(Belediyenin yanındaki park)-Litros Yolu(2.matbaacılar önü)-Topkapı-Silivrikapı-Kazlıçeşme aradında olmalı buradanda Marmaray sonrası kullanılamayacak banliyö hattından Sirkeci'ye devam etmeli,eğerki Eyüp-Bereç çıkışı sağlanamazsa daha uzun mesafe imkanı sunacak olan Sağmalcılar bağlantısı yapılıp gerisi anlattığım şekilde devam etmelidir,bu durumda Eyüp-Bereç arası füniküler kurulabilir.


Mehmet Kasım
5 yıl önce - Sal 13 Oca 2009, 11:06

İBB'nin yenii yayınladığı haritaya göre bu proje revize olmuş. Seyrantepe ile ilgisi kalmamıŞ. KAZLIÇEŞME-KAĞITHANE'den sonra Seyrantepe'ye değil LEVENT'e yöneliyor. Oradan da boğaziçinden geçerek Anadolu Yakası'na 2. tüp geçit olarak geçiyor.


(+)


İSMAİL ÇELİK

5 yıl önce - Sal 13 Oca 2009, 16:03

Tamam bu haliylede iş yapar bu o zaman atıl kalacak Yedikulu-Sirkeci arasıda buna dahil edilmelidir.Böylece hem o hat değerlendirilmiş hemde Marmaray ile 3 noktada Avrupa yakasında bağlantı yapılmış olur.


Ana Sayfa -> ULAŞIM