sayfa 1  |
 |
Mehmet Kasım
15 yıl önce - Pts 24 Tem 2006, 10:50
[İST-C9.41] - Raylı Sistemlerde 50 ÇÖZÜM
Bu çalışma 6 aylık wowturkey üyeliğimin ve araştırmalarım sonucunda elde ettiğim bilgilerin bir ürünü.
Çalışmayı bu şekilde başlıklandırmamın amacı Kadir Topbaş Beyin 116 ve 140 ÇÖZÜM gibi PR çalışmasına angaje olmak da değil.
İstanbulumuz'da benim gördüğüm B.Dalan , N.Sözen , R.T.Erdoan , A.Müfit Gürtuna ve K.Topaş belediye başkanlıkları yaptı.Hepsi birşeyler yapmaya çalıştı.Hatasıyla sevabıyla hepsi geride kaldı.
AMA İSTANBUL BİZİM.
AMACIMIZ : Ulaşım ve Raylı Sistemler konusunda genel bir kamuoyu desteği ve metro kültürü oluşmasına katkı sağlamaktır.
Bu amaçla bu zamana kadar yapılanlara eklenecek bu 50 çözüm için ilgili kurum ve kuruluşların ilgilerini çekmek ve desteğini sağlamak için yaptığım alışmanın içeriği :
BU ZAMANA KADAR İBB NİN GÜNDEMİNDE OLAN HATLAR
İnşaa Halindeki Raylı Sistemler ( Tahmini Kronoloji )
1- Bağcılar-Zeytinburnu Tramvay 2006
2- Cebeci-Edirnekapı LRT 2007
3- Aksaray-Yenikapı LRT 2008
4- Taksim-Yenikapı Metrosu 2009
5- 4.Levent-Darüşşafaka Metrosu 2009
6- Esenler-Bağcılar LRT 2009
7- Kadıköy-Göztepe Metrosu 2009
8- Bağcılar-Başakşehir Metrosu 2010
9- Göztepe-Kartal Metrosu 2011
10- Gebze-Halkalı Metrosu ( Marmaray ) 2011
Uygulama + Etüd+Avan Projesi Hazırlanmakta Olanlar
1- Bakırköy-K.Çekmece Metro 2007
2- Bakırköy-Bağcılar Metro 2007
3- Üsküdar-Ümraniye LRT 2007
4- K.Çekmece-Beylikdüzü Metro
5- Yenikapı-İncirli Metro
6- Kabataş-Beşiktaş Tramvay
7- Beşiktaş-Zincirlikuyu
8- Eminönü-Eyüp Tramvay
9- Sefaköy-İSTOÇ Havaray
10- Edirnekapı-Vezneciler Tramvay
11- Beşiktaş-Şişli-Tekstilkent Metro
12- Ümraniye-Çekmeköy LRT
13- Tekstilkent-Bahçeşehir Metro
14- Bostancı-Dudullu LRT
15- Bağcılar-Halkalı LRT
16- Darüşşafaka-Sarıyer Metro
17- Havaalanı-Olimpiyatköy LRT
18- Kartal - Kurtköy Metro
19- Beylikdüzü-B.Çekmece LRT
20- Seyrantepe-Kazlıçeşme Metro
21- Levent-Çeliktepe Havaray
22- Levent-Gültepe Metro
23- 4.Levent-Sanayi Metro
24- Beşiktaş-Sarıyer Tramvay
25- Üsküdar-Beykoz Tramvay
26- B.Çekmece-Silivri Banliyö
27- Kazlıçeşme-Sirkeci LRT
28- Halkalı-Bahçeşehir Metro
29- Bağcılar-100.Yıl Tramvay
30- Şişhane-Kasımpaşa Havaray
31- Kasımpaşa-Şişli Havaray
32- Levent-Rumelihisarı Havaray
33- Kurtköy-F1 Park Havaray
34- Kartal İDO-Kartal E-5 Havaray
35- Bahçeşehir-Ambarlı Banliyö
36- Bahçeşehir-B.Çekmece Banliyö
37- Anadoluhisarı-Kavacık-Çubuklu Havaray
38- Ümraniye-Göztepe Metro
39- Zeytinburnu-Bakırköy Tramvay
40- Mahmutbey-Şirinevler
|
 |
Mehmet Kasım
15 yıl önce - Sal 25 Tem 2006, 17:53
SON DURUM
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Haberler/HaberDetay.h ...erId=22642
Dün bu başlığı açmıştım kimse inanmadı Şaka şaka.Süper işler oluyor yerin altında.
SON HARİTAYA DİKKAT
En son Mehmet Kasım tarafından Sal 25 Tem 2006, 18:22 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
|
 |
Murat Caner
15 yıl önce - Sal 25 Tem 2006, 18:20
Kapsaydın bir tane harita.
Güzel. Benim kafamdakileri çizmişler. . Ama ben Beşiktaş'tan geçecek metro için karşıya tüp geçit istiyorum. İleride onu da yapacaklardır. Usun yolu bir. Bir de şu yapımları hızlı ve ucuz yapabilsek. İstanbul'un yollarını bitirsek. Diğer illeri daha çekici yapsak. İstanbul'un yükünü azaltsak. Yerleşim alanlarını düzeltsek.
Sorularım,
Beşiktaş'tan başlayan gökçe kuşak tramvay mı? (Ben kıyı yolundan tramvay düşünmüştüm. Bu daha iyi ancak pahalı bir çözüm olacak.)
Anadolu yakası kıyı kuşağı tramvay mı? (Yeşil olduğuna göre öyle.)
Beşiktaş metrosu tasarı ihalesi yapıldı mı? (Bu kuşağın eskisi gibi Bakırköy taraflarına bağlanmasını istiyordum.)
Daha önce Kasım Bey'in dediği herşeyi işlemişler.
|
 |
Mehmet Kasım
15 yıl önce - Çrş 26 Tem 2006, 11:02
Teşekkürler
Teveccühünüz Ben tasarlıyorum onlar yapıyorlar
Beşiktaş'tan kuzeye giden gökçe kuşak Boğaziçi Tramvay Hattı Projesi kapsamında etüd ve avan projeleri yapılmakta olan bir hat.
|
 |
Mehmet Kasım
15 yıl önce - Sal 22 Ağu 2006, 11:13
1.2 KATRİLYONLUK EK BÜTÇE
http://www.yenisafak.com.tr/gundem/?t=22.08.2006& ...ev/yatırım
1.2 katrilyonluk ek bütçenin önemli bir kısmının ULAŞIM'a harcanması planlanıyor.
Ulaşımdada karayolu kavşakları , karayolu tünelleri ve tabi ki Raylı Sistemlere ayrılacak.
Ulaşım yatırımlarının % 40 artması demek metro da daha fazla işler yapılması demek.
|
 |
cuneyterkol
15 yıl önce - Pts 02 Nis 2007, 17:47
Hızlı trende test sürüşlerine başlanacak
Ankara ve İstanbul arasındaki yolculuk süresini kısaltmak, daha hızlı, konforlu ve güvenli bir seyahat sağlamak amacıyla 2003 yılında Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından temeli atılan hızlı tren
projesinin ilk etabı olan Ankara-Eskişehir arasındaki test sürüşleri bu ay içinde başlayacak. Ankara ve İstanbul arasındaki yolculuk süresini kısaltmak, daha hızlı, konforlu ve güvenli bir seyahat sağlamak amacıyla uzun yıllardır gündemde olan hızlı tren projenin ilk etabını oluşturan Ankara-Eskişehir bölümünün temeli 8 Haziran 2003’te Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından atıldı. AA muhabirinin Ulaştırma Bakanlığı yetkililerinden aldığı bilgiye göre, 2000 yılında imzalanan sözleşme gereği çift hatlı, elektrikli ve sinyalli olarak yeni demir yolu yapımına başlandı. Esenkent-İnönü ve İnönü-Köseköy olmak üzere toplam 550 kilometre uzunluğunda 2 etap halinde yürütülen çalışmalar kapsamında kazı ve dolgu çalışmalarında 2.5 milyon kamyon ile 25 milyon ton hafriyat yapıldı. Ankara-İstanbul hızlı tren güzergahında çalıştırılmak üzere alınan tren setleri, saatte 250 kilometre hız yapabilen, 419 kişi taşıma kapasiteli, 6’şar adet vagondan oluşuyor. Ankara-Eskişehir arasını 50 dakikaya, Ankara-İstanbul arasını 3 saate indirecek hızlı tren seferleri aynı zamanda Ankara-İzmir arasındaki seyahat süresini de yaklaşık 2 saat kısaltacak.
TEST SÜRÜŞLERİ BAŞLIYOR
Ankara-Eskişehir arası 655 milyon avroya, Eskişehir-İstanbul arası 1 milyar 270 milyon dolara mal olan hızlı tren projesi kapsamında bugüne kadar 164 bin
kamyon ile 2.5 milyon ton balast taşındı, 288 adet menfez inşası tamamlandı. 38 kara yolu üst geçidi, 47 kara yolu alt geçidi yapıldı. Güzergahtaki toplam 85 hemzemin geçit problemi çözüldü. 13 nehir köprüsü yapılan çalışmalar kapsamında toplam 4 bin 342 metre uzunluğunda 5 viyadük ve 1 tünel yapıldı. Ankara-İstanbul arası 550 kilometrelik yola 57 bin ton ray ve 680 bin adet travers döşendi. Bugüne kadar hızlı tren çalışmalarında 120 bin kişinin yaşayabileceği 30 bin adet apartman dairesine eş değer inşaat yapıldı. Ankara-Konya arasını 1 saat 15 dakikaya indirecek 212 kilometrelik güzergahta da hızlı tren projesi çalışmaları devam ediyor. Ayrıca Ankara-Sivas, Ankara-İzmir, Bursa-Osmaneli ve Ankara-Kayseri arasında hızlı tren uygulama projeleri hazırlanıyor. Ankara-Eskişehir arasındaki test sürüşleri bu ay içinde başlayacak.
http://www.milliyet.com.tr/2007/04/02/son/sontur40.asp
|
 |
emrenmert
2 yıl önce - Sal 28 Oca 2020, 02:37
Başlığın açıldığı 2006 ve sonrasında açılan raylı sistemler:
* T1 tramvay hattı Eminönü-Kabataş etabı (2005)
* F1 // Kabataş-Taksim füniküler hattı (2006)
* T1 tramvay hattı Zeytinburnu-Bağcılar etabı (2006)
* T4 tramvay hattı Edirnekapı-Mescidi Selam etabı (2007)
* M2 metro hattı Levent-İTÜ etabı (2009)
* T4 tramvay hattı Topkapı-Edirnekapı etabı (2009)
* M2 metro hattı Seyrantepe istasyonu (2010)
* M2 metro hattı İTÜ-Hacısoman etabı (2011)
* M4 metro hattı Kadıköy-Kartal etabı (2012)
* M1b metro hattı Otogar-Kirazlı etabı (2013)
* M3 metro hattı Başakşehir-Kirazlı etabı (2013)
* Marmaray banliyö treni hattı Kazlıçeşme-Ayrılıkçeşmesi etabı (2013)
* M2 metro hattı Taksim-Yenikapı etabı (2014)
* M1b metro hattı Yenikapı-Aksaray etabı (2014)
* M6 // Levent-Boğaziçi Üniversitesi metro hattı (2015)
* M4 metro hattı Kartal-Tavşantepe etabı (2016)
* M5 metro hattı Üsküdar-Çekmeköy etabı (2018)
* Marmaray banliyö treni hattı Halkalı-Kazlıçeşme ve Ayrılıkçeşmesi-Gebze etapları (2019)
Toplam: 187,53 km
2006 öncesinde inşa edilen hatlarla beraber 233,05 km yapıyor.
|
 |
reşitözen
2 yıl önce - Sal 28 Oca 2020, 09:38
|
 |
ÖmerBey56
2 yıl önce - Sal 28 Oca 2020, 11:15
Avrupa'daki gibi kapıların açılması için tuşlar konulsa? İzmir'de bu sistem kullanılıyor mesela. Enerjiden ciddi derecede tasarruf edilebilir. Az kullanılan istasyonlarda boşuna enerji kaybı yaşanmaz.
|
 |
emrenmert
2 yıl önce - Sal 28 Oca 2020, 11:40
Gaziantep'teki tramvaylarda da sistem dediğiniz gibi. Sadece yolcunun açma tuşuna bastığı kapılar açılıyor.
|
 |
sayfa 1  |