Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Mehmet Kasım
15 yıl önce - Pts 24 Tem 2006, 10:50
[İST-C9.41] - Raylı Sistemlerde 50 ÇÖZÜM



Bu çalışma 6 aylık wowturkey üyeliğimin ve araştırmalarım sonucunda elde ettiğim bilgilerin bir ürünü.

Çalışmayı bu şekilde başlıklandırmamın amacı Kadir Topbaş Beyin 116 ve 140 ÇÖZÜM gibi  PR çalışmasına angaje olmak da değil.

İstanbulumuz'da benim gördüğüm B.Dalan , N.Sözen , R.T.Erdoan , A.Müfit Gürtuna ve K.Topaş belediye başkanlıkları yaptı.Hepsi birşeyler yapmaya çalıştı.Hatasıyla sevabıyla hepsi geride kaldı.

AMA İSTANBUL BİZİM.
AMACIMIZ : Ulaşım ve Raylı Sistemler konusunda genel bir kamuoyu desteği ve metro kültürü oluşmasına katkı sağlamaktır.

Bu amaçla bu zamana kadar yapılanlara eklenecek bu 50 çözüm için ilgili kurum ve kuruluşların ilgilerini çekmek ve desteğini sağlamak için yaptığım alışmanın içeriği :

BU ZAMANA KADAR İBB NİN GÜNDEMİNDE OLAN HATLAR

İnşaa Halindeki Raylı Sistemler ( Tahmini Kronoloji )

1- Bağcılar-Zeytinburnu Tramvay    2006

2- Cebeci-Edirnekapı LRT               2007

3- Aksaray-Yenikapı LRT                2008

4- Taksim-Yenikapı Metrosu           2009

5- 4.Levent-Darüşşafaka Metrosu   2009

6- Esenler-Bağcılar LRT                  2009

7- Kadıköy-Göztepe Metrosu           2009

8- Bağcılar-Başakşehir Metrosu       2010

9- Göztepe-Kartal Metrosu              2011

10- Gebze-Halkalı Metrosu  ( Marmaray )  2011


Uygulama + Etüd+Avan Projesi Hazırlanmakta Olanlar

1- Bakırköy-K.Çekmece Metro             2007

2- Bakırköy-Bağcılar Metro                   2007

3- Üsküdar-Ümraniye LRT                    2007

4- K.Çekmece-Beylikdüzü Metro            

5- Yenikapı-İncirli Metro

6- Kabataş-Beşiktaş Tramvay

7- Beşiktaş-Zincirlikuyu

8- Eminönü-Eyüp  Tramvay

9- Sefaköy-İSTOÇ Havaray

10- Edirnekapı-Vezneciler Tramvay                        

11- Beşiktaş-Şişli-Tekstilkent Metro        

12- Ümraniye-Çekmeköy LRT

13- Tekstilkent-Bahçeşehir Metro            

14- Bostancı-Dudullu LRT

15- Bağcılar-Halkalı LRT

16- Darüşşafaka-Sarıyer Metro

17- Havaalanı-Olimpiyatköy LRT

18- Kartal - Kurtköy Metro

19- Beylikdüzü-B.Çekmece LRT

20- Seyrantepe-Kazlıçeşme Metro

21- Levent-Çeliktepe Havaray

22- Levent-Gültepe Metro

23- 4.Levent-Sanayi Metro

24- Beşiktaş-Sarıyer Tramvay

25- Üsküdar-Beykoz Tramvay

26- B.Çekmece-Silivri Banliyö

27- Kazlıçeşme-Sirkeci LRT

28- Halkalı-Bahçeşehir Metro

29- Bağcılar-100.Yıl Tramvay

30- Şişhane-Kasımpaşa Havaray

31- Kasımpaşa-Şişli Havaray

32- Levent-Rumelihisarı Havaray

33- Kurtköy-F1 Park Havaray

34- Kartal İDO-Kartal E-5 Havaray

35- Bahçeşehir-Ambarlı Banliyö

36- Bahçeşehir-B.Çekmece Banliyö

37- Anadoluhisarı-Kavacık-Çubuklu Havaray

38- Ümraniye-Göztepe Metro

39- Zeytinburnu-Bakırköy Tramvay

40- Mahmutbey-Şirinevler


Mehmet Kasım
15 yıl önce - Sal 25 Tem 2006, 17:53
SON DURUM


http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Haberler/HaberDetay.h ...erId=22642

Dün bu başlığı açmıştım kimse inanmadı Şaka şaka.Süper işler oluyor yerin altında.

SON HARİTAYA DİKKAT

 


En son Mehmet Kasım tarafından Sal 25 Tem 2006, 18:22 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Murat Caner
15 yıl önce - Sal 25 Tem 2006, 18:20

Kapsaydın bir tane harita.

Güzel. Benim kafamdakileri çizmişler. . Ama ben Beşiktaş'tan geçecek metro için karşıya tüp geçit istiyorum. İleride onu da yapacaklardır. Usun yolu bir. Bir de şu yapımları hızlı ve ucuz yapabilsek. İstanbul'un yollarını bitirsek. Diğer illeri daha çekici yapsak. İstanbul'un yükünü azaltsak. Yerleşim alanlarını düzeltsek.

Sorularım,

Beşiktaş'tan başlayan gökçe kuşak tramvay mı? (Ben kıyı yolundan tramvay düşünmüştüm. Bu daha iyi ancak pahalı bir çözüm olacak.)

Anadolu yakası kıyı kuşağı tramvay mı? (Yeşil olduğuna göre öyle.)

Beşiktaş metrosu tasarı ihalesi yapıldı mı? (Bu kuşağın eskisi gibi Bakırköy taraflarına bağlanmasını istiyordum.)

Daha önce Kasım Bey'in dediği herşeyi işlemişler.


Mehmet Kasım
15 yıl önce - Çrş 26 Tem 2006, 11:02
Teşekkürler


Teveccühünüz Ben tasarlıyorum onlar yapıyorlar

Beşiktaş'tan kuzeye giden gökçe kuşak Boğaziçi Tramvay Hattı Projesi kapsamında etüd ve avan projeleri yapılmakta olan bir hat.


Mehmet Kasım
15 yıl önce - Sal 22 Ağu 2006, 11:13
1.2 KATRİLYONLUK EK BÜTÇE


http://www.yenisafak.com.tr/gundem/?t=22.08.2006& ...ev/yatırım

1.2 katrilyonluk ek bütçenin önemli bir kısmının ULAŞIM'a harcanması planlanıyor.

Ulaşımdada karayolu kavşakları , karayolu tünelleri ve tabi ki Raylı Sistemlere ayrılacak.

Ulaşım yatırımlarının % 40 artması demek metro da daha fazla işler yapılması demek.



cuneyterkol
15 yıl önce - Pts 02 Nis 2007, 17:47

Hızlı trende test sürüşlerine başlanacak
     Ankara ve İstanbul arasındaki yolculuk süresini kısaltmak, daha hızlı, konforlu ve güvenli bir seyahat sağlamak amacıyla 2003 yılında Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından temeli atılan hızlı tren
     projesinin ilk etabı olan Ankara-Eskişehir arasındaki test sürüşleri bu ay içinde başlayacak. Ankara ve İstanbul arasındaki yolculuk süresini kısaltmak, daha hızlı, konforlu ve güvenli bir seyahat sağlamak amacıyla uzun yıllardır gündemde olan hızlı tren projenin ilk etabını oluşturan Ankara-Eskişehir bölümünün temeli 8 Haziran 2003’te Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından atıldı. AA muhabirinin Ulaştırma Bakanlığı yetkililerinden aldığı bilgiye göre, 2000 yılında imzalanan sözleşme gereği çift hatlı, elektrikli ve sinyalli olarak yeni demir yolu yapımına başlandı. Esenkent-İnönü ve İnönü-Köseköy olmak üzere toplam 550 kilometre uzunluğunda 2 etap halinde yürütülen çalışmalar kapsamında kazı ve dolgu çalışmalarında 2.5 milyon kamyon ile 25 milyon ton hafriyat yapıldı. Ankara-İstanbul hızlı tren güzergahında çalıştırılmak üzere alınan tren setleri, saatte 250 kilometre hız yapabilen, 419 kişi taşıma kapasiteli, 6’şar adet vagondan oluşuyor. Ankara-Eskişehir arasını 50 dakikaya, Ankara-İstanbul arasını 3 saate indirecek hızlı tren seferleri aynı zamanda Ankara-İzmir arasındaki seyahat süresini de yaklaşık 2 saat kısaltacak.
     
    TEST SÜRÜŞLERİ BAŞLIYOR
     Ankara-Eskişehir arası 655 milyon avroya, Eskişehir-İstanbul arası 1 milyar 270 milyon dolara mal olan hızlı tren projesi kapsamında bugüne kadar 164 bin
     kamyon ile 2.5 milyon ton balast taşındı, 288 adet menfez inşası tamamlandı. 38 kara yolu üst geçidi, 47 kara yolu alt geçidi yapıldı. Güzergahtaki toplam 85 hemzemin geçit problemi çözüldü. 13 nehir köprüsü yapılan çalışmalar kapsamında toplam 4 bin 342 metre uzunluğunda 5 viyadük ve 1 tünel yapıldı. Ankara-İstanbul arası 550 kilometrelik yola 57 bin ton ray ve 680 bin adet travers döşendi. Bugüne kadar hızlı tren çalışmalarında 120 bin kişinin yaşayabileceği 30 bin adet apartman dairesine eş değer inşaat yapıldı. Ankara-Konya arasını 1 saat 15 dakikaya indirecek 212 kilometrelik güzergahta da hızlı tren projesi çalışmaları devam ediyor. Ayrıca Ankara-Sivas, Ankara-İzmir, Bursa-Osmaneli ve Ankara-Kayseri arasında hızlı tren uygulama projeleri hazırlanıyor. Ankara-Eskişehir arasındaki test sürüşleri bu ay içinde başlayacak.

http://www.milliyet.com.tr/2007/04/02/son/sontur40.asp


emrenmert

2 yıl önce - Sal 28 Oca 2020, 02:37

Başlığın açıldığı 2006 ve sonrasında açılan raylı sistemler:

* T1 tramvay hattı Eminönü-Kabataş etabı (2005)
* F1 // Kabataş-Taksim füniküler hattı (2006)
* T1 tramvay hattı Zeytinburnu-Bağcılar etabı (2006)
* T4 tramvay hattı Edirnekapı-Mescidi Selam etabı (2007)
* M2 metro hattı Levent-İTÜ etabı (2009)
* T4 tramvay hattı Topkapı-Edirnekapı etabı (2009)
* M2 metro hattı Seyrantepe istasyonu (2010)
* M2 metro hattı İTÜ-Hacısoman etabı (2011)
* M4 metro hattı Kadıköy-Kartal etabı (2012)
* M1b metro hattı Otogar-Kirazlı etabı (2013)
* M3 metro hattı Başakşehir-Kirazlı etabı (2013)
* Marmaray banliyö treni hattı Kazlıçeşme-Ayrılıkçeşmesi etabı (2013)
* M2 metro hattı Taksim-Yenikapı etabı (2014)
* M1b metro hattı Yenikapı-Aksaray etabı (2014)
* M6 // Levent-Boğaziçi Üniversitesi metro hattı (2015)
* M4 metro hattı Kartal-Tavşantepe etabı (2016)
* M5 metro hattı Üsküdar-Çekmeköy etabı (2018)
* Marmaray banliyö treni hattı Halkalı-Kazlıçeşme ve Ayrılıkçeşmesi-Gebze etapları (2019)

Toplam: 187,53 km
2006 öncesinde inşa edilen hatlarla beraber 233,05 km yapıyor.


reşitözen
2 yıl önce - Sal 28 Oca 2020, 09:38



ÖmerBey56
2 yıl önce - Sal 28 Oca 2020, 11:15

Avrupa'daki gibi kapıların açılması için tuşlar konulsa? İzmir'de bu sistem kullanılıyor mesela. Enerjiden ciddi derecede tasarruf edilebilir. Az kullanılan istasyonlarda boşuna enerji kaybı yaşanmaz.

emrenmert

2 yıl önce - Sal 28 Oca 2020, 11:40

Gaziantep'teki tramvaylarda da sistem dediğiniz gibi. Sadece yolcunun açma tuşuna bastığı kapılar açılıyor.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM