Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
coskun cetinkaya
15 yıl önce - Pzr 23 Tem 2006, 06:54
İstanbul Silivri'ye Kadar Metro...



Alıntı:
Silivri'ye kadar metro
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, arkadaşlarına, Silivri"ye kadar metro yapılması talimatını verdiğini belirtti.

Topbaş, dün Silivri"de belediye hizmet binası ve zabıta binası ile Gümüşyaka Beldesi"nde yaya geçidinin açılışını yaptı, ayrıca stat ve spor tesislerinin de temelini attı. Kadir Topbaş, açılış ve temel atma törenlerinde yaptığı konuşmada, İstanbul"un bir şantiye kentine dönüştüğünü, kentin her noktasında yatırımlar yapıldığını söyledi.

İstanbul"un en önemli sorununun ulaşım olduğunu, bunun da kentin her tarafına raylı sistem ulaştırma çalışmalarıyla çözüleceğini vurgulayan Topbaş, "Arkadaşlarıma, Silivri"ye kadar metro yapılması talimatını verdim. Bu bir ihtiyaç. Raylı sistemi her tarafta yaygın hale getireceğiz" dedi
Kaynak: internethaber


Burç

15 yıl önce - Pzr 23 Tem 2006, 07:23

Metro değil, tramvay olacak sanıyorum. Yani yeraltından gitmesine gerek yok.
Araçların giremediği bir ray yapılması yeterli olur. Metrobüs için ayrılan yola,
kısa zamanda ray döşenmesi pek zor olmasa gerek. Metrobüs başlığında belirttiğim gibi
zaten E-5'i genişletme çalışmaları Küçükçekmece-Topkapı ile sınırlı değil.

Beylikdüzü, Büyükçekmece, Mimarsinan'da bile, daha küçük çapta da olsa,
E-5 genişletiliyor ve birgün raylı sistem döşenmesi gerekecek.


mehmetkoru
15 yıl önce - Pzr 23 Tem 2006, 09:26

küçükçekmece den sonra ben hiç e5 i genişletme çalışması görmedim nerede yapıyorlar bu çalışmayı

bulent222
15 yıl önce - Pzr 23 Tem 2006, 09:52

Şehir içindeki kısa hatları bile 10 yılda bitiremeyen belediye Silivri'ye kadar metroyu ne zaman yapacak? 100 yıl sonra mı? Başkan şaka yapıyor herhalde  

tolginho

15 yıl önce - Pts 24 Tem 2006, 03:01

Alıntı:
Şehir içindeki kısa hatları bile 10 yılda bitiremeyen belediye Silivri'ye kadar metroyu ne zaman yapacak? 100 yıl sonra mı? Başkan şaka yapıyor herhalde


O bahsettiğiniz hatların büyük çoğunluğu yapılaşmanın yoğun olduğu yerlerde, bazen yerin üstündeki etmenler de alttaki çalışmalara etki edebiliyor.

Silivri'ye kadar uzatılacak bir tramvay hattı ise aynen Zeytinburnu-Kabataş hattına döner. İstanbul'un ulaşımında transit seyehatlar önemli yer teşkil ederler. Tramvaylar ise daha mahalli hatlarda iş görebilirler.

O yüzden Silivri'ye kadar bir hat gidecekse, ki yoğun belde otobüslerine bakarsak gitmeli, her türlü trafikten izole bir hat olmalıdır.

Muhtemelen bu bahsettiğim hat, Beylikdüzü - Bakırköy arasına yapılması planlanan LRT hattının ya da Marmaray'ın uzatılması şeklinde olacağını tahmin ediyorum.

Tolga KAPROL



Mehmet Kasım
15 yıl önce - Pts 24 Tem 2006, 10:02
Beylikdüzü Metrosu Devamı




(+)


vestaerhan
15 yıl önce - Pts 24 Tem 2006, 11:03

Silivri malesef Çatalca ile birlikte Büyükşehir Belediyesi'nce üvey evlat muamelesi gören iki ilçe belediyeden birisi. Gebze dahi İBB'nin ulaşım yatırımlarından daha fazla nasipleniyor.

Geçen hafta içerisinde Kadir TOPBAŞ Gümüşyaka'da bir üst geçit açılışı ile Silivri Belediyesinin yeni binasının açılışına katıldı. Burada yanılmıyorsam ismi İstanbul idi  bir dergi dağıtıldı. Bu dergide ulaşıma sadece 2 sayfa ayrılmıştı. Halbuki belediye bütçesinin yüzde atmış küsürünün ulaşıma ayrıldığından bahsedilmekte. Böylesi bir ortamda ve devam eden bir düzine proje varken Silivri'ye ne zaman sıra gelir bilmiyorum. Halbuki bu proje en acil çözüm isteyen projelerden birisi olmalı.

Tramvaylar yanlışım varsa düzeltin metroya göre daha yavaş ve daha fazla durağı olan araçlar değil mi? Uzak bölgeler için ne kadar uygun olur böyle bir sistem? Şahsi kanaatim en hızlı ve en az duraklı sistemin döşenmesi daha mantıklı olur.


vestaerhan
15 yıl önce - Pts 24 Tem 2006, 12:05

Silivri Birlikler ile sabahları Yenibosna'ya bazen 2 saatte ulaşabiliyoruz. Halbuki mesafe 50 km civarı. Bir tramvay ortalama 70km hız yapsa yolculuk süresi 45 dk. civarında olacaktır. Hiçte fena değil hani  

Eğer e-5'e paralel bir hat olacaksa Yenibosna'ya kadar;

Silivri; Selimpaşa; Celaliye; Kamiloba; Kumburgaz; Güzelce; Mimaroba; Mimarsinan; B.Çekmece; Tüyap; Beylikdüzü; Parseller; Avcılar; K.Çekmece; Sefaköy; Yenibosna

16 durak eder. Bir 16 durak daha konulur eder 32 durak:-)

Tabi projesi dahi yapılmamış bir hat bu. Projesi geciktikce bölgenin aldığı göç neticesinde yeni yerleşim birimleri, yeni duraklar doğacaktır


alisan
15 yıl önce - Pts 24 Tem 2006, 20:30

hehe ben silivride oturuyom ii oldu be otobüs beklemicezmetro olursa süper daha çabuk gidicez 1 saatlik yol yarım saate fln düşer dolanbaç yok çünkü dümdüz gidicen bide yavaşlamicaksın  100 km ile bazen daha fazla hızla gitçen ooo yarım saatte ordasın bu arkaşının evine gitmek gibi bişi oldu

Omid_Sultani
15 yıl önce - Pts 24 Tem 2006, 22:17

Ben zannediyorum Istanbul - Silivri metrosu Tahran - Karaj - Mehrshahr'in gibi oluyor. Yerin altinda değil, express tren gibi bir şey.

http://www.urbanrail.net/as/tehr/tehran.htm





sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM