Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Ayhan
15 yıl önce - Pzr 23 Tem 2006, 03:51
[İST-A1.118] - Akbil'in Yerine Elektronik Cüzdan Geliyor



Toplu taşımada akbil cihazı ile tek bilet uygulamasına geçen İstanbul Büyükşehir Belediyesi, gelecek yıl ’smart kart’ uygulamasına başlayacak. 2007 Haziran’ında hayata geçirilmesi planlanan ’smart kart’ın yazılım ve tasarımını, akbili İstanbul ulaşımına adapte eden İstanbul Belediyeleri Bilgi İşlem A.Ş. (Belbim) yapıyor.

Şu anda prototipi üretilen smart kart, yalnızca toplu taşıma araçlarında değil, sinema, tiyatro, futbol sahası, otopark, yiyecek-içecek makineleri, halk ekmek büfeleri gibi bir çok yerde daha kullanılacak.

ELEKTRONİK CÜZDAN: Belbim A.Ş. Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi Adnan Şahin, kartın bozuk para gerektiren her yerde elektronik cüzdan gibi kullanılacağını söyledi. "4.5 milyon İstanbullu akbil taşıyor, günde 2.7 milyon kişi aktif olarak kullanıyor. Smart kartla kullanıcı sayısının 7 milyona çıkmasını bekliyoruz" dedi. Smart kart uygulamasına başlandıktan bir süre sonra İstanbul’da akbil aşamalı olarak kaldırılacak. Smart kart, kredi kartından para aktararak ya da nakit para ile POS makinelerinden doldurulabilecek. Şahin, Smart kartın her gün Halk Ekmek’ten ücretsiz ürün alan vatandaşların takibinde de kullanılacağını söyledi.

OTOBÜSÜN ZAMANI BELLİ OLACAK: İstanbul ulaşımında kısa süre sonra hayata geçecek diğer bir yenilik ise Akıllı Yol Durak Bilgi Sistemi. Belbim’in teknik çalışmalarını bitirdiği sistem, otobüs duraklarına konulacak panolarla yolculara, bekledikleri durağa hangi otobüsün kaç dakika sonra geleceğini bildirecek. Sistem ile hem yolcular bilgi alacak hem de İETT merkezden otobüsleri takip edecek. Tıkanıklık olan hatlara, otobüs yönlendirmeyecek. Aynı zamanda kendi rotalarının dışına çıkarak kestirme yollardan gitmeye çalışan otobüsler ya da sefer atlama gibi sorunlar da bu yolla takip edilmiş olacak. Hem otobüslere hem de duraklara takılacak GPRS cihazları ile, otobüslerden gelen konum bilgileri uydu yardımı ile ulaşım merkezine aktarılacak, aynı şekilde otobüsten durağa, merkezden durağa, merkezden otobüse çok yönlü bilgi aktarım metodu kullanılacak.

İNSANSIZ İLETİŞİM: İletişim temelde insansız olarak işleyecek, sadece müdahale gerektiğinde merkez devreye girerek yönlendirme yapacak. Adnan Şahin, sistem için "Yazılım bitti, otobüslerin üzerinde denemeleri de yapıldı. Şu anda sadece sistemi kurmak için gerekli malzemeleri satın alma aşamasındayız. Sistemin kullanımına bir ay içinde aşamalı olarak başlanacak" dedi.

Hürriyet


Zeki Varış

15 yıl önce - Pzr 23 Tem 2006, 04:56

Her iki proje'de mükemmel,özellikle Smart Kart büyük rahatlık olur bir takım yerlerde kuyrukları azaltması açısından.Kredi kartından transfer olayıda cazip.
Ancak 2.Projede tereddütlerim var,haberde ayrıntısı yok.Yoğun trafik'te bu süreler nasıl ayarlanacak.Belli periyod'larda ileti gönderilse dahi(ki büyük ihtimalle böyle olur)trafiğin ne zaman yürüyeceği belli olamayacağı için,duraktaki insanlar yanılgıya düşmezlermi?Umarım her ayrıntı düşünülmüştür.Yoksa sadece Metrobüs'lerde uygulanabilir,o'da fazla yararlı olmaz çünkü heryerde Metrobüs yok.


Burç

15 yıl önce - Pzr 23 Tem 2006, 07:28

Uydudan otobüslerin yerini belirleme yöntemi zaten şu anda bile Silivri hattında kullanılıyor,
fotoğrafını şuradan görebilirsiniz :
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=261494#261494


Süha
15 yıl önce - Pzr 23 Tem 2006, 16:37

Şimdi bu elektronik cüzdan Bursa’daki gibi Bukart’a mı benzeyecek acaba aynı özellikler mi içerecek bunlar arasında bir uyum sağlansa bide insanların elinde akbil var bunları elimizden alıp bu kartları verebilecekler mi ? nasıl bir değişim süreci bizi bekliyor ? Bu kartlardan İstanbul’un çevresindeki illerde yaralansa çünkü bir Yalova’da oturmama karşın bende akbil var her gittiğimde de İstanbul’da rahat ediyorum. Umarım bu çözüm sayesinde akbil gibi rahat ederiz.

Ayhan
15 yıl önce - Pzr 23 Tem 2006, 16:40

Aslında marmarakart olsa daha iyi olmaz mı? Marmaradaki tüm belediyeler faydalanır hizmetin yerine göre o belediye kazanç sağlar bununla ilgili bir başlık vardı.

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=28142



Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Prş 27 Tem 2006, 04:59

Ak-bil sistemini çok mu çabuk tükettik acaba? Ak-bil cihazları (tomların temas ettirildiği kutular) ne olacaklar? İlk çıkışı zannedersem, Nisan 1995'de olmuştu. Aradan geçen 11 yıldan sonra, sistemin tamamıyla değiştirilmesi gibi bir durum sözkonusu olacak anladığım kadarıyla...

Akın KURTOĞLU


Zeki Varış

15 yıl önce - Prş 27 Tem 2006, 07:18

Ak-bil Sistemi geçerliliğini yitirdikten sonra,böyle bir sistem düşünen bir taşra belediyemize verilse(hibede olabilir)iyi olur,bir şekilde değerlenmiş olur.Aksi halde önemli bir meblağ'ı hurda'ya atmış olacağız.

Ferhat Dogan

15 yıl önce - Prş 27 Tem 2006, 19:59

Zamanı çoktan gelip hatta geçmeye başlayan bir uygulama, IBB'yi tebrik ederim..    

Arda Alkaya
15 yıl önce - Cum 28 Tem 2006, 00:06

Hergün smart kart kullanan birisi olarak bu sistemin otobüslerde iyi bir çözüm olacağını sanmıyorum. Smart kartın okunma süresi akbile göre daha uzun. Okuma sırasında bazen sorun yaratabiliyor, akbil kadar uzun ömürlü değil, çabuk arıza yapıyor. Bazen de peşpeşe iki okuma yapabiliyor. Akbili kullanmak daha kolay bence. Sokete okutuyorsunuz iş bitiyor. Otobüse binerken okuma süresinin uzun sürmesi ciddi sorunlar yaratabilir. Bildiğim kadarıyla, akbil bu kartın yapabildiği herşeyi yapabiliyor.

Diğer taraftan da eldeki sistemin yenilenmesi ciddi bir maliyet getirecek. Akbil okuyucuları ve milyonlarca tom ne olacak? Ayrıca tamamen Türk tasarımı olan akbil yerine ithal sistem kullanmak istemem.
Akbilin mucidi için: http://www.berk.tc/


İhsan Can İçiuyan

15 yıl önce - Cum 28 Tem 2006, 00:37

Birçok yerde kullanılabilmesi güzel olur. Ancak denildiği gibi gecikme süresinin fazla olacağını düşünüyorum. Bir de bunlar manyetik mi yoksa çipli mi kredi kartları gibi? Smart kart denilen Ankara'daki Egokart veya Eskişehir'deki gibi Eskart gibi kağıttan şeyler değildir umarım...



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM