Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Gaziantep - Şanlıurfa Otoyolu
123 ... 272829   sonraki »

ANA SAYFA -> GAZİANTEP
cevap yaz
sayfa 1
Ayhan
16 yıl önce - Cum 21 Tem 2006, 21:56
Gaziantep - Şanlıurfa Otoyolu


Karayolları 5. Bölge Müdür Vekili Turgut Aydın, Gaziantep-Şanlıurfa Otoyolunun trafiğe açılmasının geciktiğini, kamulaştırma işlemlerinin bellerini büktüğünü söyledi. Aydın, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Tubin-Tekfen-Özdemir firmalarının oluşturduğu konsorsiyum tarafından yapımı sürdürülen yatırımın bu yıl tamamlanmasının öngörüldüğünü belirtti. Gaziantep-Şanlıurfa Otoyolu Gaziantep-Birecik kesiminin 9 kilometrelik bağlantı yoluyla birlikte 62,5 kilometre olduğunu kaydeden Aydın, yatırımda yüzde 70 fiziki gerçekleşme sağlandığını bildirdi. Aydın, ''GAP otoyolu'' olarak da adlandırılan ve toplam 192,5 kilometrelik Gaziantep-Şanlıurfa Otoyolunun bölgenin ekonomik kalkınmasına önemli katkı yapacağını vurgulayarak, şunları söyledi: ''Proje kapsamında 3 ayrı kesimde yatırımlar sürdürülüyor. 62,5 kilometre uzunluktaki Gaziantep-Birecik kesiminde yüzde 70 fiziki gerçekleşme sağlandı. 57 kilometre uzunluğundaki Birecik-Suruç kesiminde fiziki gerçekleşme oranı yüzde 99 düzeyinde. 73 kilometre uzunluktaki Suruç-Şanlıurfa kesiminde ise yatırımlar yüzde 98 oranında tamamlanmış durumda. Çalışmalar bütünüyle tamamlandığında bölge otoyol ile büyük sanayi kentleriyle Mersin ve İskenderun limanlarına bağlanmış olacak.''

Gaziantep-Birecik kesiminde 3 viyadük bulunduğunu vurgulayan Aydın, 197 metre uzunluğunda ve 17 metre yükseklikte inşa edilen Fırat Viyadüğünün nehir üzerinde gerçekleştirilmiş Türkiye'deki en uzun viyadük olduğunu bildirdi. Aydın, viyadüğün yapımında yüzde 75 fizik gerçekleşme sağlandığını kaydetti. Aydın, Fırat Viyadüğünün yıl sonuna doğru tamamlamayı hedeflediklerini kaydederek, ''Bu viyadük insanları nehrin karşısına geçirecek bir yapı olmaktan çok bir sanat eseri de olacak'' dedi.

Gaziantep-Birecik kesimindeki 8 kilometrelik güzergahta kamulaştırma çalışmalarına başlandığını, çalışmalar tamamlanmadan müteahhit firmanın bu kesimde fiziki bir çalışma yapmasının hukuken mümkün olmadığını ifade eden Aydın, sözlerini şöyle sürdürdü: ''Kamulaştırmaya ilişkin yaşadığımız sorun nedeniyle bu güzergaha kazma dahi vuramadık. İhale Yasası gereği kamulaştıracağımız arazilerin sahipleriyle anlaşma yoluna gidiyoruz. Anlaşırsak, parasını ödüyoruz. Anlaşamazsak vatandaş mahkemeye başvuruyor. Mahkeme sonuçlanmadıkça, bu kesimde çalışma yapamıyoruz. Yaparsak, vatandaşın, arazisine izinsiz girdiğimiz için Karayolları aleyhine ikinci bir maddi ve manevi tazminat davası açma hakkı doğuyor. Açılacak davaların kaç yıl süreceğini kestirmemiz mümkün değil. Yürürlükteki kamulaştırma yasası ülke genelinde karayollarının çalışmalarını olumsuz etkilediği ortada.'' Kamulaştırma çalışmaları için yaklaşık 10 milyon YTL ödeneğin sağlandığını belirten Aydın, ''Bu yılki çalışmalar için 65 milyon YTL ödenek sağlandı. Ancak, bu ödenek az, ek ödenek sağlandığı takdirde viyadük dahil yolun tamamını 2007 yılı sonunda tamamlamayı hedefliyoruz. Otoyolun açılması gecikti, kamulaştırma belimizi büküyor. Gaziantep-Nizip kesimini bu yıl sonuna doğru trafiğe açmayı planlıyoruz'' dedi. Aydın, Gaziantep-Birecik Otoyolunun 1998 yılında 215 milyon dolara ihale edildiğini, yatırım için bugüne kadar 135 milyon dolar harcandığını sözlerine ekledi.

8 yıl önce ihale edilen 192,5 kilometre uzunluğundaki Şanlıurfa- Gaziantep Otoyolunda inşaat çalışmaları 2001 yılında başladı. Bölgenin trafik yoğunluğunu azaltmak amacıyla projelendirilen otoyolun tamamlanması halinde, Gaziantep-Şanlıurfa arasındaki 2 saatlik mesafenin 1.5 saate düşeceği belirtiliyor.

Kaynak: Gaziantep Sanayi Odası


nebi

16 yıl önce - Cum 21 Tem 2006, 22:19

benim anlamadıgım şu : 2001'de başlamış hala bitmemiş nıye bu otoyolların yapımı bu kadar uzun suruyor???

Ya bende bir problem var yada bu otobanların projelerinde bir anormallik var...


Ayhan
16 yıl önce - Cum 21 Tem 2006, 22:22

Haklısın valla ama her şey paraya bakıyor. İzmir'de çevreyolu yıllardır bitirilemedi.

nebi

16 yıl önce - Cum 21 Tem 2006, 22:28

kaynak ayırmıyorlar nedeni bumu yani? iyide para yoksa niye böyle seylere kalkışıyorlar?

ayağını yorganına göre uzat demiş atalarımız...


inegöllü_cenk
16 yıl önce - Cum 21 Tem 2006, 23:00

Şunu itiraf etmeliyiz ki bu hükümet en çok Bursa'ya çalıştı.......Nedeni de çok açık zaten:

1-Bülent Arınç:Bursa Milletvekili
2-Faruk Çelik Akp Grup Başkan Vekili:Bursa Milletvekili
3-Hikmet Şahin Bursa B.B.B:Recep Tayyip Erdoğan'ın Çok Samimi Arkadaşı..

 

Bu yüzden hep Bursa'nın yolları yapılıyor....



sayfa 1
123 ... 272829   sonraki »
ANA SAYFA -> GAZİANTEP