Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Alan
15 yıl önce - Cum 21 Tem 2006, 12:33
BUR » A4.05. İstanbul Yolu'nda Kesintisiz Ulaşım




Sıra İstanbul Yolu’nda

Köprülü kavşaklar, kent girişleri, hemzemin düzenlemeleri ve bat-çıklarla İzmir-Ankara aksında trafik sorununu çözmek için çalışan Büyükşehir Belediyesi, rotayı şimdi de İstanbul Yolu'na çevirdi.

Ankara Yolu'nda Yüksek İhtisas ve Polis Okulu Kavşağı, İzmir Yolu'nda Merinos, Acemler ve Orhaneli Kavşağı, Mudanya Yolu'nda ise Esentepe Kavşağı ile kent içi ulaşım sorununu ortadan kaldırmayı amaçlayan Büyükşehir Belediyesi, İstanbul Yolu'na da el atmaya karar verdi. İstanbul Yolu'ndaki trafik akışının kesintisiz akması için yol üzerinde bulunan sinyalize kavşaklar kaldırılacak.

8 kavşakta düzenleme
Büyükşehir Belediye Başkanı Hikmet Şahin, Demirtaş Kavşağı'ndan Santral Garaj'a kadar İStanbul Yolu'nda bulunan 8 adet sinyalize kavşakta düzenleme yapılacağını ve bu kavşakların sayısının 2'ye indirileceğini kaydetti. Ulaştıran ulaşım felsefesinden hareketle İstanbul Yolu'nda da rahat bir ulaşımı amaçladıklarını anlatan Şahin, "İstanbul Yolu'nda bulunan 8 sinyalize kavşak kaldırılacak. Bunların yerine, yapılacak fizibilite çalışmaları doğrultusunda, hangisi uygunsa bat-çık ya da köprülü kavşak konulacak. Hangi kavşağa nasıl bir model uygulanacağını söylemek için henüz erken. Ancak bu yol üzerindeki sinyalizasyonlar dönemimiz içerisinde ikiye indirilecek ve İstanbul Yolu'ndaki araç trafiği de rahatlatılacak" dedi.

BUTTİM
Öte yandan geçmiş dönemde Buttim inşa edilirken, bölgedeki kavşağa yapılması planlanan köprü projesinin de yeniden gündeme gelebileceği öğrenildi. Başkan Hikmet Şahin, alanın uygunluğu ve ihtiyaçları doğrultusunda kavşak düzenlemeleri yapılacağını, İstanbul  Yolu'nda duraksamadan akan bir trafik akışının sağlanacağını söyledi


SABRİ BİLGİN
15 yıl önce - Cum 21 Tem 2006, 14:33

Yerinde bir yatırım olduğu görüşündeyim.Yalova Yolu üzerinde yoğunlağa sebep olan belli kavşaklara bat-çık yapılması doğru olur diye düşünüyorum.Beşyol kavşağı bunlardan en belirgini.Aynı şekilde Buttim'de karşıdan karşıya geçmek zor.Ne zaman başlanacakmış buna yönelik çalışmalara?


Bildiğiniz gibi bu aralar Bursa basını,feribot seferlerinin başlamasıyla Bursa'nın vizyon yolu haline gelecek Mudanya Yolu'nun içler acısı halini gündeme taşıdılar.Mudanya Yolu'nun da Yalova,Ankara,İzmir Yolu gibi yenilenerek modern bir görünüm kazanmasını arzu ettiklerini ifade etiler.Başkan Şahin, Mudanya Yolu'nda Bademli'ye kadarki yolu yenilediklerini, karayollarına ait olduğu için Mudanya Yolu'nu 2007'de yenileyeceklerini söyledi.Bu durumda Yalova Yolu'nu bu yıl aradan çıkarmaları mümkün olabilir diyeceğim ama yapılması öngörülen bat-çıkların önümüzdeki yıldan önce başlaması sanıyorum pek mümkün görünmüyor.


Yasemin Doğuş
15 yıl önce - Cum 21 Tem 2006, 16:28

ankara- izmir yolu aksında galiba acemler kavşağı artık bitmek üzere ve oda bitince bu yol üstünde özellikle izmir istikametinde başka sinyalizasyonlu kavşak kalmamış oluyor. Bitek geçen gün İzmirden gelirken metro gros market önündeki sanayi bağlantısını yapan kavşak kalmış aklımda. onuda artık oradan kaldırırlar diye düşünüyodum. çok sorun oluşmuyor bence ama sinyalizayonsun kavşak olsa taa bursa otobanı çıkışına kadar tamamen kesintisiz olurdu. Asşında belediye başkanına hak veriyom. Yine dün asmerkeze gittim ve tek sorun santral garajdan sonra istanbul yolunda gerçekten ciddi anlamda sorun yaratan sinyalize kavşakların çokluğu. Buyüzden istanbul yolu dururken izmir yolundaki son sinyalize kalan ve bana göre şimdilik sorun yaratmayan bi kavşakla uğraşcaklarına istanbul yoluna yönelmeleri faydalı olmuş.

Benim istanbul yolunda birşey canımı çok sıkar. O da terminale yapılacak metro hattı eğer yer altından değilde yüzeyden ve orta şeritten gitmesidir. hatta yer altından gitse bile yine yolunda ortasından gidersede çok üzülürüm. Çünkü santral garaj çıkışından tofaşa kadar bu yolun orta refüjünde çok güzel yetişmiş çınarlar var. dahası iğde, salkım söğüt ve meşe ağaçlarıyla inanılmaz yeşil ve göz okşayıcı bi güzellik oluşmuş. Hepside fidan olmaktan çoktan çıkmış ciddi anlamda serpilmiş ağaçlar.

eğer bu yolda yapılcak bi metro çalışması orta refüjden veya alttan giderse o güzelim ağaçlar tamamen yokolur. İnşallah yeterince geniş olan istanbul yolunun sadece bir yönünü kazarak yer altından metro hattı yaparlar. Orta refüje hiç dokunmazlar. hem böylece kalan yollarda nispeten daha az sorunla metro çalışmaları bitenekadar trafiği en sorunla sürdürür.

neyse artık metro hattının nerden nasıl gitmesi düşünülüyo bu kavşaklar yapılırken ortaya çıkar. nede olsa kavşaklarda metronun geçecei yerleri ayırırlar.


Batur

15 yıl önce - Cum 21 Tem 2006, 18:06

Yalova yolu üzerindeki 8 sinyalize kavşağın 2’ye indirilecek olması normal, bir çok gereksiz lamba var. Mesela demirtaş köprülü kavşağı yapıldı ama terminal lambaları hala duruyor.

Sıradaki bat-çık otosansit kavşağına yapılacakmış, bence oraya yonca tipi yapılmalı, çünkü yakın çevre yolunun çıkışı da o kavşaktan olacak.

Trafik sıkışıklığının yaşandığı kavşaklardan biri de emek-organize sanayi kavşağı, yakın bir zamanda oraya da başlayabilirler.


Tolgaryus
15 yıl önce - Cum 21 Tem 2006, 18:20

Şuanda en büyük sıkıntı Emek-Organize Sanayi kavşağında.İş günü başlangıcında ve sonunda müthiş bir kaos doğuyor.Feribotta eklendiğinde trafik yoğunluğunun iyice artacağı göz önünde bulundurularak acilen planlamaya gidilmeli.Ancak Botaş binası ve Koru Park yoncaya engel oluyor.Mecburen bat-çık uygulanacaktır.



Süha
15 yıl önce - Cum 21 Tem 2006, 18:25

Orhangazi’den Yalova’ya doğru asfaltlamaya başladılar.

Batur

15 yıl önce - Cum 21 Tem 2006, 18:38

Alıntı:
Ancak Botaş binası ve Koru Park yoncaya engel oluyor.Mecburen bat-çık uygulanacaktır.


Tolgaryus abi dediğin gibi yonca tipi mümkün gözükmüyor, ama belediye sıkışıklığın organize sanayiye giriş, çıkışlardan kaynaklandığını dikkate alarak ona göre bir çözüm bulmalı. Sadece Mudanya istikametinin işine yarayacak bat-çık tipi sanayide çalışanlar için işkence olmaya devam eder.


Olgun AKBAL
15 yıl önce - Cum 21 Tem 2006, 18:42

Sanırım şu hızlı feribot projesi, Mudanya yoluna çok yük getirecek gibi gözüküyor, acilen önlemler alınması lazım. Organize Sanayi'deki bir çok fabrikanın(Özellikle Oyak Reno) servislerinin akşamüstü saatlerinde aynı anda çıkmaları ile bölgedeki trafik daha sinir bozucu hale geliyor. Ayrıca otobanında mudanya yolu üzerinde olması ile bu yük dahada artıyor. Ve malumunuz feribot seferlerinin başlaması ile, Mudanya yolunun toptan kilitlenmiş olduğunu göreceğiz, işte o zaman toptan delireceğiz. Acilen bu yol üzerinde bazı modifikasyonlar yapılması gerekiyor. Tolgaryus abimizin, açıklamış olduğu üzere Emek kavşağına ve diğer kritik noktalara çeşitli projeler uygulanması gerekiyor.

M.Özgür
15 yıl önce - Cum 21 Tem 2006, 19:07

Alıntı:
Sanırım şu hızlı feribot projesi, Mudanya yoluna çok yük getirecek gibi gözüküyor, acilen önlemler alınması lazım. Organize Sanayi'deki bir çok fabrikanın(Özellikle Oyak Reno) servislerinin akşamüstü saatlerinde aynı anda çıkmaları ile bölgedeki trafik daha sinir bozucu hale geliyor.


Ben hızlı feribot projesinden sonra mudanya yolunun tıkanacağını sanmıyom. Çünkü Akın Kurtoğlu'nun http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=292509#292509 adresindeki mesajında Güzelyalı feribot iskelesinin tahmini kaç araç tarafından kullanılacağını okudum az önce. diyoki:

Alıntı:
7000 / 50 = 140 (araç katsayı çarpanı) (çift yönde) => 140 X 10 = 1400 motorlu taşıt bu yolu kullanacaktır. İlk bulduğumuz değere bunu ilâve edelim: 1400 + 3000 = (yaklaşık) 4000-4500 arası motorlu taşıt bu yolu kullanacaktır.


Sonuçta gelecek tüm bu araçlar sadece bursaya gelmez. önemli bi kısmıda istanbuldan çıkıp bursa üzerinden güneye izmire doğru giden araçlar olur. onlarda zaten şehir içine girmeden bursa otobanına girip batıya doğru devam eder. kalanlarda öyle çok sorun yaratmaz gibime geliyo. Fakat sanayi bölgesinden çıkan araçlar konusunda bencede ciddi sıkıntılar olur.  

Batur:
Alıntı:
Sıradaki bat-çık otosansit kavşağına yapılacakmış, bence oraya yonca tipi yapılmalı, çünkü yakın çevre yolunun çıkışı da o kavşaktan olacak.


Kesinlikle bi yolunu bulup buraya yonca kavşak yapılmalı. Asla batçıkla olmaz burasının işi. Bende tam nereye bağlanacak bilmiyom ama eğitim caddesinden devam ederek açılacak ortabağlar bulvarıda zannedersem aynı noktaya güneyden bağlanıcak. Buda demek oluyorki otosansit kavaşağı, hem ankara yolunun doğu batı yönünde devam edeceği hemde kuzeyden paralel gelen doğu yakın çevre yol ile ortabağlar bulvarının ankara yoluyla kesişme noktası olacak. böyle bi durumda ankara yolu üstünde tıkanmayı batçık çözer ama 1.çevreyoluna veya güneye kent merkezine devam edecek ortabağlar bulvarına girişlerde trafik hiç bir şekilde rahatlamaz. Oluşcak sorun sadece ankara yolu üstünde değil bir kat üstünedeki kavşağa taşınır.

İstanbul yolunda yapılcak kavşaklar içinde umarım bazıları yonca kavşak olur. çünkü batçıklardan genelde memnun olsamda yinede yonca kavşaklarla kıyaslanınca yeterli çözümü üretemiyolar. .Özellikle eşyol bölgesine bir yolunu bulup yonca kavşak yapmalı. Çünkü Beşyol kavşağını doğuya atıcılar yönüne bağlayacak bir bulvar açılacak deniyordu geçtiğimiz dönem. ama aciliyeti olmadığından ertelenmiş diye hatırlıyom. Aynı şekilde atıcılardan gelipde beşyolda bitecek bu yol yine bu kez şehrin batısına doğru devam ettilecekti eğer bilgilerimi yanlış hatırlamıyosam. Bu yollarında gelecekte yapılacağını düşününce beşyol kesinlikle yonca kavşak olmalı. İStanbul yolunda gelecekte yeni yolların bağlanacağı noktalar asla batçıklarla geçiştirilmemeli.


candaş kaptan

15 yıl önce - Cmt 22 Tem 2006, 19:54

Yalova - Bursa yolu geçiş noktası olduğu için bütün arabalar burdan geçmekte. Ege'ye gidenler veya güneye doğru gidenler bu yolu tercih etmekte.

Mesela Yalova kavşağı acayip kalabalık. Saat kaç olursa olsun İstanbul trafiği gibi kalabalık. Hele o Bursa tarfından tırlar hızlı geçtiği için insan karşıdan karşıya geçemiyor. Zaten geçen sene ve önceki senelerde çok insan ezilmiş. Birgün çok büyük bir kaza olmasından korkuyorum. Acilen bu kavşağa el atmaları lazım. Burası önemli bir kavşak.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara