Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Çrş 19 Tem 2006, 18:05
BUR » A1.11. Bursa'da Tercihli Otobüs Yollarına İhtiyaç var mı?




BURSA KENTİÇİNDE "TERCİHLİ OTOBÜS YOLU" UYGULAMASININ OLABİLİRLİĞİ VE SONUÇLARI

Bursa'da (çoğu arkadaşımız belki hatırlamayabilir), 1980'lerde ilk ve tek olarak uygulanan "Tercihli Otobüs Yolu"; Merinos Kavşağı'ndan itibaren Sırameşeler-Acemler arasında ve yolun Hürriyet yönüne gidiş tarafında, en sağdaki şeridin yalıtılarak çevre yolundan ayrılmasıyla gerçekleştirilmişti. Diğer şehirlerdeki örnekleri gibi tam bir tercihli otobüs yolu sıfatını elde edemese de, bu yönde giden otobüsler için oldukça bütük avantaj sağlıyordu. Bir süre hizmet verdikten sonra, başarılı olamadı anlaşılan ve uygulama iptal edildi.

Günümüzde artık, Bursa aldı başını gidiyor. Belli akslar üzerinde; tam ortadaki şeritlerin ya da yan yolların BOİ ve ÖHO'lara rezerve edilmesiyle şehiriçi ulaşımında bir miktar rahatlama sözkonusu olabilir mi? Yoksa götürüsü getirisinden daha fazla olup, trafiğin iyice arapsaçına dönmesine mi sebep olur?

Akın KURTOĞLU


Cem Telgeren
15 yıl önce - Çrş 19 Tem 2006, 18:23

Tecihli otobüs yolları tabiiki tüm büyük şehirler gibi Bursa'da da gereklidir.Fakat Malesef Bursa caddelerinin mevcut durumu ile böyle bir uygulamanın yapılması çok zor.Zaten yetersiz olan caddelerin bir kısmını otobüslere vererek bir nevi daraltmak bu caddelerde ve orayı besleyen diğer yollarda zaten ağır aksak giden trafiği iyice felç edecektir.Ama şu olabilir:Bazı caddeleri özel araç trafiğine kapatarak sadece toplu taşıma araçlarının geçmesini sağlamak.Fakat bu sistem de pratikte pek başarılı olmaz.

Benim aklıma trafiği fazla olumsuz etkilemeyecek şu tercihli yol güzergahı geliyor:S.Garaj (Kendi yıkıldı adı kaldı yadigar) ile Terminal arasında her türlü toplu taşıma araçlarının kullanabileceği bir tercihli yol güzergahı.Yapılacak bir düzenleme ile Yalova Yolunun her iki tarafındaki yan yollardan biri bu tercihli yol için ayrılabilir.Bu güzergahta yapılacak böyle bir yol sistemi buradaki diğer özel araç trafiğini de bence olumlu etkileyecektir.


Batur

15 yıl önce - Çrş 19 Tem 2006, 19:48

Ben böyle bir yola ihtiyaç olmadığını düşünüyorum, çünkü Bursaray faaliyete geçmeden önceki yıllara göre ana aksları kullanan ÖHO ve BOİ sayısı az (diğer etaplar faaliyete geçtikten sonra oralarda da azalacak) hem de zaten mevcut yollar bunun için yetersiz.

Bu arada yeri gelmişken bir şey sormak istiyorum, Namazgan’dan Yeşil’e inişte Setbaşı istikametine doğru sola dönüş sadece BOİ araçlarına serbesttir ve sönmeze kadar devam eden o yolun büyük bir kısmı özel araçlara yasaktır. Özel araçlar sadece Gökdere bulvarından sağa dönerek mavi köşeye kadar olan kısmı kullanabiliyorlar, bu güzergah tercihli yol mudur?


Cem Telgeren
15 yıl önce - Çrş 19 Tem 2006, 22:02

Alıntı:
Namazgan’dan Yeşil’e inişte Setbaşı istikametine doğru sola dönüş sadece BOİ araçlarına serbesttir ve sönmeze kadar devam eden o yolun büyük bir kısmı özel araçlara yasaktır. Özel araçlar sadece Gökdere bulvarından sağa dönerek mavi köşeye kadar olan kısmı kullanabiliyorlar, bu güzergah tercihli yol mudur?


Aslında tabi öylede denilebilir ama bence buradaki asıl neden bu kısmın otobüs özel yolu olması değil otobüslerin Gökdere Bulvarından Setbaşına çıkarken zorlanabilecekleri düşüncesinden yola çıkılarak otobüsleri oraya yönlendirmeyip düz bir güzergah olan bu caddeden geçirilmesi fikrinin hayata geçirilmesi olarak düşünülebilir.

(Yani öylebir cümle yazdım ki ben yazarken yoruldum.Allah okuyacaklara sabır versin .Ama altından da kalktım galiba )


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Prş 20 Tem 2006, 14:22

"Ertuğrul Gazi-Fakülte", "Şehreküstü-Gökdere" gibi otobüs geçiş yoğunluğu yüksek olan akslarda yan yollarda birer şerit ayrılsa, trafiğe menfi bir etkisi olur mu acaba?

Akın KURTOĞLU



SABRİ BİLGİN
15 yıl önce - Prş 20 Tem 2006, 14:33

Alıntı:
Belli akslar üzerinde; tam ortadaki şeritlerin ya da yan yolların BOİ ve ÖHO'lara rezerve edilmesiyle şehiriçi ulaşımında bir miktar rahatlama sözkonusu olabilir mi? Yoksa götürüsü getirisinden daha fazla olup, trafiğin iyice arapsaçına dönmesine mi sebep olur?



Teorikte bunun gerekli olduğu inancındayım.Malum Bursa'da yolların büyük çoğunluğu dar olduğundan pratiğe kolay geçirileceğini sanmıyorum.


Alıntı:
Benim aklıma trafiği fazla olumsuz etkilemeyecek şu tercihli yol güzergahı geliyor:S.Garaj (Kendi yıkıldı adı kaldı yadigar) ile Terminal arasında her türlü toplu taşıma araçlarının kullanabileceği bir tercihli yol güzergahı.Yapılacak bir düzenleme ile Yalova Yolunun her iki tarafındaki yan yollardan biri bu tercihli yol için ayrılabilir.Bu güzergahta yapılacak böyle bir yol sistemi buradaki diğer özel araç trafiğini de bence olumlu etkileyecektir.



Tercihli yol güzegahı mıdır emin değilim ama Terminal-Santral Garaj arasındaki yolun belirli kısımlarında yol dört şeritli olduğundan özellikle dolmuşlar ve zaman zaman otobüsler yolun en sağ şeridini kullanıyorlar.O şerit boyunca oto tamircileri bulunduğundan hiçbir özel araç sağ şeride girmiyor,ortadaki nisbeten daha geniş yolu kullanıyorlar.Açıkçası ben bunun yararını zaman zaman görüyorum.Çok sıcak,trafiğin arapsaçı olduğu yoğun saatlerde dolmuşlar sağdan gittiğinden trafiğe takılmadan gidebildiklerine şahit oldum.Yalnız asıl şehir içi için gerekli olduğuna inandığım bu sistemin ne yazık ki ana caddelerde uygulanmasını zor görüyorum.


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cum 21 Tem 2006, 01:22

Aslında, Bursa şehiriçinde en çok belediye ve halk otobüsü geçen aksların bir listesini çıkartabilsek, çok faydalı olacak... Böylelikle, toplu taşımanın yükünü en çok çeken yollar bulunmuş olacak ve öneriler bunlar üzerinde yoğunlaştırılabilecektir.

Akın KURTOĞLU


Batur

15 yıl önce - Cum 21 Tem 2006, 18:49

Ben 2 tane ekleyeyim,
•  Batı yakasında en yoğun aks Çekirge-Dikkaldırım güzergahı.
•  Yıldırım tarafında Setbaşı-Teleferik güzergahı.


M.Özgür
15 yıl önce - Cum 21 Tem 2006, 19:15

Bilmem doğrumu anladım ama çekirge, devlet hastanesi, santral garaj, terminal, uludağ üniversitesi gibi önemli noktaları kaplıkaya taraflarına bağlayan BOi ve ÖHOların tamamına yakını sitelerden çıkıp mesken yeşilyayla devutkadı incirli hattını kullanıp meydancık ulaşıyor. Buradanda Cumhuriyet caddesi ve Altıparmak üzerinden devam ediyor. Bu durumda

Siteler, Mesken, Yeşilyayla, Davutkadı, İncirli, Gökdere(meydancık), Cumhuriyet caddesi aksı da çok sayıda toplu ulaşım aracını taşıyor.fakat bu hat boyunca yol dar ve 2+2 şeklinde. zaten birer şeritleride otopark olduğundan burada otobüsler için ayrı bi şerit oluşturulması mümkün değil. Zaten bu güzel fikrin uygulanabilmesi için en az 3 x 3 lük güzergahlar kullanılabilir. onlardanda Bursada çok sayıda yok malesef.


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cmt 22 Tem 2006, 15:57

Zaten Bursa'nın çevre yolları, yakın bir zaman sonra tamamıyla Bursaray geçişleriyle örülmüş olacak (inşallah ). Uludağ Üniversitesi-Acemler, Mudanya-Acemler, Acemler-Arabayatağı aksları raylı sistemleri üzerinde taşıyacağı için, bu yönlerde sisteme paralel giden otobüsler tamamıyla iptal olacaklar. Dolayısıyla tercihli yol yapılması gibi gereksiz bir çaba sarfedilmeyecek. Günümüz itibarıyla; Ertuğrul Gazi-Fakülte, Santral Garaj-Terminal, Eski Kaplıca-Altıparmak-Çatalfırın, Çakırhamam-Ulucami-Heykel (ve paralelindeki İtfaiye dönüş yolu), nisbeten otobüslerin yoğun olarak geçtikleri akslar...

Ulucami-Heykel arasında bir tercihli uygulaması çok mantıklı gözükse de, yolu daraltacaktır. Burada tek yön için ayrılacak bir şerit bile, buradaki akışa menfi katkıda bulunacaktır. Benzer şekilde, Altıparmak istikameti de dar bir yoldur. Sadece uygun yollar olarak, geriye; Ertuğrul Gazi-Fakülte ve Santral Garaj-Terminal kısmı kalıyor. İleride Bursaray'ın Terminal'e ulaşması gerçekleşirse, bu yön üzerinde de tercihli yol sıkıntısı ortadan kalkacaktır. Geçici ve günlük çözümler üretilmesi düşünülerek, kısa bir müddet için deneme mahiyetinde, aks üzerinde parçalı tercihli yol ayrımları çalışılabilinir.

Akın KURTOĞLU



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara