Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Sal 15 Ağu 2006, 00:12

Yeni uygulamaya sokulan gece seferlerinde, Avrupa Yakası'nda 4, Anadolu Yakası'nda ise 1 hat mevcut (biri diğerinin 4 katı). Bir de her iki yakada ortak çalışacak olan köprü geçişli hat var (112). Böylece Avrupa yakasında; 5, Anadolu yakasında ise; 2 hat hizmet vermiş olacak. Nüfusuna orantılanacak olursa (Avrupa, Asya'nın 2 katından biraz fazladır=> 2/5), her iki yakaya da eşit şekilde hizmet götürülmüş olacak.

Akın KURTOĞLU


hakan_1970
16 yıl önce - Sal 15 Ağu 2006, 22:25

Alıntı:
Yeni uygulamaya sokulan gece seferlerinde, AvrupaYakası'nda 4, Anadolu Yakası'nda ise 1 hat mevcut (biri diğerinin 4 katı).


Otobüslerde hatta genelde İstanbul'u 2 değil, 3 bölge olarak düşünürüm; İstanbul (suriçi ve batısı), Beyoğlu (Haliç'in Kuzey ve Kuzeybatısı) ve Anadolu yakası.
Bunu böyle düşünen de yalnız ben değilim sanırım, eskiden posta kodları 34, 80 ve 81 'di. Sonradan hepsi 34'te birleşti. Telefon noları da bir ara (7 rakam ilk başladığında) 2, 3 ve 5 ile başlardı. Hatta minibüsler bile halen 3 farklı renge boyalıdır.
Ağzımdaki baklayı çıkarayım, bu gece uygulamasında yukarıda bahsettiğim İstanbul bölgesi maalesef ihmal edilmiş görünüyor.
Ama bu gece seferleri işini ilk adım olarak algılayıp (Mustafa Noyan gibi) şimdilik kafaya takmıyorum. Eminim ki bu gece seferleri işi tutarsa, pek yakında 28, 28T, 83, 87, 35C, 73 başta olmak üzere bu gece hatlarının İstanbul bölgesinde de yaygınlaşacağına inanıyorum.


Eray Falay
16 yıl önce - Sal 15 Ağu 2006, 22:51

iett anadolu yakasını göz ardı ediyor bu citaroların sefere başlamasıylada bariz olarak görüldü.
sadece anadlou yaksaında 1 garajda citaro çalışıyor oda anadolu garajı.karşıda ise 1., 2., 3., 4. parti araçları paylaştırıldı anadolu yakasında susu payı olarak verdiler 2 3 tane o kadar 3. ve 4. parti anadolu yakasında hiç yok mesela.
gece seferlerinde ise akın bey in dediği gibi tamamı anadolu yakasında olan hat sayısı sadece 1  yani başka araç çalışamıyor mu yoksa istanbulun anadolu yakasında sadece 15F mi var hat olarak yoooo peki anadolu yakasında ki garajlarda gece çalışacak hiç mi araç yok hayır var s.gazi garajında birsürü araç personel yok die gündüz yatıyo akşama 2 kişi ayarlayıp hiç mi çalışmaz bu araçlar tamam çalışmadı o zmn başka garaja nakletsinde diğer ihtiyacı olan garaj da çalışsın bu araçlar gece gündüz farketmez yani


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Sal 15 Ağu 2006, 23:10

Alıntı:
Otobüslerde hatta genelde İstanbul'u 2 değil, 3 bölge olarak düşünürüm; İstanbul (suriçi ve batısı), Beyoğlu (Haliç'in Kuzey ve Kuzeybatısı) ve Anadolu yakası.
Çok doğru!...  

İETT Otobüs Hatlarının Yeniden Numaralandırılması Gereği başlığında da, benzer bir 3'e bölünme düzeni üzerinde durmuştuk:



Avrupa Yakası; A ve B olmak üzere 2 bölge
Anadolu Yakası; da C olmak üzere 1 bölgeden oluşmaktaydı.

Verilen hizmetlerde, bu birbirinden farklı 3 bölgeyi ayrı ayrı gözönüne alarak, adıgeçen konuların detaylarına inmekte fayda görüyorum

Akın KURTOĞLU


şeref-58
14 yıl önce - Pts 08 Ekm 2007, 19:52

Kesinlikle,avrupa yakasına verien lüks otobülser %92'ken,anadolu yakası %8'lik tadımlık dilimden yiyor



Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Prş 01 Ksm 2007, 13:21

Avrupa yakasında en eski model otobüsler; 84, 85, 86, 87'den başlar. ve bu 4 yılın otobüslerinin toplamı; 413'tür (Büyük boy bir İETT garajı kapasitesi kadar).

Anadolu yakasınınkiler ise; 92 ve 93'den...

Yani, arada 5 ilâ 8 sene fark vardır. 8 senelik fark da bayağı ciddi bir farktır...

Akın KURTOĞLU


metingunes
14 yıl önce - Prş 01 Ksm 2007, 13:44

Evet doğru, Avrupa Yakasında İkarus'da bayağa var.Mesela 92 çıkışlıların %80 'i orada.
Anadolu Yakasında ise 93 çıkışlı ikarusların hepsi burada.

MAN'lar tamamen Avrupa Yakasında.

Ama Mercedes konusunda arkadaşlar haklı diye düşünüyorum.Anadolu Yakasında 2006.101 - 129 arası 29 araç. ve 2006-.253 - 267 arası 14 araç..Eee 29+14=43 araç. Körüklü ise 2006.801 ile 851 arası.51 araç.

51+43= 94 araç var anadolu yakasında.

Şimdide 44 tane 2007 model citaro var 94+44=138 tane Citaro var Anadolu Yakasında.


İETT'de toplam 394 tane Citaro olduğunu var sayarsak.Durum ortada.

Metin Güneş


Nejat Bilginoglu

14 yıl önce - Prş 01 Ksm 2007, 16:29

Alıntı:
MAN'lar tamamen Avrupa Yakasında.

Burda bir düzeltme yapayım. Manların %99.99 gibi bir böllümü Avrupa yakasında. Lâkin bir zamanlar Doğalgazlı'ya çevirilip Anadolu yaskasına gönderilen, şu aralar Kadıköy'de çalışan,Hasanpaşa Garajına bağlı Emektar 86-111 vardır.

Alıntı:

Fotoğraf:Mustafa Noyan Üstâd

Nejat BİLGİNOGLU


abdullah37

14 yıl önce - Prş 01 Ksm 2007, 16:49

Beykoz bölgesi tam 10 senedir ikaruslara mahkum ediliyor Beykoz otobüs garajında tek bir Mercedes otobüs yok ve bu ilçe şuanda iktidar partisinin ilçesi...

Üsküdar ilçesi iktidar partisinin kalesi ama Üsküdar'daki Beykoz,Güzeltepe,Kirazlıtepe,Sultanmurat otobüs peronlarına bakarsanız tek bir mercedes otobüs yoktur. Birde muhalefet partisinin kalesi olan Bakırköy meydanındaki otobüs peronlarına bakarsanız dikkat edin birkaç tane eski manlar dışında Mercedeslerden başka otobüs göremezsiniz....

1997 yılından beri özellikle Otobüs alımlarında Anadolu Yakası'na adil bir dağıtım yapılmamıştır.Beykoz gibi Anadolu Yakasının çoğu bölgelerinde hala citaroda değil tek bir O 345 bile yoktur.Anadolu yakasında 97,98,2000 serili Mercedes O 345'lerin hiçbiri yoktur.Bu otobüsler olduğu gibi Avrupa Yakasının garajlarındadır.Bu nasıl bir eşitlik olabilir?

Sürekli Avrupa yakasında 86-87 model manların çalıştığını Anadolu yakasında ise en düşük 91 model ikarusların çalıştığı söylenmektedir.

86 model manlar 93 model ikaruslardan çok daha iyi durumdalar.Eğer sırf bu yüzden yeni otobüslerin dağıtımında Anadolu Yakasına böyle bir eşitsizlik yapılıyorsa Anadolu Yakasındaki ikaruslarla avrupa yakasındaki manlar yer değiştirsinler.Manlarda en az 30 kişi oturabiliyor.Küçük belde midibüslerindeki koltuk sayısı ikaruslardaki koltuk sayısından daha fazla.


mustafaşimşek
14 yıl önce - Prş 01 Ksm 2007, 17:05

Alıntı:
Beykoz bölgesi tam 10 senedir ikaruslara mahkum ediliyor Beykoz otobüs garajında tek bir Mercedes otobüs yok ve bu ilçe şuanda iktidar partisinin ilçesi...

Üsküdar ilçesi iktidar partisinin kalesi ama Üsküdar'daki Beykoz,Güzeltepe,Kirazlıtepe,Sultanmurat otobüs peronlarına bakarsanız tek bir mercedes otobüs yoktur. Birde muhalefet partisinin kalesi olan Bakırköy meydanındaki otobüs peronlarına bakarsanız dikkat edin birkaç tane eski manlar dışında Mercedeslerden başka otobüs göremezsiniz....

1997 yılından beri özellikle Otobüs alımlarında Anadolu Yakası'na adil bir dağıtım yapılmamıştır.Beykoz gibi Anadolu Yakasının çoğu bölgelerinde hala citaroda değil tek bir O 345 bile yoktur.Anadolu yakasında 97,98,2000 serili Mercedes O 345'lerin hiçbiri yoktur.Bu otobüsler olduğu gibi Avrupa Yakasının garajlarındadır.Bu nasıl bir eşitlik olabilir?

Sürekli Avrupa yakasında 86-87 model manların çalıştığını Anadolu yakasında ise en düşük 91 model ikarusların çalıştığı söylenmektedir.

86 model manlar 93 model ikaruslardan çok daha iyi durumdalar.Eğer sırf bu yüzden yeni otobüslerin dağıtımında Anadolu Yakasına böyle bir eşitsizlik yapılıyorsa Anadolu Yakasındaki ikaruslarla avrupa yakasındaki manlar yer değiştirsinler.Manlarda en az 30 kişi oturabiliyor.Küçük belde midibüslerindeki koltuk sayısı ikaruslardaki koltuk sayısından daha fazla.


Yazdıklarınızın altına aynen imzamı atıyorum.Gerçekten otobüs dağılımlarında böyle bir rezillik olamaz.Avrupa yakasında neredeyse her bölgede citaro ve 0 345 görmeniz mümkün.Doğukan Kahraman adlı arkadaşımız İstanbul'un şehirdışı sayılabilcek bir yer olan adını ilk defa duyduğum Göktürk Köyü bölgesine bile citaro verildiğini söylüyor.Ama Anadolu Yakasına gelince bu yakada özellikle başta BEYKOZ ilçesi ve Üsküdar'ın çeşitli bölgeleri olmak üzere hala tamamen eski ikaruslar çalıştırılmaktadır.

1997,1998,2000 yılında alınan O 345'lerin tamamı Avrupa Yakasına verildi.1999'da alınanların bir kısmı Anadolu Yakasına verildi.2006 yılında Citarolar alındığında ise Anadolu Yakasına 3/1i bile verilmedi.Bu otobüsler her garaja ve her bölgeye nasıl eşit dağıtılmaz? İstanbul'un bir bölgesinde yaşayan insanların hizmetine tamamen yeni otobüsleri verirken yaklaşık 10 senedir Anadolu Yakasındaki Beykoz ilçesi gibi bölgeleri hala eski otobüslere talim ettirmek tek bir yeni otobüs göndermemek kadar rezaletin ötesinde bir politika nasıl uygulanır?



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM