Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
ümit 806

13 yıl önce - Pts 10 Tem 2006, 23:16
İETT, İstanbul'un Bir Yakasına, Diğerine Nazaran İltimas mı Geçiyor?


Vay be, Ferahevler Kabataş gibi hatlara bile Citaro gidiyor, Biz de bekliyoruz Hasanpaşa Garajı'na ne zaman Mercedes 345 gelecek diye.

bulent222
13 yıl önce - Sal 11 Tem 2006, 19:36

Alıntı:
Biz de bekliyoruz Hasanpaşa Garajı'na ne zaman Mercedes 345 gelecek diye.


Boşuna beklemeyin, belediye biz Kadıköylüleri pek sevmiyor. Ikarus'larla 10 yıl daha devam ederiz artık  


tolginho

13 yıl önce - Sal 11 Tem 2006, 20:45

Alıntı:
Boşuna beklemeyin, belediye biz Kadıköylüleri pek sevmiyor. Ikarus'larla 10 yıl daha devam ederiz artık  


İlçe belediye başkanının partisinden dolayı olabilir mi? Sadece otobüslerde "ayrıcalık" tanınmıyor Kadıköy'e.

Tolga KAPROL



Burç

13 yıl önce - Sal 11 Tem 2006, 22:36

Böyle bir ayrımcılık olsa bütçeden en çok parayı açık ara ile Kadıköye vermezlerdi  :

                               (milyon YTL)
01 KADIKÖY                    230
02 BEYOGLU                    156
03 KÜÇÜKÇEKMECE         150
04 GAZIOSMANPASA        148,6
05 BAGCILAR                  138,6

listenin tamamı  için : http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=182453#182453

Ayrıca ben Kadıköy'de bir çok hatta Citaro'ya bindim, örneğin 4 numara Kadıköy-Bostancı.


selim_
13 yıl önce - Sal 11 Tem 2006, 22:38

Kadıköy de zaten nerdeyse sadece 4 numarada Citaro var. Bazen 10 numaraya da denk geldiği oluyor.
Partizanlık olarak ayrım yapıldığını düşünmüyorum ama dağılıma baktığımızda Anadolu Yakası'na düşen Citaro sayısı çok az.



ümit 806

13 yıl önce - Sal 11 Tem 2006, 22:54

Ayrımcılık yapılan bölge zaten Kadıköy değil, Anadolu yakasındaki Mercedes'lerin tümünün bulunduğu garaj olan Anadolu Garajı zaten genel olarak Kadıköy ve çevresine bakıyor. Hasanpaşa Garajı Kadıköy, Ümraniye, Üsküdar, Beylerbeyi, Anadolu Hisarı vb. bölgelere ve 129 numaralı Boğaziçi köprüsü hattına otobüs veriyor. Anadolu Yakası'nda Anadolu Garajı haricindekilerde sadece Ikarus var. Avrupa Yakası'nda ise neredeyse her garajda Citaro var, ayriyeten iki garajda da Mercedes 345'ler var.

Hasanpaşa Garajı'nı zikretmemin sebebi merkeze Şahinkaya, Sarıgazi ve Yunus garajlarına göre yakın olması. Yoksa ben isterim ki hepsine verilsin. Son partide umuyordum ki Hasanpaşa Garajı'na hiç olmazsa 15 tane Citaro verilsin, Çünkü Üsküdar, Kadıköy ve Ümraniye hatlarının çoğu Anadolu Garajı'ndan alınıp Hasanpaşa'ya verildi.

Karşı sahile Ayazağa Garajı bakıyor ve sahilin bu tarafına genellikle bakan Şahinkaya'da Citaro yokken, orada var.

Anadolu Garajı'na körüklü otobüs bakımından iyi kıyak geçildi ama bu otobüslerin çoğu zaten her iki yakaya da hizmet eden Boğaz geçişli hatlarda çalışıyor. Anadolu Yakası'nın iç ulaşımında çok az Citaro ve 345 dolaşıyor ve onlar da Bostancı-Kadıköy-Üsküdar - Altunizade bölgesinden dışarı çıkamıyorlar 15F'yi saymazsak. 15F de öyle bir hat ki aynı günde hem Anadolu, hem Şahinkaya hem de Hasanpaşa garajlarının ikişer üçer arabası çalışıyor.

Sonuç olarak şimdi Avrupa yakasının neresine gitseniz bir Citaro'ya rastlayabiliyorsunuz, Anadolu Yakası'nda maalesef bu mümkün değil. Mümkün ama 15F'nin citaro'sunun saatini, Ümraniye'nin 19D Citaro'sunun saatini beklerseniz mümkün. En azından merkeze yakın olan Hasanpaşa'ya 20-30 Citaro otobüs verilmeli.


Çağrı Tekin

13 yıl önce - Sal 11 Tem 2006, 23:52

Anadolu yakasında Tuzla'da körüklü citaro görmek mümkün.Keza Pendik'e de citaro solo çalışıyor.Uğur Mumcu'da da citaro körüklü ve solo görmek mümkün.Maltepe Carrefour'a çalışan 10 ve 21MK hatları da citaro solo içeriyorlar.Bostancı ve Ataşehir'e solo Türkiş Blokları'na körüklü gönderiliyor.Boğaz hattında Kadıköy-Üsküdar yine citaro var.Yanlış hatırlamıyorsam Beykoz'a da citaro var.Yakanın geneline baktığımızda citaro barındıran hatla mevcut ancak bu hatlarda sık sık citaro verilmiyor.Araya halka "biz hizmet gönderiyoruz" mesajı veriliyormuş gibi citaro koyuyorlar.21U'dan bahsedersek gün boyu gözlemleme yapabildiğim bu hatta sadece sabah ve akşam saatlerinde citaro geçtiğini diğer saatlerde o345 körüklü,o345 solo,ikarus solo ve yugo görüldüğünü rahatlıkla söyleyebilirim.İETT'nin bence Anadolu yakasına biraz daha sıcak davranması gerekir.Uzun yollara yol kötü diye verilemiyorsa bile en azından Bostancı-Üsküdar-Kadıköy üçgeni içindeki her hattın citaro yapılması gerekir.



hakan_1970
13 yıl önce - Çrş 12 Tem 2006, 22:15
Citaro/Mercedes


Anadolu yakası'nda Citaro ya da Mercedes araçların az olduğu görüşüne katılamayacağım.
Buradaki problem aslında Anadolu'daki garajlar arasındaki dağılımın iyi yapılamamasından kaynaklanıyor. Bu problemin çözümü de dengeli bir otobüs paylaşımıyla Anadolu yakası içinde çözülebilir gibi.
Köprü geçişli hatlar Anadolu yakası için de çalışıyorlar, bunların sayısını küçümsememek gerekir.
Bunda herhangibir artniyet olsa Avrupa'dan beslenen 110'da Citaro çalıştırılmazdı.
Unutmamak gerekir ki Citaro ve Mercedes körüklülerin yarıdan çoğu Anadolu yakasında. Anadolu yakası aynı otobüslerin sololarından da mahrum bırakılmamış durumda, az da olsa solo Mercedes'ler de seferde.
Bir an için 1987'li yıllara gidelim. O zaman Avrupa yakasında 1969 Leyland'lar, 1972 Bussing'ler çalışırken Anadolu yakasında 1979 Mercedes'ten eski otobüs çalışmazdı.  

Kaldı ki Avrupa yakasındaki hatların hepsi de Citaro-Mercedes oldu diye bir kural yok. Pek çok hatta (örneğin 28,28T,83,87,35,35C,...) Ikarus'larla beraber sefer yapıyorlar.
25E gibi Sarıyer ve diğer eski Levent Garajı otobüsleri diyecek olunursa da bunlar da neredeyse 26 senelik Ikarus hegamonyasından yeni kurtuluyorlar daha...
İkitelli deseniz gene İstanbul'un eski otobüsleri burada (ben çok memnunum MAN'lardan o ayrı )
Gene de Anadolu yakasındaki şanssız hatlara ve bunları kullanan arkadaşlarıma köprü geçişli hatlardan kesilmek kaydıyla bol Mercedes'li günler diliyorum.


tolginho

13 yıl önce - Pzr 16 Tem 2006, 02:14

Alıntı:
İstanbul genelinde Ikarus otobüslerin ağırlıklı olarak çalıştığını göz önüne alırsak İETT otobüslerinin ortalamasının üzernde koltuk sahibi olduklarını söyleyebiliriz.


Tabii ki Citaro'lar gerek 345 gerekse de Ikaruslardan daha AB'li araçlar. Oranın şartlarına göre dizayn edilmişler. Yani bizdeki şark mantığı gibi iki koltuk sökelim yerine 5 tane ayakta adam alırız mantığı güdülmemiştir. O yüzden diğer tüm otobüslere göre çok koltuk olması normaldir.

Hemen bir dip not olarak E otobüslerin lanse edilişini hatırlatayım: AB Normlarına uygun otobüs. Niye demişlerdi ayakta yolcu almıyordu o yüzden.

Tolga KAPROL


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Pzr 16 Tem 2006, 13:17

Son haftalarda sitedeki Avrupa ve Anadolu yakalarında ikamet eden üyelerin bu konudaki düşünceleri artınca, yeni bir başlık altında toplamaya çalıştık bu olduğu varsayılan çekişmeyi.  

İETT; Avrupa veya Anadolu yakalarından birine, diğerine nazaran iltimas mı geçiyor? tartışmasını, artık bu başlık altında tartışabiliriz

Çok gerilere gitmeden, 1. Boğaziçi Köprüsü'nün açılmasıyla birlikte her iki yaka arasındaki öncelikli yeni otobüs paylaştırılmaları farklı şekillerde gerçekleşti. Meselâ İkarus partilerinde sololar ve körüklülerin 3 kapılı olanları (1600 serisi) Avrupa yakasına tahsis edilirken, 4 kapılı (1700 serisi) Anadolu'da bırakıldı. İkarus 260 modellerinin ise cüz'i bir miktarı Bağlarbaşı'na bağlı kaldı. 79-80 model Mercedes-0302-12RST'ler ise 2 yıl süreyle her iki yakada da çalıştıktan sonra, 128'i de birden Anadolu'ya bağlandı. Aynı şekilde Magirus-E113'ler ilk geldikleri dönemden itibaren (ilk sefere konuldukları çok kısa bir dönem hariç) tamamen Anadolu yakasında hizmet verdiler ve bu iki otobüs grubu da bu yakada hurdaya ayrıldılar (Merdeces-12RST'ler 1992-93 döneminde, Magirus'lar ise 1988-90 döneminde). İkarus 280 modeli 1700 serisinin büyük bir bölümü de 90'ların başlarında Anadolu'dan alınarak 3 aylığına Avrupa'da çalıştılar. Burada çürüğe çıkarıldılar.

İkarus-161 modelleri Yugolar ilk geldikleri günden itibaren hep Anadolu'nun malı oldular. Daha evveliyatına gidecek olursak, Leyland'lar ilk getirildiklerinde garaj kapasitesi oranında her iki yakada da faaliyet gösterdiler. 1979-80 döneminden itibaren ise sadece Şişli garajına bağlandılar (ardından da Rami) ve burada çürüğe çıktılar. Büssing-U47D'ler de son dönemlerini Pazartekke Garajı'ndan beslenerek tamamladılar.

1955 yılında ÜKHT'nin lâğvedilerek İETT'nin hizmet alanını Anadolu yakasına da yaymasından itibaren, Skoda-RO 706 1. parti 1956 model otobüslerin yarısı (son camları çeyrek daire şeklinde olanlar) Bağlarbaşı'na bağlandı. Skoda-RO 706 2. parti 1957 modeller ise İstanbul yakasına... 1970'lerdeki 478 adetlik toplu otobüs alımı sonrasında 1956 modeller hurdaya çıkartılınca, 1957 modeller (son camları kare şeklinde olanlar) Anadolu yakasında hizmet vermeye başladılar.

Unuttuklarımı da diğer arkadaşlar tamamlarlar...

Akın KURTOĞLU



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM