Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 9
ümit
17 yıl önce - Cum 08 Ekm 2004, 17:33



(+)


Orhan
17 yıl önce - Cum 08 Ekm 2004, 19:02

Umit abi burasi Meshur Sultanahmet koftecisinin tam onu degil mi?

Bana orayi animsatti. Acliktan olsa gerek


ümit
17 yıl önce - Cum 08 Ekm 2004, 23:16

Evet Orhan, sanıyorum orasıydı.

Orhan
17 yıl önce - Cmt 09 Ekm 2004, 04:03

Konu sultanahmet koftecisi oldumu benden hicbir sey kacmaz

ümit
17 yıl önce - Cmt 09 Ekm 2004, 16:07

Birinci resmimi beğenmeyen müşkülpesent arkadaş, umarım bunu beğenir.


(+)




OsMaN UyGuN

17 yıl önce - Pts 06 Hzr 2005, 04:06

şimdi Kartal-Kadıköy arası böyle araçlar mı kullanılacak?
yoksa başka araçlar mı? aynı soruyu Marmaray içinde sorabiliriz?
en azından, ray açıklıkları aynı mı olacak?
belli bir standart var mı?


messiah_haktan

17 yıl önce - Pts 06 Hzr 2005, 11:05

Bunlar tramvay araci,Kartal-Kadiyköy arasi LRT araclari kullanilacak,proje ciziminde gördügüm araclar su anda Izmir'de kullanilan metro araclarinin aynisiydi ama Taksim-Levent hattinda ki araclarida kullanabilirler.Marmaray'a gelince,o hatta büyük bir ihtimalle banliyö treni kullanacaklar,bu acikca söylenmedi ama cizimlerde hep tren gibi araclar vardi,ayrica bir kac okudugum haberde de marmraraydan hep banliyö hatti olarak bahsedilmisti.

OsMaN UyGuN

17 yıl önce - Pts 06 Hzr 2005, 12:41

bu araçlar birbirlerinin raylarında gidemiyor anlaşınlan,
bunlar arasında ki fiyat farkı çok mu?
bir ara "kendi aracımızı üretecez" deniyordu...
genelde hangi ülkeden alım yapıyoruz?
bunlar hakkında fikriniz var mı?


messiah_haktan

17 yıl önce - Pts 06 Hzr 2005, 13:00

Teorik olarak birbirlerinin rayindan gidebilirler ama tramvaylar elektrigi üstden metro ise altdan aliyor,onun icin imakansiz.Kendi aracimizi su anda üretiyoruz,ilk ürettigimiz arac yüksek tabanli oldugu icin ise yaramdi,cünkü yeni aldigmiz araclar alcak tabanli ve tramvay duraklrida bu araclara göre dizayn edildi.Simdi RTE2005'in prototip'i yapiliyor.



AR-GE çalışmaları süren Düşük tabanlı Tramvay aracının özellikleri

Araç uzunluğu 26.000mm
Araç genişliği 2.650mm
Araç yüksekliği 3.690mm
Araç dolu ağırlık (max m2'ye 8 kişi) 57.340 kg
Düşük Tabanlı kısım %80 yaklaşık
Zemin yüksekliği-Düşük tabanlı kısım 350 mm
Oturan yolcu sayısı 38 (+12 )
Ayaktaki yolcu (metrekareye 6 yolcu) 229
Toplam yolcu sayısı (metrekareye 6 yolcu) 267


Bide Istanbul'un arac ihtiyaci.Anlasilan Marmray icin Metro araclari degil gercekten banliyö trenleri kullanacaklar.

METRO 292 ADET
HAFİF METRO 742 ADET
TRAMVAY (DTA) 102 ADET
MARMARAY 672 ADET

Ankara'da kullanilan arcalar Kanada yapimi Bombardier,Istanbul ve Izmir ise Alstom kullaniyor,Bursaninkiler Almanya'dan,Adana ise Koreden aldi.
Toplam 1808 ADET


Kemal Çevik
17 yıl önce - Pts 06 Hzr 2005, 14:12
Tramvay, Marmaray


Arkadaşlar,

Marmaray aynı zamanda İstanbul'un demiryolu bağlantısını da sağlayacağı için mevcut banliyö dizileri tipinde bir araç kullanılmak zorunda. Bu sistemin aynı zamanda tren ferilerini de emekli etmesi isteniyorsa bu zorunlu. Her iki kıyı da aktarma yapmak şartıyla dar açıklıklı hat kullanarak biraz daha ucuza çıkabilirdi boğaz geçişi ama bu kez de mevcut demiryolu ile entegre edilemez ama Kartal hattına bağlanabilirdi. Sonuçta banliyöden inip diğer bir raylı sisteme aktarmak, ya da yapılmakta olan diğer sistemlerden banliyöye aktarmak gerekli. Avrupa Asya demiryolu bağlantısını da gerçekleştirmek için Marmaray demiryolu standartında yapılıyor. Bunun henüz çok farkedemediğimiz yararı ise araç kapasitesinin yükseltilebilmesinin, hızının artırabilmesinin sınırlarının çok daha geniş oluşu. Örneğin gerektiğinde bu hatta iki katlı vagonlarla 120-130 km/s 'e çıkılabilir.

Marmaray sadece bir boğaz geçiş projesi değil, Halkalı-Gebze banliyö hattının iyileştirilmesini, 3 hatta çıkarılmasını da kapsıyor. (en azından böyle lanse edilmişti)

Raylı sistemlerde çalışacak araçlara gelince. Bir kere daha söylüyorum taşıyıcı kuruluşların (belediyelerin) bu işe en azından tek başlarına soyunmamaları gerek. Onları işi sistemi işletmek araç üretmek değil. En canlı örnek, siz hiç TCDD'nin lokomotif, vagon ürettiğini duydunuz mu? Duymamış olmalısınız çünkü ülkemizde lokomotif üreten bir, vagon üreten iki kuruluş var. Eskişehir'de TÜLOMSAŞ, Adapazarı'nda TÜVASAŞ, Sivas'da TÜDEMSAŞ. TCDD'nin bunlarda sınırlı bir ortaklığı ve teknik eşgüdümü mevcut.

TÜVASAŞ'a yanlış hatırlamıyorsam en son Güney Kore'li ROTEM'de ortak oldu, tramvay, hızlı tren seti, metro araçları üretimini hareketlendirmek için. Daha önce de Bursaray araçları Siemens lisansı ile burada üretildi. Özellikle belediyelerimizin kaynaklarını üretim yapmak için çarçur edeceklerine gidip TÜVASAŞ'ı desteklemeleri ve araçlarını zaten bu teknoloji ve birikime sahip kuruluşa yaptırmaları bence katma değerin ve harcanacak paranın yurtiçinde kalması için en doğru hareket.

Görüşmek üzere
Kemal ÇEVİK



sayfa 9
« önceki   123 ... 8910 ... 131415   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM